eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czerniejewo › Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę i modernizację dróg, ciągów komunikacyjnych i rewaloryzację przestrzeni publicznej w Czerniejewie i Żydowie



Ogłoszenie z dnia 2022-12-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę i modernizację dróg, ciągów komunikacyjnych i rewaloryzację przestrzeni publicznej
w Czerniejewie i Żydowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERNIEJEWO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631259525

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Poznańska 8

1.5.2.) Miejscowość: Czerniejewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-250

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński

1.5.7.) Numer telefonu: +48 61 429 13 10

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@czerniejewo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czerniejewo.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę i modernizację dróg, ciągów komunikacyjnych i rewaloryzację przestrzeni publicznej
w Czerniejewie i Żydowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-18a20289-7746-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00488474

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00029611/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.10 Poprawa bezpieczeństwa poprzez budowę i modernizację dróg, ciągów komunikacyjnych i rewaloryzację przestrzeni publicznej w Czerniejewie i Żydowie.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami w niniejszym postępowaniu odbywa się przy użyciu:
1) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
2) ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, na adres skrzynki Gminy Czerniejewo: ePUAP
/Czerniejewo/SkrytkaESP
3) poczty elektronicznej – zp@czerniejewo.pl
na zasadach określonych w SWZ dotyczących określonej korespondencji.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami, w tym wszelkie
oświadczenia,wnioski,zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za
pośrednictwem Platformy miniPortal. System jest dostępny pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl. Dodatkowo Zamawiający
dopuszcza komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej: zp@czerniejewo.pl (na zasadach określonych w SWZ)
2. Oświadczenia, dokumenty lub inne informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia sporządzane są i przekazywane w
sposób określony w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie. 3. Ofertę należy złożyć w języku polskim, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (co oznacza
postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Częścią XVII SWZ - Przetwarzanie i ochrona danych osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.17.2022.SP

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pod nazwą: Poprawa stanu infrastruktury drogowej w Gminie Czerniejewo. Inwestycja poprawi stan techniczny ciągów komunikacyjnych, którymi poruszają się piesi, w szczególności osoby starsze, jak również inni uczestnicy ruchu drogowego w dwóch największych miejscowościach gminy Czerniejewo W Czerniejewie zmodernizowane zostaną główne piesze arterie, przez co, poprawi się bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców. Przebudowa chodników, w ciągu ulic Placu Wiosny Ludów, Miechowej, Gnieźnieńskiej, Wyszyńskiego, Poznańskiej i l-ego Maja znacznie ułatwi i zwiększy dostępność do budynków użyteczności publicznej: Urzędu Miasta i Gminy, zakładów pracy, placówek edukacyjnych: przedszkola i szkoły, a w szczególności do powstałych przy udziale rządowego dofinansowania Klubu Malucha (w 2018 r.) oraz Klubu Seniora (2019 r.), placówek medycznych: przychodnia stomatologiczna oraz centrum rehabilitacji, innych placówek takich jak: Komisariat Policji , Bank Spółdzielczy, a także obiektów sportowych i rekreacyjnych takich jak hala widowiskowo- sportowa (przy znacznym dofinansowaniu z Ministerstwa Sportu i Turystki) oraz kompleksu rekreacyjno - sportowego (boisko" Orlik" łącznie z kortem tenisowym, skate parkiem, boiskiem do siatkówki plażowej, fitness, parkiem, placem zabaw dla dzieci - wybudowanych również przy udziale środków rządowych oraz funduszy europejskich, pozwoli również mieszkańcom na bezpieczne korzystanie z istniejącej infrastruktury transportu publicznego. Nowy układ komunikacyjny oraz wykonanie miejsc postojowych i budowa oświetlenia ulicznego zrewaloryzują w odpowiedni sposób przestrzeń publiczną, łącząc enklawę zieleni miejskiej z alejkami spacerowymi, Wszystko zostanie zrealizowane w konwencji odpowiadającej charakterowi miejsca zlokalizowanego w strefie konserwatorskiej. W miejscowości Żydowo planowana inwestycja obejmuje przebudowę dróg wewnętrznych w ciągu ulic Mickiewicza, Kochanowskiego i Zielonej. Celem jest wykonanie nowych nawierzchni jezdni, chodników oraz zatok postojowych. Wykonane zostaną również elementy bezpieczeństwa. Przedsięwzięcie zapewni bezpieczny ruch rowerzystów oraz pieszych, a także poprawi warunki techniczne dla ruchu lokalnego. Celem inwestycji, poza zwiększeniem bezpieczeństwa, jest również poprawa jakości życia mieszkańców oraz wyrównania potencjału społeczno-gospodarczego. Mieszkańcy bezpieczniej dotrą do swoich miejsc pracy oraz obiektów użyteczności publicznej, (szkoła podstawowa, tereny rekreacyjne tj. skatepark, plac zabaw korty tenisowe, boisko do piłki siatkowej, siłownia napowietrzna, stadion lekkoatletyczny), jak również nowobudowanego klubu dziecięcego w ramach wsparcia finansowego Resortowego programu "MALUCH+" - edycja 2020 i planowanej budowy Klubu Seniora+. Inwestycja zapewni również spójność sieci dróg publicznych na terenie gminy oraz wpłynie na zachowanie jednorodności sieci dróg gminnych na tym terenie.
2. Zadanie obejmuje następujące roboty zgodnie z dokumentacją projektową:
a) Rewitalizacja Placu Wiosny Ludów w m. Czerniejewo
b)Rewitalizacja Placu Wiosny Ludów w m. Czerniejewo – zieleń
c) Remont drogi powiatowej nr 2153P, 2158P – ul. Wyszyńskiego, Poznańska, Gnieźnieńska oraz drogi gminnej – ul. Miechowa, 1-go Maja w m. Czerniejewo
d) Budowa gminnej drogi wewnętrznej – ul. Zielona w m. Żydowo
e) Przebudowa dróg wewnętrznych - osiedle Pisarzy w Żydowie gm. Czerniejewo – ul. Kochanowskiego i Mickiewicza
f) Budowa oświetlenia drogowego – oświetlenie Placu Wiosny Ludów dz. 132 i 632 w miejscowości Czerniejewo
g) Budowa oświetlenia ulicznego w m. Czerniejewo Plac Wiosny Ludów dz. 132.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112730-1 - Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad

45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy ocenie ofert Zamawiający kierował się będzie kryteriami przyjętymi w
postępowaniu. Punktacja zostanie przyznana na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w ofercie. Opis sposobu oceny
ofert określony został w cz. VII pkt 40 SWZ - Kryteria oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: wydłużenie okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące
zdolności technicznej lub zawodowej:
1.1. warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w ciągu
ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeśli okres działalności jest krótszy, to w
tym okresie, zrealizował zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane w
zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg, chodników, placów, ścieżek wraz z oświetleniem. Łączna wartość wykazanych robót nie może być mniejsza niż
2.300.000,00 zł brutto.
1.2. warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby zdolne do jego wykonania
na odpowiednim poziomie jakości, tj. kierownika budowy oraz kierownika robót branżowych posiadających uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia, w specjalności drogowej - min. 1 osoba, instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - min. 1 osoba. Przez uprawnienia należy
rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im
ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez
właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej, do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
2. W przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, powyższe warunki powinni spełniać łącznie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz
robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty tez ostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od
niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie
w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, ww. wykaz dotyczy robót budowlanych, w których
wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. 2. Wykaz osób,skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nieczynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami.W przypadku składania oferty wspólnej, ww. dokumenty składają Wykonawcy łącznie.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę:
1. Formularz oferty – wypełniony zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.
2. Informacja o Wykonawcach wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z oświadczeniem składanym na
podstawie z art. 117 ust. 4 ustawy– zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
Uwaga – wypełnić i dołączyć do oferty tylko w przypadku składania oferty wspólnej ( np. konsorcja, spółki cywilne).
3. Oświadczenia, o których mowa w pkt 7. SWZ – zgodnie z Załącznikami nr 3 i 4 do SWZ.
4. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby (dla każdego podmiotu oddzielnie), potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje
się na jego zasoby – zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SWZ. Uwaga – wypełnić i dołączyć do oferty tylko w przypadku polegania na zasobach podmiotu/podmiotów je
udostępniającego/ych.
5. Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli w imieniu
Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych
Wykonawcy).
6. Pełnomocnictwo to musi w swojej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do działania w imieniu Wykonawcy w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7. Zamawiający zgodnie z Ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza wykonawców zgodnie z
przestankami art. 7 ust.1.wskazanej ustawy. Wymagane jest złożenie dodatkowej treści oświadczenia w powyższym
zakresie wg załącznika nr 3 i 5 (5 jeżeli dotyczy) do SWZ wraz z ofertą.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Warunkiem uczestnictwa w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 45.000,00 zł, (słownie: czterdzieści pięć
tysięcy złotych 00/100). Informacje dotyczące wadium – cz. X pkt 45 SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zgodnie z Częścią IV - Przygotowanie i składanie ofert, pkt. 25 SWZ - Oferty wspólne

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający udzieli wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia zgodnie z informacjami podanymi w §7/1
projektu umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z Częścią VIII SWZ pkt 41 - Warunki i zmiany umowy o wykonanie zamówienia -zakres,
rodzaj zmian i warunki ich wprowadzenia określone zostały w § 14 projektu umowy stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-28 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/ poprzez „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-28 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-26

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Inwestycja dofinansowana jest z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.