eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Chełmża › Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nawra oraz kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Kończewice.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nawra oraz kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Kończewice.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chełmża

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118709

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wodna 2

1.5.2.) Miejscowość: Chełmża

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-140

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 56 675 60 75 do 78

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@gminachelmza.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminachelmza.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_chelmza/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nawra oraz kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Kończewice.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-55e0cc82-389d-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00460705

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00015119/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.21 Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nawra oraz kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Kończewice.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

„Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00356456/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OSO.271.18.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania nr 1 pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nawra” stanowiąca część przedsięwzięcia (zamówienia) o nazwie: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nawra oraz kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Kończewice” planowanego do sfinansowania z wykorzystaniem środków z operacji o nazwie „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020, i oznaczonego, jako część pierwsza (lub „Zadanie nr 1”). 2. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać sieć kanalizacji sanitarnej, odgałęzienia boczne kanalizacji sanitarnej do posesji oraz studnie kanalizacyjne, w tym w szczególności: 1) sieć kanalizacji sanitarnej o średnicy DN 200 mm z rur PVC-U klasy SN8; 2) przyłącza kanalizacji sanitarnej o średnicy DN 160 mm z rur PVC-U klasy SN8; 3) studnie kanalizacyjne, rewizyjne, żelbetowe o średnicy DN 1200 mm w ilości 44 szt. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z postanowieniami umowy, SWZ, złożoną ofertą, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i technologiami producentów materiałów i urządzeń zastosowanych przy realizacji zamówienia oraz: 1) dokumentacją projektową pod nazwą „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami kanalizacji sanitarnej dla potrzeb budynków mieszkalnych” sporządzoną przez Pana Jana Kretkowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Kretkowski Jan Projektowanie i Nadzory Wod.¬ Kan, z siedzibą przy ul. Miodowej 3 w Małej Nieszawce, 87 –103 Toruń; 2) zaświadczeniem Starosty Toruńskiego z dnia 30 grudnia 2021 r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu wobec zgłoszenia Gminy Chełmża z dnia 13 grudnia 2021 r. dotyczącego zamiaru budowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami kanalizacji sanitarnej dla potrzeb budynków mieszkalnych w miejscowości Nawra o nr AB.6743.2477.2021.MR; 3) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót; 4) projektem organizacji ruchu o nazwie „Projekt organizacji ruchu na czas prac kanalizacyjnych w pasie drogowym drogi wojewódzkiej nr 551 relacji Strzyżawa – Unisław – Wybcz – Chełmża – Orzechowo w miejscowości Nawra” wykonanej przez projektanta w osobie Pana Mateusza Stawiarskiego (wraz z niezbędnymi uzgodnieniami). 4. Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje: 1) zapewnienie na własny koszt pełnej obsługi geodezyjnej, tj. wykonanie wszelkich czynności geodezyjnych mających na celu prawidłowe usytuowanie budowanej sieci w terenie, w tym: a) wytyczenie wszystkich niezbędnych elementów budowanej sieci, b) założenie reperów roboczych, jeżeli będzie taka potrzeba, c) w przypadku naruszenia znaków geodezyjnych ich odtworzenie, d) przekazanie geodezyjnej mapy poinwentaryzacyjnej w 2 egzemplarzach uwierzytelnionych przez Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, e) przekazanie szkiców polowych z pomiaru wraz z wykazem współrzędnych inwentaryzowanych punktów, na szkicach polowych należy wykazać dla sieci kanalizacyjnej rzędnych dna kanału (wloty i wyloty dna kanału) i pokryw (studnie) oraz – w przypadku odgałęzień bocznych – rzędna miejsca wpięcia odgałęzienia do kanału głównego oraz rzędna zakończenia odgałęzienia: 2) zapewnienie nadzoru archeologicznego, jeśli zajdzie taka konieczność; 3) wykonanie wykopów wraz z wzmocnieniem oraz z ewentualnym ich odwodnieniem; 4) zabezpieczenie urządzeń w wykopach oraz urządzeń podziemnych krzyżujących się z trasą kanału (np. istniejące kable teletechniczne i energetyczne)
i nadziemnych znajdujących się w bliskości wykopów (np. ogrodzenia); 5) ułożenie rur; 6) dostawę materiałów; 7) transport gruntu na wymianę oraz nadmiaru gruntu; 8) zabudowa i izolacja studni; 9) inne powiązane prace budowlane, w tym prace przygotowawcze oraz oznakowanie robót; 10) wykonanie prób szczelności kanalizacji sanitarnej i odbiór techniczny; 11) inspekcję telewizyjną kanałów kamerą z funkcją rejestracji spadku w kolorze; 12) zasypanie i zagęszczenie wykopów; 13) doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu robót (zgodnie z uzgodnieniami dokonanymi z właścicielami terenu), odtworzenie terenu do jego pierwotnego stanu i uzyskanie pisemnego potwierdzenia tego faktu od właściciela stanowi bezwzględny obowiązek Wykonawcy; 14) sporządzenie dokumentacji powykonawczej opisanej i skompletowanej w dwóch egzemplarzach oraz na wcześniej zgłoszone żądanie Zamawiającego kosztorysu powykonawczego; 15) uzyskanie zgody na zajęcie pasa drogowego, jeżeli będzie wymagała tego technologia prowadzonych robót.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

4.5.5.) Wartość części: 1075919,87 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Zadania nr 2 pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Kończewice” stanowiąca część przedsięwzięcia (zamówienia) o nazwie: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Nawra oraz kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Kończewice” planowanego do sfinansowania z wykorzystaniem środków z operacji o nazwie „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020, i oznaczonego, jako część druga (lub „Zadanie nr 2”). 2. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać sieć kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej, w tym w szczególności: 1) sieć kanalizacji sanitarnej o średnicy DN 200 mm z rur PVC-U klasy SN8; 2) studnię kanalizacyjną, rewizyjną, żelbetową o średnicy DN 1200 mm w ilości 1 szt.; 3) studnie kanalizacyjne, systemowe o średnicy DN 400 mm z PCV w ilości 3 szt.; 4) sieć wodociągową o średnicy DN 110 mm z rur PVC-U klasy PN10; 5) rury ochronne o średnicy DN 225 mm z rur PE-HD klasy RC PN10; 6) hydrant p-poż o średnicy DN 80 mm w ilości 1 szt. 3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z postanowieniami umowy, SWZ, złożoną ofertą, zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami i technologiami producentów materiałów i urządzeń zastosowanych przy realizacji zamówienia oraz: 1) dokumentacją projektową pod nazwą „Budowa sieci wod-kan w m. Kończewice gm. Chełmża – dz. Nr 77, 15, 241/4, 230/1, 29 obręb 0012” sporządzoną przez Pana Jana Kretkowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Kretkowski Jan Projektowanie i Nadzory Wod.¬ Kan, z siedzibą przy ul. Miodowej 3 w Małej Nieszawce, 87 –103 Toruń; 2) zaświadczeniem Starosty Toruńskiego z dnia 9 września 2021 r. o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu wobec zgłoszenia Gminę Chełmża z dnia 25 sierpnia 2021 r., l.dz. 32245/2021 dotyczącego zamiaru budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz w m. Kończewice na działkach nr geod.: 77, 15, 241/4, 230/1, 29 w obrębie 0012 Kończewice, gm. Chełmża - o nr AB.6743.1700.2021.BP; 3) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. 4. Zakres robót w ramach ustalonego wynagrodzenia obejmuje: 1) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót oraz poniesienie kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego; 2) zapewnienie na własny koszt pełnej obsługi geodezyjnej, tj. wykonanie wszelkich czynności geodezyjnych mających na celu prawidłowe usytuowanie budowanej sieci w terenie, w tym: a) wytyczenie wszystkich niezbędnych elementów budowanej sieci, b) założenie reperów roboczych, jeżeli będzie taka potrzeba, c) w przypadku naruszenia znaków geodezyjnych ich odtworzenie, d) przekazanie geodezyjnej mapy poinwentaryzacyjnej w 2 egzemplarzach uwierzytelnionych przez Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, e) przekazanie szkiców polowych z pomiaru wraz z wykazem współrzędnych inwentaryzowanych punktów z tym, że na szkicach polowych dla sieci kanalizacyjnej należy wykazać rzędne dna kanału (wloty i wyloty dna kanału) oraz pokryw (studnie); 3) zapewnienie nadzoru archeologicznego, jeśli zajdzie taka konieczność; 4) roboty pomiarowe oraz oznakowanie uzbrojenia i przewodów; 5) wykonanie wykopów wraz z wzmocnieniem oraz z ewentualnym ich odwodnieniem; 6) zabezpieczenie urządzeń w wykopach oraz urządzeń podziemnych krzyżujących się z trasą budowanej sieci wod-kan (np. istniejące kable teletechniczne i energetyczne) i nadziemnych znajdujących się w bliskości wykopów (np. ogrodzenia); 7) ułożenie rur wraz z uzbrojeniem; 8) montaż sieci kanalizacyjnych i wodociągowych; 9) wykonanie przewiertu sterowanego; 10) dostawę materiałów; 11) transport gruntu na wymianę oraz nadmiaru gruntu; 12) zabudowa i izolacja studni; 13) inne powiązane prace budowlane, w tym prace przygotowawcze oraz oznakowanie robót; 14) wykonanie prób szczelności kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, w tym węzła hydrantowego; 15) odbiór techniczny; 16) dezynfekcję i płukanie wodociągu oraz uzyskanie pozytywnego wyniku badania wody pitnej wykonanego przez jednostkę posiadają akredytację (węzeł hydrantowy); 17) dostarczenie protokołu badania wydajności hydrantu sporządzonego przez uprawnioną firmę; 18) inspekcję telewizyjną kanałów kamerą z funkcją rejestracji spadku w kolorze; 19) zasypanie i zagęszczenie wykopów; 20) doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu robót (zgodnie z uzgodnieniami dokonanymi z właścicielami terenu), odtworzenie terenu do jego pierwotnego stanu i uzyskanie pisemnego potwierdzenia tego faktu od właściciela stanowi bezwzględny obowiązek Wykonawcy; 21) sporządzenie dokumentacji powykonawczej opisanej i skompletowanej w dwóch egzemplarzach oraz na wcześniej zgłoszone żądanie Zamawiającego kosztorysu powykonawczego; 22) uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, jeżeli będzie wymagała tego technologia prowadzonych robót.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

4.5.5.) Wartość części: 121358,12 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1000905,13 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1487270,45 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1000905,13 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Handlowo - Usługowo - Produkcyjna "ARIS" Zbigniew Rolbiecki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 871247157

7.3.3) Ulica: m. Grzegorz 8

7.3.4) Miejscowość: Chełmża

7.3.5) Kod pocztowy: 87-140

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1000905,13 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 120540 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 183494,72 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 120540 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe MKD Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 341452293

7.3.3) Ulica: Ogrodowa 9

7.3.4) Miejscowość: Papowo Toruńskie

7.3.5) Kod pocztowy: 87-148

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 120540 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

brak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.