eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tomaszów Mazowiecki › Utwardzenie ul. Smardzewickiej w Tomaszowie Mazowieckim - realizacja w ramach uzyskanego dofinansowania z Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi.



Ogłoszenie z dnia 2022-12-09

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Utwardzenie ul. Smardzewickiej w Tomaszowie Mazowieckim –
realizacja w ramach uzyskanego dofinansowania z Regionalnej Dyrekcji Lasów
Państwowych w Łodzi.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.3.) Oddział zamawiającego: URZĄD MIASTA TOMASZÓW MAZOWIECKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648310

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: POW 10/16

1.5.2.) Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-200

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 447242311

1.5.8.) Numer faksu: 447244359

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam.pub@tomaszow-maz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.tomaszow.miasta.pl/public/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utwardzenie ul. Smardzewickiej w Tomaszowie Mazowieckim –
realizacja w ramach uzyskanego dofinansowania z Regionalnej Dyrekcji Lasów
Państwowych w Łodzi.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f457375e-6fba-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00486570

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Podstawa prawna i uzasadnienie wybory trybu z wolnej ręki:

Art. 305 pkt 1 w zw. a art. 214 ust. 1 pkt 5 - ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) – zwaną dalej „pzp”.

Art. 32 ust. 2 lit. c - Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE.



Bezpośrednią przesłanką możliwości zastosowania trybu niekonkurencyjnego na przedmiotowe zadanie jest fakt, że w dniu 23-11-2022 r. wpłynęło do siedziby Urzędu Miasta pismo z Nadleśnictwa Smardzewice informujące, o możliwości dofinansowania zadania inwestycyjnego.
Powyższe nastąpić może po wystąpieniu do Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi ze stosownym wnioskiem o dofinansowanie przedsięwzięcia. Najwłaściwsze jest w tym kontekście, ażeby budowa/przebudowa/remont drogi przylegał do obszarów leśnych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WRIK.271.1.66.2022.ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 577826,32 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) wytyczenie geodezyjne trasy,
2) korytowanie wraz z zagęszczeniem i wyprofilowaniem podłoża oraz wywozem urobku,
3) wykonanie nowej konstrukcji drogi z kruszywa łamanego –miejscowo o grubości
do 35 cm,
4) wykonanie podsypki z piasku o grub. 10 cm,
5) ułożenie nawierzchni z płyt drogowych typu YOMB na długości 934,00 mb, szerokości od 3,0-4,0 m
6) regulację wysokościową zasuw wodociągowych,
7) wyrównanie i wyprofilowanie poboczy gruntowych,
8) uporządkowanie terenu
9) zakup i montaż tablicy informacyjnej

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 729642,42 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 729642,40 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 729642,42 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Sebastian Sputowski prowadzącego działalność gospodarczą pod Firmą: MAJSTER BRUK SEBASTIAN SPUTOWSKI

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 100319916

7.3.3) Ulica: ul. Cegielniana nr 33

7.3.4) Miejscowość: Wąwał, Tomaszów Mazowiecki

7.3.5) Kod pocztowy: 97-200

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 729642,42 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-29

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Bezpośrednią przesłanką możliwości zastosowania trybu niekonkurencyjnego na przedmiotowe zadanie jest fakt, że w dniu 23-11-2022 r. wpłynęło do siedziby Urzędu Miasta pismo (w załączeniu) z Nadleśnictwa Smardzewice informujące, o możliwości dofinansowania zadania inwestycyjnego.
Powyższe nastąpić może po wystąpieniu do Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi ze stosownym wnioskiem o dofinansowanie przedsięwzięcia. Najwłaściwsze jest w tym kontekście, ażeby budowa/przebudowa/remont drogi przylegał do obszarów leśnych. To z kolei przyczynia się do wykonywania przez Lasy Państwowe zadań z zakresu gospodarki leśnej, umożliwia dojazd służb ratunkowych w przypadku powstania zagrożeń a nade wszystko zapewnia społeczności lokalnej dostęp do nowoczesnej infrastruktury technicznej oraz umożliwia właściwe skomunikowanie z centrum miasta. Najistotniejsza jednak informacja jest taka, że pula środków przeznaczonych na realizację zadań przez samorządy jest ograniczona, a środki te wydatkowane muszą być do końca 2022 r.

W dniu 24.11.2022 r. przesłano do Nadleśnictwa Smardzewice oświadczenie (w załączeniu) o respektowaniu postanowień Zarządzenia Nr 28 – Dyrektora Lasów Państwowych w sprawie wspólnych przedsięwzięć drogowych.
Ponadto w dniu 24.11.2022 r. Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki zadeklarowała udział własny w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku przesyłając stosowne oświadczenie do Nadleśnictwa Smardzewice (w załączeniu).
Tego samego dnia tj. 24.11.2022 r. złożony do Ndleścnictwa stosowny wniosek uzasadniający konieczność realizacji zadania pn. Utwardzenie płytami typu jomb ul. Smardzewickiej w Tomaszowie Mazowieckim.
W dniu.,……………………………..otrzymano od Nadleśnictwa pozytywną opinię o przyznaniu srodków finansowych.

Biorąc pod uwagę czasookres zrealizowania zadania, który uniemożliwia wszczęcia procedury o zamówienie publiczne w trybie konkurencyjnym zasadne jest zlecenie zamówienia w trybie niekonkurencyjnym.
Warto wskazać, że czas trwania procedury o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane jest oczywiście uzależnione od skomplikowania przedmiotu zamówienia. Niezależnie od powyższego trzeba mieć na uwadze, że na podst. art. 283 pzp - czas od dnia wszczęcia zamówienia do terminu upływu składania ofert wynosi nie mniej niż 14 dni.
Termin realizacji niniejszego zamówienia od dnia podpisania umowy uzależniony jest od wielu czynników, ale zakładając, że nie wystąpią warunki atmosferyczne, które uniemożliwiły by zrealizowanie zadania terminowo – przyjąć należy, że wykonawca, z którym wynegocjowane zostaną warunki umowy jest w stanie wykonać zamówienie w terminie nie dłuższym niż 20 dni.

Biorąc pod uwagę powyższe - ażeby zrealizować zadanie w ocenie zamawiającego przetargowej najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest zastosowanie trybu z wolnej ręki. To umożliwi realizację zadania terminowo i efektywnie.

Nie sposób w tym miejscu wskazać na art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych, zobowiązujący do dysponowania środkami publicznymi w sposób celowy i oszczędny, w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Podstawa prawna i uzasadnienie wybory trybu z wolnej ręki:

Art. 305 pkt 1 w zw. a art. 214 ust. 1 pkt 5 - ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) – zwaną dalej „pzp”.

Art. 32 ust. 2 lit. c - Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.