eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubin › Przebudowa i rozbudowa (modernizacja) oczyszczalni ścieków w miejscowości Obora.



Ogłoszenie z dnia 2022-10-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa (modernizacja) oczyszczalni ścieków w miejscowości Obora.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LUBIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647541

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Księcia Ludwika I 3

1.5.2.) Miejscowość: Lubin

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-300

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 768403100

1.5.8.) Numer faksu: 768403140

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ug.lubin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.lubin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ug-lubin.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i rozbudowa (modernizacja) oczyszczalni ścieków w miejscowości Obora.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-83cc7402-1e04-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00391489

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024922/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Przebudowa i rozbudowa (modernizacja) oczyszczalni ścieków w miejscowości Obora.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00308485/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OR.271.32.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi udostępniony ze SWZ Program funkcjonalno-użytkowy mający na celu określenie wymagań dotyczących wykonania dokumentacji projektowej oraz realizacji przebudowy i rozbudowy (modernizacji) oczyszczalni ścieków w miejscowości Obora w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiot zamówienia składa się z następujących elementów obejmujących:
A) – część projektową, w tym:
• koncepcję programowo-przestrzenną – 3 kpl.,
• projekt budowlany – 3 kpl., w tym:
- projekt zagospodarowania terenu inwestycji opracowany na aktualnej mapie sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500 z naniesionymi granicami działek, na których prowadzone będą roboty wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych uzgodnień branżowych oraz pozwoleń,
- projekt architektoniczno – budowlany,
- projekt techniczny obejmujący szczegółowe rozwiązania techniczno – konstrukcyjne,
• branżowe projekty techniczne, w tym ewentualne projekty przebudowy urządzeń kolidujących
z realizacją zadania wraz z uzyskaniem warunków usunięcia kolizji oraz uzgodnieniem przyjętych rozwiązań z właścicielami urządzeń – 2 kpl.,
• projekt wykonawczy uwzględniający wszystkie branże tj. m. in. architektury, konstrukcji, sanitarną i elektryczną w zakresie takiej szczegółowości jaka jest niezbędna Zamawiającemu do opisania przedmiotu zamówienia (w tym plany, rysunki lub inne dokumenty umożliwiające jednoznaczne określenie rodzaju i zakresu robót podstawowych oraz uwarunkowań i dokładnej lokalizacji ich wykonania) – 2 kpl.,
• Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót dla wszystkich branż, które określać będą parametry techniczne i wymagania funkcjonalne zastosowanych wyrobów, przewidzianych w dokumentacji projektowej – 2 kpl.,
• przedmiary robót dla wszystkich branż w oparciu o SST z określeniem kodów CPV – 2 kpl.,
• kosztorys inwestorski w oparciu o aktualną bazę cen (np.: SEKOCENBUD),
• Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia – 2 kpl.,
• projekt rozruchu – 2 kpl.,
• wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (wszystkie branże wraz z przedmiarem robót
i szczegółowymi specyfikacjami technicznymi) w 2 egz. na nośniku elektronicznym w formacie pdf, doc i dwg,
• wykonanie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich, w 1 egzemplarzu na nośniku elektronicznym w formacie ath i pdf.
Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z wymaganiami obowiązującej ustawy Prawo budowlane z dnia 07 lipca 1994 r. (Dz.U.2021.2351 t.j.), Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U.2020.1609 t.j.), Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2021.2454 t.j.), Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. 2021.2458 t.j.) oraz obowiązującymi normami, standardami i zasadami wiedzy technicznej,
B) – prace budowlane i montażowe, w tym:
• budowę nowej przepompowni ścieków surowych,
• budowę stacji mechanicznego podczyszczania ścieków doprowadzanych siecią kanalizacyjną umieszczonego w wiacie,
• budowę pompowni II-go stopnia,
• budowę reaktora biologicznego pracującego w technologii niskoobciążonego osadu czynnego
z defosfatacją i denitryfikacją składającego się z komór osadu czynnego, osadników wtórnych
i komór stabilizacji tlenowej osadu nadmiernego,
• likwidację istniejącego bloku biologicznego CMM-200,
• budowę punktu pomiarowego ścieków oczyszczonych,
• wymianę istniejącej prasy na nową,
• budowę wiaty na osad,
• budowę budynku zaplecza technicznego wraz z drogami, zielenią i mała architekturą, agregatem prądotwórczym wolnostojącym,
C) – prace rozbiórkowe i demontażowe, w tym:
• rozbiórkę reaktora CMM – 100 i BIOBLOK-PS-100 o konstrukcji stalowej, kontenerowej z blachy stalowej grubości 4-6mm wzmacnianej konstrukcją stalową wykonaną z kształtowników stalowych posadowionych na płycie żelbetowej.
Wymiary reaktora CMM-100: dł. 15m, szer.5m, gł. 5m, pojemność 325m3.
Wymiary reaktora BIOBLOK-PS-100: dł. 17m, szer. 3,5m, gł. 4m, pojemność 240m3.
Wymiary komory stabilizacji osadu: dł. 4m, szer. 4m, gł. 4m, pojemność 64m3.
• likwidację poletek osadowych – poletka osadowe składają się z ośmiu kwater – każda o wymiarach 7mx4,5m. Poletka wykonane są z prefabrykowanych elementów żelbetowych: słupków i desek żelbetowych lub drewnianych. Słupki posiadają wrębki służące do zakładania desek. Rozstaw słupków wykonany w module co 2,1m. Wg dokumentacji archiwalnej poletka wypełnione są złożem filtracyjnym w warstwach:
Warstwa A – piasek grubość 10 cm,
Warstwa B – żwir grubość 10 cm,
Warstwa C – tłuczeń grubość 15-20 cm,
Warstwa D – glina grubość 30 cm.
• rozbiórkę wiaty wolnostojącej o konstrukcji stalowo-żelbetowej (wymiary wiaty: dł. 8m, szer. 2,5m, wys. 4m),
• rozbiórkę pompowni ścieków – obiekt wykonany jako budynek z częścią podziemną – studnią żelbetową zagłębioną ok. 4m ppt. (6mx5,3m),
• rozbiórkę istniejących dróg wewnętrznych wykonanych z płyt żelbetowych o pow. do likwidacji ok. 300m2,
• rozbiórkę budynku technicznego o konstrukcji parterowej, niepodpiwniczonej wykonany w technologi tradycyjnej o wymiarach: dł. 6,5m, szer. 3m, wys. 3m.
1.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi udostępniony ze SWZ Program funkcjonalno-użytkowy.
Wykonawca przeszkoli personel Zamawiającego, przeprowadzi rozruch urządzeń oraz wykona badania porealizacyjne wpływu oczyszczalni na komponenty środowiska naturalnego (zgodnie z Prawem Ochrony Środowiska), których celem jest wykazanie, że zakres oddziaływania zamyka się w granicach terenu, do którego inwestor ma tytuł prawny.
Przy realizacji robót należy przewidzieć ciągłą pracę istniejącej oczyszczalni, tzn.: ścieki powinny być oczyszczane bez przerw technologicznych w czasie realizacji inwestycji.
Ponadto Zamawiający informuje, że w PFU zapisy na stronie 24 tj.:„B.XI. Wymagania dla wiaty służącej do składowania odwodnionego osadu nadmiernego. Należy wybudować wiatę do składowania odwodnionego osadu nadmiernego.. Wiatę należy wykonać jako obiekt I-kondygnacyjny o zwartej zabudowie z dachem dwuspadowym. Wymiary wiaty: · powierzchnia zabudowy - 400 m2 , · kubatura - 2423,72 m3 , · powierzchnia użytkowa - 400 m2.”, oraz na stronie 174 tj.: „Oczko wodne. Wykonać oczko wodne o powierzchni lustra wody min. 100 m2 o głębokości < 1,0 m. Zasilanie z kolektora ścieków oczyszczonych, przelew do pompowni ścieków oczyszczonych III-go stopnia.”, zostały umieszczone omyłkowo w treści opracowania i nie należą do zakresu zamówienia. W związku z tym ww. obiekty tj. wiata na osad 400m2 oraz oczko wodne nie są ujęte na planie PZT.

Zamawiający oczekuje na wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego zadania.
Wymagane cechy robót budowlanych zamawiający określił w ww. dokumentach.

Na realizację przedmiotowego zadania Zamawiający otrzymał Wstępną Promesę Nr 01/2021/6654/Polski Ład z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwała 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych dostępnymi na stronie internetowej https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-pierwsza#c21554 w związku z powyższym Wykonawca zapewni finansowanie realizacji inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę z Promesy.
W przypadku, gdy po zakończeniu i rozstrzygnięciu postępowania skutkującego wyborem Wykonawcy robót, Bank Gospodarstwa Krajowego nie przyzna Zamawiającemu Promesy stanowiącej podstawę do zawarcia umowy z Wykonawcą robót, nie będzie możliwe podpisanie umowy na roboty budowlane pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót.
Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli ww. środki publiczne, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45252000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy zakładów uzdatniania, oczyszczania oraz spalania odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnił postępowanie, na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp – cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości 4 000 000,00 zł brutto.

Cena wszystkich ofert złożonych w postępowaniu przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wobec tego należy przyjąć, iż zaszły przesłanki unieważnienia postępowania polegające na tym, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Ponieważ Zamawiający nie może zwiększyć kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postanawia jak wyżej.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 19443717,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 19977660,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.