eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowogard › Budowa łącznika między ulicą 700-Lecia, a ulicą Dworcową w Nowogardzie oraz budowa chodnika w miejscowości Karsk-w ramach Rządowego Funduszu POLSKI ŁAD: Program Inwestycji Strategicznych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa łącznika między ulicą 700-Lecia, a ulicą Dworcową w Nowogardzie oraz budowa chodnika w miejscowości Karsk-w ramach Rządowego Funduszu POLSKI ŁAD: Program Inwestycji Strategicznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWOGARD

1.2.) Oddział zamawiającego: Gmina Nowogard

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684278

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Plac Wolności 1

1.4.2.) Miejscowość: Nowogard

1.4.3.) Kod pocztowy: 72-200

1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński

1.4.7.) Numer telefonu: 0913926240

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@nowogard.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.nowogard.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00468351

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-11-30

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00464268/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:

Po zmianie:
Brakująca część do :
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia:

Wszystkie okoliczności wymienione w niniejszym paragrafie stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę w formie pisemnej. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Wszelkie zmiany, niniejszej umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana umowy może być dokonana w przypadku okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
3.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, polegających na:
1) zmianie terminu zakończenia przedmiotu umowy,
2) zmianie sposobu spełnienia świadczenia
4. Zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy, może nastąpić w następujących przypadkach:
1) wystąpi okoliczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego, z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę;
2) wystąpią szczególne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią przewidzianą w SWZ. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania.;
5. Zmiana polegająca na zmianie sposobu spełnienia świadczenia, zmiana technologiczna, w szczególności jeżeli nastąpi(ą):
1) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SWZ, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót,
2) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
3) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych z uwagi na czasową lub całkowita niedostępność materiałów lub technologii (np. zaprzestania produkcji),
4) możliwość zrealizowania robót przy użyciu lepszych, bardziej trwałych lub oszczędnych materiałów.
Zmiany wskazane w pkt 1 do 3 będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania.
6. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie.
Wszystkie okoliczności wymienione w niniejszym paragrafie stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę w formie pisemnej. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

Po zmianie:
1.Wszelkie zmiany, niniejszej umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana umowy może być dokonana w przypadku okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron.
3.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, polegających na:
1)zmianie terminu zakończenia przedmiotu umowy,
2) zmianie sposobu spełnienia świadczenia
4. Zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy, może nastąpić w następujących przypadkach:
1)wystąpi okoliczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania robót przez Zamawiającego, z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę;
2)wystąpią szczególne warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią przewidzianą w SWZ. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania.;
5. Zmiana polegająca na zmianie sposobu spełnienia świadczenia, zmiana technologiczna, w szczególności jeżeli nastąpi(ą):
1)konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SWZ, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót,
2)konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
3)konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych z uwagi na czasową lub całkowita niedostępność materiałów lub technologii (np. zaprzestania produkcji),
4)możliwość zrealizowania robót przy użyciu lepszych, bardziej trwałych lub oszczędnych materiałów.
Zmiany wskazane w pkt. 1 do 3 będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania.
6.Strony postanawiają, iż każda z nich może żądać zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w oparciu o art. 439 ust. 1 – 4 ustawy Pzp, w przypadkach i na zasadach określonych w ust. 7-8 niniejszego paragrafu.
7. W przypadku gdy po upływie 6 miesięcy trwania umowy ogłoszony zostanie przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego kwartalny wskaźnik cen towarów i usług, którego wysokość jest mniejsza lub większa o ponad 3 % od ostatniego ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wskaźnika kwartalnego cen towarów i usług konsumpcyjnych przed zawarciem niniejszej umowy, każda ze stron uprawniona jest do żądania odpowiednio: zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia za kolejne okresy trwania umowy następujące po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy o procent odpowiadający różnicy pomiędzy zmienionym wskaźnikiem kwartalnym inflacji a wskaźnikiem kwartalnym inflacji sprzed zawarcia umowy powiększonego o 3%, przy czym maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia netto Wykonawcy określonego w § 4 ust. 1, nie może być większa niż 3 % wartości części wynagrodzenia Wykonawcy odpowiadającej procentowi pozostałych do wykonania robót na dzień, w którym upływa termin 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
8.Każda ze Stron celem dokonania zmian opisanych w ust. 7, występuje z pisemnym wnioskiem o zmianę wynagrodzenia, zawierającym uzasadnienie z wyliczeniem całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenie Wykonawcy powinno ulec zmianie.
9.Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z ust. 6-8, zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy.
10. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca, składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej uzasadnienie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.