Ogłoszenie z dnia 2023-11-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00471986/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-31
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
miniPAKT – utworzenie gminnej pracowni komputerowej w Zbąszyniu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zbąszyń
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770712
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Porucznika Żwirki 1
1.5.2.) Miejscowość: Zbąszyń
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-360
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 68 3866009
1.5.8.) Numer faksu: 68 3846010
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@zbaszyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbaszyn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
http://zamowienia.zbaszyn.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
miniPAKT – utworzenie gminnej pracowni komputerowej w Zbąszyniu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-46ad1812-77bc-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00492799
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00043374/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 miniPAKT – utworzenie gminnej pracowni komputerowej w Zbąszyniu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC), na lata 2014 - 2020, pakiet REACT-EU.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00471986
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PPRUI.271.19.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 154471,55 PLN
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 48780,49 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem (2szt.), 2 Zestawy do robotyki i inne komponenty robotyczne kompatybilne z zakupionym sprzętem. Szczegółowy zakres dostawy przedstawiono w specyfikacji technicznej.4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
4.5.5.) Wartość części: 105691,06 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2 zestawy do nauki elektroniki, w tym zestawy do nauki programowania dla dzieci, zestawy do nauki programowania dla dzieci, mikrokontrolery i mikrokomputery. Szczegółowy zakres dostawy przedstawiono w specyfikacji technicznej.4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30236000-2 - Różny sprzęt komputerowy
4.5.5.) Wartość części: 48780,49 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający pomyłkowo wpisał różny zakres warunku udziału w postępowaniu. W ogłoszeniu jest: „O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie dostawy:
a) sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto każda. Warunek dotyczy części 1. zamówienia;
b) urządzeń drukujących o wartości co najmniej 50 000 zł brutto każda. Warunek dotyczy części 2. zamówienia.”,
natomiast w SWZ: (…) wykonał należycie co najmniej dwie dostawy w zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł brutto każda.
W niniejszym postępowaniu w wyznaczonym terminie, tj do 09.11.2023 r. do godz. 12:00 zostały złożone 3 oferty. Z uwagi, że została naruszona norma zgodności treści SWZ z treścią ogłoszenia, z której wynika przede wszystkim nakaz równego traktowania wykonawców (art. 16 ust. 1 ustawy Pzp), wykonawcy biorący udział w postępowaniu na odmiennych zasadach, opierając się jedni na treści SWZ, inni na treści ogłoszenia, złożyli oferty nieporównywalne. Zaistniała rozbieżność spowodowała, że umowa podlegałaby unieważnieniu, jeśli stwierdzone naruszenie ma wpływ lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
Zamawiający pomyłkowo wpisał różny zakres warunku udziału w postępowaniu. W ogłoszeniu jest: „O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie dostawy:
a) sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem o wartości co najmniej 50 000,00 zł brutto każda. Warunek dotyczy części 1. zamówienia;
b) urządzeń drukujących o wartości co najmniej 50 000 zł brutto każda. Warunek dotyczy części 2. zamówienia.”,
natomiast w SWZ: (…) wykonał należycie co najmniej dwie dostawy w zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 zł brutto każda.
W niniejszym postępowaniu w wyznaczonym terminie, tj do 09.11.2023 r. do godz. 12:00 została złożona 1 oferta. W postępowaniu została naruszona norma zgodności treści SWZ z treścią ogłoszenia, z której wynika przede wszystkim nakaz równego traktowania wykonawców (art. 16 ust. 1 ustawy Pzp). Wykonawcy podejmując decyzję o złożeniu (bądź nie) oferty w postępowaniu mogli opierać się na różnych informacjach dopuszczających do udziału w postępowaniu. Tym samym został ograniczony krąg podmiotów mogących wziąć udział w postępowaniu. Również weryfikacja spełnienia warunku przez wykonawcę, który złożył ofertę, z powodu zaistniałego dylematu stała się niemożliwa. Zaistniała rozbieżność spowodowała, że umowa podlegałaby unieważnieniu, jeśli stwierdzone naruszenie ma wpływ lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i modernizacja pomieszczeń Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w budynku Głównym Szpitala w Myślenicach wraz z zakupem sprzętu i aparatury medycznej
- Dostawa komputerów, monitorów oraz urządzeń drukujących
- Dostawa sprzętu informatycznego
- Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania I, 18/ZP/2024
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem i akcesoriami na potrzeby PODR w Lubaniu
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.