eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Garwolin › Świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Garwolinie ul. Mazowiecka 26.



Ogłoszenie z dnia 2022-12-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Garwolinie ul. Mazowiecka 26.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Garwoliński - Starostwo Powiatowe w Garwolinie

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711586685

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Mazowiecka 26

1.4.2.) Miejscowość: Garwolin

1.4.3.) Kod pocztowy: 08-400

1.4.4.) Województwo: mazowieckie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@garwolin-starostwo.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.samorzad.gov.pl/web/powiat-garwolin

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00483506

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-12-08

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00473470/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Garwolinie w okresie od dnia 01.02.2023r do 31.01.2025r.
2. Usługi pocztowe, które są przedmiotem zamówienia będą realizowane na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w:
a) ustawie z dnia 23.11.2012r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2022r. poz.896),
b) ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2022r poz. 2000) - regulującej tryb doręczania pism nadawanych w postępowaniu administracyjnym,
c) ustawie z dnia 17 listopada 1964r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.2022 poz.1360) - regulującym tryb doręczania pism,
d) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 474),
e) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2020 r., poz. 1026)
f) innych powszechnie obowiązujących przepisach.
3. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą:
a) powszechne usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek listowych w zakresie ich przyjmowania, przemieszczania i doręczania,
b) usługi pocztowe dotyczące paczek pocztowych w zakresie ich przyjmowania, przemieszczania i doręczania,
c) doręczanie przesyłek pocztowych (przesyłki listowe, paczki pocztowe) do siedziby Zamawiającego,
d) doręczenia zwrotów przesyłek pocztowych (przesyłki listowe, paczki pocztowe) nie doręczonych, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy,
e) odbiory z siedziby Zamawiającego przesyłek pocztowych (przesyłki listowe, paczki pocztowe) przeznaczonych do nadania,
f) realizowanie przekazów pocztowych - świadczone w obrocie krajowym
i zagranicznym przyjmowania i doręczania przekazów adresatom określonych w nich kwot pieniężnych w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu.
(Uwaga: maksymalna wartość przekazu w obrocie krajowym i zagranicznym do 5.000 zł. słownie: pięć tysięcy złotych).
4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w dniu podpisania umowy z Zamawiającym dysponował placówką pocztową w miejscowości, w której znajduje się siedziba Zamawiającego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przesyłek, zwrotu przesyłek do siedziby Zamawiającego codziennie w dni robocze tj. poniedziałku do piątku przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, w godzinach od 8.00 – 9.30 (godziny mogą ulec zmianie - dokładne godziny do ustalenia, po wybraniu oferty).
Uwaga: Ze względu na dużą ilość korespondencji przychodzącej, Zamawiający nie może zrezygnować z określenia godzin dostarczania przesyłek oraz zwrotów przesyłek pocztowych. Korespondencja musi być dostarczana we wczesnych godzinach porannych tj. 8.00 – najpóźniej do 9.30. Dokładne godziny dostarczania korespondencji będą ustalone po wybraniu oferty – jednak nie później niż do 9.30.
6.Odbiór przesyłek listowych przeznaczonych do nadania odbywać się będzie raz dziennie we wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, z siedziby Starostwa Powiatowego w Garwolinie ul. Mazowiecka 26, w godzinach 14.00-16.00 (godziny mogą ulec zmianie - dokładne godziny do ustalenia, po wybraniu oferty).
7. Szczegółowe warunki świadczenia usługi zostały zawarte w rozdziale IV SWZ oraz istotnych postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści umowy.
8. Wartość należności za świadczenie usług pocztowych obliczana będzie w okresach miesięcznych, jako iloczyn ceny jednostkowej zaoferowanej w ofercie za dany rodzaj przesyłki oraz rzeczywistej ilości przesyłek danego rodzaju.
9. Wykazane w Formularzu cenowym szacunkowe ilości przesyłek listowych każdego rodzaju mają charakter orientacyjny, zostały podane na podstawie analizy zapotrzebowania na usługi pocztowe wyłącznie dla obliczenia wartości oferty i nie są ilościami obowiązującymi Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje, że podane ilości zostaną zrealizowane w okresie trwania umowy, zapłata nastąpi tylko i wyłącznie za usługi faktycznie wykonane.
10. Wykonawca zapewnia, że jego placówka obsługująca Zamawiającego będzie czynna codziennie od poniedziałku do piątku.
11. Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń w stosunku do już odebranych przesyłek (np. nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów w dokumentach nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty itp.) Wykonawca bez zbędnej zwłoki wyjaśnia je z Zamawiającym.
12. Wykonawca będzie dostarczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata „potwierdzenie odbioru” niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia doręczenia.
13. Zwroty przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich wydania lub doręczenia odbiorcy będą niezwłocznie przekazywane do siedziby Zamawiającego.
14. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi doręczania przesyłek w kraju i za granicami kraju.
15. Wykonawca obowiązany jest do sporządzania rejestrów poczty przychodzącej: listów poleconych, przesyłek wartościowych, przesyłek kurierskich i paczek potwierdzanych przez upoważnionego pracownika reprezentującego Zamawiającego.
16. Wykonawca obowiązany jest do potwierdzania rejestrów poczty wychodzącej – listów poleconych, paczek sporządzanych przez upoważnionego pracownika reprezentującego Zamawiającego.
17. Opakowania przesyłek zawierać będą czytelne informacje identyfikujące adresata i nadawcę, rodzaj przesyłki oraz nadruk lub odcisk pieczęci potwierdzającej wniesienie opłaty za usługę.
18. Zamawiający nie dopuszcza stosowania przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki oraz druków za potwierdzeniem odbioru.
19. Wykonawca obowiązany jest do przyjmowania i realizowania reklamacji z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług będących przedmiotem zamówienia. Termin zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego – po upływie 14 dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej. Termin udzielenia odpowiedzi przez wykonawcę na reklamację nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
20. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z szacunkową ilością przesyłek znajduje się w załączniku nr 7 do SWZ.
21. Wymagania o których mowa w art. 95 ust.1 ustawy Pzp:
1) Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia, osoby wykonujące bezpośrednio czynności dostarczania i odbierania przesyłek będących przedmiotem zamówienia z siedziby i do siedziby Zamawiającego, zatrudnione były przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r poz. 1320).
2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących określone w ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcą osób wykonujących wskazane w ppkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia;
a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; (lub/i)
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy/umów o pracę osób bezpośrednio realizujących usługę, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy i podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków); kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - tj. w szczególności bez adresu, nr PESEL pracownika; imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; informacja taka jak: data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika musi być zawarta i możliwa do odczytania.
4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
5) W przypadku nie przedstawienia Zamawiającemu w terminie określonym w wezwaniu o którym mowa w ppkt 4, dowodów potwierdzających spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcą osób wykonujących wskazane w ppkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne określone §11 ust. 7 projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Garwolinie w okresie od dnia 01.02.2023r do 31.01.2025r.
2. Usługi pocztowe, które są przedmiotem zamówienia będą realizowane na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w:
a) ustawie z dnia 23.11.2012r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2022r. poz.896),
b) ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2022r poz. 2000) - regulującej tryb doręczania pism nadawanych w postępowaniu administracyjnym,
c) ustawie z dnia 17 listopada 1964r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.2022 poz.1360) - regulującym tryb doręczania pism,
d) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013r w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 474),
e) Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013r w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2020 r., poz. 1026)
f) innych powszechnie obowiązujących przepisach.
3. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą:
a) powszechne usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek listowych w zakresie ich przyjmowania, przemieszczania i doręczania,
b) usługi pocztowe dotyczące paczek pocztowych w zakresie ich przyjmowania, przemieszczania i doręczania,
c) doręczanie przesyłek pocztowych (przesyłki listowe, paczki pocztowe) do siedziby Zamawiającego,
d) doręczenia zwrotów przesyłek pocztowych (przesyłki listowe, paczki pocztowe) nie doręczonych, po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy,
e) odbiory z siedziby Zamawiającego przesyłek pocztowych (przesyłki listowe, paczki pocztowe) przeznaczonych do nadania,
f) realizowanie przekazów pocztowych - świadczone w obrocie krajowym
i zagranicznym przyjmowania i doręczania przekazów adresatom określonych w nich kwot pieniężnych w każdy dzień roboczy i nie mniej niż przez 5 dni w tygodniu.
(Uwaga: maksymalna wartość przekazu w obrocie krajowym i zagranicznym do 5.000 zł. słownie: pięć tysięcy złotych).
4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w dniu podpisania umowy z Zamawiającym dysponował placówką pocztową w miejscowości, w której znajduje się siedziba Zamawiającego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przesyłek, zwrotu przesyłek do siedziby Zamawiającego codziennie w dni robocze tj. poniedziałku do piątku przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, w godzinach od 8.00 – 9.30 (godziny mogą ulec zmianie - dokładne godziny do ustalenia, po wybraniu oferty).
Uwaga: Ze względu na dużą ilość korespondencji przychodzącej, Zamawiający nie może zrezygnować z określenia godzin dostarczania przesyłek oraz zwrotów przesyłek pocztowych. Korespondencja musi być dostarczana we wczesnych godzinach porannych tj. 8.00 – najpóźniej do 9.30. Dokładne godziny dostarczania korespondencji będą ustalone po wybraniu oferty – jednak nie później niż do 9.30.
6.Odbiór przesyłek listowych przeznaczonych do nadania odbywać się będzie raz dziennie we wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, z siedziby Starostwa Powiatowego w Garwolinie ul. Mazowiecka 26, w godzinach 14.00-16.00 (godziny mogą ulec zmianie - dokładne godziny do ustalenia, po wybraniu oferty).
7. Szczegółowe warunki świadczenia usługi zostały zawarte w rozdziale IV SWZ oraz istotnych postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści umowy.
8. Wartość należności za świadczenie usług pocztowych obliczana będzie w okresach miesięcznych, jako iloczyn ceny jednostkowej zaoferowanej w ofercie za dany rodzaj przesyłki oraz rzeczywistej ilości przesyłek danego rodzaju.
9. Wykazane w Formularzu cenowym szacunkowe ilości przesyłek listowych każdego rodzaju mają charakter orientacyjny, zostały podane na podstawie analizy zapotrzebowania na usługi pocztowe wyłącznie dla obliczenia wartości oferty i nie są ilościami obowiązującymi Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje, że podane ilości zostaną zrealizowane w okresie trwania umowy, zapłata nastąpi tylko i wyłącznie za usługi faktycznie wykonane.
10. Wykonawca zapewnia, że jego placówka obsługująca Zamawiającego będzie czynna codziennie od poniedziałku do piątku.
11. Nadanie przesyłek następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń w stosunku do już odebranych przesyłek (np. nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów w dokumentach nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty itp.) Wykonawca bez zbędnej zwłoki wyjaśnia je z Zamawiającym.
12. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru przesyłki, niezwłocznie po jej doręczeniu.
13. Zwroty przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich wydania lub doręczenia odbiorcy będą niezwłocznie przekazywane do siedziby Zamawiającego.
14. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi doręczania przesyłek w kraju i za granicami kraju.
15. Wykonawca obowiązany jest do sporządzania rejestrów poczty przychodzącej: listów poleconych, przesyłek wartościowych, przesyłek kurierskich i paczek potwierdzanych przez upoważnionego pracownika reprezentującego Zamawiającego.
16. Wykonawca obowiązany jest do potwierdzania rejestrów poczty wychodzącej – listów poleconych, paczek sporządzanych przez upoważnionego pracownika reprezentującego Zamawiającego.
17. Opakowania przesyłek zawierać będą czytelne informacje identyfikujące adresata i nadawcę, rodzaj przesyłki oraz nadruk lub odcisk pieczęci potwierdzającej wniesienie opłaty za usługę.
18. Zamawiający nie dopuszcza stosowania przez Wykonawcę własnych opakowań na listy i przesyłki oraz druków za potwierdzeniem odbioru.
19. Tryb reklamacyjny będzie odbywał się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi pocztowej (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r., Poz. 474 ze zm.)
Termin rozpatrzenia reklamacji na przesyłkę w obrocie krajowym – 30 dni.
Termin rozpatrzenia reklamacji na przesyłki zagraniczne do 3 miesięcy, z zastrzeżeniem odrębnych uregulowań ujętych w Regulaminach usług i przepisach międzynarodowych.
20. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z szacunkową ilością przesyłek znajduje się w załączniku nr 7 do SWZ.
21. Wymagania o których mowa w art. 95 ust.1 ustawy Pzp:
1. Zamawiający wymaga, aby przez cały okres realizacji zamówienia, osoby wykonujące bezpośrednio czynności dostarczania i odbierania przesyłek będących przedmiotem zamówienia z siedziby i do siedziby Zamawiającego, zatrudnione były przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeksu pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r poz. 1320). Powyższy wymóg dotyczy osób zatrudnionych na terenie Miasta Garwolin.
2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących określone w ust. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcą osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia;
1) oświadczenia zatrudnionego pracownika,
2) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
3) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
4) innych dokumentów
- zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
5. W przypadku nie przedstawienia Zamawiającemu w terminie określonym w wezwaniu o którym mowa w ppkt 3, dowodów potwierdzających spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcą osób wykonujących wskazane w ppkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia – Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne określone §11 ust. 7 projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
Część 2 (zmiany umowy):
3.8 Zamawiający wskazuje następujące zasady wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia:
1) miernikiem zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy jest wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (komunikat kwartalny),
2) każda ze Stron Umowy jest uprawniona do żądania zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy – tylko raz w okresie jej obowiązywania, gdy wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony w ostatnim komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego poprzedzającym wniosek
o waloryzację, wzrośnie/spadnie o co najmniej 8 punktów procentowych w stosunku do wysokości tego wskaźnika w miesiącu zawarcia Umowy (matematyczna różnica między tymi wskaźnikami wyrażonymi w punktach procentowych – tj. wskaźnik z dnia zawarcia umowy i wskaźnik ogłoszony
w ostatnim komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego poprzedzającym wniosek
o waloryzację), a jeżeli zawarcie Umowy nastąpiło po 180 dniach od upływu terminu składania ofert, w stosunku do wysokości wskaźnika w miesiącu składania ofert,
3) waloryzacja wynagrodzenia dopuszczalna jest tylko 1 raz w okresie obowiązywania umowy i nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy, licząc od dnia zawarcia Umowy,
4) waloryzacja nie dotyczy wynagrodzenia za usługi wykonane przed datą złożenia wniosku,
5) Strona zainteresowana waloryzacją składa drugiej Stronie wniosek o dokonanie waloryzacji wynagrodzenia wraz z uzasadnieniem wskazującym wysokość wskaźnika oraz przedmiot i wartość usług podlegających waloryzacji (niewykonanych do dnia złożenia wniosku),
6) w przypadku wzrostu/spadku wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych o którym mowa w pkt 2, waloryzacja będzie polegała na wzroście/obniżeniu wynagrodzenia za usługi pozostałe do wykonania po dniu złożenia wniosku o waloryzację, o wartość wynikową uwzględniającą różnicę między wskaźnikiem w miesiącu zawarcia Umowy, a wskaźnikiem ogłoszonym w ostatnim komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego poprzedzającym wniosek o waloryzację,
7) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z postanowieniami pkt 6 zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy. Zmiana umowy zawartej z podwykonawcą (dalszym podwykonawcą) nie będzie mniej korzystna dla podwykonawcy (dalszego podwykonawcy) niż warunki wykonania umowy w sprawie zamówienia zmienione zgodnie z pkt 6. Dotyczy to również zmian umów zawartych z dalszymi podwykonawcami.
3.9 Zmiany wysokości wynagrodzenia obowiązywać będą od dnia wynikającego z zawartych w tym zakresie aneksów do umowy.
3.10 Górną granicą waloryzacji wynagrodzenia (wzrostu wartości kontraktu) w okresie trwania umowy jest wartość 10% pierwotnej wartości umowy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany podwykonawcy/lub części wykonywanego przez niego zakresu usługi, bądź wprowadzenie nowego podwykonawcy.

Po zmianie:
Część 2 (zmiany umowy):
3.6 W przypadku zmiany, o którym mowa w pkt 3.1. ppkt 4) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.
3.7 Za wyjątkiem sytuacji o której mowa w pkt 3.1. ppkt 1), wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o wysokości dodatkowych koszów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w pkt 3.1. ppkt 2, 3, oraz 4, oraz dokumentów potwierdzających stan sprzed i po zmianie. Zmiany mogą nastąpić nie wcześniej, niż po upływie 6 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia.
3.8 Zamawiający wskazuje następujące zasady wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia:
1) miernikiem zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy jest wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (komunikat kwartalny),
2) każda ze Stron Umowy jest uprawniona do żądania zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy – tylko raz w okresie jej obowiązywania, gdy wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłoszony w ostatnim komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego poprzedzającym wniosek
o waloryzację, wzrośnie/spadnie o co najmniej 8 punktów procentowych w stosunku do wysokości tego wskaźnika w miesiącu zawarcia Umowy (matematyczna różnica między tymi wskaźnikami wyrażonymi w punktach procentowych – tj. wskaźnik z dnia zawarcia umowy i wskaźnik ogłoszony
w ostatnim komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego poprzedzającym wniosek
o waloryzację), a jeżeli zawarcie Umowy nastąpiło po 180 dniach od upływu terminu składania ofert, w stosunku do wysokości wskaźnika w miesiącu składania ofert,
3) waloryzacja wynagrodzenia dopuszczalna jest tylko 1 raz w okresie obowiązywania umowy i nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy, licząc od dnia zawarcia Umowy,
4) waloryzacja nie dotyczy wynagrodzenia za usługi wykonane przed datą złożenia wniosku,
5) Strona zainteresowana waloryzacją składa drugiej Stronie wniosek o dokonanie waloryzacji wynagrodzenia wraz z uzasadnieniem wskazującym wysokość wskaźnika oraz przedmiot i wartość usług podlegających waloryzacji (niewykonanych do dnia złożenia wniosku),
6) w przypadku wzrostu/spadku wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych o którym mowa w pkt 2, waloryzacja będzie polegała na wzroście/obniżeniu wynagrodzenia za usługi pozostałe do wykonania po dniu złożenia wniosku o waloryzację, o wartość wynikową uwzględniającą różnicę między wskaźnikiem w miesiącu zawarcia Umowy, a wskaźnikiem ogłoszonym w ostatnim komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego poprzedzającym wniosek o waloryzację,
7) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z postanowieniami pkt 6 zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy. Zmiana umowy zawartej z podwykonawcą (dalszym podwykonawcą) nie będzie mniej korzystna dla podwykonawcy (dalszego podwykonawcy) niż warunki wykonania umowy w sprawie zamówienia zmienione zgodnie z pkt 6. Dotyczy to również zmian umów zawartych z dalszymi podwykonawcami.
3.9 Zmiany wysokości wynagrodzenia obowiązywać będą od dnia wynikającego z zawartych w tym zakresie aneksów do umowy.
3.10 Górną granicą waloryzacji wynagrodzenia (wzrostu wartości kontraktu) w okresie trwania umowy jest wartość 10% pierwotnej wartości umowy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany podwykonawcy/lub części wykonywanego przez niego zakresu usługi, bądź wprowadzenie nowego podwykonawcy.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
Część 1:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania ewentualnej zmiany umowy z wykonawcą (zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych) w przypadku:
1) zmian podmiotowych Wykonawcy,
2) działania siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) realizacji dodatkowych i niezbędnych usług od dotychczasowego wykonawcy po spełnieniu łącznie przesłanek określonych w art. 455 ust.1 pkt.3 a-c ustawy Pzp,
5) zmian, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy.
6) konieczności przedłużenia obowiązywania umowy, w sytuacji przedłużającej się procedury przetargowej na świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Garwolinie ul. Mazowiecka 26.
7) sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
3. Zamawiający określa zasady waloryzacji wynagrodzenia:
3.1 Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w wypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych w art. 436 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. 2020 poz.2207),
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
‒ jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę (zmiana ta jest dopuszczalna, o ile dane te nie były oficjalnie znane przed zawarciem umowy).
3.2 Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w pkt. 3.1.
3.3 W wypadku zmiany, o której mowa w pkt 3.1. ppkt 1) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3.4 W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 3.1. ppkt 2) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia albo do wysokości zmienionej minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych, wynikających z tych zmian.
3.5 W przypadku zmiany, o którym mowa w pkt 3.1. ppkt 3) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.
3.6 W przypadku zmiany, o którym mowa w pkt 3.1. ppkt 4) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.
3.7 Za wyjątkiem sytuacji o której mowa w pkt 3.1. ppkt 1), wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o wysokości dodatkowych koszów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w pkt 3.1. ppkt 2, 3, oraz 4, oraz dokumentów potwierdzających stan sprzed i po zmianie. Zmiany mogą nastąpić nie wcześniej, niż po upływie 6 miesięcy od dnia udzielenia zamówienia.

Po zmianie:
Część 1:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania ewentualnej zmiany umowy z wykonawcą (zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych) w przypadku:
1) zmian podmiotowych Wykonawcy,
2) działania siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) realizacji dodatkowych i niezbędnych usług od dotychczasowego wykonawcy po spełnieniu łącznie przesłanek określonych w art. 455 ust.1 pkt.3 a-c ustawy Pzp,
5) zmian, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy.
6) konieczności przedłużenia obowiązywania umowy, w sytuacji przedłużającej się procedury przetargowej na świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Garwolinie ul. Mazowiecka 26.
7) sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
8)zmiany stawki podatku VAT na usługi pocztowe może nastąpić zmiana cen jednostkowych odpowiednio do stawki podatku,
9)jeśli konieczność wprowadzenia zmian umowy wynika z uregulowań prawnych w zakresie ustalania lub zatwierdzania cen za powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe.
10)zatwierdzenia cen przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo Pocztowe bez konieczności składania wniosku wraz ze szczegółową kalkulacją a jedynie po złożeniu oświadczenia, że podwyżka cen świadczonych usług obejmuje nie tylko jednostki sektora finansów publicznych.
3. Zamawiający określa zasady waloryzacji wynagrodzenia:
3.1 Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w wypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych w art. 436 pkt 4 lit. b) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. 2020 poz.2207),
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
‒ jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę (zmiana ta jest dopuszczalna, o ile dane te nie były oficjalnie znane przed zawarciem umowy).
3.2 Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w pkt. 3.1.
3.3 W wypadku zmiany, o której mowa w pkt 3.1. ppkt 1) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3.4 W przypadku zmiany, o której mowa w pkt 3.1. ppkt 2) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia albo do wysokości zmienionej minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych, wynikających z tych zmian.
3.5 W przypadku zmiany, o którym mowa w pkt 3.1. ppkt 3) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2022-12-12 11:00

Po zmianie:
2022-12-15 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2022-12-12 11:10

Po zmianie:
2022-12-15 11:10

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-01-10

Po zmianie:
2023-01-13

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.