eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Konstantynów Łódzki › Modernizacja ulic w Konstantynowie Łódzkim w zakresie: Część 1 zamówienia: Modernizacja ulicy Lipowej; Część 2 zamówienia: Modernizacja ulicy Górnej



Ogłoszenie z dnia 2023-11-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja ulic w Konstantynowie Łódzkim w zakresie: Część 1 zamówienia: Modernizacja ulicy Lipowej; Część 2 zamówienia: Modernizacja ulicy Górnej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Konstantynów Łódzki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057690

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zgierska 2

1.5.2.) Miejscowość: Konstantynów Łódzki

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-050

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.7.) Numer telefonu: 42 211 11 73, 42 211 19 03

1.5.8.) Numer faksu: 42 233 80 32

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@konstantynow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-konstantynow-lodzki

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/818700

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja ulic w Konstantynowie Łódzkim w zakresie: Część 1 zamówienia: Modernizacja ulicy Lipowej; Część 2 zamówienia: Modernizacja ulicy Górnej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a130459b-53c2-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00490804

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00047730/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.17 Modernizacja ulic w Konstantynowie Łódzkim w zakresie: Część 1 zamówienia: Modernizacja ulicy Lipowej; Część 2 zamówienia: Modernizacja ulicy Górnej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00399368

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.18.2023.ŁP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja ulicy Lipowej w Konstantynowie Łódzkim na łącznym odcinku około 350 m, na działkach o numerach ewidencyjnych 152/1, 152/2, 152/3, obręb K-2 Konstantynów Łódzki, gmina Konstantynów Łódzki, powiat pabianicki.
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1, obejmuje w szczególności:
- wykonanie pomiarów geodezyjnych,
- zorganizowanie objazdów i przejazdów tymczasowych – zgodnie z projektem tymczasowej organizacji ruchu,
- frezowanie/rozbiórkę nawierzchni jezdni,
- wycinkę drzew, zakrzaczeń oraz wykonanie terenów zielonych,
- rozbiórki istniejących elementów drogi takich jak krawężniki, zjazdy, pobocze,
- ścięcie istniejących poboczy do poziomu zapewniającego prawidłowy odpływ wód opadowych z jezdni i poboczy na tereny zielone,
- remont istniejącej podbudowy jezdni wraz z korytowaniem do odpowiedniej rzędnej wynikającej z niwelety i przekroju konstrukcyjnego – kruszywo łamane 0-31,5 mm grubość 20 cm,
- czyszczenie i skropienie wykonanej w ramach remontu podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm grubość 20 cm,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11W grubość 4 cm,
- czyszczenie i skropienie wykonanej w ramach remontu warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11W grubość 4 cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S grubość 4 cm,
- przełożenie/regulację wysokościową nawierzchni zjazdów wraz z obramowaniami
- wykonanie remontu poboczy z destruktu bitumicznego o szerokości 50 cm,
- regulacje wysokościowe istniejących elementów sieci,
- wykonanie oznakowania pionowego i oznakowania poziomego,
- geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w odniesieniu do wszystkich części zamówienia.
4. Szczegółowy zakres prac dla poszczególnych części zamówienia oraz sposób ich wykonania określa dokumentacja projektowa oraz Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), stanowiące załącznik nr 9 do Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ), z uwzględnieniem wyjaśnień i zmian dokonanych przez Zamawiającego w czasie trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – jeżeli miały miejsce.
5. Prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną należy wykonać zgodnie z zapisami stanowiącymi Załącznik nr 10 do SWZ i zgłosić do odbioru przez Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Konstantynów Łódzki Sp. z o.o.
6. Wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtu, który stanowi ekwiwalent świadczenia Wykonawcy opisanego w dokumentacji projektowej wskazanej w pkt 3 oraz w STWiORB.
7. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy, co oznacza, że w przypadku, gdy dany rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres został ujęty w dokumentacji projektowej lub w STWiORB – Wykonawca zobowiązuje się wykonać wskazany tam rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres zgodnie z dokumentacją projektową lub STWiORB w ramach wynagrodzenia ryczałtowego, nawet jeżeli dany rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres nie został ujęty w przedmiarze robót.
8. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały będą zgodne z dokumentacją projektową i STWiORB. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub STWiORB i wpłynie to na niezadowalającą jakość robót budowlanych, to takie materiały zostaną zastąpione innymi, a elementy wykonane będą rozebrane i wykonane ponownie na koszt Wykonawcy.
9. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową STWiORB oraz obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
10. Gwarancja.
Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały/urządzenia, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z Rozdziałem XX pkt 2.2 SWZ. Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały/urządzenia na okres 48 miesięcy (4 lat), licząc od dnia końcowego odbioru robót, z wyłączeniem zieleni, na którą wymagany jest 36-miesięczny okres gwarancji jakości.
11. Wymagania dotyczące dostępności.
Projektowane nawierzchnie nie będą zawierać uskoków, ani progów uniemożliwiających osobom niepełnosprawnym korzystanie z projektowanych ciągów komunikacyjnych.
12. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje materiały lub urządzenia równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

4.5.5.) Wartość części: 365853,66 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja ulicy Górnej w Konstantynowie Łódzkim na łącznym odcinku około 385 m, na działkach o numerach ewidencyjnych 290/1, 289/2, 1/5, obręb K-12 Konstantynów Łódzki oraz na działce o numerze ewidencyjnym 310/2, obręb K-11 Konstantynów Łódzki), gmina Konstantynów Łódzki, powiat pabianicki.
2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1, obejmuje w szczególności:
- wykonanie pomiarów geodezyjnych,
- zorganizowanie objazdów i przejazdów tymczasowych – zgodnie z projektem tymczasowej organizacji ruchu,
- frezowanie/rozbiórka nawierzchni jezdni,
- wycinkę drzew, zakrzaczeń oraz wykonanie terenów zielonych,
- rozbiórki istniejących elementów drogi takich jak krawężniki, zjazdy, pobocze,
- ścięcie istniejących poboczy do poziomu zapewniającego prawidłowy odpływ wód opadowych z jezdni i poboczy na tereny zielone,
- remont istniejącej podbudowy jezdni wraz z korytowaniem do odpowiedniej rzędnej wynikającej z niwelety i przekroju konstrukcyjnego – kruszywo łamane 0-31,5mm grubość 20 cm,
- czyszczenie i skropienie wykonanej w ramach remontu podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm grubość 20 cm,
- wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11W grubość 4 cm,
- czyszczenie i skropienie wykonanej w ramach remontu warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11W grubość 4 cm,
- wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11S grubość 4 cm,
- przełożenie/regulację wysokościowa nawierzchni zjazdów wraz z obramowaniami,
- wykonanie remontu poboczy z destruktu bitumicznego o szerokości 50 cm,
- regulacje wysokościowe istniejących elementów sieci,
- wykonanie oznakowania pionowego i oznakowania poziomego,
- geodezyjną inwentaryzację powykonawczą.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w odniesieniu do wszystkich części zamówienia.
4. Szczegółowy zakres prac dla poszczególnych części zamówienia oraz sposób ich wykonania określa dokumentacja projektowa oraz Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), stanowiące załącznik nr 9 do Specyfikacji warunków zamówienia (SWZ), z uwzględnieniem wyjaśnień i zmian dokonanych przez Zamawiającego w czasie trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – jeżeli miały miejsce.
5. Prace związane z infrastrukturą wodno-kanalizacyjną należy wykonać zgodnie z zapisami stanowiącymi Załącznik nr 10 do SWZ i zgłosić do odbioru przez Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Konstantynów Łódzki Sp. z o.o.
6. Wynagrodzenie Wykonawcy ma charakter ryczałtu, który stanowi ekwiwalent świadczenia Wykonawcy opisanego w dokumentacji projektowej wskazanej w pkt 3 oraz w STWiORB.
7. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy, co oznacza, że w przypadku, gdy dany rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres został ujęty w dokumentacji projektowej lub w STWiORB – Wykonawca zobowiązuje się wykonać wskazany tam rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres zgodnie z dokumentacją projektową lub STWiORB w ramach wynagrodzenia ryczałtowego, nawet jeżeli dany rodzaj robót lub ich obmiar lub ich zakres nie został ujęty w przedmiarze robót.
8. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały będą zgodne z dokumentacją projektową i STWiORB. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub STWiORB i wpłynie to na niezadowalającą jakość robót budowlanych, to takie materiały zostaną zastąpione innymi, a elementy wykonane będą rozebrane i wykonane ponownie na koszt Wykonawcy.
9. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową STWiORB oraz obowiązującymi przepisami prawa, sztuką budowlaną, wiedzą techniczną, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
10. Gwarancja.
Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały/urządzenia, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z Rozdziałem XX pkt 2.2 SWZ. Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały/urządzenia na okres 48 miesięcy (4 lat), licząc od dnia końcowego odbioru robót, z wyłączeniem zieleni, na którą wymagany jest 36-miesięczny okres gwarancji jakości.
11. Wymagania dotyczące dostępności.
Projektowane nawierzchnie nie będą zawierać uskoków, ani progów uniemożliwiających osobom niepełnosprawnym korzystanie z projektowanych ciągów komunikacyjnych.
12. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje materiały lub urządzenia równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, Zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

4.5.5.) Wartość części: 550218,08 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 02.10.2023 r. o godz. 12:00, czyli przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na Platformie zakupowej informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości 302 000,00 zł brutto, w tym kwotę na sfinansowanie części 1 zamówienia w wysokości 122 000,00 zł brutto.
W niniejszym postępowaniu wpłynęły 2 oferty następujących Wykonawców:
1. Larkbud Sp. z o. o., ul. Piotrkowska 173 lok. 500, 90-447 Łódź, cena brutto oferty 521 457,00 zł;
2. WŁODAN Sp. z o.o. Sp. k., Porszewice 31, 95-200 Pabianice, cena brutto oferty 499 700,00 zł.
Cena oferty z najniższą ceną złożonej w postępowaniu w części 1 zamówienia przewyższa kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie części 1 zamówienia o 377 700,00 zł brutto.
Weryfikacja możliwości finansowych Gminy wykazała, że Zamawiający na obecnym etapie nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie części 1 zamówienia o powyższą wartość.
Zachodzi zatem przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, który stanowi:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 02.10.2023 r. o godz. 12:00, czyli przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na Platformie zakupowej informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości 302 000,00 zł brutto, w tym kwotę na sfinansowanie części 2 zamówienia w wysokości 180 000,00 zł brutto.
W niniejszym postępowaniu wpłynęły 2 oferty następujących Wykonawców:
1. Larkbud Sp. z o. o., ul. Piotrkowska 173 lok. 500, 90-447 Łódź, cena brutto oferty 748 298,11 zł;
2. WŁODAN Sp. z o.o. Sp. k., Porszewice 31, 95-200 Pabianice, cena brutto oferty 737 700,00 zł.
Cena oferty z najniższą ceną złożonej w postępowaniu w części 2 zamówienia przewyższa kwotę jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie części 2 zamówienia o 557 700,00 zł brutto.
Weryfikacja możliwości finansowych Gminy wykazała, że Zamawiający na obecnym etapie nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie części 2 zamówienia o powyższą wartość.
Zachodzi zatem przesłanka do unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.