eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rawicz › Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 5.600.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na wydatki majątkowe



Ogłoszenie z dnia 2022-11-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 5.600.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na wydatki majątkowe

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAWICZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050729

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 21

1.5.2.) Miejscowość: Rawicz

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.7.) Numer telefonu: (65)- 546-54 –00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@rawicz.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.rawicz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/664095

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w wysokości 5.600.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na wydatki majątkowe

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fddd6f0c-3595-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00419476

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019808/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.12 Udzielenie kredytu bankowego do kwoty 5.600.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym wydatki majątkowe

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00353630/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BZPiF.2710.33.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 470400,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu, w tym na wydatki majątkowe.
2. Kwota kredytu – do 5.600.000 złotych (słownie złotych: pięć milionów sześćset tysięcy 00/100).
3. Okres kredytowania – Zamawiający zobowiązuje się spłacić kredyt wraz z odsetkami do dnia 29.12.2023 r.
4. Okres karencji w spłacie kapitału – do dnia 28.12.2023 r.
5. Spłata kapitału w złotych polskich, nastąpi w jednorazowo po uzyskaniu przez Gminę refundacji zadania inwestycyjnego pn. Rewitalizacja w zabytkowej przestrzeni miejskiej Rawicza przy ulicach: Rynek, Ignacego Buszy 5 i Szarych Szeregów 3, które Gminie przekaże Urząd Marszałkowski w Poznaniu.
6. Spłata kredytu i odsetek nastąpi z dochodów własnych Gminy Rawicz w latach 2022-2023.
7. Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach rozliczeniowych od aktualnego stanu zadłużenia, płatne do 20 dnia kalendarzowego następnego miesiąca. Zamawiający zostanie powiadomiony o wysokości naliczonych odsetek przez Bank. Dopuszczalną formą powiadomienia oprócz formy pisemnej jest przekazanie informacji za pomocą poczty elektronicznej.
8. Planowane uruchomienie kredytu w terminie: nie wcześniej jak 15.11.2022 r.
9. Zamawiający zastrzega, że:
1) planowane uruchomienie kredytu może ulec zmianie,
2) łączna kwota uruchomionego kredytu może być mniejsza od kwoty 5.600.000,00 zł,
3) termin spłaty kredytu i wysokość spłaty raty kredytu mogą ulec zmianie bez pobierania przez Bank dodatkowych opłat.
10. Zabezpieczenie kredytu w formie: weksel „in blanco” wraz z porozumieniem wekslowym.
11. Koszty obsługi kredytu - cenę ofertową stanowi suma odsetek od kredytu w okresie kredytowania.
12. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej jako suma stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1 M) i marży Banku.
13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

66100000-1 - Usługi bankowe i inwestycyjne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie zostało wszczęte przez Zamawiającego w dniu 19.09.2022 r. w celu sfinansowania planowanego deficytu. Zamawiający założył wówczas (w rozdz. III SWZ), że spłata kapitału nastąpi jednorazowo po uzyskaniu refundacji zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja w zabytkowej przestrzeni miejskiej Rawicza przy ulicach: Rynek, Ignacego Buszy 5 i Szarych Szeregów 3”, którą Gmina otrzyma z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.
Zamawiający wszczynając postępowanie, miał na względzie znaczny upływ czasu od momentu złożenia w UMWW dokumentacji przetargowych, potwierdzających przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia, (na podstawie których podpisano umowy z Wykonawcami realizującymi zamówienia, których koszty ujęto we wniosku płatniczym), aż do momentu otrzymania wezwania do złożenia wyjaśnień w UMWW w ramach weryfikacji ww. dokumentów przetargowych.
Okres weryfikacji wynosił: dla nadzoru nad robotami budowlanymi około 28 m-cy, dla budynku przy ul. Szarych Szeregów 3 około 19 m-cy a dla budynku przy ul. Buszy 5 około 14 m-cy; bowiem dopiero 07.09.2022 roku Zamawiający otrzymał wezwanie do złożenia wyjaśnień w ramach weryfikacji ww. dokumentacji przetargowych.
W związku z powyższym Zamawiający nie miał pewności co do tego, w jakim terminie otrzyma rekomendację wniosku o płatność.
Zamawiający w dniu 23.09.2022 r. otrzymał pismo (data pisma 20.09.2022 r.) z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego Departament Wdrażania Programu Regionalnego, informujące Zamawiającego o zakończeniu analizy dokumentacji przesłanej przy pismach z dnia 1.04.2020 r., 1.02.2021 r., 22.06.2021 r. wraz z uzupełnieniami, dotyczącej udzielania zamówień publicznych w ramach projektu nr RPWP.09.02.01-30-0090/17 „Rewitalizacja w zabytkowej przestrzeni miejskiej Rawicza przy ulicach: Rynek, Ignacego Buszy 5 i Szarych Szeregów 3”.
Instytucja Zarządzająca WRPO na lata 2014-2022 informuje w tym piśmie Zamawiającego, że nie stwierdzono nieprawidłowości w procedurze zamówień udzielonych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z 29.01.2004 r. w trybie przetargu nieograniczonego (2 zamówienia publiczne nr BZPiF.2710.5.2020 i BZPiF.2710.23.2022) oraz w procedurze zamówień publicznych udzielonych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z 11.09.2019 r. w trybie podstawowym bez negocjacji (jedno zamówienie publiczne nr BZPiF.2710.2.2021).
Zamawiający otrzymał ww. pismo w dniu 23.09.2022 r., czyli po wszczęciu w dniu 19.09.2022 r. postępowania nr BZPiF.2710.33.2022.
Z racji powyższego - zmiany okoliczności, w wyniku których przestało być zasadne kontynuowanie postępowania oraz zawieranie umowy na udzielenie i obsługę kredytu oraz mając na uwadze całokształt okoliczności w sprawie, zasadnym wydaje się wskazanie, iż zachodzą przesłanki uzasadniające unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy Pzp.
Jak wskazuje „Prawo zamówień publicznych. Komentarz” pod redakcją Huberta Nowaka i Mateusza Winiarza, Warszawa 2021: „W przeciwieństwie do klauzuli rebus sic stantibus z art. 357 1 Kc, zmiana okoliczności nie musi być nadzwyczajna, czyli nie musi być spowodowana niezwykłymi okolicznościami, które rzadko się zdarzają, są wyjątkowe, niezwykłe. Obowiązek unieważnienia postępowania uzależniony jest od tego, by zmiana okoliczności była istotna (w znaczeniu: duża, znaczna) (…) Ponadto zmiana okoliczności musi faktycznie zaistnieć, nie wystarczy tylko możliwość jej zaistnienia (…) Zmiana okoliczności musi powodować upadek potrzeby udzielenia zamówienia lub kontynuowania postępowania w świetle interesu publicznego.
Zatem wybór oferty Banku i podpisanie umowy kredytu jest bezcelowe, gdyż Gmina Rawicz otrzymała 12.10.2022 r. środki finansowe z dotacji, które miał do czasu ich otrzymania zapewnić przedmiotowy kredyt bankowy.
Z racji tego, że w trakcie prowadzenia przedmiotowego postępowania wystąpiła istotna zmiana okoliczności, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowanie na podstawie art. 255 pkt. 5 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.