Ogłoszenie z dnia 2022-11-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00408655/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-10-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynków i mienia Sądu Rejonowego w Mielcu w okresie 12 miesięcy od dnia 1 stycznia 2023 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Mielcu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000324398
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 15
1.5.2.) Miejscowość: Mielec
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-300
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL824 - Tarnobrzeski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.srmielec@mielec.sr.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mielec.sr.gov.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0278b81e-543c-11ed-9171-f6b7c7d593531.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Sąd
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
wymiar sprawiedliwości
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynków i mienia Sądu Rejonowego w Mielcu w okresie 12 miesięcy od dnia 1 stycznia 2023 r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0278b81e-543c-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00451230
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00085393/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenia całodobowej usługi ochrony fizycznej osób, budynków i mienia Sądu Rejonowego w Mielcu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00408655/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: F-251-2513-3/22
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego całodobowych usług w zakresie ochrony osób i mienia (terenu, obiektu urządzeń, mienia ruchomego) w kompleksie obiektów Sądu Rejonowego w Mielcu przy ul. Kościuszki 15, 39-300 Mielec od poniedziałku do niedzieli, polegających na bezpośredniej ochronie fizycznej - w okresie 12 miesięcy od 1 stycznia 2023 roku
4.5.3.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli jest spełniona chociażby jedna z przesłanek wymienionych w art. 255 ustawy Prawo zamówień publicznych. W przedmiotowym postępowaniu, ową przesłanką jest okoliczność, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego.Zamawiający prowadził przedmiotowe postępowanie za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. W ostatnim dniu składania ofert (tj. 07.11.2022 r. do godz. 10:00) od godziny 09:07 stwierdzono atak (DDOS) z zewnętrznych serwerów na infrastrukturę Platformy e-Zamówienia (informacja opublikowana na oficjalnej stronie Urzędu Zamówień Publicznych), co spowodowało brak łączności z serwerem zarówno ze strony Wykonawców jak i Zamawiającego, co z kolei mogło uniemożliwić złożenie ofert potencjalnym Wykonawcom (wielu wykonawców składa oferty na chwilę przed upływem przewidzianego na tę czynność terminu, a w zaistniałej sytuacji nie mogli tego zrobić). Niedostępność Platformy e-Zamówienia spowodowana atakiem, uniemożliwiała złożenie oferty w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, a także uniemożliwiała wycofanie oferty już złożonej i wniesienie w jej miejsce nowej oferty. W ocenie Zamawiającego, zaistniała sytuacja wyczerpuje przesłanki z art. 255 pkt 6) ustawy Pzp. Dodatkowo wskazać należy, że w dniu 14.11.2022 r. do Zamawiającego wpłynęły zastrzeżenia jednego z Wykonawców, w których powołuje się on na wywołany awarią brak możliwości wycofania oferty i wniesienia nowej oferty w terminie wynikającym z SWZ. W tych okolicznościach nie da się wykluczyć, że takie działanie któregoś z Wykonawców, którzy złożyli ofertę byłoby podjęte w przypadku pełnej sprawności Platformy e-Zamówienia, a także że do postępowania nie wpłynęłyby oferty innych jeszcze Wykonawców.
Ewentualna zmiana terminu składania ofert oznacza konieczność modyfikacji specyfikacji warunków zamówienia, a ta jest możliwa wyłącznie przed upływem terminu składania ofert. Z uwagi na niedostępność Platformy e-Zamówienia, Zamawiający nie mógł zatem zmienić terminu składania ofert.
Brak działania Platformy w kluczowym momencie przed upływem terminu składania ofert jest naruszeniem zasad postępowania - uczciwej konkurencji i równego traktowania, gdyż Wykonawca nie ma obowiązku przewidywać, że Platforma nie będzie działać w ostatnich godzinach przed tym terminem.
Decyzja Zamawiającego o unieważnieniu postępowania znajduje także swoje uzasadnienie w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, które wskazuje, że:
„[…] w świetle ciążącego na zamawiającym obowiązku przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców, zamawiający zobowiązany jest zapewnić możliwość złożenia oferty wszystkim zainteresowanym wykonawcom, w tym poprzez udostępnienie odpowiednich narzędzi i rozwiązań technicznych w taki sposób, by każdy zainteresowany mógł w postępowaniu złożyć ofertę w każdym czasie przewidzianym w SIWZ na jej złożenie. Powyższe wprost potwierdza treść art. 1Ob ustawy Pzp, który obliguje zamawiającego do takiego udostępnienia środków komunikacji elektronicznej, aby narzędzia i urządzenia wykorzystywane do komunikacji z wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej oraz ich właściwości techniczne były niedyskryminujące, ogólnie dostępne oraz nie mogły ograniczać wykonawcom dostępu do zamówienia." (vide Wyrok KIO z 14.01.2020 r. Sygn. akt: KIO 2603/19).
W związku z powyższym unieważnienie przedmiotowego postępowania na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy Pzp jest zasadne.
INNE PRZETARGI Z MIELCA
- Dostawa betonu.
- Zakup, dostawa i montaż trzech fabrycznie nowych stacjonarnych stacji ładowania (plug in) wraz z niezbędnym systemem do monitorowania, zarządzania i nadzorowania infrastruktury ładowania.
- "Przebudowa budynku usługowego w zakresie przegród zewnętrznych - szkółki leśnej Pateraki wraz z budową oczyszczalni ścieków o wydajności 5 m3/d" - III postępowanie
- Dostawa żywności w grupie asortymentowej: NABIAŁ
- Dowóz dzieci i uczniów niepełnosprawnych do przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2024/2025 wraz z odwozem
- Realizacja zadania polegającego na utworzeniu nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w ramach programu "Program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022-2029"
więcej: przetargi w Mielcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa w zakresie pełnienia całodobowej ochrony na terenie Szpitala
- Ochrona mienia wraz z obsługą portierni i szatni w obiektach Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
- Usługi ochrony mienia 2024-2025 z podziałem na Zadania
- Świadczenie usług bezpośredniej ochrony fizycznej mienia na terenie składowiska odpadów zlokalizowanego na północ od m. Marcinowo, gm. Trzebnica
- Świadczenie usług ochrony fizycznej osób i mienia w 2 obiektach Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Wola m.st. Warszawy.
- Organizacja strefy Pomorza Zachodniego wraz z przeprowadzeniem kampanii edukacyjnej i informacyjnej podczas wydarzenia Pol'and'Rock Festival 2024
więcej: Usługi ochroniarskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.