Ogłoszenie z dnia 2023-11-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00448052/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-17
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa kalendarzy na 2024 r. na potrzeby Biura i Zarządu NFOŚiGW
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 142137128
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Konstruktorska 3A
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-673
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: Elzbieta.Watts@nfosigw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nfosigw.gov.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0cf25449-69bc-11ee-9aa3-96d3b44407901.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa osoba prawna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa kalendarzy na 2024 r. na potrzeby Biura i Zarządu NFOŚiGW2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0cf25449-69bc-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00490943
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00095439/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.10 Dostawa kalendarzy na 2024 r. na potrzeby Biura i Zarządu NFOŚiGW.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
POIiŚ 2014-20202.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00448052
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: AOOZ/35/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 110000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kalendarze książkowe A5. W Części 1 przedmiotem zamówienia jest przygotowanie kalendarza książkowego A5 do druku,projekt okładki, w tym łamanie i korekta treści wkładki tematycznej, indywidualny projekt kalendarium, druk oraz konfekcjonowanie w opakowania zbiorcze i dostawa do siedziby Zamawiającego, nakład – 1 000 egzemplarzy kalendarzyksiążkowych A5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 7.1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30199792-8 - Kalendarze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
79810000-5 - Usługi drukowania
4.5.5.) Wartość części: 60000,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kalendarze książkowe A4. W Części 2 przedmiotem zamówienia jest przygotowanie kalendarza książkowego A4 do druku, projekt okładki, łamanie i korekta treści wkładki tematycznej, indywidualny projekt kalendarium, druk oraz konfekcjonowanie w pojedyncze opakowania i opakowania zbiorcze, dostawa do siedziby Zamawiającego, nakład - 500 egzemplarzy kalendarzy książkowych A4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 7.2 do SWZ.4.5.3.) Główny kod CPV: 30199792-8 - Kalendarze
4.5.5.) Wartość części: 35000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.Cena oferty znacznie przewyższa kwotę przeznaczoną na realizację Części 1 zamówienia - kwota przeznaczona to 73 800,00 zł brutto, co oznacza, że cena oferty jest o 16 970,00 zł wyższa.
Zgodnie z art. 255 ust 3 zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tą kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację Części 1 zamówienia do ceny oferty z najniższą ceną, która jako jedyna, może być ofertą najkorzystniejszą. Jednocześnie, Zamawiający stwierdza, iż nie ma uzasadnienia do zwiększania tej kwoty. Przygotowując przedmiotowe zamówienie ustalono z należytą starannością wartość zamówienia, a na jej podstawie określono kwotę przeznaczoną na jego realizację. Prawidłowość przeprowadzonych czynności została potwierdzona w pierwszym prowadzonym postępowaniu dotyczącym tego samego przedmiotu zamówienia, w którym otrzymano trzy oferty i ceny dwóch ofert mieściły się w kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia, a średnia cen stanowiła 94,13 % tej kwoty. Cena zaproponowana przez tego samego Wykonawcę w poprzednim postępowaniu również mieściła się w kwocie przeznaczonej przez Zamawiającego na realizację zamówienia.
W obecnie procedowanym postępowaniu, po czasie około miesiąca, Wykonawca zaproponował kwotę wyższą od poprzedniej o ok. 30 %, co w ocenie Zamawiającego nie znajduje żadnego uzasadnienia – żadna z okoliczności rynkowych nie wskazuje na uzasadnienie takiego wzrostu cen, w tak krótkim czasie.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.Cena oferty znacznie przewyższa kwotę przeznaczoną na realizację Części 2 zamówienia - kwota przeznaczona to 43 050,00 zł brutto, co oznacza, że cena oferty jest o 16 480,00 zł wyższa.
Zgodnie z art. 255 ust 3 zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tą kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację Części 2 zamówienia do ceny oferty z najniższą ceną, która jako jedyna, może być ofertą najkorzystniejszą. Jednocześnie, Zamawiający stwierdza, iż nie ma uzasadnienia do zwiększania tej kwoty. Przygotowując przedmiotowe zamówienie ustalono z należytą starannością wartość zamówienia, a na jej podstawie określono kwotę przeznaczoną na jego realizację. Prawidłowość przeprowadzonych czynności została potwierdzona w pierwszym prowadzonym postępowaniu dotyczącym tego samego przedmiotu zamówienia, w którym otrzymano trzy oferty i ceny dwóch ofert mieściły się w kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia, a średnia cen stanowiła 99,41 % tej kwoty. Cena zaproponowana przez tego samego Wykonawcę w poprzednim postępowaniu również mieściła się w kwocie przeznaczonej przez Zamawiającego na realizację zamówienia.
W obecnie procedowanym postępowaniu, po czasie około miesiąca, Wykonawca zaproponował kwotę wyższą od poprzedniej o ponad 30 %, co w ocenie Zamawiającego nie znajduje żadnego uzasadnienia – żadna z okoliczności rynkowych nie wskazuje na uzasadnienie takiego wzrostu cen, w tak krótkim czasie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wykonanie inwestycji pn:.Część 1 - Zmiana zagospodarowania terenu pasa drogi ul. Filtrowej na odcinku od pl. Narutowicza do ul. Raszyńskiej Część 2 Realizacja projektu z Budżetu Obywatelskiego (...)
- Wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w budynku Domu Studenta nr 3 ul. Kickiego 12 w Warszawie
- Zakup wyposażenia na potrzeby Centrum Wsparcia Badań Klinicznych
- Dostawa gadżetów Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0
- Zakup zapór sieciowych Palo Alto
- Remont ścian fundamentowych budynku LVI Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Dzieci Warszawy w Warszawie - Etap II.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa druku i oprawy książki pt. "Z miłości do gróni...".
- Opracowanie i dostawa materiałów dydaktycznych z logo w ramach projektu pn. "Efektywna polityka społeczna w województwie lubelskim" realizowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju..
- Usługa wykonania i dostawy materiałów i gadżetów promocyjnych Krajowego Funduszu Szkoleniowego
- Usługa druku, montażu i demontażu materiałów wielkoformatowych w przestrzeniach Centrum Spotkania Kultur w Lublinie
- druk Dzienników Ustaw i Monitorów Polskich oraz załączników do Dzienników i Monitorów Polskich.
więcej: Kalendarze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.