eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jarocin › Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin cz.2



Ogłoszenie z dnia 2022-11-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin cz.2

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JAROCIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854702

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: AL. NIEPODLEGŁOŚCI 10

1.5.2.) Miejscowość: Jarocin

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 62 749 95 00

1.5.8.) Numer faksu: 62 747 22 25

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: office@jarocin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jarocin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://jarocin.ezamawiajacy.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin cz.2

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cbf6c956-1fc5-11ed-b950-8227d40187e8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00424336

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00009013/33/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.24 Przygotowanie inwentaryzacji zieleni i waloryzacji przyrodniczej. Inwentaryzacje terenowe i tworzenie baz danych na potrzeby gospodarowania zasobami środowiska przyrodniczego gminy Jarocin cz.2

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zadanie realizowane w ramach umowy Nr DPT/BDG-II/POPT/5/22 z dnia 14.01.2022 r. na dotację w ramach inicjatywy pt. „Wsparcie rozwoju miast” - Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz z budżetu państwa.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00312908/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WR-RGK.271.1.45.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 179000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1. Inwentaryzacja drzew i ciągów alejowych oraz budowa systemu zarządzania drzewami Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie szczegółowych inwentaryzacji dendrologicznych oraz przekazanie wyników w postaci bazy danych GIS umożliwiającej sprawne gospodarowanie zielenią na terenach gminnych.

Cele szczegółowe zadania
1. Określenie lokalizacji drzew i grup krzewów,
2. Inwentaryzacja szczegółowa drzew,
3. Określenie witalności i kondycji drzew oraz wykonanie dwudziestu (20) badań szczegółowych drzew za pomocą tomografu sonicznego.
4. Założenie bazy danych GIS umożliwiającej sprawne gospodarowanie zielenią.
5. Wykonanie szkolenia z obsługi bazy danych

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania obejmuje tereny miasta Jarocin, które wskazano w Załączniku 8. Wykaz obszarów inwentaryzacji dendrologicznej oraz 42 lokalizacje drzew objętych ochroną jako Pomnik Przyrody.

2. Opracowanie projektu bazy danych GIS, zgodnie opisanymi powyżej wytycznymi, umożliwiającej gospodarowanie zielenią, która zawiera następujące informacje w postaci tabeli atrybutów:
a) typ zieleni (według klasyfikacji ustalonej z Zamawiającym);
b) nazwa obiektu, obszaru lub ulicy;
c) obowiązujące formy ochrony;
d) oznaczenie jednostki;
e) współrzędne lokalizacji drzew i grup krzewów;
f) numer geodezyjny działki;
g) nazwa polska i łacińska rośliny;
h) dane dendrometryczne drzew lub grup krzewów (średnica korony, wysokość, obwód pnia);
i) opis wizualny stanu drzewa;
j) informacja o badaniach szczegółowych lub diagnostyce drzewa;
k) zalecenia dotyczące monitoringu drzewa;
l) określenie witalności i kondycji drzewa, zgodnie ze Standardem Inspekcji i Diagnostyki Drzew (Załącznik 9);
m) zalecenia: np. monitoring, pielęgnacja lub wycinka;
n) autor oceny i data oceny;
o) informacje pomocnicze: np. nazwa inwestycji, opis lokalizacji, informacje o poprzednich ocenach jednostki (według klasyfikacji ustalonej z Zamawiającym);
p) wskazania dotyczące porządkowania w strukturze katalogów informacji takich jak: zdjęcia, ekspertyzy drzew lub inne opracowania dotyczące drzew.

3. Projekt bazy danych zatwierdza Zamawiający, przy czym może on ulec modyfikacjom w tracie realizacji inwentaryzacji. Ostateczny kształt bazy danych zostanie zatwierdzony przez Zamawiającego (Referat Zieleni Miejskiej) po wykonaniu 15% zakresu inwentaryzacji dendrologicznej wraz z bazą danych. Zamawiający wskaże jakie obszary należy zinwentaryzować w pierwszej kolejności.

4. Dodatkowe cechy bazy danych:
a) powinna być powiązana z dokumentacją fotograficzną;
b) umożliwia łatwą rozbudowę i dodawanie informacji;
c) umożliwia edycję i wprowadzanie danych w bezpłatnych programach lub arkuszach kalkulacyjnych;
d) umożliwia sortowanie i wyszukiwanie danych względem: numerów działek, typów zieleni lub nazw obiektów.

5. Określenie lokalizacji i wykonanie inwentaryzacji dendrologicznej wraz z opisem:
a) 1 300 sztuk drzew na terenie Miasta Jarocin,
b) 1 500 sztuk drzew na terenie wiejskim Gminy Jarocin,
c) 1000 sztuk nowych nasadzeń drzew na terenie Miasta Jarocin,
d) 100 sztuk nowych nasadzeń na terenie wiejskim Gminy Jarocin,
e) 250 sztuk grup krzewów na terenie Miasta Jarocin,
f) 42 sztuk drzew objętych ochroną jako Pomnik Przyrody na terenie całej Gminy Jarocin;
przy czym, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia ilości inwentaryzowanych nowych nasadzeń drzew (lit. c i d), kosztem drzew wskazanych w lit. a i b. Wszelkie zmiany w tym zakresie będzie uzgadniał Zamawiający (Referat Zieleni Miejskiej).
6. Określenie lokalizacji drzew i grup krzewów – współrzędne x i y z dokładnością do 2m, przypisanie jednostki do działki geodezyjnej oraz opracowanie zgodnie z wytycznymi opracowania - bazy danych GIS, plików wektorowych (.shp) z wyszczególnieniem warstw:
a) lokalizacja drzewa;
b) wizualizacja rozmiaru korony;
c) wizualizacja witalności drzewa;
d) wizualizacja kondycji drzewa;
e) gospodarka drzewostanem (drzewo do usunięcia, drzewo do pielęgnacji, drzewo objęte monitoringiem).

7. Inwentaryzacja dendrologiczna obejmuje:
a) określenie lokalizacji drzew i grup krzewów;
b) określenie nazwy gatunkowej (nazwa polska i łacińska), obwodu pnia (na wys. 1,3m oraz 0,05m dla drzew których obwód nie przekracza 50cm na wys. 0,05m), powierzchni krzewu, wysokości, rzutu poziomu korony;
c) opis stanu drzewa lub grupy krzewów uzyskany metodą wizualną oraz opis stanu zdrowotnego;
d) w uzasadnionych przypadkach wykonanie badania osłuchowego wnętrza pnia za pomocą młotka teflonowego;
e) określenie witalności i kondycji drzewa, zgodnie ze Standardem Inspekcji i Diagnostyki Drzew (Załącznik 9);
f) wykonanie zdjęć wszystkich inwentaryzowanych drzew lub grup krzewów – minimum 2 zdjęcia jednej jednostki.

8. Wykonanie projektu gospodarki drzewostanem wraz z określeniem zakresu prac wycinkowych, opracowanego na podstawie wykonanej inwentaryzacji obejmującego:
a) określenie egzemplarzy drzew i krzewów do usunięcia i pielęgnacji, z podaniem zakresu zabiegów pielęgnacyjno-konserwacyjnych;
b) zawarcie w tabeli inwentaryzacyjnej informacji, na jakiej działce leżą drzewa i krzewy;
c) drzewa wskazane do wycinki oraz będące w złym stanie zdrowotnym powinny mieć wykonane dodatkowe zdjęcia obrazujące ich stan.

9. Opracowanie zasad gospodarki cennym drzewostanem, również na terenach nienależących do Gminy.

10. Wykonanie dwudziestu (20) badań szczegółowych drzew za pomocą tomografu sonicznego do uzyskania kompletnego obrazu rozkładu wnętrza pnia wraz z interpretacją wyników badania; wskazanych przez Wykonawcę po konsultacji z Zamawiającym (Referat Zieleni Miejskiej).

11. Wprowadzenie inwentaryzowanych drzew do bazy danych.

12. Przeprowadzenie trzech szkoleń z obsługi bazy danych gospodarowanie zielenią w siedzibie Zamawiającego.

Wykaz załączników:
Załącznik 8 - Wykaz obszarów inwentaryzacji dendrologicznej
Załącznik 9 - Standard Inspekcji i Diagnostyki Drzew (FER 2021)


Wynik prac
Etap 1:
1. Opracowanie projektu bazy danych (tabele atrybutów) oraz zatwierdzenie docelowego zakresu bazy danych.
2. Opracowanie inwentaryzacji dendrologicznych, operatów gospodarki drzewostanem oraz wprowadzenie informacji do bazy danych dla 40% ilości drzew i grup krzewów.
Etap 2:
a) Opracowanie inwentaryzacji dendrologicznych, operatów gospodarki drzewostanem oraz wprowadzenie informacji do bazy danych dla 60% ilości drzew i grup krzewów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

71354000-4 - Usługi sporządzania map

77211300-5 - Usługi selekcji drzew

4.5.5.) Wartość części: 139000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni Gminy Jarocin

Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni gminy Jarocin, przez które rozumie się zbiór zaleceń i dobrych praktyk w zakresie gospodarowania terenami zieleni.

Cele szczegółowe zadania
1. Rozpoznanie obecnie stosowanych dokumentów i wytycznych w zakresie kształtowania zieleni w gminie oraz wykonanie audytów wybranych inwestycji.
2. Opracowanie Standardu ochrony i kształtowania zieleni gminy Jarocin.
3. Opracowanie materiałów promujących Standardy.

Zakres prac
1. Zakres obszarowy opracowania: Standardy mają mieć zastosowanie na terenie całej gminy Jarocin, ze szczególnym uwzględnieniem terenów gminnych.
2. Organizacja co najmniej dwóch spotkań (spotkanie branżowe dla pracowników UM) oraz otwarte seminarium w siedzibie Zamawiającego, w celu omówienia obecnie stosowanych dokumentów i wytycznych w zakresie kształtowania zieleni w gminie Jarocin oraz wykonanie audytów wybranych inwestycji.
3. Zakres merytoryczny opracowania Standardów po uzgodnieniach z Zamawiającym (Referat Zieleni Miejskiej) obejmuje:
a) podstawy prawne opracowania standardów i odniesienia do standardów branżowych,
b) zasady ochrony drzew i krzewów w ramach inwestycji,
c) ogólne zasady kształtowania, projektowania i rewitalizacji terenów zieleni,
d) propozycje gatunków drzew, krzewów oraz pnączy do nasadzeń,
e) zalecenia jakościowe dotyczące materiału roślinnego,
f) zalecenia dotyczące wykonywania nowych nasadzeń,
g) wytyczne dla przesadzania drzew,
h) wytyczne dla prac pielęgnacyjnych w drzewostanie,
i) ogólne zalecenia dotyczące zakładania innych form zieleni,
j) standardy dotyczące procesu inwestycyjnego – w terenach zieleni,
4. Standardy powinny być ilustrowane również przykładami działań z obszaru gminy.
5. Realizacja działań z zakresu promowania Standardów obejmuje:
a) przeprowadzenie co najmniej dwóch seminariów szkoleniowych nt. zakresu Standardów;
b) opracowanie materiałów informacyjnych nt. Standardów do zamieszczenia na stronie www Zamawiającego - 2 strony A4 tekstu i materiały graficzne.

Wynik prac
Wynik opracowania obejmuje:
1. Notatka zawierająca wnioski i ustalenia
Wymagany termin przekazania: trzy miesiące od podpisania umowy
2. Jednolity tekst standardu, który wraz z częścią graficzną nie przekracza 100 stron.
3. Przekazanie plików wynikowych w formacie .pdf z interaktywnym spisem treści i pliku edytowalnego (np. .doc) oraz osobno plików graficznych, materiałów wykorzystanych w Standardach.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71510000-6 - Usługi badania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

73100000-3 - Usługi badawcze i eksperymentalno-rozwojowe

71355000-1 - Usługi pomiarowe

72320000-4 - Usługi bazy danych

71354000-4 - Usługi sporządzania map

77211300-5 - Usługi selekcji drzew

4.5.5.) Wartość części: 40000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 99800,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 146370,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 123000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Landgreen Architektura Krajobrazu Kamil Ląd

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7122962809

7.3.3) Ulica: ul. Żorska 37D lok. 9

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 61-345

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Wykonanie badania tomografem akustycznym - 20 drzew
Nauczyciele akademiccy - Wojciech Durlak, Margot Dudkieiwcz


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 123000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z dyspozycją art. 255 ust. 1 ustawy Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli nie złożono żadnego wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty.
W przedmiotowym postępowaniu w terminie składania ofert, tj. do dnia 30.08.2022 r. do godz. 10:00 nie została złożona żadna oferta. Mając powyższe na względzie uznać należy, iż zachodzi przesłanka unieważnienia postępowania na ww. podstawie prawnej.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.