eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sulejówek › Usługa drukowania katalogu darów (3 tomy) dla Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa drukowania katalogu darów (3 tomy) dla Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 141773282

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Piłsudskiego 29

1.5.2.) Miejscowość: Sulejówek

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-070

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeumpilsudski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumpilsudski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/689173

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa drukowania katalogu darów (3 tomy) dla Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b478bc5f-64db-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00491788

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00090366/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługi druku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00439475/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/MJP/13/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 114285 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na druku trzech tomów katalogu darów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ. Szczegółowe warunki realizacji umowy zawiera załącznik nr 6 do SWZ – istotne postanowienia umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79810000-5 - Usługi drukowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W toku prowadzonego postępowania, na etapie badania złożonych w postępowaniu ofert ujawniła się okoliczność wadliwego sformułowania opisu przedmiotu zamówienia oraz sposobu kalkulacji ceny ofertowej w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
I.
W Załączniku nr 1 do SWZ – Parametry opisu zamówienia, Zamawiający określił objętość (liczbę stron) każdego z trzech tomów katalogu, którego druk był przedmiotem zamówienia. Wartość ta została określona nieprawidłowo w stosunku do tomu II katalogu – tj. Zamawiający wskazał objętość: 756 stron, podczas gdy ww. tom liczy 836 stron.
Liczba stron danej pozycji wydawniczej ma wpływ na kalkulację ceny druku tej pozycji, podczas gdy zarówno formularz oferty, jak i wzór umowy sformułowano w sposób uniemożliwiający automatyczne obliczenie wzrostu ceny jednostkowej w przypadku zmiany liczby stron. Jednocześnie, ani opis przedmiotu zamówienia ani wzór umowy nie przewidywały zasad zmiany przedmiotu umowy oraz wynagrodzenia za jego wykonanie w tego typu sytuacji.
Zmiana (sprostowanie, doprecyzowanie) postanowień SWZ w tym zakresie na etapie badania ofert (po otwarciu ofert) nie była już możliwa.
II.
W SWZ w Rozdziale IV – Opis przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazał następujące warunki wykonania zamówienia:
a. Realizacja zamówienia odbędzie się w oparciu o gotowe materiały do druku (materiały produkcyjne) przekazane przez Zamawiającego niezwłocznie po zawarciu umowy.
b. Nakład katalogów zostanie określony w ofercie Wykonawcy. Nakład musi być taki sam dla każdego tomu katalogu.
c. Maksymalna kwota, jaką Zamawiający może przeznaczyć na druk całego nakładu trzech tomów to 120 000,00 zł brutto.
Natomiast w Rozdziale XV – Sposób obliczania ceny oferty Zamawiający określił, iż wartość brutto całości zamówienia obliczona zgodnie z formularzem oferty może być niższa niż kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia - tj. 120 000,00 zł brutto – ale nie więcej niż o 100 zł brutto.
W postępowaniu zostały złożone dwie oferty:
1. na cenę jedn. brutto za druk kompletu (3 tomy) katalogów - 216,93 zł, wielkość nakładu 550 szt., tj. łącznie 119 311,50 zł;
2. na cenę jedn. brutto za druk kompletu (3 tomy) katalogów - 428,40 zł, wielkość nakładu 250 szt., tj. łącznie 119 952,00 zł.
Jedynym kryterium oceny ofert, jak wskazano w Rozdziale XX - Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert, była cena, przy czym do porównania ofert Zamawiający miał przyjąć cenę jednostkową brutto kompletu katalogów (po 1 egz. za tom 1, 2 i 3).
W toku badania ww. ofert Zamawiający stwierdził, iż opisany w SWZ sposób kalkulacji ceny ofertowej jest wadliwy, gdyż może prowadzić do sytuacji, w której oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans ceny może nie być zgodna z SWZ, jeżeli wartość brutto całości zamówienia obliczona zgodnie z formularzem oferty będzie niższa niż kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia o więcej niż 100 zł brutto.
Wada powyższa prowadzi do naruszenia zasady efektywności ekonomicznej udzielanego zamówienia wyrażonej w art. 17 ust. 1 ustawy Pzp oraz zasad przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, przejrzysty i proporcjonalny (art. 16 ustawy Pzp), poprzez konieczność odrzucenia ekonomicznie najkorzystniejszej oferty w postępowaniu, bez merytorycznego uzasadnienia.
Zmiana (sprostowanie, doprecyzowanie) postanowień SWZ poprzez usunięcie ww. wadliwości jej zapisów na etapie badania ofert (po otwarciu ofert) nie była już możliwa.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.