eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ostróda › Zakup sprzętu komputerowego i wyposażenia na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie



Ogłoszenie z dnia 2023-10-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup sprzętu komputerowego i wyposażenia na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Ostródzki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510742445

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jana III Sobieskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Ostróda

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-100

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.ostroda.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.powiat.ostroda.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/powiat-ostrodzki

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup sprzętu komputerowego i wyposażenia na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4df69880-3c2f-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00424565

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00053754/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Zakup sprzętu komputerowego i akcesoriów komputerowych dla Liceum Ogólnokształcącego nr I im. J. Bażyńskiego w Ostródzie w ramach RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

RPO Woj. Warm.-Mazurskiego na lata 2014-2020. Tytuł Proj.: " Poprawa warunków edukacji ogólnokształcącej poprzez wyposażenie pracowni komputerowej i języków obcych w Liceum Ogólnokształcącym Nr I im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie"; Oś priorytetowa 9 - Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych; Działanie 9.3 Infrastruktura edukacyjna; Poddziałanie 9.3.4 Infrastruktura edukacji ogólnokształcącej

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00356811

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: AN.272.14.17.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 353151,32

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Zakup sprzętu komputerowego i wyposażenia na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie, w zakresie części 1 – Pracownia językowa 1, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia – dalej OPZ (zał. nr 4a do SWZ); formularzem kalkulacji ceny ofertowej (zał. nr 5a do SWZ) oraz projektem umowy (zał. nr 3 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 30213300-8 - Komputer biurkowy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30231300-0 - Monitory ekranowe

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

30237460-1 - Klawiatury komputerowe

30237410-6 - Myszka komputerowa

32342100-3 - Słuchawki

4.5.5.) Wartość części: 148555,41 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Zakup sprzętu komputerowego i wyposażenia na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie, w zakresie części 2 – Pracownia językowa 2, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia – dalej OPZ (zał. nr 4b do SWZ); formularzem kalkulacji ceny ofertowej (zał. nr 5b do SWZ) oraz projektem umowy (zał. nr 3 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 30213300-8 - Komputer biurkowy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30231300-0 - Monitory ekranowe

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

30237460-1 - Klawiatury komputerowe

30237410-6 - Myszka komputerowa

32342100-3 - Słuchawki

30232700-1 - Centralna jednostka sterująca

30213200-7 - Komputer tablet

32342412-3 - Głośniki

4.5.5.) Wartość części: 48650,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Zakup sprzętu komputerowego i wyposażenia na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego nr 1 im. Jana Bażyńskiego w Ostródzie, w zakresie części 3 – Pracownia językowa 2, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia – dalej OPZ (zał. nr 4c do SWZ); formularzem kalkulacji ceny ofertowej (zał. nr 5c do SWZ) oraz projektem umowy (zał. nr 3 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 30213300-8 - Komputer biurkowy

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30231300-0 - Monitory ekranowe

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

30237460-1 - Klawiatury komputerowe

30237410-6 - Myszka komputerowa

4.5.5.) Wartość części: 155945,91 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający nie żądał od Wykonawców w dokumentach zamówienia złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych mających potwierdzić, że zaoferowany przez Wykonawców sprzęt spełnia wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia – dalej OPZ (odpowiednio zał. nr 4a, 4b i 4c do SWZ), ograniczając się jedynie do żądania od Wykonawców wskazania producenta oraz modelu zaoferowanego urządzenia (odpowiednio zał. nr 5a, 5b i 5c do SWZ).
Weryfikacji ofert Zamawiający zamierzał dokonać na podstawie kart katalogowych producentów jakie samodzielnie wyszukał na stronach internetowych. Powyższe mogło doprowadzić do błędnej weryfikacji niektórych ofert z uwagi na przyjęcie do badania ofert niewłaściwych lub niepełnych kart katalogowych, co z kolei mogło spowodować niezgodne z prawem odrzucenie tych ofert, bądź ich uznanie za spełniające wymagania OPZ, podczas gdy faktycznie by ich nie spełniały.

Nadto, Zamawiający weryfikując oferty na ich zgodność z opisem przedmiotu zamówienia na podstawie kart katalogowych producentów, które samodzielnie pozyskał (nie mając pewności czy dotarł do właściwych i kompletnych), w przypadku powzięcia jakiejkolwiek wątpliwości co do zgodności zaoferowanego urządzenia z wymaganiami określonymi w OPZ, nie miał możliwości wezwania takiego Wykonawcy w trybie art. 223 ust. 1 ustawy Pzp do wyjaśnienia treści złożonej przez niego oferty, nie narażając się przy tym na uchybienie zasadzie nienaruszalności treści złożonej oferty. Wezwanie takie bowiem, w przypadku, gdy Zamawiający nie posiadał przedmiotowego środka dowodowego wskazanego lub przekazanego mu bezpośrednio przez Wykonawcę w ramach złożonej oferty, mogłoby doprowadzić do nieuprawnionej zmiany treści oferty. Zamawiający nie byłby w stanie udowodnić czy dane urządzenie faktycznie spełniało wymagania Zamawiającego na etapie składania ofert, czy też może Wykonawca „poprawił” swoją ofertę korzystając z wezwania do wyjaśnienia treści oferty.

Zgodnie z art. 16 ustawy Pzp, Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób:
1) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców;
2) przejrzysty;
3) proporcjonalny.

W świetle powyższego, dalsze procedowanie niniejszego postępowania w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, mogłoby naruszyć podstawowe zasady prawa zamówień publicznych określone w powołanym wyżej art. 16 ustawy Pzp, a to z kolei spowodowałoby nieważność zawartej umowy, zgodnie bowiem z art. 457 ust. 1 ustawy Pzp, umowa podlega unieważnieniu, jeżeli Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia. Zaznaczenia wymaga, że zaistniała wada jest niemożliwa do usunięcia na tym etapie postępowania.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający nie żądał od Wykonawców w dokumentach zamówienia złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych mających potwierdzić, że zaoferowany przez Wykonawców sprzęt spełnia wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia – dalej OPZ (odpowiednio zał. nr 4a, 4b i 4c do SWZ), ograniczając się jedynie do żądania od Wykonawców wskazania producenta oraz modelu zaoferowanego urządzenia (odpowiednio zał. nr 5a, 5b i 5c do SWZ).
Weryfikacji ofert Zamawiający zamierzał dokonać na podstawie kart katalogowych producentów jakie samodzielnie wyszukał na stronach internetowych. Powyższe mogło doprowadzić do błędnej weryfikacji niektórych ofert z uwagi na przyjęcie do badania ofert niewłaściwych lub niepełnych kart katalogowych, co z kolei mogło spowodować niezgodne z prawem odrzucenie tych ofert, bądź ich uznanie za spełniające wymagania OPZ, podczas gdy faktycznie by ich nie spełniały.

Nadto, Zamawiający weryfikując oferty na ich zgodność z opisem przedmiotu zamówienia na podstawie kart katalogowych producentów, które samodzielnie pozyskał (nie mając pewności czy dotarł do właściwych i kompletnych), w przypadku powzięcia jakiejkolwiek wątpliwości co do zgodności zaoferowanego urządzenia z wymaganiami określonymi w OPZ, nie miał możliwości wezwania takiego Wykonawcy w trybie art. 223 ust. 1 ustawy Pzp do wyjaśnienia treści złożonej przez niego oferty, nie narażając się przy tym na uchybienie zasadzie nienaruszalności treści złożonej oferty. Wezwanie takie bowiem, w przypadku, gdy Zamawiający nie posiadał przedmiotowego środka dowodowego wskazanego lub przekazanego mu bezpośrednio przez Wykonawcę w ramach złożonej oferty, mogłoby doprowadzić do nieuprawnionej zmiany treści oferty. Zamawiający nie byłby w stanie udowodnić czy dane urządzenie faktycznie spełniało wymagania Zamawiającego na etapie składania ofert, czy też może Wykonawca „poprawił” swoją ofertę korzystając z wezwania do wyjaśnienia treści oferty.

Zgodnie z art. 16 ustawy Pzp, Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób:
1) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców;
2) przejrzysty;
3) proporcjonalny.

W świetle powyższego, dalsze procedowanie niniejszego postępowania w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, mogłoby naruszyć podstawowe zasady prawa zamówień publicznych określone w powołanym wyżej art. 16 ustawy Pzp, a to z kolei spowodowałoby nieważność zawartej umowy, zgodnie bowiem z art. 457 ust. 1 ustawy Pzp, umowa podlega unieważnieniu, jeżeli Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia. Zaznaczenia wymaga, że zaistniała wada jest niemożliwa do usunięcia na tym etapie postępowania.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający nie żądał od Wykonawców w dokumentach zamówienia złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych mających potwierdzić, że zaoferowany przez Wykonawców sprzęt spełnia wymagania Zamawiającego określone w opisie przedmiotu zamówienia – dalej OPZ (odpowiednio zał. nr 4a, 4b i 4c do SWZ), ograniczając się jedynie do żądania od Wykonawców wskazania producenta oraz modelu zaoferowanego urządzenia (odpowiednio zał. nr 5a, 5b i 5c do SWZ).
Weryfikacji ofert Zamawiający zamierzał dokonać na podstawie kart katalogowych producentów jakie samodzielnie wyszukał na stronach internetowych. Powyższe mogło doprowadzić do błędnej weryfikacji niektórych ofert z uwagi na przyjęcie do badania ofert niewłaściwych lub niepełnych kart katalogowych, co z kolei mogło spowodować niezgodne z prawem odrzucenie tych ofert, bądź ich uznanie za spełniające wymagania OPZ, podczas gdy faktycznie by ich nie spełniały.

Nadto, Zamawiający weryfikując oferty na ich zgodność z opisem przedmiotu zamówienia na podstawie kart katalogowych producentów, które samodzielnie pozyskał (nie mając pewności czy dotarł do właściwych i kompletnych), w przypadku powzięcia jakiejkolwiek wątpliwości co do zgodności zaoferowanego urządzenia z wymaganiami określonymi w OPZ, nie miał możliwości wezwania takiego Wykonawcy w trybie art. 223 ust. 1 ustawy Pzp do wyjaśnienia treści złożonej przez niego oferty, nie narażając się przy tym na uchybienie zasadzie nienaruszalności treści złożonej oferty. Wezwanie takie bowiem, w przypadku, gdy Zamawiający nie posiadał przedmiotowego środka dowodowego wskazanego lub przekazanego mu bezpośrednio przez Wykonawcę w ramach złożonej oferty, mogłoby doprowadzić do nieuprawnionej zmiany treści oferty. Zamawiający nie byłby w stanie udowodnić czy dane urządzenie faktycznie spełniało wymagania Zamawiającego na etapie składania ofert, czy też może Wykonawca „poprawił” swoją ofertę korzystając z wezwania do wyjaśnienia treści oferty.

Zgodnie z art. 16 ustawy Pzp, Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób:
1) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców;
2) przejrzysty;
3) proporcjonalny.

W świetle powyższego, dalsze procedowanie niniejszego postępowania w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, mogłoby naruszyć podstawowe zasady prawa zamówień publicznych określone w powołanym wyżej art. 16 ustawy Pzp, a to z kolei spowodowałoby nieważność zawartej umowy, zgodnie bowiem z art. 457 ust. 1 ustawy Pzp, umowa podlega unieważnieniu, jeżeli Zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia. Zaznaczenia wymaga, że zaistniała wada jest niemożliwa do usunięcia na tym etapie postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.