eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zabrze › Zakup paliw p³ynnych: benzyny bezo³owiowej Pb95, oleju napêdowego ON oraz p³ynu AdBlue w obrocie bezgotówkowym



Og³oszenie z dnia 2023-09-07


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup paliw p³ynnych: benzyny bezo³owiowej Pb95, oleju napêdowego
ON oraz p³ynu AdBlue w obrocie bezgotówkowym

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 Im. Prof. Stanis³awa Szyszko ¦l±skiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 271566088

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: 3 - go Maja 13-15

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zabrze

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-800

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubli@szpital.zabrze.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.szpital.zabrze.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup paliw p³ynnych: benzyny bezo³owiowej Pb95, oleju napêdowego
ON oraz p³ynu AdBlue w obrocie bezgotówkowym

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-8330d571-4d42-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00386322

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-09-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00012760/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.29 Dostawa paliw p³ynnych: benzyny bezo³owiowej Pb95 i oleju napêdowego ON

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.zabrze

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.zabrze

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy, zgodnie z
Rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji
oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne
umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
1 sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
2 komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3 zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4 w³±czona obs³uga JavaScript,
5 zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format
plików .pdf,
6 Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
7 Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w spr ochrony osób fizycznych w zw. z przetwarzaniem danych osob. i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia
dyr95/46/WE (ogólne rozp o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e: adm. Pani/Pana
danych osob. zawartych w ofercie z³o¿onej do post przetargowego znak ZP/43/TP2/2023 na „Zakup paliw p³ynnych: benzyny
bezo³owiowej Pb95, oleju napêdowego ON oraz p³ynu AdBlue w obrocie bezgotówkowym” jest SPSK Nr 1 im. prof. S. Szyszko SUM w Katowicach, z
siedzib± w Zabrzu, przy ul. 3-go Maja 13-15 (dalej jako: SPSK Zabrze);
􀀁􀀁􀀁􀀁 Mo¿e Pan / Pani skontaktowaæ siê z IOD za pomoc± adresu e-mail: iod@szpital.zabrze.pl
􀀁􀀁􀀁􀀁 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu przeprowadzenia postêpowania i udzielenia zamówienia publicznego na „Zakup paliw p³ynnych: benzyny bezo³owiowej Pb95, oleju napêdowego ON oraz p³ynu AdBlue w obrocie bezgotówkowym” znak ZP/43/TP2/2023 prowadzonym w trybie podstawowym wariant 2;
􀀁􀀁􀀁􀀁 dane udostêpnione przez Pana/Pani± mog± byæ udostêpniane osobom uprawnionym na podstawie obowi±zuj±cych przepisów prawa, w szczególno¶ci art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11.09.2019 r. – Pzp (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), dalej „ustawa Pzp.;
􀀁􀀁􀀁􀀁 Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
􀀁􀀁􀀁􀀁 obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
􀀁􀀁􀀁􀀁 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
􀀁􀀁􀀁􀀁 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych. W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Pani/Pana wskazania dodat.informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, podania nazwy lub daty postêp o udzielenie
zamówienia publ lub konkursu.
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêp o udzielenie zamówienia publ ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osób z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO. Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
􀀁􀀁􀀁􀀁 nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/43/TP2/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest Zakup paliw p³ynnych: benzyny bezo³owiowej Pb95, oleju napêdowego ON oraz p³ynu AdBlue w obrocie bezgotówkowym, zgodnie z opisem znajduj±cym siê w czê¶ci III SWZ, wzorem umowy w czê¶ci IV SWZ oraz za³±cznikami nr 1 i 1a do SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09134200-9 - Paliwo diesla

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09132000-3 - Benzyna

24961000-8 - P³yny ch³odnicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Cena
Liczba punktów badanej oferty w ramach kryterium = ( Cmin/Cof ) * 100 * waga
gdzie:
- Cmin – najni¿sza cena spo¶ród wszystkich ofert
- Cof - cena podana w ofercie

Rabat sta³y od ceny dziennej brutto na stacji paliw
Liczba punktów badanej oferty w ramach kryterium = (Rof/Rmax) x 100 x waga
Gdzie:
Rof – rabat sta³y udzielony od ceny dziennej sprzeda¿y brutto za 1 L paliwa
w badanej ofercie
Rmax – najwy¿szy udzielony rabat sta³y udzielony od ceny dziennej sprzeda¿y brutto za 1 L paliwa spo¶ród wszystkich ofert badanych

Ilo¶æ stacji paliw w Zabrzu obs³uguj±cych bezgotówkowe karty paliwowe
Liczba punktów badanej oferty w ramach kryterium = (Sof/Smax) x 100 x waga
Gdzie:
Sof – ilo¶æ stacji paliw na terenie Polski obs³uguj±cych bezgotówkowe karty paliwowe podana w badanej ofercie
Smax – najwiêksza ilo¶æ stacji paliw na terenie Polski obs³uguj±cych bezgotówkowe karty paliwowe spo¶ród wszystkich ofert badanych

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 50

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Rabat sta³y od ceny dziennej brutto na stacji paliw

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilo¶æ stacji paliw w Zabrzu obs³uguj±cych bezgotówkowe karty paliwowe

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

W zakresie kompetencji lub uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej - Zamawiaj±cy uzna niniejszy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e, ¿e posiada uprawnienia do wykonywania dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi objêtymi niniejszym zamówieniem – Wykonawca musi posiadaæ aktualn± koncesjê na
prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji energetyki stosownie do ustawy Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 716 ze zm.).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych: a) aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji energetyki stosownie do ustawy Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 716 ze zm.).

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga przedmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Oferta oraz o¶wiadczenia lub dokumenty sk³adane razem z ofert±:
1) oferta Wykonawcy – za³±cznik nr 1 i 1a do SWZ
2) o¶wiadczenie z art. 125 ust. 1 Pzp – wzór stanowi za³±cznik nr 2 do SWZ
3) dokumenty potwierdzaj±ce uprawnienie do podpisania oferty
oraz do podpisania lub po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em sk³adanych o¶wiadczeñ lub dokumentów. Je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu
do rejestru lub ewidencji dokumentem w³a¶ciwym w przypadku Wykonawców maj±cych siedzibê na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej (RP) jest odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sadowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru lub dokumentu na podstawie których dokonuje siê wpisu do w³a¶ciwego rejestru lub ewidencji, np.: uchwa³a w³a¶ciwego organu
Wykonawcy. Wykonawca mo¿e wskazaæ dostêpno¶æ w formie elektronicznej dokumentów pod okre¶lonymi, bezp³atnymi adresami internetowymi baz danych w formularzu oferty,
4) pe³nomocnictwo
2. Dokumenty sk³adane przed podpisaniem umowy - Wykonawca winien z³o¿yæ o¶wiadczenie zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ.
3. Umowa mo¿e zostaæ podpisana w siedzibie Zamawiaj±cego lub za po¶rednictwem poczty elektronicznej przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
4. W przypadku podpisywania umowy przy u¿yciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego Wykonawca przeka¿e Zamawiaj±cemu za po¶rednictwem platformy zakupowej informacje celem uzupe³nienia danych Wykonawcy w
przygotowywanej umowie.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Z uwagi na ograniczon± liczbê znaków jakie mo¿na wprowadziæ w tym miejscu Zamawiaj±cy informuje i¿ zmiany w umowie opisano w paragrafie 10 wzoru umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-09-15 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y umie¶ciæ na platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/szpital.zabrze

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-15 10:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-10-14

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

1. Cena 50%
2. Rabat sta³y od ceny dziennej brutto na stacji paliw – 40%
3. Ilo¶æ stacji paliw w Zabrzu obs³uguj±cych bezgotówkowe karty paliwowe – 10%

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów
o których mowa w pkt 15.3.1.3) – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê
lub miejsce zamieszania wskazuj±ce sposób reprezentacji Wykonawcy oraz osoby uprawnione do reprezentowania
Wykonawcy,
2. Dokument, o którym mowa w pkt 6.1. SWZ powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.
3. W toku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcy przys³uguj± ¶rodki ochrony prawnej przewidziane
w Dziale IX ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1605)

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.