eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świątki › "Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r."



Ogłoszenie z dnia 2022-11-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŚWIĄTKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743203

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 87

1.5.2.) Miejscowość: Świątki

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-008

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.7.) Numer telefonu: 896169232

1.5.8.) Numer faksu: 896169822

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@swiatki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiatki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a870356-63f3-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00440547

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00336471/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 ROS.271.11.2022

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://bip.swiatki.pl/?c=179

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postepowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem:
https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej: przetargi@swiatki.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń́ oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz
złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
5. Za datę̨ przekazania oferty, wniosków, zawiadomień́, dokumentów elektronicznych, oświadczeń́ lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń́ oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP.
6. Zamawiający przekazuje link do postepowania oraz ID postepowania jako załącznik
do niniejszej SWZ. Dane postepowanie można wyszukać́ również̇ na Liście.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świątki – Sławomir Kowalczyk;
inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Świątki jest Pan Tomasz Trzciałkowski, Tel. 511793443, Email: kontakt@idpo.pl, Zespół abi.olsztyn.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „ Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.”
Znak postępowania: ROS.271.11.2022, prowadzonym w trybie podstawowym.

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 Pzp.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.

Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.

posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,
w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ROS.271.11.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na odbiorze odpadów komunalnych i ich transporcie do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Olsztynie przy ul. Lubelskiej 53 w okresie od 01.01.2023 r. do 31-12-2023 r. :
- z nieruchomości zamieszkałych z Gminy Świątki, wspólnot mieszkaniowych terenu gminy Świątki;
- z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne;
„Przedmiot umowy obejmuje:
1) odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych „u źródła” tj. bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Świątki oraz z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne; z terenu gminy Świątki, zgodnie z obowiązującym Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku na Terenie Gminy Świątki, obejmujących:
a) zmieszane odpady komunalne – sposób odbioru,
b) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury,
c) popiół,
d) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale,
e) szkło, opakowania ze szkła ,
f) meble i odpady wielkogabarytowe,
g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
h) biodegradowalne (odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady kuchenne ulegające biodegradacji oraz odpady zielone).
2) transport odpadów do Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Olsztynie przy ul. Lubelskiej 53;
3) odbieranie przeterminowanych leków zbieranych przez mieszkańców w punktach zbiórki wskazanych przez Zamawiającego znajdujących się na terenie Gminy Świątki wraz z wyposażeniem ich w oznakowane pojemniki;
4) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przyjętych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanym na terenie Gminy Świątki. Posiadaczem odpadów w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanym na terenie Gminy Świątki na część nieruchomości niezabudowanej oznaczonej jako dz. nr 122 obręb Świątki, gmina Świątki o powierzchni 0,20 m2 (za Młynem) jest Gmina Świątki. Za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przyjętych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zlokalizowanym na terenie Gminy Świątki odpowiada wykonawca.
Wykonawca ma obowiązek zatrudnić pracownika i w odpowiedni sposób wyposażyć i zorganizować PSZOK.
Wykonawca we właściwy i zgodny z prawem sposób zagospodaruje odpady gromadzone na PSZOK.
PSZOK prowadzi zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, wspólnot, z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne; położonych na terenie Gminy Świątki odpadów komunalnych, tj:
a) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury,
b) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych,
c) szkło, opakowania ze szkła,
d) biodegradowalne (odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady kuchenne ulegające biodegradacji oraz odpady zielone),
e) popioły i żużle powstające w gospodarstwach domowych,
f) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
h) metale, opakowania z metali,
i) odpady wielomateriałowe,
j) chemikalia (rozpuszczalniki, oleje, tusze, farby, detergenty itp.),
k) zużyte baterie i akumulatory,
l) zużyte opony;
m) zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu o kodzie odpadu 17 09 04.

1. Charakterystyka Gminy Świątki:
1) Gmina Świątki obejmuje 21 miejscowości w tym: Świątki, Jankowo, Drzazgi, Kwiecewo, Różynka, Gołogóra, Garzewo, Skolity, Dąbrówka, Kalisty, Kłobia, Kiewry, Brzydowo, Brzeżno, Włodowo, Łumpia, Konradowo, Komalwy, Klony, Worławki oraz Żardeniki.
2) powierzchnia Gminy Światki ogółem wynosi 16 373 ha.
liczba mieszkańców Gminy Świątki zameldowanych na stałe na dzień 27.10.2022 r. wynosi 3792 mieszkańców.
Uwaga: Z deklaracji złożonych przez mieszkańców do dnia 27.10.2022 r. wynika, że faktycznie na terenie gminy zamieszkuje około 3792. Jednakże Wykonawca musi mieć na względzie, że ilość faktyczna może zmienić się i zbliżyć się do liczby zameldowanych osób na terenie gminy. W trakcie realizacji usługi możliwe są zmiany adresów i liczby obsługiwanych nieruchomości, jak i liczby mieszkańców. Zmiany mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia liczby nieruchomości i liczby mieszkańców. Zmiany te nie będą wpływały na zmianę ceny określonej w ofercie.
4) Przewidywana do obsługi ilość nieruchomości zamieszkałych w gminie Świątki do obsługi obejmuje 619 budynków, w tym:
a) budynki jednorodzinne (liczba nieruchomości w których złożono jedną lub dwie deklaracje) - 562 szt.:
- Świątki – 105 szt.
- pozostałe miejscowości w gminie – 457 szt.
b) budynki wielolokalowe (liczba nieruchomości w których złożono więcej niż dwie deklaracje) – 57 szt.:
- Świątki – 14 szt.
- pozostałe miejscowości w gminie – 43 szt.
5) Szczegółowe dane dotyczące Gminy Świątki zawierają załączniki do SIWZ:
nr 8 „Wykaz miejscowości na terenie Gminy Światki ”.
1. Przewidywana, orientacyjna łączna ilość odpadów komunalnych oddanych w 2023 r.
wyniesie 662,48 Mg:
odpady zmieszane- 408,34 Mg
papier 20,16Mg
szkło – 80,93 Mg
tworzywa sztuczne – 88,21 Mg
wielko gabaryty – 32,09 Mg
opony samochodowe - 8,40 Mg
urządzenia – freony – 0,00 Mg
Odpady remontowe – 0,00 Mg
Elektryczne – 0,00 Mg
Biodegradowalne – 12,00 Mg
Inne 20 01 99 – 12,36 Mg

Liczba osób zameldowanych stałych w Gminie Świątki: 3792 osób (dane na dzień 27.10.2020 r.) Ilość osób zamieszkujących Gminę Świątki zgłoszonych do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosiła 3027.
Szacunkowa odległość do instalacji ZGOK w miejscowości Olsztyn 33 km.
Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne z terenu Gminy Świątki, zgodnie z zapisami prawa:
1. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r., poz. 699, 1250, 1726) oraz rozporządzeniami wykonawczymi;
2. ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297, 1549) oraz rozporządzeniami wykonawczymi,
3. postanowieniami z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świątki;
4. Uchwała NR XIII/115/2019 RADY GMINY ŚWIĄTKI z dnia 29 listopada 2019 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XIX/173/2016 RADY GMINY ŚWIĄTKI z dnia 28 grudnia 2016 r. określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świątki i zagospodarowania tych odpadów;
5. zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.


Zakres zamówienia obejmuje:
Odbiór i transport zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach, workach i kontenerach pochodzących z nieruchomości zamieszkałych w przypadku właścicieli nieruchomości prowadzących selektywną zbiórkę odpadów, odpady stanowiące pozostałość po wysegregowaniu wszystkich frakcji, do których wysegregowania zobowiązuje regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świątki.
Odbiór i transport odpadów segregowanych z nieruchomości zamieszkałych oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne zbieranych zarówno w workach, pojemnikach oraz kontenerach w odpowiednich kolorach wg obecnie obowiązującego regulaminu:
• papier i makulatura – kolor niebieski;
• metale i tworzywa sztuczne – kolor żółty;
• szkło – kolor zielony;
• popiół – kolor szary;
• biodegradowalne – kolor brązowy,
• niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – dopuszczony kolor to czarny, metalowy – ocynkowany, ciemnoszary lub ciemnozielony). Do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dopuszcza się pojemniki o pojemności 110 l, które traktuje się jako równoważne pojemnikom o pojemności 120 l.

Odbiór odpadów wielkogabarytowych (meble, okna, wanny, brodziki, telewizory, lodówki, opony samochodowe i inne) dwa razy w roku – przed sezonem letnim i przed sezonem zimowym, bądź na bieżąco w selektywnym punkcie gromadzenia odpadów, odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych wystawionych przed nieruchomością.
Odbiór i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych zebranych selektywnie w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
Transport odpadów.
Utrzymanie porządku i czystości wokół pojemników podczas odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 30%

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena 60
aspekty społeczne 40

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: aspekty społeczne

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
a) wpis do „Rejestru podmiotów, wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach
i gospodarujących odpadami (BDO)” prowadzonego przez Marszałka Województwa jako
zbierający odpady lub przetwarzający odpady zgodnie z treścią zezwolenia oraz transportujący
odpady w zakresie wszystkich odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
2)sytuacji ekonomicznej lub finansowe:
a) Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna tego ubezpieczenia na kwotę nie
mniejsza niż 300.000,00 zł;
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych
również wykonywanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w
sposób należyty, co najmniej 2 zadania polegające na odbiorze i transporcie odpadów
komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w sposób ciągły przez co
najmniej 12 miesięcy każde zadanie, o łącznej masie co najmniej 600 Mg każda,
b) wyposażenie bazy magazynowo – transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie
odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać
wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122),
c) posiada:
- co najmniej dwóch pojazdów specjalnych bezpylnych (śmieciarka) z funkcją kompaktującą
przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych zbieranych w pojemnikach
60 l -1100 l, w tym jeden pojazd – śmieciarka na podwoziu dwuosiowym o dopuszczalnej masie
całkowitej nie większej niż 4600 kg o nacisku nieprzekraczającym 3,5 t na oś,
- co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów
komunalnych,
- co najmniej jednego pojazdu do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej
lub finansowej podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków
prawnych.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia
lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby
zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają
na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4, oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda,
aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów
udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełnienia warunków
udziału:
2. Zamawiający żąda w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu dotyczących:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowe:
a) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż
300.000,00 zł;
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających,
czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały
wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów -
oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być
wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 4a do SWZ;
b) wykaz sprzętu transportowego – załącznik nr 4b do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty należy dołączyć oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu– załączniki nr 2 i
załącznik nr 3 – oświadzczenie o spełnieniu warunków udziału do SWZ. Oświadczenia te
stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący podmiotowe środki
dowodowe, o ile wymagane będą przez Zamawiającego.
4. Oświadczenia składane są pod rygorem nieważności w formie elektronicznej
lub w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w ust. 3 składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 3, także
oświadczenia dotyczące podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 7, potwierdza,
że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje
rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane
zdolności dotyczą.
9. Zobowiązanie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym
lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu udostępniającego
zasoby zgodnie z zasadami reprezentacji określonymi w dokumencie rejestrowym właściwym
dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
10. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane
jest ustanowienie Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i/lub zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
11. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z
nazwy, z określeniem siedziby,
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
12. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana
do jego reprezentowania, Zamawiający żąda od Wykonawcy odpisu lub informacji
z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, które nie są zmianami istotnymi w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następujących przypadkach:
1) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, noszących znamiona siły wyższej – uprawniających Strony do zmiany umowy w zakresie wymaganym do jej prawidłowej realizacji;
2) wystąpienia obiektywnych czynników uniemożliwiających realizację umowy zgodnie z pierwotnym terminem – uprawniających Strony do zmiany terminu wykonania umowy;
3) wystąpienia (ujawnienia) w trakcie realizacji umowy okoliczności uzasadniających dokonanie uściśleń/uzupełnień/zmian postanowień umownych korzystnych dla Zamawiającego;
w powyższej sytuacji wynagrodzenie Wykonawcy nie zostanie zwiększone,
4) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego – uprawniającej Strony Umowy do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
5) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – uprawniającej Strony umowy do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
6) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne – uprawniającej Strony Umowy do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
7) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1342 z późn. zm.) – uprawniającej Strony Umowy do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
Szczegóły zmian umowy znajdują się we wzorze umowy w paragrafie 15.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-25 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Identyfikator miniPortalu 2486d3a9-00e0-48b9-ab33-d9c6e943ffce

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-25 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

cena

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.