eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Somonino › "Usługi związane z zimowym utrzymanie dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych - w sezonie 2023/2024"



Ogłoszenie z dnia 2023-10-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługi związane z zimowym utrzymanie dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych – w sezonie 2023/2024”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SOMONINO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675008

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Ceynowy 21

1.5.2.) Miejscowość: Somonino

1.5.3.) Kod pocztowy: 83-314

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański

1.5.7.) Numer telefonu: 58 684-11-21

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@somonino.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.somonino.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Usługi związane z zimowym utrzymanie dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych – w sezonie 2023/2024”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1fe018c1-6e6b-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00452934

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00044180/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 „Usługi związane z zimowym utrzymanie dróg, chodników, ciągów pieszych i parkingów gminnych – w sezonie 2023/2024”

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/somonino

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/somonino

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/strona/45- instrukcje

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1)
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Somonino, z siedzibą w Somoninie przy ul. Ceynowy 21, 83-314 Somonino, z którą można kontaktować się pisemnie na adres siedziby lub poprzez adres e-mail: ug@somonino.pl lub telefonicznie pod nr 58 684-11-21.
2)
administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@somonino.pl .
3)
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
4)
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5)
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6)
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7)
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8)
posiada Pani/Pan:
a)
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b)
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c)
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d)
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9)
nie przysługuje Pani/Panu:
a)
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b)
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c)
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO;
10)
przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem
właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: W3.271.2.13.2023.JB

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 6

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości na terenie sołectwa Ramleje, osada Ostowo, Ostrzyce, Dąbrowa

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług do usług z zamówienia podstawowego tj. polegających na odśnieżaniu dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Somonino o maksymalnej wartości do 40% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 na warunkach przewidzianych w zamówieniu podstawowym tj. analogicznie za zamówieniem podstawowym warunki udziału oraz warunki umowne (proporcjonalnie do udzielanego zamówienia).

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną̨ poddane ocenie ofert w oparciu o kryteria podane w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować́ będzie poniższe kryteria oceny ofert – dla każdej części zamówienia 1) Cena – znaczenie 60% 2) Termin płatności faktury – znaczenie 40%
3. Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium
1) Kryterium nr 1 – Cena
C = (Cmin / Coc) x 60% x 100 pkt
gdzie: C – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 1 Cmin – najniższa cena ogółem brutto spośród oferowanych ofert Coc – cena ogółem brutto ocenianej oferty
Uwaga: Wykonawca, składając ofertę̨, informuje Zamawiającego (w Formularzu ofertowym w ust 3) , czy wybór oferty będzie prowadzić́ do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę̨ (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić́ do jego powstania, oraz wskazując ich wartość́ bez kwoty podatku jak i wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadzić́ będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć́ zgodnie z tymi przepisami.
Kryterium nr 2 – Termin płatności faktury
T = (Toc / Tmax) x 40% x 100 pkt
gdzie: T – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 2 Tmax – najdłuższy termin płatności spośród oferowanych ofert Toc – Termin płatności ocenianej oferty Wymagany minimalny termin płatności faktury to: 14 dni Punktowany maksymalny termin płatności faktury to: 30 dni Uwaga: a) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury 14 dni - ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin płatności faktury 14 dni).
b) W przypadku niepodania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 14 dni).
c) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako ,,minimalny” – oferta będzie podlegać́ odrzuceniu.
d) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin płatności faktury 30 dni.
4. Ocenie będą̨ podlegać́ wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśniań́ dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń́. Niedopuszczalne jest prowadzenie miedzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz – z uwzględnieniem art. 223 ust 1 Pzp – dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę̨ w terminie związania ofertą określonym w SWZ. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największą liczba zdobytych punktów łącznie we wszystkich kryteriach.
Szczegóły w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości na terenie sołectwa Kaplica, Piotrowo, Połęczyno.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług do usług z zamówienia podstawowego tj. polegających na odśnieżaniu dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Somonino o maksymalnej wartości do 40% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 na warunkach przewidzianych w zamówieniu podstawowym tj. analogicznie za zamówieniem podstawowym warunki udziału oraz warunki umowne (proporcjonalnie do udzielanego zamówienia).

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną̨ poddane ocenie ofert w oparciu o kryteria podane w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować́ będzie poniższe kryteria oceny ofert – dla każdej części zamówienia 1) Cena – znaczenie 60% 2) Termin płatności faktury – znaczenie 40%
3. Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium
1) Kryterium nr 1 – Cena
C = (Cmin / Coc) x 60% x 100 pkt
gdzie: C – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 1 Cmin – najniższa cena ogółem brutto spośród oferowanych ofert Coc – cena ogółem brutto ocenianej oferty
Uwaga: Wykonawca, składając ofertę̨, informuje Zamawiającego (w Formularzu ofertowym w ust 3) , czy wybór oferty będzie prowadzić́ do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę̨ (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić́ do jego powstania, oraz wskazując ich wartość́ bez kwoty podatku jak i wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadzić́ będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć́ zgodnie z tymi przepisami.
Kryterium nr 2 – Termin płatności faktury
T = (Toc / Tmax) x 40% x 100 pkt
gdzie: T – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 2 Tmax – najdłuższy termin płatności spośród oferowanych ofert Toc – Termin płatności ocenianej oferty Wymagany minimalny termin płatności faktury to: 14 dni Punktowany maksymalny termin płatności faktury to: 30 dni Uwaga: a) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury 14 dni - ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin płatności faktury 14 dni).
b) W przypadku niepodania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 14 dni).
c) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako ,,minimalny” – oferta będzie podlegać́ odrzuceniu.
d) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin płatności faktury 30 dni.
4. Ocenie będą̨ podlegać́ wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśniań́ dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń́. Niedopuszczalne jest prowadzenie miedzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz – z uwzględnieniem art. 223 ust 1 Pzp – dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę̨ w terminie związania ofertą określonym w SWZ. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największą liczba zdobytych punktów łącznie we wszystkich kryteriach.
Szczegóły w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III- Odśnieżanie i zwalczanie na terenie sołectwa Egiertowo, Starkowa Huta, Sławki.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług do usług z zamówienia podstawowego tj. polegających na odśnieżaniu dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Somonino o maksymalnej wartości do 40% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 na warunkach przewidzianych w zamówieniu podstawowym tj. analogicznie za zamówieniem podstawowym warunki udziału oraz warunki umowne (proporcjonalnie do udzielanego zamówienia).

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną̨ poddane ocenie ofert w oparciu o kryteria podane w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować́ będzie poniższe kryteria oceny ofert – dla każdej części zamówienia 1) Cena – znaczenie 60% 2) Termin płatności faktury – znaczenie 40%
3. Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium
1) Kryterium nr 1 – Cena
C = (Cmin / Coc) x 60% x 100 pkt
gdzie: C – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 1 Cmin – najniższa cena ogółem brutto spośród oferowanych ofert Coc – cena ogółem brutto ocenianej oferty
Uwaga: Wykonawca, składając ofertę̨, informuje Zamawiającego (w Formularzu ofertowym w ust 3) , czy wybór oferty będzie prowadzić́ do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę̨ (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić́ do jego powstania, oraz wskazując ich wartość́ bez kwoty podatku jak i wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadzić́ będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć́ zgodnie z tymi przepisami.
Kryterium nr 2 – Termin płatności faktury
T = (Toc / Tmax) x 40% x 100 pkt
gdzie: T – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 2 Tmax – najdłuższy termin płatności spośród oferowanych ofert Toc – Termin płatności ocenianej oferty Wymagany minimalny termin płatności faktury to: 14 dni Punktowany maksymalny termin płatności faktury to: 30 dni Uwaga: a) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury 14 dni - ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin płatności faktury 14 dni).
b) W przypadku niepodania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 14 dni).
c) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako ,,minimalny” – oferta będzie podlegać́ odrzuceniu.
d) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin płatności faktury 30 dni.
4. Ocenie będą̨ podlegać́ wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśniań́ dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń́. Niedopuszczalne jest prowadzenie miedzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz – z uwzględnieniem art. 223 ust 1 Pzp – dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę̨ w terminie związania ofertą określonym w SWZ. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największą liczba zdobytych punktów łącznie we wszystkich kryteriach.
Szczegóły w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część IV- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości na terenie sołectwa Rąty i Rybaki.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług do usług z zamówienia podstawowego tj. polegających na odśnieżaniu dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Somonino o maksymalnej wartości do 40% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 na warunkach przewidzianych w zamówieniu podstawowym tj. analogicznie za zamówieniem podstawowym warunki udziału oraz warunki umowne (proporcjonalnie do udzielanego zamówienia).

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną̨ poddane ocenie ofert w oparciu o kryteria podane w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować́ będzie poniższe kryteria oceny ofert – dla każdej części zamówienia 1) Cena – znaczenie 60% 2) Termin płatności faktury – znaczenie 40%
3. Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium
1) Kryterium nr 1 – Cena
C = (Cmin / Coc) x 60% x 100 pkt
gdzie: C – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 1 Cmin – najniższa cena ogółem brutto spośród oferowanych ofert Coc – cena ogółem brutto ocenianej oferty
Uwaga: Wykonawca, składając ofertę̨, informuje Zamawiającego (w Formularzu ofertowym w ust 3) , czy wybór oferty będzie prowadzić́ do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę̨ (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić́ do jego powstania, oraz wskazując ich wartość́ bez kwoty podatku jak i wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadzić́ będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć́ zgodnie z tymi przepisami.
Kryterium nr 2 – Termin płatności faktury
T = (Toc / Tmax) x 40% x 100 pkt
gdzie: T – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 2 Tmax – najdłuższy termin płatności spośród oferowanych ofert Toc – Termin płatności ocenianej oferty Wymagany minimalny termin płatności faktury to: 14 dni Punktowany maksymalny termin płatności faktury to: 30 dni Uwaga: a) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury 14 dni - ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin płatności faktury 14 dni).
b) W przypadku niepodania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 14 dni).
c) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako ,,minimalny” – oferta będzie podlegać́ odrzuceniu.
d) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin płatności faktury 30 dni.
4. Ocenie będą̨ podlegać́ wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśniań́ dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń́. Niedopuszczalne jest prowadzenie miedzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz – z uwzględnieniem art. 223 ust 1 Pzp – dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę̨ w terminie związania ofertą określonym w SWZ. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największą liczba zdobytych punktów łącznie we wszystkich kryteriach.
Szczegóły w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część V- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości na terenie sołectwa Kamela, Hopowo.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług do usług z zamówienia podstawowego tj. polegających na odśnieżaniu dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Somonino o maksymalnej wartości do 40% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 na warunkach przewidzianych w zamówieniu podstawowym tj. analogicznie za zamówieniem podstawowym warunki udziału oraz warunki umowne (proporcjonalnie do udzielanego zamówienia).

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną̨ poddane ocenie ofert w oparciu o kryteria podane w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować́ będzie poniższe kryteria oceny ofert – dla każdej części zamówienia 1) Cena – znaczenie 60% 2) Termin płatności faktury – znaczenie 40%
3. Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium
1) Kryterium nr 1 – Cena
C = (Cmin / Coc) x 60% x 100 pkt
gdzie: C – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 1 Cmin – najniższa cena ogółem brutto spośród oferowanych ofert Coc – cena ogółem brutto ocenianej oferty
Uwaga: Wykonawca, składając ofertę̨, informuje Zamawiającego (w Formularzu ofertowym w ust 3) , czy wybór oferty będzie prowadzić́ do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę̨ (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić́ do jego powstania, oraz wskazując ich wartość́ bez kwoty podatku jak i wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadzić́ będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć́ zgodnie z tymi przepisami.
Kryterium nr 2 – Termin płatności faktury
T = (Toc / Tmax) x 40% x 100 pkt
gdzie: T – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 2 Tmax – najdłuższy termin płatności spośród oferowanych ofert Toc – Termin płatności ocenianej oferty Wymagany minimalny termin płatności faktury to: 14 dni Punktowany maksymalny termin płatności faktury to: 30 dni Uwaga: a) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury 14 dni - ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin płatności faktury 14 dni).
b) W przypadku niepodania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 14 dni).
c) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako ,,minimalny” – oferta będzie podlegać́ odrzuceniu.
d) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin płatności faktury 30 dni.
4. Ocenie będą̨ podlegać́ wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśniań́ dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń́. Niedopuszczalne jest prowadzenie miedzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz – z uwzględnieniem art. 223 ust 1 Pzp – dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę̨ w terminie związania ofertą określonym w SWZ. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największą liczba zdobytych punktów łącznie we wszystkich kryteriach.
Szczegóły w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część VI- Odśnieżanie i zwalczanie śliskości na terenie sołectwa Borcz, Wyczechowo.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-04-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy PZP, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług do usług z zamówienia podstawowego tj. polegających na odśnieżaniu dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Somonino o maksymalnej wartości do 40% wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 na warunkach przewidzianych w zamówieniu podstawowym tj. analogicznie za zamówieniem podstawowym warunki udziału oraz warunki umowne (proporcjonalnie do udzielanego zamówienia).

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oferty niepodlegające odrzuceniu zostaną̨ poddane ocenie ofert w oparciu o kryteria podane w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować́ będzie poniższe kryteria oceny ofert – dla każdej części zamówienia 1) Cena – znaczenie 60% 2) Termin płatności faktury – znaczenie 40%
3. Sposób obliczania wartości punktowej ocenianego kryterium
1) Kryterium nr 1 – Cena
C = (Cmin / Coc) x 60% x 100 pkt
gdzie: C – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 1 Cmin – najniższa cena ogółem brutto spośród oferowanych ofert Coc – cena ogółem brutto ocenianej oferty
Uwaga: Wykonawca, składając ofertę̨, informuje Zamawiającego (w Formularzu ofertowym w ust 3) , czy wybór oferty będzie prowadzić́ do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę̨ (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić́ do jego powstania, oraz wskazując ich wartość́ bez kwoty podatku jak i wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadzić́ będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć́ zgodnie z tymi przepisami.
Kryterium nr 2 – Termin płatności faktury
T = (Toc / Tmax) x 40% x 100 pkt
gdzie: T – ilość́ punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium nr 2 Tmax – najdłuższy termin płatności spośród oferowanych ofert Toc – Termin płatności ocenianej oferty Wymagany minimalny termin płatności faktury to: 14 dni Punktowany maksymalny termin płatności faktury to: 30 dni Uwaga: a) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury 14 dni - ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin płatności faktury 14 dni).
b) W przypadku niepodania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury – ofercie przyznanych zostanie 0 pkt (przy czym w przypadku wyboru takiej oferty jako najkorzystniejszej do umowy zostanie wpisany termin określony jako minimalny przez Zamawiającego tj. 14 dni).
c) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności krótszego niż termin określony przez Zamawiającego jako ,,minimalny” – oferta będzie podlegać́ odrzuceniu.
d) W przypadku podania przez Wykonawcę̨ w Formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ pkt 2) terminu płatności faktury dłuższego niż termin określony przez Zamawiającego jako maksymalny – do wyliczenia ilości punktów w tym kryterium Zamawiający przyjmie termin płatności faktury 30 dni.
4. Ocenie będą̨ podlegać́ wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością̨ do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśniań́ dotyczących treści złożonych przez nich ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń́. Niedopuszczalne jest prowadzenie miedzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz – z uwzględnieniem art. 223 ust 1 Pzp – dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
6. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę̨ w terminie związania ofertą określonym w SWZ. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje największą liczba zdobytych punktów łącznie we wszystkich kryteriach.
Szczegóły w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1.Na podstawie art. 112 ustawy PZP, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
Dla cz. I zamówienia:
1)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
2)
zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że
a)
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w ramach jednej umowy - usługę zimowego utrzymania dróg za kwotę min. 30.000 zł. – w okresie następujących po sobie min. 3 miesięcy oraz że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
b)
dysponuje następującymi środkami transportu w celu realizacji zamówienia, w tym co najmniej min. 1 pojazdem posiadającym jednocześnie funkcję odśnieżania i zwalczania śliskości
Uwaga: Pojazdy muszą być zarejestrowane i posiadać aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC)
skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, w tym:
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
3)
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie
Dla cz. II zamówienia:
1)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
2)
zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że
a)
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w ramach jednej umowy usługę zimowego utrzymania dróg w okresie następujących po sobie min. 3 miesięcy za kwotę min. 30.000 zł. oraz że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
b)
dysponuje następującymi środkami transportu w celu realizacji zamówienia, w tym co najmniej min. 1 pojazdem posiadającym jednocześnie funkcję odśnieżania i zwalczania śliskości
Uwaga: Pojazdy muszą być zarejestrowane i posiadać aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC)
c)
skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, w tym:
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
3)
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
a)
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
Dla cz. III zamówienia:
1)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie 2)
zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że
a)
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w ramach jednej umowy usługę zimowego utrzymania dróg w okresie następujących po sobie min. 3 miesięcy za kwotę min. 30.000 zł. oraz że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
b)
dysponuje następującymi środkami transportu w celu realizacji zamówienia, w tym co najmniej min. 1 pojazdem posiadającym jednocześnie funkcję odśnieżania i zwalczania śliskości
Uwaga: Pojazdy muszą być zarejestrowane i posiadać aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC)
c)
skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, w tym:
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
3)
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
Dla cz. IV zamówienia:
1)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
2)
zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że
d)
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w ramach jednej umowy usługę zimowego utrzymania dróg w okresie następujących po sobie min. 3 miesięcy za kwotę min. 30.000 zł. oraz że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
e)
dysponuje następującymi środkami transportu w celu realizacji zamówienia, w tym co najmniej min. 1 pojazdem posiadającym jednocześnie funkcję odśnieżania i zwalczania śliskości Uwaga: Pojazdy muszą być zarejestrowane i posiadać aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC)
f)
skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, w tym:
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
3)
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie
Dla cz. V zamówienia:
1)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
2)
zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że
a)
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w ramach jednej umowy usługę zimowego utrzymania dróg w okresie następujących po sobie min. 3 miesięcy za kwotę min. 30.000 zł. oraz że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
b)
dysponuje następującymi środkami transportu w celu realizacji zamówienia, w tym co najmniej min. 1 pojazdem posiadającym jednocześnie funkcję odśnieżania i zwalczania śliskości
Uwaga: Pojazdy muszą być zarejestrowane i posiadać aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC)
c)
skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, w tym:
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
3)
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie Dla cz. VI zamówienia:
1)
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
Zamawiający nie precyzuje warunki w ww. zakresie
2)
zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że
a)
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonywał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w ramach jednej umowy usługę zimowego utrzymania dróg w okresie następujących po sobie min. 3 miesięcy za kwotę min. 30.000 zł. oraz że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
b)
dysponuje następującymi środkami transportu w celu realizacji zamówienia, w tym co najmniej min. 1 pojazdem posiadającym jednocześnie funkcję odśnieżania i zwalczania śliskości
Uwaga: Pojazdy muszą być zarejestrowane i posiadać aktualne badania techniczne dopuszczające do ruchu, aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC)
c)
skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, w tym:
Zamawiający nie precyzuje warunku w ww. zakresie
3)
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie
2.
Uwaga: Wykonawca składający ofertę w więcej niż jednej części zamówienia, musi dysponować odrębnym sprzętem dla każdej części. Zamawiający nie dopuszcza obsługi tym samym pojazdem więcej niż jednej części zamówienia.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
6. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4, a także zbada, czy nie zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, alb
o oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziałach IX i XIV SWZ, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale XVII SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy spośród wykonawców. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
2) wykazu usług (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ)- wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
3) wykazu narzędzi (zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ)-, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi zasobami.
4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
-zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
-sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
-czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Zobowiązanie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy zobowiązanie zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, dokonuje odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia lub notariusz.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postepowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Przez cyfrowe odwzorowanie, rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą lub notariusz.
2) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie
z art. 117 ust 4 ustawy, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy o treści zgodnej z załącznikiem nr 9 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie.
2. Niedopuszczalne pod rygorem nieważności są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z wyjątkiem zmian, o których mowa w ust. 3.
3. Zmiany w umowie mogą dotyczyć:
1) wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w sytuacji ograniczenia zakresu wykonania umowy;
2) udziału podwykonawców przy realizacji zamówienia,
4. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić w przypadku ograniczenia zakresu realizacjo umowy.
5. Zmiana udziału podwykonawców może nastąpić po wyrażeniu zgody przez Zamawiającego.
6. Warunki dokonywania zmian:
1) pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego;
2) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany.
7. Zmiany zapisów umowy, które nie odnoszą się do treści oferty nie wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Za zmiany takie uważa się np.:
1) zmianę koordynatora ze strony Zamawiającego,
2) zmianę rachunku bankowego,
3) zmiany adresowe.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-30 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-30 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-28

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Część 3 : Tak

Część 4 : Tak

Część 5 : Tak

Część 6 : Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.