eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wągrowiec › Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimowym 2022/2023



Ogłoszenie z dnia 2022-11-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimowym 2022/2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wągrowiec

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791336

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Cysterska 22

1.5.2.) Miejscowość: Wągrowiec

1.5.3.) Kod pocztowy: 62-100

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.7.) Numer telefonu: 672680800

1.5.8.) Numer faksu: 672680803

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wagrow@wokiss.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminawagrowiec.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_wagrowiec

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec w sezonie zimowym 2022/2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-338c5787-5f49-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00457199

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00427882/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IGP.271.20.2022.FZ

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w sezonie zimowym 2022/2023, związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec polegające na zmniejszeniu lub ograniczeniu zakłóceń w ruchu drogowym wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu oraz śliskość.
Zakres planowanych usług związanych z zimowym utrzymaniem, sporządzony w celu porównania ofert:
Część I pn.: ,,Odśnieżanie dróg”
Lp. Asortyment Przewidywana ilość usługi
1. Odśnieżanie 1 km dróg
837,900 km
(209,475 km dróg x 4 akcje odśnieżania)
2. Dyżury zimowe - gotowość do świadczenia usługi związanej z odśnieżaniem płatne tylko za dni, w których nie będzie pełniona akcja zimowa 145 dni
Do zimowego utrzymania dróg zalicza się między innymi:
Część I pn.: ,,Odśnieżanie dróg”:
- odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg.
Zakres zimowego utrzymania dróg w przypadku wykonywania usługi odśnieżania obejmuje 209,475 km (przewidywane 4 akcje odśnieżania).
Szczegółowy wykaz dróg objętych zimowym utrzymaniem zostanie przekazany wybranemu Wykonawcy przed zawarciem umowy.
Zakres i zasady usługi
Część I pn.: ,,Odśnieżanie dróg”:
1. Do odśnieżania mogą być stosowane wyłącznie pojazdy posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych.
2. W trakcie prac związanych z odśnieżaniem sprzęt musi być wyposażony w żółte światła pulsujące.
3. Jako nośniki pługów mogą być stosowane pojazdy (ciągniki) pozwalające na współpracę z pługiem o szerokości od 2,2 m.
4. Obowiązkiem Wykonawcy jest oczyszczanie ze śniegu oraz zgarnięcie zalegającej pokrywy śnieżnej na część przykrawężnikową lub pobocze. Śnieg po odgarnięciu zalega w poboczu, aż stopnieje. Nie przewiduje się wywozu śniegu do miejsc gromadzenia.
6. Drogi muszą zostać odśnieżone w sposób nie utrudniający włączenia się do odśnieżanej drogi z dróg przyległych w rejonie skrzyżowań.
7. W trudnych warunkach atmosferycznych tj. przy silnych opadach śniegu, silnym wietrze dopuszcza się odśnieżanie tylko jednego pasa ruchu z wykonaniem mijanek w zasięgu widoczności tj. co około 200 m.
8. Decyzje o podejmowaniu akcji na drogach będą podejmowane przez Zamawiającego.
5) Obowiązki Wykonawcy:
Część I pn.: ,,Odśnieżanie dróg”:
1. Dysponowanie sprzętem gwarantującym wykonanie przedmiotu zamówienia:
4 ciągniki i/lub samochody ciężarowe z pługiem do odśnieżania.
2. Odśnieżanie wskazanych przez Zamawiającego dróg, pętli i zatok autobusowych.
3. Odpowiedzialność za jakość zastosowanych materiałów i wykonanych usług oraz ich zgodność z wymaganiami określonymi w zamówieniu.
4. Koordynowanie prac w celu sprawnego ich prowadzenia.
5. Patrolowanie dróg pod względem prawidłowości wykonywanych prac.
6. Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia określone przepisami szczególnymi do kierowania i obsługiwania sprzętów używanych podczas realizacji zadania.
7. Przygotowanie specjalistycznego sprzętu do odśnieżania.
8. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w czasie zaproponowanym w ofercie.
9. Wskazanie koordynatora po stronie Wykonawcy i podanie jednego numeru kontaktowego. Zapewnienie zamawiającemu kontaktu z koordynatorem przez 7 dni w tygodniu przez 24 h na dobę, przyjmowanie zleceń i przekazywanie meldunków o przejezdności dróg i miejscu prowadzonych prac.
10. Wyposażenie operatorów poszczególnych pojazdów, zatrudnionych przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy umożliwiający bezpośredni kontakt z koordynatorem prac po stronie Wykonawcy.
11. Dostarczenie Zamawiającemu raportu wykonanych prac z określeniem kilometrażu, rodzaju wykonanych czynności, czasu i terminu w każdym czasie na żądanie Zamawiającego oraz raz na miesiąc wraz z fakturą za każdy miesiąc pracy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.5.) Wartość części: 136646,64 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w sezonie zimowym 2022/2023, związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec polegające na zmniejszeniu lub ograniczeniu zakłóceń w ruchu drogowym wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak opady śniegu oraz śliskość.

Zakres planowanych usług związanych z zimowym utrzymaniem, sporządzony w celu porównania ofert:
Część II pn.: ,,Posypywanie dróg”

Lp. Asortyment Przewidywana ilość usługi
1. Posypywanie 1 km dróg (zakup piasku i soli drogowej, przygotowanie mieszaniny i jej załadunek na piaskarki, usługę posypywania dróg mieszaniną oraz dojazd do miejsca posypywania) 690,740 km (51,990 km x 4 akcje zimowe I stopnia + 120,695 km x 4 akcje II stopnia)
2. Dyżury zimowe - gotowość do świadczenia usługi związanej z usuwaniem gołoledzi płatne tylko za dni, w których nie będzie pełniona akcja zimowa 145 dni
Do zimowego utrzymania dróg zalicza się między innymi:
Część II pn. ,,Posypywanie dróg”:
- przygotowanie, gromadzenie oraz przechowywanie materiałów do zapobiegania powstaniu oraz usuwaniu śliskości zimowej,
- usuwanie śliskości zimowej poprzez zastosowanie 30% mieszanki piasku z solą. Dopuszcza się zastosowanie 100% soli drogowej.
Długość dróg gminnych objętych usuwaniem śliskości wynosi 120,695 km (przewidywane 4 akcje zimowe I stopnia (51,990 km) + 4 akcje II stopnia 120,695 km.
Szczegółowy wykaz dróg objętych zimowym utrzymaniem zostanie przekazany wybranemu Wykonawcy przed zawarciem umowy.
Zakres i zasady usługi
Część II pn. ,,Posypywanie dróg”:
1. Do usuwania śliskości mogą być stosowane wyłącznie pojazdy posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych.
2. W trakcie prac związanych z posypywaniem dróg sprzęt musi być wyposażony w żółte światła pulsujące.
3. Do zwalczania śliskości zimowej w ramach niniejszego zamówienia przewiduje się użycie soli drogowej 30 % mieszanki soli z piaskiem. Dopuszcza się przy posiadaniu przez Wykonawcę odpowiedniego sprzętu stosowanie 100% soli drogowej.
4. Decyzje o podejmowaniu akcji na drogach będą podejmowane przez Zamawiającego.
Obowiązki Wykonawcy:
Część II pn. ,,Posypywanie dróg”:
1. Dysponowanie sprzętem gwarantującym wykonanie przedmiotu zamówienia:
4 ciągniki i/lub samochody ciężarowe z rozsiewaczem mieszanki lub soli lub posypywarką.
2. Zwalczanie śliskości zimowej i pośniegowej.
3. Dysponowanie materiałem zapewniającym ciągłość robót zimowego utrzymania dróg, o którym mowa w pkt. 4) dla Części II. Materiał do wykonania usługi powinien być składowany w taki sposób, aby był właściwie przygotowany do użytku, niezależnie od panujących warunków pogodowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli stężenia % materiału posypowego oraz sposobu i miejsca składowania.
4. Odpowiedzialność za jakość zastosowanych materiałów i wykonanych usług oraz ich zgodność z wymaganiami określonymi w zamówieniu.
5. Koordynowanie prac w celu sprawnego ich prowadzenia.
6. Patrolowanie dróg pod względem prawidłowości wykonywanych prac.
7. Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia określone przepisami szczególnymi do kierowania i obsługiwania sprzętów używanych podczas realizacji zadania.
8. Przygotowanie specjalistycznego sprzętu do likwidacji śliskości.
9. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w czasie zaproponowanym w ofercie.
10. Wskazanie koordynatora po stronie Wykonawcy i podanie jednego numeru kontaktowego. Zapewnienie zamawiającemu kontaktu z koordynatorem przez 7 dni w tygodniu przez 24 h na dobę, przyjmowanie zleceń i przekazywanie meldunków o przejezdności dróg i miejscu prowadzonych prac.
11. Wyposażenie operatorów poszczególnych pojazdów, zatrudnionych przy zimowym utrzymaniu dróg w telefon komórkowy umożliwiający bezpośredni kontakt z koordynatorem prac po stronie Wykonawcy.
12. Dostarczenie Zamawiającemu raportu wykonanych prac z określeniem kilometrażu, rodzaju wykonanych czynności, czasu i terminu w każdym czasie na żądanie Zamawiającego oraz raz na miesiąc wraz z fakturą za każdy miesiąc pracy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 247259,84 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia poprzez publikację w dniu 08.11.2022 r. Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2022/BZP 00427882/01. W tym samym dniu ogłoszenie o zamówieniu opublikowane zostało na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Termin składania ofert ustalono na dzień 17.11.2022 r. do godz. 9:00. W wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta dla Części I i jedna oferta dla Części II, obie złożone przez Firmę Bimex Sp. z o.o. Sp. K. ul. Fabryczna 7, 64-610 Rogoźno.
1) Część I pn.: ,,Odśnieżanie dróg”.
Zamawiający dokonał oceny oferty pod kątem przesłanek jej odrzucenia oraz kryteriów oceny opisanych w SWZ. Zamawiający wezwał Wykonawcę do udzielenia wyjaśnień zgodnie z art. 224 ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie rażąco niskiej ceny w odniesieniu do wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania. Wykonawca zobowiązany był do przedłożenia w/w wyjaśnień do dnia 22.11.2022 r. Wykonawca w wyznaczonym terminie nie przedłożył wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny. W związku z powyższym na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 8) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzucił ofertę.
2) Część II pn.: ,,Posypywanie dróg”
Zamawiający dokonał oceny oferty pod kątem przesłanek jej odrzucenia oraz kryteriów oceny opisanych w SWZ. Na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca poinformował, że nie złoży podmiotowych środków dowodowych. W związku z powyższym na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 ppkt. c) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzucił ofertę.
W związku z powyższym jedyna złożona oferta dla Części I i II podlega odrzuceniu, Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt. 2) ustawy Pzp unieważnia postępowanie dla Części I i II.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 42807,96 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 42807,96 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia poprzez publikację w dniu 08.11.2022 r. Ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 2022/BZP 00427882/01. W tym samym dniu ogłoszenie o zamówieniu opublikowane zostało na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Termin składania ofert ustalono na dzień 17.11.2022 r. do godz. 9:00. W wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta dla Części I i jedna oferta dla Części II, obie złożone przez Firmę Bimex Sp. z o.o. Sp. K. ul. Fabryczna 7, 64-610 Rogoźno.
1) Część I pn.: ,,Odśnieżanie dróg”.
Zamawiający dokonał oceny oferty pod kątem przesłanek jej odrzucenia oraz kryteriów oceny opisanych w SWZ. Zamawiający wezwał Wykonawcę do udzielenia wyjaśnień zgodnie z art. 224 ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie rażąco niskiej ceny w odniesieniu do wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przez Zamawiającego przed wszczęciem postępowania. Wykonawca zobowiązany był do przedłożenia w/w wyjaśnień do dnia 22.11.2022 r. Wykonawca w wyznaczonym terminie nie przedłożył wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny. W związku z powyższym na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 8) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzucił ofertę.
2) Część II pn.: ,,Posypywanie dróg”
Zamawiający dokonał oceny oferty pod kątem przesłanek jej odrzucenia oraz kryteriów oceny opisanych w SWZ. Na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca poinformował, że nie złoży podmiotowych środków dowodowych. W związku z powyższym na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 2 ppkt. c) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzucił ofertę.
W związku z powyższym jedyna złożona oferta dla Części I i II podlega odrzuceniu, Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt. 2) ustawy Pzp unieważnia postępowanie dla Części I i II.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 202159,80 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 202159,80 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.