eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Leasing 2 samochodów klasy średniej oraz 1 samochodu typu VAN



Ogłoszenie z dnia 2023-10-27

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Leasing 2 samochodów klasy średniej oraz 1 samochodu typu VAN

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000036044

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jagiellońska 55

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 03-301

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: instytut@pimot.lukasiewicz.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pimot.lukasiewicz.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Badania i rozwój

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Leasing 2 samochodów klasy średniej oraz 1 samochodu typu VAN

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6fac8694-6421-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00465446

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605, dalej „ustawa Pzp”), w którym Zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym Wykonawcą.

W postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym, zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp, ogłoszonym w BZP nr 2023/BZP 00177231/01 w dniu 14.04.2023 r. zarówno na część 1 jak i część 2 nie złożono żadnej oferty i postępowanie zostało unieważnione, zaś pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-d8569455-d905-11ed-9355-06954b8c6cb9

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP/19/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 815138,94 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 393528,76 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (nabycie na własność i przekazanie) Zamawiającemu, do odpłatnego korzystania
w ramach leasingu operacyjnego z możliwością wykupu 3 fabrycznie nowych samochodów o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 tony tj.
Część 1 - 2 fabrycznie nowe samochody klasy średniej wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku (zadanie 1)
Przedmiot umowy obejmuje:
1) Nabycie przez Wykonawcę samochodów opisanych w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym
Załącznik nr 1.1 do SWZ;
2) Oddanie samochodów opisanych w punkcie 1) Zamawiającemu do użytku na czas określony tj. 36 miesięcy od dnia
odbioru samochodów,
3) Przeniesienie własności samochodów opisanych w punkcie 1), na Zamawiającego w dniu następującym po dniu, w
którym upłynęło 36 miesięcy od dnia ich odbioru, będących przedmiotem leasingu, pod warunkiem uiszczenia przez
Zamawiającego ostatniej raty leasingowej wraz z ceną wykupu.
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zaoferował:
• 2 fabrycznie nowe samochody klasy średniej wyprodukowane nie wcześniej niż w 2023 roku (zadanie 1)
• ubezpieczone w zakresie OC, AC, NNW, Assistance dla oferowanych samochodów. Ubezpieczenie bez wkładu udziału
własnego Zamawiającego winno być utrzymywane przez Wykonawcę w sposób ciągły przez cały okres leasingu, od dnia
wydania samochodów. Polisa ubezpieczeniowa winna uwzględniać brak ponoszenia przez Wykonawcę kosztów napraw nią
objętych.
• pakiet serwisowy dla oferowanych samochodów obejmujący wymagane przez producenta okresowe przeglądy techniczne,
robociznę, oryginalne części i materiały eksploatacyjne, zgodne z planem serwisowym przez okres co najmniej 36 miesięcy
i przebiegu minimum -160 000 km
• gwarancję bezpłatnej naprawy samochodu w przypadku usterki lub awarii części przez okres min 3 lat
• obsługę serwisową dla oferowanych samochodów w zakresie napraw gwarancyjnych realizowaną w stacji obsługi w
odległości do 30 km od siedziby Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych zadań zawierają odpowiednio Załącznik nr 1.1 do SWZ.
4. Zamawiający wymaga minimum
• 36 miesięcznej gwarancji na dostarczone pojazdy;
• 36 miesięcznej gwarancji na powłokę lakierniczą dostarczonych pojazdów;
• 72 miesięcznej gwarancji na perforację nadwozia dostarczonych pojazdów;
Okresy gwarancji będą liczone od daty podpisania protokołów odbioru danego pojazdu bez zastrzeżeń i nie mogą być
ograniczone liczbą przebytych kilometrów przez te pojazdy.
5. Termin wykonania zamówienia
1) Termin rozpoczęcia: od dnia podpisania umowy.
2) Termin realizacji dostawy: do 180 dni od daty podpisania umowy jednak nie wcześniej niż 7 listopada 2023 roku.
3) Umowa leasingu operacyjnego zostanie zawarta na okres 36 miesięcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66114000-2 - Usługi leasingu finansowego

4.5.5.) Wartość części: 212384,92 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa (nabycie na własność i przekazanie) Zamawiającemu, do odpłatnego korzystania
w ramach leasingu operacyjnego z możliwością wykupu 3 fabrycznie nowych samochodów o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 tony tj.
Część 2 - 1 fabrycznie nowy samochód typu VAN wyprodukowany nie wcześniej niż 01.06.2022 roku (zadanie 2)
Przedmiot umowy obejmuje:
1) Nabycie przez Wykonawcę samochodów opisanych w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym
Załącznik nr 1.2 do SWZ;
2) Oddanie samochodów opisanych w punkcie 1) Zamawiającemu do użytku na czas określony tj. 36 miesięcy od dnia
odbioru samochodów,
3) Przeniesienie własności samochodów opisanych w punkcie 1), na Zamawiającego w dniu następującym po dniu, w
którym upłynęło 36 miesięcy od dnia ich odbioru, będących przedmiotem leasingu, pod warunkiem uiszczenia przez
Zamawiającego ostatniej raty leasingowej wraz z ceną wykupu.
2. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zaoferował:
• Zadanie nr 2: Dostawa 1 samochodu typu VAN
• ubezpieczone w zakresie OC, AC, NNW, Assistance dla oferowanych samochodów. Ubezpieczenie bez wkładu udziału
własnego Zamawiającego winno być utrzymywane przez Wykonawcę w sposób ciągły przez cały okres leasingu, od dnia
wydania samochodów. Polisa ubezpieczeniowa winna uwzględniać brak ponoszenia przez Wykonawcę kosztów napraw nią
objętych.
• pakiet serwisowy dla oferowanych samochodów obejmujący wymagane przez producenta okresowe przeglądy techniczne,
robociznę, oryginalne części i materiały eksploatacyjne, zgodne z planem serwisowym przez okres co najmniej 36 miesięcy
i przebiegu minimum -160 000 km
• gwarancję bezpłatnej naprawy samochodu w przypadku usterki lub awarii części przez okres min 3 lat
• obsługę serwisową dla oferowanych samochodów w zakresie napraw gwarancyjnych realizowaną w stacji obsługi w
odległości do 30 km od siedziby Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych zadań zawierają odpowiednio Załącznik nr 1.2 do SWZ.
4. Zamawiający wymaga minimum
• 36 miesięcznej gwarancji na dostarczone pojazdy;
• 36 miesięcznej gwarancji na powłokę lakierniczą dostarczonych pojazdów;
• 72 miesięcznej gwarancji na perforację nadwozia dostarczonych pojazdów;
Okresy gwarancji będą liczone od daty podpisania protokołów odbioru danego pojazdu bez zastrzeżeń i nie mogą być
ograniczone liczbą przebytych kilometrów przez te pojazdy.
5. Termin wykonania zamówienia
1) Termin rozpoczęcia: od dnia podpisania umowy.
2) Termin realizacji dostawy: do 180 dni od daty podpisania umowy jednak nie wcześniej niż 7 listopada 2023 roku.
3) Umowa leasingu operacyjnego zostanie zawarta na okres 36 miesięcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 34110000-1 - Samochody osobowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66114000-2 - Usługi leasingu finansowego

4.5.5.) Wartość części: 181143,84 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 255 pkt 8) uPzp.
W myśl powołanego przepisu, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli w trybie zamówienia z wolnej ręki negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający w dniu 5 września 2023 r. wszczął postępowanie w trybie zamówienia
z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 2 uPzp, z uwagi na fakt, iż w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Zamawiający zaprosił do udziału w negocjacjach Wykonawcę PKO Leasing S.A., ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa, któremu w dniu 5 września 2023 r. przekazał zaproszenie do negocjacji. Negocjacje miały się odbyć drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy zakupowej i zakończyć się nie później niż w dniu 29 września 2023 r.
Do dnia 29 września 2023 r. Wykonawca nie przedstawił żadnej propozycji cenowej, a ponadto nie przedłożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów. Stronom nie udało się wynegocjować warunków realizacji przyszłej umowy. Tym samym, negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W konsekwencji, zaistniała przesłanka z art. 255 pkt 8) uPzp, obligująca Zamawiającego do unieważnienia postępowania.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 8 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Podstawa prawna: art. 255 pkt 8) uPzp.
W myśl powołanego przepisu, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli w trybie zamówienia z wolnej ręki negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający w dniu 5 września 2023 r. wszczął postępowanie w trybie zamówienia
z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 2 uPzp, z uwagi na fakt, iż w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. Zamawiający zaprosił do udziału w negocjacjach Wykonawcę Auto Motive Sp. z o.o., ul. Krakowska 13, Zbylitowska Góra, 33-113 Zgłobice, któremu w dniu 5 września 2023 r. przekazał zaproszenie do negocjacji. Negocjacje miały się odbyć drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy zakupowej i zakończyć się nie później niż w dniu 29 września 2023 r. Do dnia 29 września 2023 r. Wykonawca nie przedstawił żadnej propozycji cenowej, a ponadto nie przedłożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów. W dniu 27 września 2023 r. Wykonawca przekazał informację o braku możliwości uczestniczenia w niniejszym postępowaniu. Stronom nie udało się wynegocjować warunków realizacji przyszłej umowy. Tym samym, negocjacje nie doprowadziły do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W konsekwencji, zaistniała przesłanka z art. 255 pkt 8) uPzp, obligująca Zamawiającego do unieważnienia postępowania.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1. Postępowanie zostało unieważnione 2 października 2023 r.
2. Zamówienie ujęte zostało w planie postępowań poz. 28.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.