eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Międzylesie › Remont gminnej drogi publicznej nr 119979D w miejscowości Szklarnia



Ogłoszenie z dnia 2023-10-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont gminnej drogi publicznej nr 119979D w miejscowości Szklarnia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD MIASTA I GMINY W MIĘDZYLESIU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000530620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1

1.5.2.) Miejscowość: Międzylesie

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-530

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miedzylesie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/miedzylesie

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont gminnej drogi publicznej nr 119979D w miejscowości Szklarnia

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-15bbe4c1-4e1c-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00467777

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00037046/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.16 Remont gminnej drogi publicznej nr 119979D w miejscowości Szklarnia

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00387479

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ITiG.271.15.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem przedsięwzięcia jest zadanie pn.: „Remont gminnej drogi publicznej nr 119979D w miejscowości Szklarnia”. Przebudowywany odcinek drogi ma długość 2415 m, przebiega po działkach nr 90, 91, 92, 148 obręb Szklarnia w granicach istniejącego pasa drogowego. Jego początek 0+000 znajduje się przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3233D w Szklarni. Przedsięwzięcie obejmuje remont drogi, wraz z lokalnym wzmocnieniem istniejącej podbudowy, ułożeniem nowej nawierzchni z betonu asfaltowego.
2. Przedsięwzięcie obejmuje:
a) Rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej i innych elementów drogi
b) Frezowanie istniejącej nawierzchni lokalnie na średnią głębokość 4 cm
c) Lokalne wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką kamienną 0-63 mm o średniej grubości 20 cm
d) Wykonanie remontu elementów bezpieczeństwa poręczy z rur stalowych
e) Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego grubość 4 cm warstwa wiążąca
f) Wykonanie nawierzchnia z betonu asfaltowego grubość 4 cm warstwa ścieralna

3. Opis stanu istniejącego
Projektowany odcinek drogi gminnej nr 119979D rozpoczyna się w miejscowości Szklarnia na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3233D Goworów – Szklarnia - Międzylesie i przebiega przez miejscowość Szklarnia. Droga ma nawierzchnię bitumiczną w złym stanie technicznym, odwodnienie odcinka wykonywane powierzchniowo za pomocą istniejących rowów przydrożnych, również w złym stanie technicznym. Cały projektowany odcinek ma przekrój szlakowy z odwodnieniem powierzchniowym do istniejących rowów przydrożnych. Stan nawierzchni wykonanej z masy mineralno-bitumicznej jest zły na większości odcinka.
Parametry podstawowe obiektu:
a. Długość odcinka remontowanej drogi - 2415m
b. Szerokość korony drogi - 5,00-10,00m
c. Szerokość jezdni - 3,50-4,00m
d. Szerokość poboczy - 0,50m spadki 6-8%
e. Spadki poprzeczne jezdni - 2%
f. Spadki podłużne jezdni - 1-6%

4. Zakres prac
Projektem remontu objęty jest odcinek drogi gminnej nr 119979D o długości 2,415 km. Projektowany odcinek drogi gminnej nr 119979D przebiega przez miejscowość Szklarnia. Założeniem prac drogowych jest remont nawierzchni jezdni w istniejącym przebiegu trasy dla naprawy jej stanu technicznego. Na całej długości droga przebiega w granicach istniejącego pasa drogowego, działek nr 90, 91, 92, 148 obręb Szklarnia będących własnością Gminy Międzylesie. Zgodnie z wybraną koncepcją zostanie wykonane przywrócenie pierwotnego stanu technicznego drogi; w tym przebieg po istniejącym terenie i na wysokości zbliżonej do rzędnych terenu z niezbędną korektą łuków poziomych i pionowych.
Remont drogi przebiegać będzie w granicach istniejącego pasa drogowego. Szerokość jezdni jest zmienna w istniejących ograniczeniach terenowych i zawiera się od 3,50 do 4,00m.
Spadki poprzeczne jezdni załamań osi w planie wynoszą odpowiednio dla odcinków prostych, jako spadki jednostronne – 2%, natomiast na łukach poziomych spadki poprzeczne przechyłek odpowiednio od wartości 2%.
W ramach zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania przewidziano konserwację i remont istniejących balustrad i poręczy – odpowiednio 581m i 44m.

5. Zakres robót obejmuje w szczególności następujące prace remontowe:

5.1. Km 0+000 – 2+415
• wykonanie frezowania istniejącej nawierzchni na średnią głębokość 4 cm z odwiezieniem frezowany i wbudowaniem częśći w pobocza drogi
• profilowanie i zagęszcznie sfrezowanej podbudowy mechanicznie
• skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,80 kg/m²
• wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z betonu asfaltowego 0-11 mm o grubości 4 cm
• wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego 0-8 mm o grubości 4 cm
Szczegółowe rozwiązania konstrukcji jezdni, jej grubość i szerokości podano na przekrojach poprzecznych. Łuki poziome i załamania trasy dostosowane są do przebiegu istniejącej drogi.

5.2. Remont jezdni w miejscu przełomu
• wykonanie koryta o głębokości 50 cm

• wykonanie dolnej warstwy podbudowy z tłucznia kamiennego 60-120 mm o grubości warstwy 30 cm • wykonanie górnej warstwy podbudowy z mieszanki kamiennej 0-63 mm o grubości warstwy 20 cm
• wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z betonu asfaltowego 0-11 mm o grubości 4 cm
• wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego 0-8 mm o grubości 4 cm

5.3. Odwodnienie drogi
Powierzchniowe odwodnienie jezdni i korony drogi zapewnione jest dzięki odpowiednim spadkom podłużnym i poprzecznym.
Wodę spływającą z jezdni drogi i terenów przydrożnych odprowadza się do istniejących rowów przydrożnych. Na całym projektowanym odcinku drogi przyjęto przekrój szlakowy o 2 % spadku poprzecznym jednostronnym na prostej i 2% spadku poprzecznym jednostronnym na łukach.
Przyjęte spadki poprzeczne i podłużne na projektowanym odcinku umożliwiają odprowadzenie wód z jezdni w sposób grawitacyjny.
Ilość odprowadzanych wód opadowych nie zmieni się.

6. Elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego
Elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego występują i lokalnie wymagają remontu oraz malowania.

5. Informacja dotycząca planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
Prace budowlane realizowane będą na drodze częściowo wyłączonej z ruchu. Prace prowadzone będą odcinkami w terenie uzbrojonym - kablowe i napowietrzne linie elektroenergetyczne pod napięciem, kablowe i napowietrzne linie telekomunikacyjne, sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Przewidywane zagrożenia występujące podczas realizacji robót budowlanych określające skale i czas występowania.
Przy realizacji przedmiotowej inwestycji występują zagrożenia;
• ruchem drogowym – wysoki stopień zagrożenia
• wynikające z pracy w pobliżu czynnych kablowych i napowietrznych linii elektroenerge-tycznych NN – wysoki stopień zagrożenia
• wynikające z pracy w pobliżu czynnych napowietrznych linii telekomunikacyjnych – niski stopień zagrożenia
• od ruchu maszyn budowlanych – średni stopień zagrożenia
Powyższe zagrożenia są niebezpieczne dla zdrowia i życia osób przebywających na budowie oraz w jej pobliżu i występują przez cały czas trwania budowy. Czas zagrożenia katastrofą budowlaną – niedający się przewidzieć trwający przez cały okres budowy. Skala zagrożeń jest wprost proporcjonalna do ilości pracowników, ilości sprzętu, skomplikowania procesów technologicznych, ilości niebezpiecznych materiałów i tempa pracy, a odwrotnie proporcjonalna do intensywności i jakości nadzoru oraz kwalifikacji pracowników. Przed rozpoczęciem robót na stanowisku pracy pod względem BHP instruktażu udzieli osoba uprawniona do pełnienia nadzoru nad robotami. Kierownik budowy powinien podjąć stosowne środki profilaktyczne mające na celu:
• zapewnić organizacje pracy i stanowisk pracy w sposób zabezpieczający pracowników przed zagrożeniami wypadkowymi oraz oddziaływaniem czynników szkodliwych i uciążliwych
• zapewnić likwidacje zagrożeń dla zdrowia i życia pracowników głównie przez stosowanie technologii, materiałów i substancji nie powodujących takich zagrożeń.
Instruktaż należy prowadzić w sposób umożliwiający instruowanemu zrozumienie przekazywanych mu treści, które są istotne dla zachowania bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Osób, które nie przyswoiły sobie przedmiotowych wiadomości w stopniu dostatecznym, nie należy dopuszczać do pracy.
Środki techniczne zapobiegające niebezpieczeństwom wynikającym z prowadzenia robót budowlanych itd., to; sprzęt, odzież ochronna i wykonywane na budowie zabezpieczenia, wymienione w przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisach przeciwpożarowych, stosowane w okolicznościach i w sposób tam określony.
Środki organizacyjne zapobiegające niebezpieczeństwom wynikającym z prowadzenia robót budowlanych to: właściwe planowanie procesu technologicznego budowy oraz zagospodarowania placu budowy, konsekwentna realizacja planu, systematyczna kontrola realizacji i szybkie reagowanie w tym zakresie na zmieniające się okoliczności.
Wszystkie roboty budowlane należy wykonywać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 02.2003 r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych Dz.U.2003 r. Nr 47, poz. 401. Zmechanizowane roboty budowlane należy realizować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych budowlanych i drogowych Dz. U. 2001 r. Nr 118, poz. 1263.
Przed rozpoczęciem robót budowlanych kierownik budowy winien opracować plan BIOZ zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia Dz. U. 2003 r. Nr 120, poz. 1126.

6. Załącznikiem ukazującym obszar i zakres prowadzenia robót, szczegółowe rozwiązania konstrukcji jezdni, jej grubość i szerokość, jest Załącznik nr 8 z dnia 21.09.2023 r. do SWZ -Projekt budowlany Szczegółowy zakres rzeczowy i ilościowy robót określa przedmiar robót stanowiący Załącznik nr 9 z dnia 21.09.2023 r. do SWZ -Przedmiar. Przedmiar jest materiałem pomocniczym do określenia ceny wykonania zamówienia i powinien być zweryfikowany pod względem zgodności ze stanem faktycznym przez Wykonawcę podczas wizji w terenie. Opis sposobu wykonania i odbioru robót zawiera Szczegółowa Specyfikacja Techniczna – Załącznik nr 10 z dnia 21.09.2023 r. do SWZ-SSTWiORB.
UWAGA !!!
Pozostałe dalsze zapisy dotyczące opisu przedmiotu zamówienia są w rozdziale III SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2140879,67 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2170499,57 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2140879,67 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PHU "MIX-BUD" Anna Brzostowska

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 881-143-78-58

7.3.3) Ulica: ul. Kolejowa 64/4

7.3.4) Miejscowość: Domaszków

7.3.5) Kod pocztowy: 57-522

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Wykonanie nawierzchni


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2140879,67 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-11-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.