eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieliczka › Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E na potrzeby budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce w 2024 r.

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-10-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E na potrzeby budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce w 2024 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELICZKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555364

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Powstania Warszawskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Wieliczka

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-020

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski

1.5.7.) Numer telefonu: 12 263 41 00

1.5.8.) Numer faksu: 12 278 68 60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: magistrat@wieliczka.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wieliczka.eu/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E na potrzeby budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce w 2024 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b4108e65-6673-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00433797

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032070/22/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E na potrzeby budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/829238

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wieliczka. Link bezpośredni: https://platformazakupowa.pl/transakcja/829238

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a wykonawcą odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wieliczka. Link bezpośredni: https://platformazakupowa.pl/transakcja/829238;
2. Złożenie oferty następuje poprzez jej umieszczenie na platformazakupowa.pl, pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wieliczka. Po wypełnieniu Formularza składania oferty lub wniosku i dołączenia wszystkich wymaganych załączników należy kliknąć przycisk „Przejdź do podsumowania”. Oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Wymaga się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji "Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy na adres e-mail podany w formularzu ofertowym, oraz na adres podany przez Wykonawcę przy składaniu oferty.
5. Ofertę oraz dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą, jak również wszelkie dokumenty i oświadczenia składane w trakcie postępowania, należy składać w formie elektronicznej (t.j. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 poz. 2415).
7. Z uwagi na techniczne ograniczenia formularza ogłoszenia (limit znaków) pełne informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zawarto w pkt 6 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Wieliczka z siedzibą w Wieliczce, 32-020 Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1;
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Wieliczce jest Pan Jacek Krzyżaniak – Inspektor Ochrony Danych: iod@wieliczka.eu;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 – Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Z przyczyn technicznych (ograniczenie pola formularza ogłoszenia) cześć dalsza klauzuli informacyjnej znajduje się w pkt 31 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: WZP.271.41.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 350829,45 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E obejmująca sprzedaż oraz usługę dystrybucji paliwa gazowego dla budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce. Dostarczany przez Wykonawcę gaz ziemny musi spełniać wymagania określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawie Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385, 1723, 2127, 2243, 2370, 2687, z 2023 r. poz. 295) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i innych związanych z nimi aktach obowiązującego prawa oraz polskimi normami. Dostawa i dystrybucja paliwa gazowego odbywać się będzie do niżej wskazanego punktu poboru. Przewidywane zapotrzebowanie gazu ziemnego wynosi 70 000 kWh. Punkt poboru paliwa gazowego:
a) Adres punktu poboru: ul. Powstania Warszawskiego 1, 32-020 Wieliczka
b) Nr punktu poboru 8018590365500072722171
c) Nr gazomierza: 01540650
d) Grupa taryfowa (sprzedaż): BW-3.6
e) Grupa taryfowa (dystrybucja): W-3.6_TA
f) Przewidywane zużycie paliwa gazowego [kWh]: 70 000
Wskazane prognozowane zużycie paliwa gazowego ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości faktycznie pobranego paliwa gazowego w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobrane paliwo gazowe wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania faktycznie zużytego paliwa gazowego w stosunku do prognozowanego zużycia nie przekroczą 10% zużycia prognozowanego.
2. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę gazu ziemnego w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.
3. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury przelewem na konto Wykonawcy.
4. Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia gazu w poszczególnych obiektach, zgodnie ze wskazaniami liczników, w okresach rozliczeniowych zgodnych z taryfą systemu dystrybucyjnego oraz wg ceny jednostkowej wynikającej z oferty Wykonawcy.
5. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
6. CPV:
Gaz ziemny – 09123000-7
Przesył gazu – 65210000-8
7. Zamawiający informuje, że obecnie dla wszystkich PPG obowiązuje umowa zawarta z UNIMOT ENERGIA I GAZ Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa. Umowa zawarta jest na czas oznaczony do dnia 31.12.2023 r.
8. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zobowiązany będzie do zawarcia umowy z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, której przedmiotem będzie świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego w okresie wykonywania przedmiotowego zamówienia. Kopię umowy Wykonawca przedstawi przed zawarciem umowy z Zamawiającym.
9. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu w imieniu i na rzecz Zamawiającego wykona m.in. następujące czynności w odniesieniu do punktów poboru gazu, do których odnosi się zamówienie:
9.1. Zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy kompleksowej sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.2. Składania oświadczeń woli w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązujących umów kompleksowych sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.3. Reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego oraz zawarciem z Wykonawcą kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji.
Zamawiający w tym celu udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej (plik w formacie excel) informacje niezbędne do przeprowadzenia procedur zmian sprzedawcy gazu, a w szczególności okres obowiązywania aktualnych umów oraz okres wypowiedzenia aktualnych.
10. W przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji warunków zamówienia został użyty znak towarowy, patent lub sformułowanie wskazujące na pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje przedmiot zamówienia Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
11. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia w SWZ wraz z załącznikami poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
11.1. Normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 uPzp oraz ust. 3 uPzp to:
11.1.1. Polskie Normy przenoszące normy europejskie,
11.1.2. normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie,
11.1.3. europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.),
11.1.4. wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12 z późn. zm.),
11.1.5. normy międzynarodowe,
11.1.6. specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania,
11.1.7. inne systemy referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne,
11.2. Przez normę należy rozumieć specyfikację techniczną przyjętą przez krajową, europejską lub międzynarodową instytucję normalizacyjną w celu powtarzalnego i stałego stosowania, której przestrzeganie nie jest obowiązkowe, w tym Polską Normę, normę europejską lub normę międzynarodową.
11.3. Przepis art. 101 ust. 3, 5 i 6 uPzp stosuje się.

4.2.5.) Wartość części: 66289,40 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65210000-8 - Przesył gazu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają wymaganiom opisanym w SWZ (oferty niepodlegające odrzuceniu) osobno dla każdej części. Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta złożona z najniższą ceną. Z uwagi na charakter dostawy oraz w związku z określeniem w przedmiocie zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zastosowanie mają przepisy o art. 246 ust. 2 uPzp uprawniające Zamawiającego do zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E obejmująca sprzedaż oraz usługę dystrybucji paliwa gazowego dla budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce. Dostarczany przez Wykonawcę gaz ziemny musi spełniać wymagania określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawie Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385, 1723, 2127, 2243, 2370, 2687, z 2023 r. poz. 295) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i innych związanych z nimi aktach obowiązującego prawa oraz polskimi normami. Dostawa i dystrybucja paliwa gazowego odbywać się będzie do niżej wskazanego punktu poboru. Przewidywane zapotrzebowanie gazu ziemnego wynosi 92 000 kWh. Punkt poboru paliwa gazowego:
a) Adres punktu poboru: ul. Henryka Sienkiewicza 2, 32-020 Wieliczka
b) Nr punktu poboru 8018590365500076752570
c) Nr gazomierza: XM9700000469_D1
d) Grupa taryfowa (sprzedaż): BW-3.6
e) Grupa taryfowa (dystrybucja): W-3.6_TA
f) Przewidywane zużycie paliwa gazowego [kWh]: 92 000
Wskazane prognozowane zużycie paliwa gazowego ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości faktycznie pobranego paliwa gazowego w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobrane paliwo gazowe wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania faktycznie zużytego paliwa gazowego w stosunku do prognozowanego zużycia nie przekroczą 10% zużycia prognozowanego.
2. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę gazu ziemnego w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.
3. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury przelewem na konto Wykonawcy.
4. Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia gazu w poszczególnych obiektach, zgodnie ze wskazaniami liczników, w okresach rozliczeniowych zgodnych z taryfą systemu dystrybucyjnego oraz wg ceny jednostkowej wynikającej z oferty Wykonawcy.
5. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
6. CPV:
Gaz ziemny – 09123000-7
Przesył gazu – 65210000-8
7. Zamawiający informuje, że obecnie dla wszystkich PPG obowiązuje umowa zawarta z UNIMOT ENERGIA I GAZ Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa. Umowa zawarta jest na czas oznaczony do dnia 31.12.2023 r.
8. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zobowiązany będzie do zawarcia umowy z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, której przedmiotem będzie świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego w okresie wykonywania przedmiotowego zamówienia. Kopię umowy Wykonawca przedstawi przed zawarciem umowy z Zamawiającym.
9. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu w imieniu i na rzecz Zamawiającego wykona m.in. następujące czynności w odniesieniu do punktów poboru gazu, do których odnosi się zamówienie:
9.1. Zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy kompleksowej sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.2. Składania oświadczeń woli w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązujących umów kompleksowych sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.3. Reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego oraz zawarciem z Wykonawcą kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji.
Zamawiający w tym celu udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej (plik w formacie excel) informacje niezbędne do przeprowadzenia procedur zmian sprzedawcy gazu, a w szczególności okres obowiązywania aktualnych umów oraz okres wypowiedzenia aktualnych.
10. W przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji warunków zamówienia został użyty znak towarowy, patent lub sformułowanie wskazujące na pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje przedmiot zamówienia Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
11. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia w SWZ wraz z załącznikami poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
11.1. Normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 uPzp oraz ust. 3 uPzp to:
11.1.1. Polskie Normy przenoszące normy europejskie,
11.1.2. normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie,
11.1.3. europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.),
11.1.4. wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12 z późn. zm.),
11.1.5. normy międzynarodowe,
11.1.6. specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania,
11.1.7. inne systemy referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne,
11.2. Przez normę należy rozumieć specyfikację techniczną przyjętą przez krajową, europejską lub międzynarodową instytucję normalizacyjną w celu powtarzalnego i stałego stosowania, której przestrzeganie nie jest obowiązkowe, w tym Polską Normę, normę europejską lub normę międzynarodową.
11.3. Przepis art. 101 ust. 3, 5 i 6 uPzp stosuje się.

4.2.5.) Wartość części: 86906,92 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65210000-8 - Przesył gazu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają wymaganiom opisanym w SWZ (oferty niepodlegające odrzuceniu) osobno dla każdej części. Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta złożona z najniższą ceną. Z uwagi na charakter dostawy oraz w związku z określeniem w przedmiocie zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zastosowanie mają przepisy o art. 246 ust. 2 uPzp uprawniające Zamawiającego do zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E obejmująca sprzedaż oraz usługę dystrybucji paliwa gazowego dla budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce. Dostarczany przez Wykonawcę gaz ziemny musi spełniać wymagania określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawie Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385, 1723, 2127, 2243, 2370, 2687, z 2023 r. poz. 295) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i innych związanych z nimi aktach obowiązującego prawa oraz polskimi normami. Dostawa i dystrybucja paliwa gazowego odbywać się będzie do niżej wskazanego punktu poboru. Przewidywane zapotrzebowanie gazu ziemnego wynosi 114 000 kWh. Punkt poboru paliwa gazowego:
a) Adres punktu poboru: ul. Bolesława Limanowskiego 32, 32-020 Wieliczka
b) Nr punktu poboru 8018590365500076749983
c) Nr gazomierza: 01125475
d) Grupa taryfowa (sprzedaż): BW-3.6
e) Grupa taryfowa (dystrybucja): W-3.6_TA
f) Przewidywane zużycie paliwa gazowego [kWh]: 114 000
Wskazane prognozowane zużycie paliwa gazowego ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości faktycznie pobranego paliwa gazowego w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobrane paliwo gazowe wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania faktycznie zużytego paliwa gazowego w stosunku do prognozowanego zużycia nie przekroczą 10% zużycia prognozowanego.
2. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę gazu ziemnego w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.
3. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury przelewem na konto Wykonawcy.
4. Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia gazu w poszczególnych obiektach, zgodnie ze wskazaniami liczników, w okresach rozliczeniowych zgodnych z taryfą systemu dystrybucyjnego oraz wg ceny jednostkowej wynikającej z oferty Wykonawcy.
5. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
6. CPV:
Gaz ziemny – 09123000-7
Przesył gazu – 65210000-8
7. Zamawiający informuje, że obecnie dla wszystkich PPG obowiązuje umowa zawarta z UNIMOT ENERGIA I GAZ Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa. Umowa zawarta jest na czas oznaczony do dnia 31.12.2023 r.
8. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zobowiązany będzie do zawarcia umowy z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, której przedmiotem będzie świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego w okresie wykonywania przedmiotowego zamówienia. Kopię umowy Wykonawca przedstawi przed zawarciem umowy z Zamawiającym.
9. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu w imieniu i na rzecz Zamawiającego wykona m.in. następujące czynności w odniesieniu do punktów poboru gazu, do których odnosi się zamówienie:
9.1. Zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy kompleksowej sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.2. Składania oświadczeń woli w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązujących umów kompleksowych sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.3. Reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego oraz zawarciem z Wykonawcą kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji.
Zamawiający w tym celu udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej (plik w formacie excel) informacje niezbędne do przeprowadzenia procedur zmian sprzedawcy gazu, a w szczególności okres obowiązywania aktualnych umów oraz okres wypowiedzenia aktualnych.
10. W przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji warunków zamówienia został użyty znak towarowy, patent lub sformułowanie wskazujące na pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje przedmiot zamówienia Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
11. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia w SWZ wraz z załącznikami poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
11.1. Normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 uPzp oraz ust. 3 uPzp to:
11.1.1. Polskie Normy przenoszące normy europejskie,
11.1.2. normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie,
11.1.3. europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.),
11.1.4. wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12 z późn. zm.),
11.1.5. normy międzynarodowe,
11.1.6. specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania,
11.1.7. inne systemy referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne,
11.2. Przez normę należy rozumieć specyfikację techniczną przyjętą przez krajową, europejską lub międzynarodową instytucję normalizacyjną w celu powtarzalnego i stałego stosowania, której przestrzeganie nie jest obowiązkowe, w tym Polską Normę, normę europejską lub normę międzynarodową.
11.3. Przepis art. 101 ust. 3, 5 i 6 uPzp stosuje się.

4.2.5.) Wartość części: 107524,44 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65210000-8 - Przesył gazu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają wymaganiom opisanym w SWZ (oferty niepodlegające odrzuceniu) osobno dla każdej części. Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta złożona z najniższą ceną. Z uwagi na charakter dostawy oraz w związku z określeniem w przedmiocie zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zastosowanie mają przepisy o art. 246 ust. 2 uPzp uprawniające Zamawiającego do zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego typu E obejmująca sprzedaż oraz usługę dystrybucji paliwa gazowego dla budynków administracyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce. Dostarczany przez Wykonawcę gaz ziemny musi spełniać wymagania określone w obowiązujących przepisach, w szczególności ustawie Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385, 1723, 2127, 2243, 2370, 2687, z 2023 r. poz. 295) oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie, jak i innych związanych z nimi aktach obowiązującego prawa oraz polskimi normami. Dostawa i dystrybucja paliwa gazowego odbywać się będzie do niżej wskazanego punktu poboru. Przewidywane zapotrzebowanie gazu ziemnego wynosi 93 000 kWh. Punkt poboru paliwa gazowego:
a) Adres punktu poboru: ul. Pocztowa 1, 32-020 Wieliczka
b) Nr punktu poboru 8018590365500076752167
c) Nr gazomierza: 16935099
d) Grupa taryfowa (sprzedaż): BW-4
e) Grupa taryfowa (dystrybucja): W-4_TA
f) Przewidywane zużycie paliwa gazowego [kWh]: 93 000
Wskazane prognozowane zużycie paliwa gazowego ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości faktycznie pobranego paliwa gazowego w stosunku do szacunkowej ilości, nie pociąga dla Zamawiającego (odbiorcy) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobrane paliwo gazowe wg stawek określonych w zawartej umowie oraz nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Wykonawcy. Przyjmuje się, że wahania faktycznie zużytego paliwa gazowego w stosunku do prognozowanego zużycia nie przekroczą 10% zużycia prognozowanego.
2. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, ciągłą dostawę gazu ziemnego w trakcie trwania umowy obiektów Zamawiającego objętych zawartą umową w danej części zamówienia.
3. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury przelewem na konto Wykonawcy.
4. Rozliczenia odbywać się będą na podstawie rzeczywistego zużycia gazu w poszczególnych obiektach, zgodnie ze wskazaniami liczników, w okresach rozliczeniowych zgodnych z taryfą systemu dystrybucyjnego oraz wg ceny jednostkowej wynikającej z oferty Wykonawcy.
5. Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz.
6. CPV:
Gaz ziemny – 09123000-7
Przesył gazu – 65210000-8
7. Zamawiający informuje, że obecnie dla wszystkich PPG obowiązuje umowa zawarta z UNIMOT ENERGIA I GAZ Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa. Umowa zawarta jest na czas oznaczony do dnia 31.12.2023 r.
8. W przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zobowiązany będzie do zawarcia umowy z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, której przedmiotem będzie świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego w okresie wykonywania przedmiotowego zamówienia. Kopię umowy Wykonawca przedstawi przed zawarciem umowy z Zamawiającym.
9. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu w imieniu i na rzecz Zamawiającego wykona m.in. następujące czynności w odniesieniu do punktów poboru gazu, do których odnosi się zamówienie:
9.1. Zgłoszenia właściwemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z Wykonawcą umowy kompleksowej sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.2. Składania oświadczeń woli w zakresie wypowiadania dotychczas obowiązujących umów kompleksowych sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji;
9.3. Reprezentowania Zamawiającego przed właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego oraz zawarciem z Wykonawcą kompleksowej umowy sprzedaży paliwa gazowego i świadczenia usług dystrybucji.
Zamawiający w tym celu udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. Zamawiający przekaże Wykonawcy w formie elektronicznej (plik w formacie excel) informacje niezbędne do przeprowadzenia procedur zmian sprzedawcy gazu, a w szczególności okres obowiązywania aktualnych umów oraz okres wypowiedzenia aktualnych.
10. W przypadku gdy do opisu przedmiotu zamówienia zawartego w ogłoszeniu o zamówieniu, specyfikacji warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji warunków zamówienia został użyty znak towarowy, patent lub sformułowanie wskazujące na pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje przedmiot zamówienia Zamawiający wskazuje, że dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
11. W przypadku opisania przedmiotu zamówienia w SWZ wraz z załącznikami poprzez odniesienie się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 uPzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
11.1. Normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 uPzp oraz ust. 3 uPzp to:
11.1.1. Polskie Normy przenoszące normy europejskie,
11.1.2. normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie,
11.1.3. europejskie oceny techniczne, rozumiane jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.),
11.1.4. wspólne specyfikacje techniczne, rozumiane jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12 z późn. zm.),
11.1.5. normy międzynarodowe,
11.1.6. specyfikacje techniczne, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania,
11.1.7. inne systemy referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne,
11.2. Przez normę należy rozumieć specyfikację techniczną przyjętą przez krajową, europejską lub międzynarodową instytucję normalizacyjną w celu powtarzalnego i stałego stosowania, której przestrzeganie nie jest obowiązkowe, w tym Polską Normę, normę europejską lub normę międzynarodową.
11.3. Przepis art. 101 ust. 3, 5 i 6 uPzp stosuje się.

4.2.5.) Wartość części: 90108,69 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

65210000-8 - Przesył gazu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają wymaganiom opisanym w SWZ (oferty niepodlegające odrzuceniu) osobno dla każdej części. Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta złożona z najniższą ceną. Z uwagi na charakter dostawy oraz w związku z określeniem w przedmiocie zamówienia wymagań jakościowych odnoszących się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zastosowanie mają przepisy o art. 246 ust. 2 uPzp uprawniające Zamawiającego do zastosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają określone przez zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
- posiada uprawnienia w zakresie obrotu gazem ziemnym, to jest aktualną koncesję uprawniającą do obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
- posiada uprawnienia w zakresie dystrybucji gazu ziemnego, to jest posiada aktualną koncesję uprawniającą do dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
lub
jeżeli Wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej, zawarł stosowną Generalną Umowę Dystrybucyjną do świadczenia usługi dystrybucji gazu ziemnego na obszarze na którym znajdują się punkty poboru gazu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 3 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest do złożenia w/w dokumentu tj. Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej uprawniającą do obrotu paliwami gazowymi wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – sporządzonym według wzoru stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ opatrzony stosownym podpisem. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1. Formularz cenowy – wypełniony w każdej części na którą Wykonawca składa ofertę i opatrzony stosownym podpisem. Formularz cenowy sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1a do SWZ.
2. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, t.j oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – sporządzone zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ i opatrzone stosownym podpisem. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej, którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (np. odpis z KRS, odpis CEiIoDG, odpowiednie pełnomocnictwa), o których mowa w pkt 30 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia i w takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć do oferty dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
4. Pełnomocnictwo musi przyjąć taką samą formę jak składana oferta (art. 99 § 1 KC).
5. Oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPZP składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga się, aby każdy z Wykonawców wykonujących stosowne czynności w postępowaniu posiadał uprawnienia do wykonywania tych czynności.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Do zmian umowy zastosowanie mają przepisy art. 454-455 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w następujących przypadkach:
1) zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy,
2) udziału lub zmiany podwykonawców,
3) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynikającej ze zmiany przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) od dnia wejścia w życie ustawowej zmiany,
4) zmiany cen jednostkowych paliwa gazowego w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania paliwa gazowego podatkiem akcyzowym, o kwotę wynikającą ze zmiany tej stawki, od dnia wejścia w życie ustawowej zmiany;
4) zmian prowadzących do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy,
5) zmiany wysokości opłat dystrybucyjnych w trakcie trwania umowy wynikającej z zatwierdzenia przez Prezesa URE nowej Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
2. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy. Sposób inicjowania zmian:
1) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany,
2) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany.
3) Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp.
3. Zamawiający działając zgodnie z art. 439 uPzp przewiduje możliwość waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy za dostawę gazu ziemnego wysokometanowego typu E, na następujących zasadach:
1) Zmiana wynagrodzenia musi być związana ze zmianą kosztów związanych z realizacją zamówienia (dostawą gazu ziemnego wysokometanowego typu E) oraz jest możliwa jednorazowo, w oparciu o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (ogółem) publikowanego raz na miesiąc przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (dalej: „wskaźnik GUS”).
2) Przez zmianę kosztów rozumie się wzrost kosztów, jak i ich obniżenie, względem kosztów przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie.
3) Waloryzacja może nastąpić na podstawie wniosku złożonego przez jedną ze stron umowy nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy licząc od daty zawarcia umowy/terminu składania ofert1.
4) Zwiększenie wynagrodzenia nastąpi w przypadku gdy skumulowany wzrost cen począwszy od miesiąca w którym zawarto umowę/upłynął termin składania ofert, na moment złożenia wniosku przez stronę, będzie większy niż 20%.
5) Zmniejszenie wynagrodzenia nastąpi w przypadku gdy skumulowany spadek cen, począwszy od miesiąca w którym zawarto umowę/upłynął termin składania ofert, na moment złożenia wniosku przez stronę, będzie większy niż 20%.
6) W przypadku wzrostu wynagrodzenia należnego Wykonawcy, nastąpi ono w kwocie odpowiadającej procentowemu wzrostowi ponad ustalony poziom od którego przewiduje się waloryzację (np. w przypadku wzrostu cen o 22% ceny jednostkowe za dostawę gazu ziemnego zostaną powiększone o 2%).
7) W przypadku obniżenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy, nastąpi ono w kwocie odpowiadającej procentowemu zmniejszeniu poniżej ustalonego poziomu od którego przewiduje się waloryzację (np. w przypadku spadku cen o 22% ceny jednostkowe za dostawę gazu ziemnego zostaną pomniejszone o 2%).
8) Waloryzacji podlegać będzie wyłącznie wynagrodzenie należne Wykonawcy za dostawy pozostałe do wykonania w okresie podlegającym waloryzacji, to jest dostawy pozostałe do wykonania począwszy od dnia złożenia wniosku o waloryzację wynagrodzenia.

Ciąg dalszy przewidywanych zmian umowy znajduje się w sekcji IX nin. ogłoszenia.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-18 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/829238

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-18 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-16

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Ciąg dalszy przewidywanych zmian umowy:
9) Zmiana wynagrodzenia polegać będzie na zmianie cen jednostkowych za dostawę gazu ziemnego. Dostawy wykonywane począwszy od dnia zawarcia aneksu będą podlegać rozliczeniu przy zastosowaniu zwaloryzowanych cen jednostkowych. Waloryzacji nie podlegają opłaty abonamentowe za dostawę gazu ziemnego oraz stawki opłat za usługę dystrybucji gazu ziemnego.
10) Na skutek zmiany cen jednostkowych ulegnie zmianie maksymalna wartość umowy. Zostanie ona obliczona poprzez zsumowanie wartości dostaw wykonanych do dnia zawarcia aneksu waloryzacyjnego w oparciu o dotychczasowe ceny jednostkowe oraz wartości dostaw pozostałych do wykonania obliczonych z uwzględnieniem zwaloryzowanych cen jednostkowych za dostawę gazu ziemnego.
11) Łączna maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający wynosi 10% ceny ofertowej brutto.
12) Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, o ile przedmiotem umowy z podwykonawcą są dostawy lub usługi, a okres obowiązywania umowy przekracza 6 miesięcy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.