eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu "Klimat w szkołach metropolii"



Ogłoszenie z dnia 2023-09-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221654880

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Długi Targ 39/40

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-830

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@metropoliagdansk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.metropoliagdansk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-05b62950-3c6d-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-05b62950-3c6d-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00405282

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00040409/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Zaprojektowanie i wybudowanie w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”: zielonych ścian; skrzyniowych ogrodów deszczowych; ogródków deszczowych oraz niecek retencyjnych; kompostowników

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt jest realizowany w ramach programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu. Dofinansowanie pochodzi ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 oraz budżetu państwa

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00355167

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OMGGS/TP2/05/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”, (dalej zwana również „Inwestycją” lub „Przedsięwzięciem”) tj. łącznie 3 szt. niecek retencyjnych (zakres realizowany w formule „projektuj i wybuduj”) w następujących szkołach:
1. Zespół Kształcenia i Wychowania z siedzibą w Bielkówku przy ul. B. Gregorkiewicza 11;
2. Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Żuławskiej z siedzibą w Nowym Dworze Gdańskim przy ul. 3 Maja 3;
3. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Bł. S. Marty Wieckiej z siedzibą w Szczodrowie przy ul. Szkolnej 1.
2. Zamówienie obejmuje:
a) zaprojektowanie przez Wykonawcę oraz uzgodnienie z Zamawiającym finalnej wersji projektu, będącej podstawą do zgłoszenia przez Wykonawcę realizacji robót oraz uzyskania przez Wykonawcę niezbędnych decyzji, zgód i opinii umożliwiających wykonanie robót na terenie każdej ze szkół objętych danym Przedsięwzięciem;
b) kompleksowe wykonanie przez Wykonawcę całości prac zgodnie z PROGRAMEM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWYM (dalej również jako „PFU”), wyłącznie w zakresie niecek retencyjnych, stanowiącym załącznik do niniejszej SWZ i wszelkich czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym oddania obiektów do użytkowania.
Zakres Przedsięwzięcia oraz realizacji zamówienia w odniesieniu do poszczególnych lokalizacji (szkół) szczegółowo został opisany w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ. Zamawiający wyjaśnia, że w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ znajdują się również opisy i postanowienia dotyczące realizacji gruntowych ogrodów deszczowych, który to zakres nie wchodzi jednak w zakres zamówienia objętego niniejszym postępowaniem. Z uwagi na powyższe, postanowienia PFU znajdują zastosowanie do określenia zakresu obowiązków Wykonawcy, które zobowiązany jest on uwzględnić w złożonej ofercie, oraz do których realizacji będzie zobowiązany na skutek zawarcia umowy wskutek rozstrzygnięcia niniejszego postępowania, w zakresie w jakim odpowiednio dotyczą one realizacji ww. infrastruktur w ww. lokalizacjach.
Zamawiający przewiduje, iż realizacja Przedsięwzięcia będzie miała charakter realizacji celów cząstkowych, którymi są niecki retencyjne wykonane w szkołach, wymienionych w ust. 1, odrębnie.
3. Realizacja składa się z 2 Etapów:
a) Etap 1;
b) Etap 2;

A. Etap 1 (pierwszy) Inwestycji będącej przedmiotem zamówienia obejmuje:
Indywidualne zaprojektowanie i uzgodnienie z Zamawiającym projektu realizacji przedmiotu zamówienia dla szkół objętych danych Przedsięwzięciem, wyszczególnionych w ust. 1, w oparciu o PFU przepisy prawa budowlanego, normy, dobre praktyki, standardy, itp.

B. Etap 2 (drugi) Inwestycji będącej przedmiotem zamówienia obejmuje:
Uzyskanie (stosownie do obowiązujących przepisów prawa) wymaganych zgód, pozwoleń, zezwoleń itp. lub dokonanie wymaganych zgłoszeń w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, wykonanie i oddanie do użytkowania prac i robót objętych zamówieniem - odpowiednio dla szkół objętych danych Przedsięwzięciem, wyszczególnionych w ust. 1, na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, dokumentacji wykonawczej oraz zgodnie ze sztuką budowlaną i ogrodniczą i w terminach zgodnych z przyjętym przez Zamawiającego harmonogramem. Wszystkie prace/roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, załączonym PFU (załącznik nr 8 do SWZ) oraz pod nadzorem osób uprawnionych. Wszystkie zastosowane materiały muszą być fabrycznie nowe i posiadać wymagane atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności itp., oraz muszą być zastosowane zgodnie z ich kartami technicznymi podanymi przez producentów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

45112712-9 - Roboty w zakresie kształtowania ogrodów

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane

71540000-5 - Usługi zarządzania budową

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

77300000-3 - Usługi ogrodnicze

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne:
W niniejszym Postępowaniu Zamawiający nie wyznaczył, wskazanego w art. 283 uPZP, obligatoryjnego
minimalnego terminu składania ofert w ramach zamówienia na roboty budowlane, tj. 14 dni. Zgodnie bowiem
z treścią art. 283 uPZP Zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem złożoności zamówienia oraz
czasu potrzebnego na ich przygotowanie, z tym że termin ten w przypadku dostaw i usług nie może być krótszy niż 7 dni od
dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, a w przypadku robót budowlanych nie może być
krótszy niż 14 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.

W ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w dniu 16 sierpnia 2023 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych jak
i dokumentacji przetargowej wyznaczony został termin składania ofert na 24 sierpnia 2023 r. godz. 9:00.

Zamawiający dokonując badania ofert stwierdził, że zarówno w ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym
w Biuletynie Zamówień Publicznych jak i w dokumentacji postępowania tj. w rozdziale XVIII Specyfikacji Warunków
Zamówienia, doszło do znacznego naruszenia obligatoryjnego minimalnego terminu składania ofert, co stanowi
naruszenie art. 283 uPZP, a wada ta jest istotna i nieusuwalna.

Zamawiający nie miał możliwości usunięcia wady w trybie i w sposób zgodny z przepisami uPZP tzn. nie mógł
zmienić ogłoszenia o zamówieniu przez wydłużenie terminu na składanie ofert, z uwagi na fakt, że Zamawiający
powziął informację o wadzie Postępowania dopiero po otwarciu ofert i na etapie ich badania.

Termin składania ofert powinien uwzględniać złożoności i specyfikę przedmiotu zamówienia oraz czas niezbędny
do ich przygotowania i złożenia - terminy te nie mogą być krótsze niż ustawowe terminy minimalne. Powyższy stan
faktyczny wskazuje, że Wykonawcy zainteresowani złożeniem oferty w przedmiotowym Postępowaniu nie mieli
możliwości złożenia oferty w obligatoryjnym minimalnym terminie składania ofert tj. 14 dni, a nadto wyznaczony
przez Zamawiającego termin został znacząco skrócony względem terminu minimalnego. Dodatkowo należy
zaznaczyć, że przedmiot zamówienia dotyczył robót budowlanych dla których z uwagi na charakter sporządzenie
oferty jest bardziej czasochłonne i wymagające, a to mogło wpłynąć na liczbę ubiegających się o zamówienie
Wykonawców. Gdyby termin składania ofert był dłuższy, a przynajmniej wynosił 14 dni, mogłoby wpłynąć więcej
ofert.

Powyższe mogło wpłynąć na wynik Postępowania w sposób sprzeczny z prawem, ponieważ znaczące skrócenie
terminu składania ofert do okresu niezgodnego z art. 283 uPZP, mogło mieć istotny wpływ w procesie decyzyjnym potencjalnych Wykonawców co do ich udziału w Postępowaniu.W konsekwencji czego doszło do naruszenia zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców oraz zasady przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zawartej w art. 16 uPZP.

Zamawiający mając na uwadze powyższe okoliczności oraz zasadę zapewnienia uczciwej konkurencji i równego
traktowania Wykonawców a także zasadę przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
zakwalifikował opisany powyżej stan faktyczny jako podstawę do unieważnienia Postępowania.

W związku z powyższym należy uznać, iż przedmiotowe Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia
wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego i konieczne jest jego unieważnienie na podstawie art. 255 pkt 6) uPZP.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.