eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Godów › Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Godów



Ogłoszenie z dnia 2023-10-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Godów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Godów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258730

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 1 Maja 53

1.5.2.) Miejscowość: Godów

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-340

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 324765065

1.5.8.) Numer faksu: 324765100

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@godow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.godow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gmina-godow.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Godów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5506314a-52c8-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00454082

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00033506/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Kredyt długoterminowy na sfinansowanie deficytu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00395713

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: FZ-ZP.271.1.10.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Kredyt długoterminowy w kwocie 5.000.000,00 zł.
Kredyt wraz z należnymi odsetkami będzie spłacony z dochodów gminy.
Przedmiot:
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł. na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy w
roku 2023 wynikającego z planowanych inwestycji do realizacji.
W ofercie należy uwzględnić:
- wszystkie koszty związane z udzieleniem kredytu
- uwzględnić wszystkie koszty związane ze spłatą kredytu i podać w ofercie całkowity koszt jego spłaty za przewidywany
okres kredytowania,
- uwzględnić oprocentowanie wg średniej arytmetycznej stawki WIBOR 3M, powiększoną o marżę Wykonawcy.
Oprocentowanie kredytu będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w stosunku rocznym opartej na stawce WIBOR
– 3M powiększoną o marżę banku. Stawka WIBOR - 3M ustalana dla kolejnych okresów obrachunkowych będzie średnią
arytmetyczną stawek WIBOR – 3M z miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc obrachunkowy.
Warunki kredytu:
- karencja w spłacie raty kapitału do dnia 31.01.2024 roku
- płatność pierwszej raty kapitału do 31.01.2024 r. Raty płatne do ostatniego dnia każdego miesiąca
- marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy
- Zamawiający nie dopuszcza ustalenia prowizji od udzielenia kredytu
- forma zabezpieczenia kredytu – weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie
zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami
- Zamawiający oświadcza, że przeciwko Gminie Godów nie toczy się aktualnie żadne postępowanie egzekucyjne
- Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń, Urzędu Skarbowego, banków, instytucji
rządowych lub samorządowych
- Zamawiający informuje, że nie zawieszono organów Zamawiającego, nie ustanowiono zarządu komisarycznego,
Zamawiający nie realizuje programu naprawczego ani nie skierował do opinii takiego programu
- Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych – umowa kredytowa, weksel in blanco,
deklaracja wystawienia weksla in blanco
- Zamawiający nie posiada innych wieloletnich zobowiązań niż te ujęte w kwocie długu w wieloletniej prognozie finansowej
oraz w sprawozdaniu budżetowym Rb-Z. Wieloletnia prognoza Finansowa wraz ze zmianami udostępniona na stronie BIP:
https://godow.bip.net.pl/kategorie/87-wieloletnia-prognoza-finansowa/artykuly/2266-wieloletnia-prognoza-finansowa-od-
01012023-roku-?lang=PL
- odsetki od kredytu od chwili wypłaty pierwszej transzy kredytu, będą płatne do końca każdego miesiąca tylko od kwoty
faktycznie uruchomionego kredytu
- za spłatę odsetek od rat kapitału oraz rat kapitału należy przyjąć dzień uznania rachunku kredytowego Zamawiającego
- jeżeli dzień płatności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek i kredytu następuje w pierwszym dniu
roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do skorzystania tylko z części przyznanego kredytu; w tej sytuacji zamawiający nie
poniesie żadnych dodatkowych kosztów z powodu nie wykorzystania przyznanych środków finansowych
- zamawiający zastrzega sobie prawo do możliwości wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub rezygnacji z kredytu bez
ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów
- w przypadku zaciągnięcia kredytu w niższej wysokości od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy
kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego
-wykonawca nie będzie pobierał odsetek, jakichkolwiek opłat i prowizji bankowych od kwoty niewykorzystanego kredytu
- zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniej spłaty części lub całości kredytu; w tej sytuacji Zamawiający nie poniesie
żadnych dodatkowych kosztów; w przypadku wcześniej spłaty kredytu/ rat kredytu odsetki liczone będą za okres jego
faktycznego wykorzystania
- zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez dodatkowych opłat i kosztów
- liczba oraz wysokość transz uruchomienia kredytu będzie ustalona przez Zamawiającego według jego bieżących potrzeb,
na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego
- oprocentowanie kredytu zmienne, oparte na stawce WIBOR 3M plus marża bankowa (stała) w okresie obowiązywania
umowy.
Oprocentowanie kredytu będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w stosunku rocznym opartej na stawce WIBOR
– 3M powiększoną o marżę banku. Stawka WIBOR - 3M ustalana dla kolejnych okresów obrachunkowych będzie średnią
arytmetyczną stawek WIBOR – 3M z miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc obrachunkowy.
Stopa procentowa ulegała będzie zmianie w pierwszym dniu roboczym każdego miesiąca.
Dla potrzeb obliczenia ceny ofertowej należy przyjąć stawkę bazową oprocentowania stawki WIBOR 3M plus marża
bankowa. Dla celów obliczenia oferty należy przyjąć WIBOR wg stawki – 6,75%
Należy uwzględnić wykorzystanie pełnej kwoty kredytu w dniu 15 listopada 2023 roku. Raty kapitałowe należy uwzględnić
zgodnie z harmonogramem spłat stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ. Należy przyjąć że rok ma 365 dni.
- wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu; odsetki naliczane będą za rzeczywistą
liczbę dni wykorzystania kredytu, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego
spłatę włącznie,
- spłata rat wg załączonego harmonogramu stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ'
Zamawiający wyklucza sporządzanie analiz, zestawień finansowych zawartych w przedstawianych dokumentach, według
kryteriów określonych przez Wykonawców
Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie rozdz. XV ust. 7 SWZ podlegają:
1) wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r.
dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy
(Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w
sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i
niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o
której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania
wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu
na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy;
2) wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu
pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w
rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją
na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i
rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do
działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L
78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani
na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1
pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
3) wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu
Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i
udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) i rozporządzeniu
Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań
podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z
17.03.2014, str. 6, z późn. zm.4)) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę
na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3
ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego .
Wykluczenie, o którym mowa w rozdz. XV ust.7 następuje na okres trwania ww. okoliczności.
W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w rozdz. XV ust. 8, zamawiający odrzuca
ofertę takiego wykonawcy.
Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu, na podstawie rozdz. XV ust. 7, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się
o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają
karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000
000 zł.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 909437,27 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 909437,27 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 909437,27 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ING Bank Śląski Spółka Akcyjna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6340135475

7.3.3) Ulica: Sokolska 34

7.3.4) Miejscowość: Katowice

7.3.5) Kod pocztowy: 44-086

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 909437,27 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-04-30

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.