eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zakrzew › Budowa Sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Woli Taczowskiej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-09-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa Sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Woli Taczowskiej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zakrzew

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670224077

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Zakrzew 51

1.5.2.) Miejscowość: Zakrzew

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-652

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zakrzew.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zakrzew.biuletyn.net/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/776795

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa Sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Woli Taczowskiej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4d98829b-e268-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00379147

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00036622/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Budowa Sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Woli Taczowskiej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00255687

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.7.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 10194996,94 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadanie pod nazwą: „Budowa Sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Woli Taczowskiej”.
2. Realizacja zadania polega na wykonaniu robót budowlanych w zakresie przebudowy i rozbudowy budynku szkoły o salę gimnastyczną wraz z zapleczem, instalacjami i urządzeniami budowlanymi na działkach o nr ewid. 162/1, 163/5, 163/3, 164 (działka drogowa), obręb 0039 Wola Taczowska, wraz z robotami towarzyszącymi oraz uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wybudowanego obiektu. Zakres obejmuje
a) roboty rozbiórkowe, demontażowe, przygotowawcze i odtworzeniowe;
b) budowa budynku Sali gimnastycznej z zapleczem o następujących parametrach technicznych:
- powierzchnia zabudowy – 1343,50 m2
- powierzchnia użytkowa – 1748,30 m2
- kubatura – 17978,08 m3
- długość budynku – 51,69 m
- szerokość budynku – 30,39 m
- wysokość budynku – 11,87 m (od poziomu terenu przy najniższym wejściu)
- ilość kondygnacji – 2
- budynek będzie posiadał konstrukcję mieszaną tj. żelbet i cegła ceramiczna.
c) wykonanie instalacji sanitarnych wewnętrznych (inst. wodno-kanalizacyjne, grzewcze, wentylacji mechanicznej),
d) wykonanie zasilania w energię elektryczną wraz z rozdzielnicą elektryczną, przeciwpożarowym wyłącznikiem prądu, instalacją oświetlenia ogólnego, awaryjnego i ewakuacyjnego budynku, oświetleniem zewnętrznym, instalacją gniazd wtykowych, instalacją dla potrzeb wentylacji i klimatyzacji, instalacją dla potrzeb instalacji teletechnicznej oraz instalacją odgromową,
e) budowa nawierzchni (ciągi piesze, ciągi jezdne, pieszo-jezdne, droga pożarowa, miejsca postojowe),
f) dostarczenie i montaż wyposażenia obiektu zgodnie z dokumentacją projektową),
g) przeniesienie urządzeń z placu zabaw,
h) nasadzenie zieleni,
i) zakup, dostawa, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej o mocy 44,8 kWp,
j) budowa szybu windowego wraz z dostawą i montażem fabrycznie nowego dźwigu osobowego dostosowanego dla potrzeb osób z niepełnosprawnością wraz z odbiorem i uzyskaniem rejestracji nowego dźwigu i decyzji zezwalającej na eksploatację w Urzędzie Dozoru Technicznego,
k) wykonanie uruchomień, prób i sprawdzeń oraz szkolenia personelu z zakresu obsługi i eksploatacji zamontowanych urządzeń,
l) sporządzenie dokumentacji powykonawczej,
m) uzyskanie przez Wykonawcę na swój koszt w imieniu Zamawiającego ostatecznego pozwolenia na użytkowanie wybudowanego obiektu;
n) wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku.

Uwaga: Niniejsze zamówienie nie obejmuje budowy zbiornika przeciwpożarowego.
3. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia określony został w dokumentacji projektowej i Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST), przedmiarze robót oraz projektowanych postanowieniach umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45261200-6 - Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń

45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W dniu 13 lipca 2023 r. o godz. 12:00, czyli przed otwarciem ofert, Zamawiający udostępnił na stronie prowadzonego postępowania informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości 11.240.385,00 zł brutto.
W przedmiotowym postępowaniu, Zamawiający otworzył 7 ofert:
 Konsorcjum: WIMAKS TOCZYŁOWSKI HIŃCZA Spółka Komandytowa 04-930 Warszawa, ul. Narcyzowa 20A; WIMAKS Dariusz Toczyłowski 05-410 Józefów, ul. Sadowa 47;
cena 17.986.435,18 PLN
 ARBUD INVESTMENT Sp. z o.o. Aleja Wojska Polskiego 43, 26-600 Radom,
cena 13.692.541,66 PLN
 Konsorcjum firm: Lider – SKADAR Arkadiusz Skawiński 26-600 Radom ul. Mokra 2; Partner konsorcjum – PUH „SKADAR” Dariusz Skawiński 26-600 Radom ul. Mokra 2,
cena 10.879.350,00 PLN
 DRO-MAR Marcin Dróżdż Warszawa ul.Próżna nr 5 lok.25, 00-107 Warszawa,
cena 13.366.000,00 PLN
 Korporacja Budowlana „DARCO” Dariusz Żak ul. Garbarska 53, 26-600 Radom,
cena 13.793.934,53 PLN
 MKL-BUD Sp. z o.o. ul. Magazynowa 11a/38, 02-652 Warszawa
cena 13.550.488,93 PLN
 DEKA Edyta Kępińska Białka 23, 27-100 Iłża,
cena 15.771.168 ,93 PLN
Zamawiający przystąpił do badania i oceny ofert, w wyniku czego dokonał :
1. Odrzucenia ofert złożonych przez wykonawców:
 Konsorcjum firm: Lider - SKADAR Arkadiusz Skawiński, 26-600 Radom, ul. Mokra 2
Partner konsorcjum - PUH „SKADAR” Dariusz Skawiński, 26-600 Radom, ul. Mokra 2;
 Konsorcjum: WIMAKS TOCZYŁOWSKI HIŃCZA Spółka Komandytowa, 04-930 Warszawa, ul. Narcyzowa 20A; WIMAKS Dariusz Toczyłowski 05-410 Józefów, ul. Sadowa 47;
 DRO-MAR Marcin Dróżdż, Warszawa ul. Próżna nr 5 lok.25, 00-107 Warszawa;
 MKL-BUD Sp. z o.o., ul. Magazynowa 11a/38, 02-652 Warszawa;
 DEKA Edyta Kępińska, Białka 23, 27-100 Iłża;

2. Poprawy omyłek w złożonych ofertach (zgodnie z przepisem art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp), uwzględniając również konsekwencje rachunkowe dokonanych poprawek, w wyniku czego Zamawiający ustalił, że ostateczne ceny ofert ważnych przedstawiają się następująco:

 ARBUD INVESTMENT Sp. z o.o., Aleja Wojska Polskiego 43, 26-600 Radom,
cena 13.431.874,39 PLN
 Korporacja Budowlana „DARCO” Dariusz Żak , ul. Garbarska 53, 26-600 Radom,
cena 13.793.934,53 PLN ( cena bez zmian).


Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Po dokonaniu wewnętrznych analiz odnoszących się do możliwości podwyższenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający powziął wiedzę, że kwoty tej zwiększyć nie może.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu Zamawiającego. Potwierdza to wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 22 stycznia 2019 r., sygn. akt. KIO 2608/18, „ W ocenie Izby to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania”.

Uzasadnienie prawne
Do przedstawionego powyżej stanu faktycznego znajduje zastosowanie przesłanka, o której mowa
w art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp. W związku z powyższym Zamawiający postanowił jak na wstępie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 5

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 10879350,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 17986435,18 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.