eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rybnik › Wywóz odpadów zielonych, gruzu zmieszanego i odpadów wielkogabarytowych wraz z nieodpłatnym podstawieniem kontenera

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wywóz odpadów zielonych, gruzu zmieszanego i odpadów wielkogabarytowych wraz z nieodpłatnym podstawieniem kontenera

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000292936

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gliwicka 33

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-201

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@psychiatria.com

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://psychiatria.com

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/psychiatria_rybnik

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wywóz odpadów zielonych, gruzu zmieszanego i odpadów wielkogabarytowych wraz z nieodpłatnym podstawieniem kontenera

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d49c1eb9-506a-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00472743

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00010948/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.17 Odbior, wywóz i unieszkodliwienie odpadów nieobjetych deklaracja tzn. odpadów wielkogabarytowych, zielonych i gruzu.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00402673/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZp.380.3.22.2022.DIb.334

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 361425,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wywóz odpadów zielonych, gruzu zmieszanego i odpadów wielkogabarytowych wraz z nieodpłatnym podstawieniem kontenera.
2. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w pkt. V.4. SWZ oraz w Formularzu cenowym stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511300-5 - Usługi zbierania śmieci

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, po przeanalizowaniu Formularza cenowego, stanowiącego Załącznik nr 2 do SWZ, i stanu faktycznego objętego przedmiotem postępowania, uznał, że przedmiot zamówienia nie został opisany
w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, z uwzględnieniem wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty jak wymaga tego Ustawa PZP (art. 99 ust. 1). Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informacje o dokonaniu nieprawidłowego opisu przedmiotu zamówienia - Zamawiający w Formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ, nieprawidłowo wskazał ilości pozycji 4 - Transport (dostarczenie pustego i odbiór napełnionego kontenera), tzn. w kolumnie „Ilość” podał „bez limitu”. Znalazło to odzwierciedlenie w złożonych ofertach. Dwóch Wykonawców nie wyceniło w ogóle tej pozycji (pozostawiając puste kolumny: „Cena jednostkowa netto [PLN]”, „Wartość netto [PLN]”, „VAT [%]”
i „Wartość brutto [PLN]”, natomiast trzeci Wykonawca podał cenę jednostkową 650, jednakże w kolumnie „Wartość netto” wpisał: „650 (za każdy pełny kontener)”. Zgodnie z wyrokiem SO w Szczecinie z dnia 10.07.2014 r., o sygn.. akt: VIII Ga 432/13 („Zamówienie publiczne w orzecznictwie. Zeszyty Orzecznicze” 2016/22), wynika, że wykonawca, analizując dokumenty zamówienia, musi dysponować kompletem informacji odnośnie wymagań zamawiającego i wiedzieć, co jest od niego oczekiwane na poszczególnych etapach postępowania. Zamawiający zapewnia równe i niedyskryminacyjne traktowanie wykonawców oraz działa w sposób przejrzysty. Oznacza to, że postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest według jasnych i z góry sprecyzowanych reguł i istnieją środki do weryfikacji prawidłowości ich zachowania, zaś zamawiający podejmuje przewidywalne decyzje na podstawie wcześniej ustalonych kryteriów. W związku z powyższym Zamawiający nie jest w stanie zweryfikować i w należyty sposób dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty i podpisać umowę niepodlegającą unieważnieniu. Wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny. Wskazany brak właściwego opisu przedmiotu zamówienia jest elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej, niepodlagającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców oraz determinującym właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia w sposób odpowiadający warunkom opisanym w SWZ. Powinno to być już znane na etapie wszczęcia ww. postępowania o udzielenia zamówienia tak, aby zainteresowani Wykonawcy mogli właściwie oszacować wartość zamówienia, znając oczekiwania Zamawiającego w tej mierze.
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 6 Ustawy PZP, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenia zamówienia, jeśli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów Ustawy PZP, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający konstruując zapisy SWZ niewystarczająco doprecyzował opis przedmiotu zamówienia w sposób zapewniający zachowanie zasad określonych m.in. w art. 16 Ustawy PZP. Aby wada miała charakter, o którym mowa w art. 255 pkt 6 Ustawy PZP, muszą zaistnieć łącznie trzy przesłanki:
1) naruszenie przepisów ustawy przez Zamawiającego, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania, 2) nieusuwalny charakter tego naruszenia, 3) naruszenie musi powodować niemożność zawarcia ważnej umowy. Opis przedmiotu zamówienia jest jednym z najważniejszych elementów przygotowania postępowania o udzielenia zamówienia, mającym zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia celu tego postępowania - zawarcia ważnej umowy w sprawie jego wykonania. (...) Pełna treść unieważnienia została udostępniona na stronie internetowej prowadzonego postępowania - https://platformazakupowa.pl/transakcja/679260.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.