Ogłoszenie z dnia 2023-11-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00474386/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-02
- 2023/BZP 00487396/01 - Modyfikacja z dnia 2023-11-10
- 2024/BZP 00019095/01 - Wynik z dnia 2024-01-09
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Dostawa gazu ziemnego wysokometanowego grupy E na potrzeby ogrzewania budynku Sądu Rejonowego Katowice-Zachód w Katowicach przy pl. Wolności 10
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: SĄD REJONOWY KATOWICE-ZACHÓD W KATOWICACH
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240598879
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Plac Wolności 10
1.4.2.) Miejscowość: Katowice
1.4.3.) Kod pocztowy: 40-078
1.4.4.) Województwo: śląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@katowice-zachod.sr.gov.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://katowice-zachod.sr.gov.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00482743
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-11-08
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00474386
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.9. Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji Przed zmianą:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w postaci ograniczenia albo zwiększenia o 30 % maksymalnej wielkości przedmiotu zamówienia – tj. maksymalnej ilości zamawianego paliwa gazowego wskazanej w pkt 6. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie pozostałych 30% maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji realizowane jest poprzez złożenie stosownego oświadczenia Zamawiającego w przedmiocie skorzystania z prawa opcji. Zamawiający korzystając z prawa opcji złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z powyższego prawa w określonym przez niego zakresie oraz przedstawi Wykonawcy aktualizację Załącznika nr 1 do SWZ.
Po zmianie:
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w postaci ograniczenia albo zwiększenia o 20 % maksymalnej wielkości przedmiotu zamówienia – tj. maksymalnej ilości zamawianego paliwa gazowego wskazanej w pkt 6. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie pozostałych 20% maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Skorzystanie z prawa opcji realizowane jest poprzez złożenie stosownego oświadczenia Zamawiającego w przedmiocie skorzystania z prawa opcji. Zamawiający korzystając z prawa opcji złoży Wykonawcy pisemne oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z powyższego prawa w określonym przez niego zakresie oraz przedstawi Wykonawcy aktualizację Załącznika nr 1 do SWZ.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia Przed zmianą:
Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na podstawie przepisu art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy w zakresie:
1) zmiany Taryfy OSD, w szczególności zmiany stawek taryfowych, Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek począwszy od dnia wejścia w życie nowej Taryfy OSD. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek.
2) zmian wynikających z Ustawy o podatku akcyzowym mających wpływ na konieczność wprowadzenia do rozliczeń stawek podatkowych lub dokonania zmiany wysokości naliczanych stawek akcyzowych Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek akcyzowych począwszy od dnia zaistnienia nowych okoliczności wprowadzonych zmianami prawnymi. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek. Ponadto zmiany związane z rozpoczęciem naliczania akcyzy bądź zaprzestaniem jej naliczania będą realizowane po przesłaniu przez Zamawiającego zmienionego OŚWIADCZENIA O SPOSOBIE WYKORZYSTANIA NABYWANYCH WYROBÓW GAZOWYCH, z którego będzie wynikał zakres wprowadzanych zmian w zakresie płatności akcyzowych.
3) zmiany przepisów podatkowych w zakresie zmiany stawki podatku VAT Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek podatku VAT począwszy od dnia wejścia przedmiotowych zmian w życie. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek.
4) jeżeli w wyniku prowadzenia procedury zmiany sprzedawcy nie będzie możliwe dochowanie terminu rozpoczęcia dostaw określonego w przedłożonej ofercie, rozpoczęcie dostaw paliwa gazowego rozpocznie po pozytywnie zakończonej procedurze zmiany sprzedawcy, stosownie do okoliczności,
5) jeżeli zgodnie z zasadami określonymi w Taryfie OSD dokonana zostanie zmiana grupy taryfowej dla PPG Wykonawca rozpocznie prowadzenie rozliczeń dla tego PPG zgodnie ze stawkami odpowiednimi dla zmienionej grupy taryfowej, również w zakresie jednostkowych cen za paliwo gazowe określonych w ofercie oraz stawek opłat abonamentowych, stosownie do okoliczności,
6) zmiana spowodowana siłą wyższą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z OPZ – w takim przypadku możliwa jest zmiana terminu lub sposobu wykonania Umowy, stosownie do okoliczności wywołanych siłą wyższą; (przy czym przez „siłę wyższą”: rozumie się okoliczności nadzwyczajne, zewnętrzne i niezależne od woli którejkolwiek ze Stron, niemożliwe do przewidzenia przez Strony, którym Strony nie mogły zapobiec pomimo zachowania należytej staranności, a w szczególności: klęska żywiołowa, konflikt zbrojny, akt władzy i administracji państwowej, konflikt w zakładach pracy, zakłócenie w systemach transportu, energetyki lub zaopatrzenia, protest społeczności lokalnej
7) w przypadku zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych, technicznych lub środowiskowych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy, za które żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, a skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami – zmianie może ulec sposób realizacji Umowy lub zakres obowiązków Stron, wynagrodzenie lub termin wykonania Umowy, jednakże tylko w takim zakresie, w jakim będzie to konieczne dla zapewnienia możliwości i prawidłowego wykonania Umowy i osiągnięcia celów zamówienia określonych w OPZ;
8) zmiany wynagrodzenia na podstawie § 5 ust. 17-24.
Po zmianie:
Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na podstawie przepisu art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy w zakresie:
1) zmiany Taryfy OSD, w szczególności zmiany stawek taryfowych, Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek począwszy od dnia wejścia w życie nowej Taryfy OSD. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek.
2) zmian wynikających z Ustawy o podatku akcyzowym mających wpływ na konieczność wprowadzenia do rozliczeń stawek podatkowych lub dokonania zmiany wysokości naliczanych stawek akcyzowych Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek akcyzowych począwszy od dnia zaistnienia nowych okoliczności wprowadzonych zmianami prawnymi. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek. Ponadto zmiany związane z rozpoczęciem naliczania akcyzy bądź zaprzestaniem jej naliczania będą realizowane po przesłaniu przez Zamawiającego zmienionego OŚWIADCZENIA O SPOSOBIE WYKORZYSTANIA NABYWANYCH WYROBÓW GAZOWYCH, z którego będzie wynikał zakres wprowadzanych zmian w zakresie płatności akcyzowych.
3) zmiany przepisów podatkowych w zakresie zmiany stawki podatku VAT Wykonawca będzie prowadził rozliczenia na podstawie nowych stawek podatku VAT począwszy od dnia wejścia przedmiotowych zmian w życie. Wykonawca jest zobowiązany do poinformowania Zamawiającego o wprowadzonych zmianach w rozliczeniach wraz z pierwszą fakturą wystawioną na podstawie zmienionych stawek.
4) jeżeli w wyniku prowadzenia procedury zmiany sprzedawcy nie będzie możliwe dochowanie terminu rozpoczęcia dostaw określonego w przedłożonej ofercie, rozpoczęcie dostaw paliwa gazowego rozpocznie po pozytywnie zakończonej procedurze zmiany sprzedawcy, stosownie do okoliczności,
5) jeżeli zgodnie z zasadami określonymi w Taryfie OSD dokonana zostanie zmiana grupy taryfowej dla PPG Wykonawca rozpocznie prowadzenie rozliczeń dla tego PPG zgodnie ze stawkami odpowiednimi dla zmienionej grupy taryfowej, również w zakresie jednostkowych cen za paliwo gazowe określonych w ofercie oraz stawek opłat abonamentowych, stosownie do okoliczności,
6) zmiana spowodowana siłą wyższą w rozumieniu Kodeksu Cywilnego uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z OPZ – w takim przypadku możliwa jest zmiana terminu lub sposobu wykonania Umowy, stosownie do okoliczności wywołanych siłą wyższą; (przy czym przez „siłę wyższą”: rozumie się okoliczności nadzwyczajne, zewnętrzne i niezależne od woli którejkolwiek ze Stron, niemożliwe do przewidzenia przez Strony, którym Strony nie mogły zapobiec pomimo zachowania należytej staranności, a w szczególności: klęska żywiołowa, konflikt zbrojny, akt władzy i administracji państwowej, konflikt w zakładach pracy, zakłócenie w systemach transportu, energetyki lub zaopatrzenia, protest społeczności lokalnej
7) w przypadku zaistnienia innych okoliczności prawnych, ekonomicznych, technicznych lub środowiskowych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy, za które żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności, a skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami – zmianie może ulec sposób realizacji Umowy lub zakres obowiązków Stron, wynagrodzenie lub termin wykonania Umowy, jednakże tylko w takim zakresie, w jakim będzie to konieczne dla zapewnienia możliwości i prawidłowego wykonania Umowy i osiągnięcia celów zamówienia określonych w OPZ;
8) zmiany wynagrodzenia na podstawie § 5 ust. 17.
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Zakup i dostawa aparatu RTG do radiografii klasycznej z systemem cyfrowym dwudetektorowym i systemem kontroli dawki oraz adaptacja pomieszczeń pracowni RTG
- Wykonanie prac budowlano instalacyjnych w klatce schodowej Budynku A - GIG PIB Katowice.
- Organizacja imprezy integracyjnej dla Pracowników Spółki
- Wykonanie prac naprawczych w budynku X Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Karola Miarki 6 w Katowicach w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Wykonanie prac naprawczych w liceach ogólnokształcących"
- Remont mieszkań IV/2024
- Rozbudowa monitoringu miejskiego. Zamówienie udzielane w czterech częściach.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego (sprzedaż i usługa dystrybucji) do Oddziałów Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii Spółka z o.o. w Zagórzu
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego do budynków zarządzanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy
- Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E) obejmująca sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji na potrzeby Sądu Rejonowego w Nowym Targu
- KOMPLEKSOWY ZAKUP PALIWA GAZOWEGO DO OBIEKTÓW JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH MIASTA CIESZYN - 2 PRZETARG
- Kompleksowa dostawa gazy ziemnego wysokometanowego (grupa E) obejmująca sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Nowym Sączu i jednostek podległych
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego (dostawa i dystrybucja) dla szpitala w Pleszewie.
więcej: Gaz ziemny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.