eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kędzierzyn-Koźle › Zimowe utrzymanie chodników i ścieżek rowerowych gminnych oraz przystanków autobusowych na terenie miasta Kędzierzyn-Koźle w sezonie zimowym 2022 - 2023.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie chodników i ścieżek rowerowych gminnych oraz przystanków autobusowych na terenie miasta Kędzierzyn-Koźle w sezonie zimowym 2022 - 2023.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta

1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412912

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piramowicza 32

1.5.2.) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle

1.5.3.) Kod pocztowy: 47-220

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@kedzierzynkozle.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kedzierzynkozle.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?zamawiajacyId=f15dda4c-01df-4c59-b90f-a767d9826443

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie chodników i ścieżek rowerowych gminnych oraz przystanków autobusowych na terenie miasta Kędzierzyn-Koźle w sezonie zimowym 2022 - 2023.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-17814e25-38cb-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00434153

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00027756/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.43 zimowe utrzymanie chodników i ścieżek rowerowych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00357872/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.112.2022.AP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Nazwa zamówienia: Zimowe utrzymanie chodników i ścieżek rowerowych gminnych oraz przystanków autobusowych na terenie miasta Kędzierzyn-Koźle w sezonie zimowym 2022 - 2023.

Wspólny słownik zamówień (CPV):
90620000-9- Usługi odśnieżania
90630000-2- Usługi usuwania oblodzeń

1. Zakres zamówienia obejmuje: usługi zimowego odśnieżania na chodnikach, ścieżkach rowerowych i przystankach autobusowych, określonych w następujących załącznikach:
Załącznik A – wykaz chodników objętych zimowym utrzymaniem.
Załącznik B – wykaz ścieżek rowerowych objętych zimowym utrzymaniem.
Załącznik C– wykaz przystanków autobusowych objętych zimowym utrzymaniem.
Załącznik D - lokalizacja chodników, objętych zimowym utrzymaniem /mapy/.

2. Zasady zimowego utrzymania chodników, ścieżek rowerowych i przystanków autobusowych:
2.1 Śliskość na chodnikach i ścieżkach rowerowych należy usunąć niezwłocznie po jej wystąpieniu poprzez:
a) odśnieżanie chodników i ścieżek rowerowych (czas przystąpienia: natychmiast po ustaniu opadów śniegu, a w przypadku opadów ciągłych, w ciągu 4 godzin od chwili ich wystąpienia),
b) usuwanie luźnego śniegu i błota pośniegowego do nawierzchni chodnika i ścieżki rowerowej,
c) posypywanie środkiem chemicznym (solą) lub piaskiem.
2.2 Odgarnianie muld – na przejściach dla pieszych, oznakowanych znakiem D-6 oraz w obrębie skrzyżowań – powstałych w wyniku prowadzenia prac zimowych na chodnikach, ścieżkach rowerowych czy przystankach autobusowych, natychmiast po ich stwierdzeniu.
2.3 Zwalczanie śliskości na chodnikach stanowiących wydzieloną część drogi gminnej służącą do ruchu pieszego powinno odbywać się na szerokości min. 1,5 m.
2.4 Zwalczanie śliskości na przystankach autobusowych powinno odbywać się na całej szerokości
chodnika na długości zatoki przystankowej lub w przypadku braku zatoki przystankowej na całej
szerokości chodnika na obszarze wzdłuż krawędzi jezdni do 6 m po każdej stronie wiaty
przystankowej a w przypadku braku zatoki parkingowej i wiaty przystankowej na całej
szerokości chodnika na obszarze do 6 m po każdej stronie znaku D-15 wzdłuż osi jezdni.
2.5 Zapewnienie gotowości do zimowego utrzymania w okresie niewystępowania opadów i gołoledzi /całodobowe dyżury/.
2.6 Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wykazu i długości chodników, wyodrębnionych ścieżek rowerowych oraz przystanków autobusowych objętych zimowym utrzymaniem, podanych w załącznikach do umowy. Zmiany te nie wymagają zmiany Umowy.

Wszelkie koszty wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, projektowanych postanowień umowy ponosi Wykonawca.
3. Prawo opcji. Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia zakresu zamówienia do max 40% wartości zakresu podstawowego na poniższych zasadach.
3.1 Opcja może zostać wykorzystana w przypadku zwiększenia ścieżek rowerowych, chodników, przystanków lub w przypadku przekroczenia wskazanej w ofercie przewidywanej ilości dni prowadzenia akcji zimowego utrzymania.
3.2 Wykorzystanie wskazanej opcji nastąpić może w terminie obowiązywania umowy, a zamówienie objęte opcją będzie rozliczane w oparciu o ceny jednostkowe podane w ofercie.
3.3 Wykonanie prawa opcji nastąpi poprzez pisemne oświadczenie Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji.
3.4 W przypadku skorzystania z prawa opcji, Wykonawca zobowiązany jest do jego wykonania na warunkach określonych w umowie dla zamówienia podstawowego.
3.5 Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości lub części. W przypadku skorzystania z prawa opcji w części, Zamawiający może realizować prawo opcji wielokrotnie, do wyczerpania kwoty.
3.6 Prawo opcji nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego wykorzystania, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zakresu zamówienia.

4. Na przedmiot zamówienia składa się ponadto:
4.1 Zapewnienie gotowości do zimowego utrzymania chodników, ścieżek rowerowych oraz przystanków autobusowych (Sezonowy ryczałt za gotowość). Zamawiający przez „sezonowy ryczałt za gotowość” rozumie gotowość sprzętu do zimowego utrzymania, operatorów sprzętu, zabezpieczenie niezbędnych materiałów oraz środków łączności, w tym pełnienie dyżuru zimowego utrzymania.
4.2 Zapewnienie, zakupienie, składowanie, dysponowanie i stosowanie materiałów chemicznych koniecznych do zwalczania śliskości zimowej i uszarstniania powierzchni chodników, ścieżek rowerowych i przystanków autobusowych, zg. z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz.U.2005.230.1960).
4.3 Odpowiedzialność cywilną w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oraz za wszelkie szkody osób trzecich powstałe w wyniku prowadzenia prac przez Wykonawcę.
4.4 Organizacja ruchu i oznakowanie miejsca wykonywania prac w czasie ich trwania w przypadku wystąpienia takiej okoliczności.
4.5 Przerzut sprzętu z bazy na miejsce prowadzenia prac.
4.6 Całodobowe dyżury osób kierujących pracami.
4.7 Odpowiedzialność Wykonawcy za skutki nieprawidłowego prowadzenia akcji zimowego utrzymania.
4.8 Uczestniczenie Wykonawcy wraz z Zamawiającym w kontroli stanu zimowego utrzymania,
na każde żądanie Zamawiającego.
4.9 Wykonywanie wszelkich czynności koniecznych do wykonania przedmiotu umowy.
4.10 W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonego standardu zimowego utrzymania, Zamawiający, w trybie awaryjnym, zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży Wykonawcę.
4.11 W przypadku stwierdzenia niepodjęcia akcji zimowego utrzymania w wyznaczonych terminach, Zamawiający nie zapłaci Wykonawcy należności za dni, w których akcja nie była prowadzona, a także za gotowość do zimowego utrzymania.
4.12 Wykonawca musi dysponować środkami łączności bezprzewodowej umożliwiającymi uzyskiwanie połączenia z siecią telekomunikacji stacjonarnej lub, co najmniej 2 telefonami komórkowymi.
4.13 Prowadzenia dziennika dot. „Akcji zima”.

Wszelkie koszty wynikające z podanego zakresu ponosi Wykonawca.

5. Wymóg zatrudnienia na umowę o prace.
Na podstawie art. 95 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia:
a) pełnienie dyżuru,
b) odśnieżanie,
c) usuwanie oblodzenia .
Sposób weryfikacji zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają m.in.: Opis przedmiotu zamówienia, Projektowane postanowienia umowy, oraz następujące załączniki zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania stanowiące integralną częścią SWZ:
Załącznik A – wykaz chodników objętych zimowym utrzymaniem.
Załącznik B – wykaz ścieżek rowerowych objętych zimowym utrzymaniem.
Załącznik C– wykaz przystanków autobusowych objętych zimowym utrzymaniem.
Załącznik D - lokalizacja chodników, objętych zimowym utrzymaniem /mapy/.

7. Wymagania wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021r. poz. 110 z późn.zm.) Zamawiający wymaga, aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%. Zasady obliczania udziału pojazdów elektrycznych we flotach pojazdów wskazano w art. 36a ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 662400,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 864432,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 662400,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Auto Service Naprawa i Diagnostyka Samochodów Jan Chyla

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7491918129

7.3.3) Ulica: Piastowska 43

7.3.4) Miejscowość: Kędzierzyn - Koźle

7.3.5) Kod pocztowy: 47-200

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 662400,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-04-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.