eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Woskowice Małe › Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: "Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w W-ach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego."

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-10-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: ”Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w W-ach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK LECZENIA ODWYKOWEGO W WOSKOWICACH MAŁYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000290890

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Pałacowa 15

1.5.2.) Miejscowość: Woskowice Małe

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@olowoskowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.olowoskowice.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://www.miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: ”Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w W-ach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9d991faa-252c-11ed-b8b2-9a321cc30829

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00381104

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041893/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: ”Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w W-ach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego."

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00352358/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DAG.250.3.7.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 177500,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia: pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: ”Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.”
2. Rewitalizacja polega na: remoncie wieży pałacu, przebudowie, dobudowie windy oraz remoncie elewacji pałacu. Przedsięwzięcie zakłada roboty budowlane, instalacyjne oraz montażowe.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje usługę inspektora nadzoru inwestorskiego realizowanego w imieniu i na rzecz zamawiającego, obejmującego obowiązki związane z profesjonalnym i kompleksowym nadzorem oraz kontrolą i rozliczeniem zadania inwestycyjnego nad robotami na terenie zespołu pałacowo-parkowego Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych, ul. Pałacowa 15, 46-100 Woskowice Małe w granicach administracyjnych gminy Namysłów na terenie powiatu namysłowskiego, w województwie opolskim.
4. Roboty budowlane objęte nadzorem inwestorskim są dofinansowane ze środków otrzymanych z Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji strategicznych.
5. Zakres rzeczowy robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim:
1) roboty związane z remontem wieży pałacu i przebudową:
 roboty rozbiórkowe elementów drewnianej klatki schodowej w obrębie murowanej części wieży,
 rekonstrukcja, odbudowa elementów konstrukcyjnych drewnianych z wprowadzeniem stalowych belek wzmacniających,
 wykonanie wydzielenia klatki schodowej,
 odbudowa elementów wykończeniowych schodów,
 renowacje stolarki drzwiowej i montaż stolarki drzwiowej,
 remont konstrukcji drewnianego zwieńczenia wieży z wymianą wskazanych elementów i konserwacja pozostawionych,
 rozebranie obróbek blacharskich, rozebranie istniejącego pokrycia dachu wieży,
 wymiana skorodowanych i zniszczonych drewnianych elementów na nowe,
 wykonanie wzmocnień stabilizujących,
 wykonanie zabezpieczeń przeciwgrzybicznych i przeciwpożarowych,
 wykonanie nowych warstw pokrycia dachowego,
 krycie połaci dachu blachą tytanowo-cynkową,
 prace wykończeniowe: odtworzenie detalu architektonicznego,
 elementy dekoracyjne drewnianej ciesiołki należy je odtworzyć do stanu pierwotnego lub zastosować metody konserwatorskie w przypadku mniejszych uszkodzeń,
 wykonanie niezbędnych instalacji elektrycznych,
 wykonanie nowych wypraw tynkarskich i powłok – malarskich,
 roboty wykończeniowe ścian i sufitów,
2) roboty związane z dobudową windy dla osób niepełnosprawnych:
 wykonanie odkrywek fundamentów wykopu pod fundament,
 wykonanie prac zabezpieczających istniejący fundament wieży,
 przełożenie instalacji napowietrznych kolidujących z lokalizacją szybu,
 demontaż istniejącej stolarki w obrębie szybu, częściowe zamurowania otworów,
 montaż nadproży otworowych w projektowanych otworach drzwiowych,
 wykonanie nowych otworów i poszerzeń istn. otworów w ścianach zewnętrznych
 wykonanie płyty żelbetowej, wykonanie ścian żelbetowych podszybia,
 wykonanie konstrukcji stalowej szybu windy, systemowej,
 montaż tafli szklanych ze szkła zespolonego mocowanych wielopunktowo na podkonstrukcji systemowej nośnej w systemie fasady,
 montaż windy, szaf instalacyjnych elementów progowych i drzwi windowych,
 roboty instalacyjne i wykończeniowe,
 montaż nowego orynnowania z wymianą rury spustowej,
3) roboty budowlane związane z remontem elewacji pałacu:
 odkrywki fundamentów, oczyszczenie, uzupełnieni ubytków,
 wykonanie robót izolacyjno-osuszających ścian fundamentowych,
 czyszczenie elewacji ze zbędnych elementów metalowych oraz przewodów i instalacji elektrycznych i teletechnicznych,
 skucie strukturalnie zniszczonych i odspojonych tynków,
 czyszczenie i wzmocnienie elewacji, konserwacja z odbudową detalu sztukatorskiego,
4) roboty pozostałe:
 nałożenie nowych warstw, malowanie,
 wykonanie opierzeń i orynnowania - odtworzenie,
 renowacja istniejącej, pozostawionej stolarki drzwiowej,
 renowacja istniejących schodów i stopni kamiennych zewnętrznych.
6. Szczegółowy zakres inwestycji objętej nadzorem inwestorskim, terminy i warunki jej realizacji, projekt umowy z wykonawcą robót, pełna dokumentacja oraz inne dane dotyczące inwestycji zamieszczone są w ogłoszeniu o zamówieniu, SWZ i innych dokumentach opatrzonych nr DAG.250.3.7.2022 – dokumenty zamówienia zostały zamieszczone na stronach internetowych:
1) miniPortalu Zamawiającego (Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych), któremu powierzono realizację zamówienia: https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/2bf6d25b-089c-42ee-a706-e300c8cdc015.
2) bip Zamawiającego (Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych), któremu powierzono realizację zamówienia: http://olo.biuletyn.info.pl/379/202/rewitalizacja-zabytkowego-budynku-palacu-na-terenie-osrodka-leczenia-odwykowego-w-woskowicach-malych-wraz-z-dobudowa-dzwigu-osobowego.html.
7. Do obowiązków Wykonawcy (inspektora nadzoru inwestorskiego), należeć będzie:
1) reprezentowanie Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2) kontrola prawidłowości prowadzenia Dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót (ilości, jakości). W czasie każdorazowego pobytu na budowie Inspektor Nadzoru ma obowiązek bieżącego przeglądu Dziennika budowy oraz potwierdzenia obecności poprzez dokonanie stosownego zapisu;
3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowywanych wyrobów, poprawności stosowanych technologii wykonania, w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie oraz zapobieganie stosowania nieprawidłowych technologii wykonania;
4) sprawdzanie i odbiór robót ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz udział w czynnościach odbioru robót budowlanych;
5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót i usunięcia stwierdzonych wad przez Wykonawcę robót oraz dokumentowanie ich przez prowadzenie dokumentacji cyfrowej i fotograficznej;
6) wydawanie Wykonawcy, Podwykonawcom, Kierownikowi budowy lub Kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do Dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń;
7) monitorowanie terminowości realizacji robót, a w przypadku zagrożenia niedotrzymania terminów wynikających z „Harmonogramu rzeczowo – finansowego robót” powiadamianie pisemnie Zamawiającego.
8) ustalanie aktualnego stanu robót w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach, gdy zachodzi potrzeba ustalania ilości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń z Zamawiającym;
9) organizowanie „Narad Budowy” na terenie budowy w zależności od potrzeb, z udziałem Wykonawców robót i przedstawicielem Zamawiającego, Kierownikiem budowy, Kierownikiem robót, oraz sporządzanie z nich protokołów i przekazywanie ich zainteresowanym Stronom w terminie do 5 dni roboczych po naradzie;
10) nadzorowanie robót w takich odstępach czasu aby była zapewniona skuteczność Nadzoru na terenie budowy w trakcie realizacji robót (za wyjątkiem przestoju w robotach) gdzie częstotliwość pobytu można ograniczyć do niezbędnego minimum) oraz na wezwanie Kierownika budowy, Kierownika robót lub Zamawiającego;
11) sprawdzanie faktur wystawianych przez Wykonawców robót pod kątem zgodności z zakresem zrealizowanych prac potwierdzonych protokołem odbioru;
12) uczestniczenie w odbiorach częściowych i odbiorze końcowym, odbiorze pogwarancyjnym oraz przeglądach gwarancyjnych bez domagania się dodatkowej zapłaty;
13) wykonywanie innych działań i czynności nie wymienionych powyżej, a niezbędnych i koniecznych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy i zabezpieczenia interesów Zamawiającego;
14) przygotowanie dla Zamawiającego danych do protokołów odbioru;
15) analiza i zatwierdzanie przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów tj. atestów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności itp.;
16) opiniowania wniosków Wykonawcy umowy o roboty budowlanego o zmianę sposobu wykonania tej umowy w odniesieniu do materiałów lub technologii;
17) przyjęcie od Wykonawcy robót skompletowanej całościowej dokumentacji powykonawczej dotyczącej robót, sprawdzenie jej kompletności poprzez dokonanie stosownej adnotacji oraz zatwierdzenie;
18) informowanie Zamawiającego na piśmie o niezbędności wykonania robót koniecznych dodatkowych lub zamiennych, nie uwzględnionych w umowie o roboty budowlane, zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót, bądź o konieczności zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne i zgodne z treścią umowy jaką Zamawiający zawarł z Wykonawcą robót oraz jest to zgodne z obowiązującymi przepisami prawa;
19) udział w rozliczeniach merytorycznych i finansowych wykonywanych robót m.in. sporządzanie protokołów konieczności wykonania robót zamiennych / dodatkowych z uwzględnieniem kalkulacji kosztowych.
8. Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
Główny kod CPV:
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego.
Dodatkowe kody CPV:
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi.
71248000-8 Nadzór nad projektem i dokumentacją.
71521000-6 Usługi nadzorowania placu budowy.
9. Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonania przedmiotu zamówienia.
10. Składający oferty wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami obowiązującymi w Polsce, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z zamówieniem i w następstwie podpisania umowy.
11. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SWZ i ofercie.
12. Miejsce realizacji zamówienia: Ośrodek Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych, Woskowice Małe, ul. Pałacowa 15, 46-100 Namysłów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71521000-6 - Usługi nadzorowania placu budowy

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając na podstawie art. 255 pkt 5) ustawy pzp zobowiązany był do unieważnienia postępowania, ponieważ wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Uzasadnienie faktyczne unieważnienia: Na skutek zmiany okoliczności Zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania ponieważ postępowanie objęte nadzorem inwestorskim stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia – zadanie inwestycyjne (roboty budowlane) pn.: ”Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.” – zostało unieważnione, a co się z tym wiąże nie będzie realizowane. Realizacja przedmiotu zamówienia (nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem zadania inwestycyjnego) jest uzależniona od wykonywania robót budowlanych.
W dniu 06.10.2022 r. Zamawiający unieważnił postępowanie w sprawie zamówienia publicznego pn.: ”Rewitalizacja zabytkowego budynku pałacu na terenie Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych wraz z dobudową dźwigu osobowego.”, co oznacza, że roboty budowlane nie będą wykonywane, co powoduje, iż świadczenie przez Wykonawcę nadzoru inwestorskiego nad tymi robotami, stało się bezprzedmiotowe. Powyższa okoliczność skutkuje unieważnieniem postępowania.
Nie leży zaś w interesie publicznym świadczenie przez Wykonawcę usług nadzoru inwestorskiego za wynagrodzeniem, w przypadku kiedy roboty, które miałyby być nadzorowane, nie będą obecnie realizowane. Poprzez realizację niniejszego zamówienia nie zostaną już uzyskanie żadne korzyści związane z ochroną zdrowia, które Zamawiający, realizuje dla potrzeb ogółu w zakresie zadań na nim ciążących. Wykonanie więc niniejszego zamówienia, które godzi w interes publiczny, powoduje, iż środki nań przeznaczone nie powinny zostać wydane, a zamówienie nie powinno zostać udzielone. Co istotne również, okoliczności uzasadniające unieważnienie niniejszego postępowania powstały dopiero po jego wszczęciu, a ich powstania nie dało się wcześniej przewidzieć. Jak bowiem wskazano, do unieważnienia postępowania na roboty budowlane doszło w dniu 06.10.2022 r., a zatem już po wszczęciu niniejszego postępowania.
Wobec powyższego należy uznać, że wszelkie przesłanki unieważnienia postępowania oraz wymagania w zakresie uzasadnienia faktycznego i prawnego zostały przez Zamawiającego wypełnione.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 143750,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 143750,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 143750,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE
Adres zamawiającego: ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Numer telefonu: +48 77 5416401, Fax: +48 77 5416411
NIP: 7543077565
REGON: 531412421
Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@opolskie.pl
Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/.
Niniejsze postępowanie ujęte jest w planie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na rok 2022 – Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego pod. poz. 1.1.4.

POSTĘPOWANIE PROWADZI PODMIOT, KTÓREMU POWIERZONO PROWADZENIE POSTĘPOWANIA.
Postepowanie (publikacja ogłoszeń na portalu e-Zamówienia oraz prowadzenie postępowania na stronie miniPortalu) prowadzone jest na stronie pełnomocnika Zamawiającego (Ośrodka Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych), któremu powierzono realizację zamówienia, na podstawie art. 37 ust. 2 Pzp, na podstawie porozumienia z dnia 16 maja 2022 r. zawartego pomiędzy Województwem Opolskim a Ośrodkiem Leczenia Odwykowego w Woskowicach Małych, którego projekt przyjęto Uchwałą Zarządu Województwa Opolskiego Nr 7058/2022 z dnia 16 maja 2022 r.
Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: OŚRODEK LECZENIA ODWYKOWEGO W WOSKOWICACH MAŁYCH
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie: Woskowice Małe, ul. Pałacowa 15, 46-100 Namysłów
Numer telefonu: +48 77 419 65 22, +48 77 419 65 55, Fax: +48 77 419 65 22 w. 29
NIP: 7521295792
REGON: 000290890
Adres elektronicznej skrzynki podawczej: /OLOWoskowice/SkrytkaESP
Adres poczty elektronicznej: zamowienia@olowoskowice.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://www.miniportal.uzp.gov.pl/
Adres strony internetowej podmiotu prowadzącego postępowanie: http://olo.biuletyn.info.pl/ (zakładka Zamówienia publiczne).
Godziny pracy podmiotu prowadzącego postępowanie: 8:00 – 14:30 poniedziałek – piątek

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.