eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Dostawa kalendarzy na 2024 r. na potrzeby Biura i Zarządu NFOŚiGW



Ogłoszenie z dnia 2023-11-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa kalendarzy na 2024 r. na potrzeby Biura i Zarządu NFOŚiGW

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 142137128

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Konstruktorska 3A

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-673

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: Elzbieta.Watts@nfosigw.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.nfosigw.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0cf25449-69bc-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Państwowa osoba prawna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa kalendarzy na 2024 r. na potrzeby Biura i Zarządu NFOŚiGW

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0cf25449-69bc-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00490943

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00095439/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.10 Dostawa kalendarzy na 2024 r. na potrzeby Biura i Zarządu NFOŚiGW.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

POIiŚ 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00448052

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: AOOZ/35/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 110000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Kalendarze książkowe A5. W Części 1 przedmiotem zamówienia jest przygotowanie kalendarza książkowego A5 do druku,projekt okładki, w tym łamanie i korekta treści wkładki tematycznej, indywidualny projekt kalendarium, druk oraz konfekcjonowanie w opakowania zbiorcze i dostawa do siedziby Zamawiającego, nakład – 1 000 egzemplarzy kalendarzy
książkowych A5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 7.1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30199792-8 - Kalendarze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79810000-5 - Usługi drukowania

4.5.5.) Wartość części: 60000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Kalendarze książkowe A4. W Części 2 przedmiotem zamówienia jest przygotowanie kalendarza książkowego A4 do druku, projekt okładki, łamanie i korekta treści wkładki tematycznej, indywidualny projekt kalendarium, druk oraz konfekcjonowanie w pojedyncze opakowania i opakowania zbiorcze, dostawa do siedziby Zamawiającego, nakład - 500 egzemplarzy kalendarzy książkowych A4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Załączniku nr 7.2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30199792-8 - Kalendarze

4.5.5.) Wartość części: 35000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.Cena oferty znacznie przewyższa kwotę przeznaczoną na realizację Części 1 zamówienia - kwota przeznaczona to 73 800,00 zł brutto, co oznacza, że cena oferty jest o 16 970,00 zł wyższa.
Zgodnie z art. 255 ust 3 zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tą kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację Części 1 zamówienia do ceny oferty z najniższą ceną, która jako jedyna, może być ofertą najkorzystniejszą. Jednocześnie, Zamawiający stwierdza, iż nie ma uzasadnienia do zwiększania tej kwoty. Przygotowując przedmiotowe zamówienie ustalono z należytą starannością wartość zamówienia, a na jej podstawie określono kwotę przeznaczoną na jego realizację. Prawidłowość przeprowadzonych czynności została potwierdzona w pierwszym prowadzonym postępowaniu dotyczącym tego samego przedmiotu zamówienia, w którym otrzymano trzy oferty i ceny dwóch ofert mieściły się w kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia, a średnia cen stanowiła 94,13 % tej kwoty. Cena zaproponowana przez tego samego Wykonawcę w poprzednim postępowaniu również mieściła się w kwocie przeznaczonej przez Zamawiającego na realizację zamówienia.
W obecnie procedowanym postępowaniu, po czasie około miesiąca, Wykonawca zaproponował kwotę wyższą od poprzedniej o ok. 30 %, co w ocenie Zamawiającego nie znajduje żadnego uzasadnienia – żadna z okoliczności rynkowych nie wskazuje na uzasadnienie takiego wzrostu cen, w tak krótkim czasie.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 1605 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, Zamawiający informuje, że przedmiotowe postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp, ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.Cena oferty znacznie przewyższa kwotę przeznaczoną na realizację Części 2 zamówienia - kwota przeznaczona to 43 050,00 zł brutto, co oznacza, że cena oferty jest o 16 480,00 zł wyższa.
Zgodnie z art. 255 ust 3 zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tą kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację Części 2 zamówienia do ceny oferty z najniższą ceną, która jako jedyna, może być ofertą najkorzystniejszą. Jednocześnie, Zamawiający stwierdza, iż nie ma uzasadnienia do zwiększania tej kwoty. Przygotowując przedmiotowe zamówienie ustalono z należytą starannością wartość zamówienia, a na jej podstawie określono kwotę przeznaczoną na jego realizację. Prawidłowość przeprowadzonych czynności została potwierdzona w pierwszym prowadzonym postępowaniu dotyczącym tego samego przedmiotu zamówienia, w którym otrzymano trzy oferty i ceny dwóch ofert mieściły się w kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia, a średnia cen stanowiła 99,41 % tej kwoty. Cena zaproponowana przez tego samego Wykonawcę w poprzednim postępowaniu również mieściła się w kwocie przeznaczonej przez Zamawiającego na realizację zamówienia.
W obecnie procedowanym postępowaniu, po czasie około miesiąca, Wykonawca zaproponował kwotę wyższą od poprzedniej o ponad 30 %, co w ocenie Zamawiającego nie znajduje żadnego uzasadnienia – żadna z okoliczności rynkowych nie wskazuje na uzasadnienie takiego wzrostu cen, w tak krótkim czasie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.