eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nisko › Dostawa (sprzedaż) energii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Nisku i jednostek organizacyjnych podległych Powiatowi Niżańskiemu



Ogłoszenie z dnia 2023-11-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa (sprzedaż) energii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Nisku i jednostek organizacyjnych podległych Powiatowi Niżańskiemu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Niżański

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409198

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Pl. Wolności 2

1.4.2.) Miejscowość: Nisko

1.4.3.) Kod pocztowy: 37-400

1.4.4.) Województwo: podkarpackie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski

1.4.7.) Numer telefonu: 158412057

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: gm@powiatnizanski.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatnizanski.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00486115

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-11-09

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00465938

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Starostwa Powiatowego w Nisku i jednostek organizacyjnych podległych Powiatowi Niżańskiemu.
Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) dla Powiatu Niżańskiego i jego jednostek organizacyjnych wyszczególnionych w załączniku nr 1 do SIWZ.
Szacowana wielkość zapotrzebowania na energię - szacunkowa łączna ilość energii to ok. 345 193 kWh/rok w tym: taryfa G11- 14 228 kWh/rok C11- 327 724 kWh/rok,
C 12B- 3 241 kWh/rok.
Wskazane ilości zużycia energii są orientacyjne (szacunkowe) niezbędne do określenia wartości zamówienia oraz wybrania najkorzystniejszej oferty. Określona powyżej ilość może ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia według rzeczywistego zużycia.
W ramach zawartej umowy sprzedaży oraz bez dodatkowego wynagrodzenia Wykonawca będzie odpowiedzialny za bilansowanie handlowe.
Wykonawca zwolni Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z niezbilansowaniem. Wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym wynikające z Umowy, w tym opracowanie i zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przysługują wybranemu w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawcy.
Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (zwanego dalej OSD) tj. PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów do którego przyłączone są obiekty Zamawiającego. Warunki świadczenia usług dystrybucji określa odrębna umowa dystrybucyjna zawarta z OSD na czas nieokreślony.
Zamawiający dysponuje tytułami prawnymi dotyczącymi wszystkich obiektów wyszczególnionych w załączniku nr 1 do SIWZ.
Punkty poboru
1) Starostwo Powiatowe – budynki w Nisku przy Pl. Wolności 2, ul. Kościuszki 7, ul. 3 - go Maja 32C, Pl. Wolności 15, Mieszkanie ul. Słowackiego 4a/23
2) Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej – Nisko, ul. Sandomierska 1: budynek szkoły, warsztaty, hala sportowa, hydrofornia, Nisko, ul. 3-Maja 32, 32/1,32/2,54A/1: internat, 3 lokale mieszkalne,
3) Liceum Ogólnokształcące – Nisko, Pl. Wolności 3,
4) Powiatowy Urząd Pracy – Nisko, ul. Sandomierska 6a – dwa punkty poboru,
5) Zarząd Dróg Powiatowych – Nisko, Racławice ul. Rudnicka 15, Baza Zarządu Dróg Powiatowych Harasiuki 84B,
6) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna – Nisko, ul. Paderewskiego 4,
7) Zespół Szkół - Rudnik nad Sanem, ul. Piłsudskiego - budynek szkoły oraz dwa punkty poboru dla warsztatów,
8) Zespół Szkół –Jeżowe 162A, budynek szkoły i sala gimnastyczna.
9) Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Rudniku nad Sanem
- Rudnik nad Sanem 37 – 420, ul. Piłsudskiego 9 - budynek szkoły,
- Rudnik nad Sanem 37 – 420, ul. Mickiewicza 38, , budynek szkoły, stołówka i internat,
- Ulanów 37 – 410, ul. 11 – go Listopada 5, budynek szkoły, internat.
10) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – Ulanów 37 – 410, ul. 11 – go Listopada 5 – trzy lokalne mieszkalne

Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii elektrycznej według cen określonych w umowie.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu umowy w odniesieniu do wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ punktów poboru w przypadkach: sprzedaży, nabycia, zamiany, wynajmu, dzierżawy nieruchomości lub przystąpienia innych jednostek organizacyjnych Powiatu Niżańskiego, w których znajdują się układy pomiarowe oraz zmiany taryfy w obrębie grup taryfowych wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu oferty w okresie obowiązywania umowy.
Zamawiający Wymaga od Wykonawcy umowy kompleksowej.

2. Wykonawca ma obowiązek zawrzeć w umowie z Zamawiającym następujące zapisy:
Istotne postanowienia umowne:
1) Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej i dystrybucji przez okres 12 miesięcy licząc od dnia 1.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r. do obiektów wymienionych w Załączniku nr 7 do umowy.
2) Wykonawca jest odpowiedzialny za bilansowanie handlowe energii elektrycznej.
3) Wykonawca zwalnia Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z niebilansowaniem. Obowiązki związane z bilansowaniem handlowym, w tym opracowanie i zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przysługują Wykonawcy.
4) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego, tj. w szczególności §42 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.
5) Strony ustalają cenę netto za energię elektryczną we wszystkich taryfach w wysokości ……………………… zł/1 kWh, dla obiektów Zamawiającego. Cena jednostkowa obejmuje wszystkie koszty i składniki związane z realizacją przedmiotu umowy oraz należności wynikające z obowiązujących przepisów oraz SIWZ.
6) Podana w ust. 1 powyżej cena obowiązuje w okresie obowiązywania niniejszej umowy.
7) Rozliczenia będą dokonywane jedynie za energię rzeczywiści pobraną.
8) Strony wykluczają możliwość wystawiania faktur w oparciu o tzw. prognozowane zużycie energii. Strony przyjmują, iż Zamawiający nie będzie zobowiązany do dokonania płatności faktury wystawionej o tzw. prognozowane zużycie energii, a Wykonawca nie będzie mógł naliczać z tego tytułu odsetek za zwłokę.
9) Termin płatności wynosić będzie ………….. dni (zgodnie z ofertą wykonawcy) od daty wystawienia faktury przez Wykonawcę.
10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu umowy w przypadkach: sprzedaży, nabycia, zamiany, wynajmu, dzierżawy nieruchomości lub przystąpienia innych jednostek organizacyjnych Powiatu Niżańskiego, w których znajdują się układy pomiarowe oraz zmiany taryfy w obrębie grup taryfowych wskazanych w SIWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu oferty w okresie obowiązywania umowy.
11) Strony dopuszczają zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
a. Cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym),
b. Cena jednostkowa brutto będzie podlegała zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT lub ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym,
c. Zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2020 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
d. Zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – jeżeli te zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
12) Ceny energii elektrycznej zostaną powiększone bądź pomniejszone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy. Wykonawca w terminie 14 dni od wejścia w życie zmian, o których mowa w zdaniu pierwszym powiadomi pisemnie Zamawiającego o zmianach.
13) Kwota wynagrodzenia Wykonawcy z tytuły realizacji umowy może być waloryzowana z zastrzeżeniem, że pierwsza waloryzacja może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia podpisania Umowy.
14). Strona wnioskująca o zmianę wynagrodzenia dokona wyliczenia zmiany ceny i różnicy po waloryzacji. Strony dopuszczają waloryzację, jeżeli zmiana wskaźnika cen przekroczy 10 punktów procentowych w stosunku do wielkości wskaźnika liczonego od dnia podpisania umowy.
15). Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia Wykonawcy maksymalnie o 5% wynagrodzenia brutto.
Waloryzacja wynagrodzenia dopuszczalna jest tylko raz i nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia niniejszej Umowy i na wniosek złożony nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia niniejszej Umowy,
17) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy potwierdzona zostanie zawarciem aneksu do Umowy i obowiązywać będzie od daty zawarcia aneksu i obejmować wyłącznie dostawy w części niezrealizowanej do daty zawarcia aneksu.
18) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym powyższym zmianom dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
a)przedmiotem umowy są usługi, roboty budowalne, dostawy,
b) okres obowiązywania umowy przekracza 6 miesięcy.

Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest Dostawa (sprzedaż) energii elektrycznej na potrzeby Starostwa Powiatowego w Nisku i jednostek organizacyjnych podległych Powiatowi Niżańskiemu.
Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2022 r. poz. 1385 z późn. zm.) dla Powiatu Niżańskiego i jego jednostek organizacyjnych wyszczególnionych w załączniku nr 1 do SIWZ.
Szacowana wielkość zapotrzebowania na energię - szacunkowa łączna ilość energii to ok. 345 193 kWh/rok w tym: taryfa G11- 14 228 kWh/rok C11- 327 724 kWh/rok,
C 12B- 3 241 kWh/rok.
Wskazane ilości zużycia energii są orientacyjne (szacunkowe) niezbędne do określenia wartości zamówienia oraz wybrania najkorzystniejszej oferty. Określona powyżej ilość może ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia według rzeczywistego zużycia.
W ramach zawartej umowy sprzedaży oraz bez dodatkowego wynagrodzenia Wykonawca będzie odpowiedzialny za bilansowanie handlowe.
Wykonawca zwolni Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z niezbilansowaniem. Wszystkie prawa i obowiązki związane z bilansowaniem handlowym wynikające z Umowy, w tym opracowanie i zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przysługują wybranemu w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawcy.
Sprzedaż energii elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (zwanego dalej OSD) tj. PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów do którego przyłączone są obiekty Zamawiającego. Warunki świadczenia usług dystrybucji określa odrębna umowa dystrybucyjna zawarta z OSD.
Zamawiający dysponuje tytułami prawnymi dotyczącymi wszystkich obiektów wyszczególnionych w załączniku nr 1 do SWZ.
Punkty poboru
1) Starostwo Powiatowe – budynki w Nisku przy Pl. Wolności 2, ul. Kościuszki 7, ul. 3 - go Maja 32C, Pl. Wolności 15, Mieszkanie ul. Słowackiego 4a/23
2) Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej – Nisko, ul. Sandomierska 1: budynek szkoły, warsztaty, hala sportowa, hydrofornia, Nisko, ul. 3-Maja 32, 32/1,32/2,54A/1: internat, 3 lokale mieszkalne,
3) Liceum Ogólnokształcące – Nisko, Pl. Wolności 3,
4) Powiatowy Urząd Pracy – Nisko, ul. Sandomierska 6a – dwa punkty poboru,
5) Zarząd Dróg Powiatowych – Nisko, Racławice ul. Rudnicka 15, Baza Zarządu Dróg Powiatowych Harasiuki 84B,
6) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna – Nisko, ul. Paderewskiego 4,
7) Zespół Szkół - Rudnik nad Sanem, ul. Piłsudskiego - budynek szkoły oraz dwa punkty poboru dla warsztatów,
8) Zespół Szkół –Jeżowe 162A, budynek szkoły i sala gimnastyczna.
9) Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Rudniku nad Sanem
- Rudnik nad Sanem 37 – 420, ul. Piłsudskiego 9 - budynek szkoły,
- Rudnik nad Sanem 37 – 420, ul. Mickiewicza 38, , budynek szkoły, stołówka i internat,
- Ulanów 37 – 410, ul. 11 – go Listopada 5, budynek szkoły, internat.
10) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – Ulanów 37 – 410, ul. 11 – go Listopada 5 – trzy lokalne mieszkalne

Ewentualna zmiana szacowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktycznie zużytą ilość energii elektrycznej według cen określonych w umowie.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu umowy w odniesieniu do wskazanych w załączniku nr 1 do SWZ punktów poboru w przypadkach: sprzedaży, nabycia, zamiany, wynajmu, dzierżawy nieruchomości lub przystąpienia innych jednostek organizacyjnych Powiatu Niżańskiego, w których znajdują się układy pomiarowe oraz zmiany taryfy w obrębie grup taryfowych wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu oferty w okresie obowiązywania umowy.

2. Wykonawca ma obowiązek zawrzeć w umowie z Zamawiającym następujące zapisy:
Istotne postanowienia umowne:
1) Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej przez okres 12 miesięcy licząc od dnia 1.01.2024 r. do dnia 31.12.2024 r. do obiektów wymienionych w Załączniku nr 7 do umowy.
2) Wykonawca jest odpowiedzialny za bilansowanie handlowe energii elektrycznej.
3) Wykonawca zwalnia Zamawiającego z wszelkich kosztów i obowiązków związanych z niebilansowaniem. Obowiązki związane z bilansowaniem handlowym, w tym opracowanie i zgłaszanie grafików handlowych do OSD, przysługują Wykonawcy.
4) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi zgodne z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego, tj. w szczególności §42 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.
5) Strony ustalają cenę netto za energię elektryczną we wszystkich taryfach w wysokości ……………………… zł/1 kWh, dla obiektów Zamawiającego. Cena jednostkowa obejmuje wszystkie koszty i składniki związane z realizacją przedmiotu umowy oraz należności wynikające z obowiązujących przepisów oraz SWZ.
6) Podana w ust. 1 powyżej cena obowiązuje w okresie obowiązywania niniejszej umowy.
7) Rozliczenia będą dokonywane jedynie za energię rzeczywiści pobraną.
8) Strony wykluczają możliwość wystawiania faktur w oparciu o tzw. prognozowane zużycie energii. Strony przyjmują, iż Zamawiający nie będzie zobowiązany do dokonania płatności faktury wystawionej o tzw. prognozowane zużycie energii, a Wykonawca nie będzie mógł naliczać z tego tytułu odsetek za zwłokę.
9) Termin płatności wynosić będzie ………….. dni (zgodnie z ofertą wykonawcy) od daty wystawienia faktury przez Wykonawcę.
10) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu umowy w przypadkach: sprzedaży, nabycia, zamiany, wynajmu, dzierżawy nieruchomości lub przystąpienia innych jednostek organizacyjnych Powiatu Niżańskiego, w których znajdują się układy pomiarowe oraz zmiany taryfy w obrębie grup taryfowych wskazanych w SIWZ i wycenionych przez Wykonawcę w formularzu oferty w okresie obowiązywania umowy.
11) Strony dopuszczają zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
a. Cena jednostkowa netto (tj. cena bez podatku VAT będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym),
b. Cena jednostkowa brutto będzie podlegała zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT lub ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym,
c. Zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2020 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
d. Zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – jeżeli te zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
12) Ceny energii elektrycznej zostaną powiększone bądź pomniejszone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzania aneksu do umowy. Wykonawca w terminie 14 dni od wejścia w życie zmian, o których mowa w zdaniu pierwszym powiadomi pisemnie Zamawiającego o zmianach.
13) Kwota wynagrodzenia Wykonawcy z tytuły realizacji umowy może być waloryzowana z zastrzeżeniem, że pierwsza waloryzacja może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia podpisania Umowy.
14). Strona wnioskująca o zmianę wynagrodzenia dokona wyliczenia zmiany ceny i różnicy po waloryzacji. Strony dopuszczają waloryzację, jeżeli zmiana wskaźnika cen przekroczy 10 punktów procentowych w stosunku do wielkości wskaźnika liczonego od dnia podpisania umowy.
15). Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia Wykonawcy maksymalnie o 5% wynagrodzenia brutto.
Waloryzacja wynagrodzenia dopuszczalna jest tylko raz i nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia niniejszej Umowy i na wniosek złożony nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia niniejszej Umowy,
17) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy potwierdzona zostanie zawarciem aneksu do Umowy i obowiązywać będzie od daty zawarcia aneksu i obejmować wyłącznie dostawy w części niezrealizowanej do daty zawarcia aneksu.
18) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym powyższym zmianom dotyczących zobowiązania podwykonawcy, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
a)przedmiotem umowy są usługi, roboty budowlane, dostawy,
b) okres obowiązywania umowy przekracza 6 miesięcy.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-11-10 11:00

Po zmianie:
2023-11-14 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-11-10 11:30

Po zmianie:
2023-11-14 11:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-12-09

Po zmianie:
2023-12-13

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.