eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nakło nad Notecią › Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadań pn: Cz. I: (...) budowę kładki nad torami (...) Cz. II: Budowa ścieżki (...) element C (...) CZ. III Budowa ścieżki (...) element A (...)



Ogłoszenie z dnia 2023-08-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadań pn:
Cz. I: (...) budowę kładki nad torami (...) Cz. II: Budowa ścieżki (...) element C (...) CZ. III Budowa ścieżki (...) element A (...)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nakło nad Notecią

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350895

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ks. P. Skargi 7

1.5.2.) Miejscowość: Nakło nad Notecią

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-100

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@umig.naklo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-naklo.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/788243

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadań pn:
Cz. I: (...) budowę kładki nad torami (...) Cz. II: Budowa ścieżki (...) element C (...) CZ. III Budowa ścieżki (...) element A (...)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-acfe6bfe-2088-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00376582

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00043066/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadań pn. :(...)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00302298

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 102060,90 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I: Zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego poprzez budowę kładki nad torami z elementami ścieżki pieszo-rowerowej w Gminie Nakło nad Notecią
Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach:
a. inżynieryjnej drogowej z uprawnieniami bez ograniczeń, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy będącej przedmiotem zamówienia,
b. inżynieryjnej mostowej z uprawnieniami bez ograniczeń, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy będącej przedmiotem zamówienia,
c. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót budowy będącej przedmiotem zamówienia,
d. instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót budowy będącej przedmiotem zamówienia.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonej funkcji.
W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności drogowej lub mostowej, jako koordynatora ich czynności na budowie.
Zadanie, które ma być nadzorowane zostało udzielone Wykonawcy wyłonionemu w postępowaniu przetargowym w trybie podstawowym bez negocjacji, który wraz z wszelkimi posiadanymi w przedmiotowej sprawie przez Zamawiającego dokumentami zostało opublikowane pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/752410

Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją techniczną dotyczącą przedmiotowego zadania. Ponadto wskazane jest dokonanie wizji lokalnej na terenie planowanej lokalizacji obiektu. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
W ramach pełnienia nadzoru inwestorskiego do obowiązków Inspektora nadzoru należeć będzie świadczenie usług kompleksowych obejmujących: zarządzanie, rozliczanie, kontrolę i nadzór nad realizacją zadania.
Usługi te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z realizacją zadania inwestycyjnego począwszy od prowadzenia robót budowlanych, ich odbioru, aż po etap zgłaszania wad i rozliczenia wykonanych robót w okresie rękojmi i gwarancji.
Personel Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie:
 dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty;
 przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych;
 dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji;
 potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;
 nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych;

Pozostałe wymagania dotyczące pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zostały określone w SWZ oraz istotnych postanowieniach umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71540000-5 - Usługi zarządzania budową

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 63976,81 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II: „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze krajowej nr 10 ul. Nowa w Nakle nad Notecią – element C od km 0+995 do km 1+595”
Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności:
a. inżynieryjnej drogowej z uprawnieniami bez ograniczeń, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy będącej przedmiotem zamówienia,

Zadanie, które ma być nadzorowane dostępne z wszelkimi posiadanymi w przedmiotowej sprawie przez Zamawiającego dokumentami zostało opublikowane pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/779325
Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją techniczną dotyczącą przedmiotowego zadania. Ponadto wskazane jest dokonanie wizji lokalnej na terenie planowanej lokalizacji obiektu. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
W ramach pełnienia nadzoru inwestorskiego do obowiązków Inspektora nadzoru należeć będzie świadczenie usług kompleksowych obejmujących: zarządzanie, rozliczanie, kontrolę i nadzór nad realizacją zadania.
Usługi te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z realizacją zadania inwestycyjnego począwszy od prowadzenia robót budowlanych, ich odbioru, aż po etap zgłaszania wad i rozliczenia wykonanych robót w okresie rękojmi i gwarancji.
Personel Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie:
1. dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty;
2. przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych;
3. dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji;
4. potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;
5. nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych;

Pozostałe wymagania dotyczące pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zostały określone w SWZ oraz istotnych postanowieniach umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71540000-5 - Usługi zarządzania budową

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 13483,45 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ III „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze wojewódzkiej nr 241 ul. Nowa w Nakle nad Notecią – element A od km 0+000 do km 0+760”
Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w specjalności:
a. inżynieryjnej drogowej z uprawnieniami bez ograniczeń, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy będącej przedmiotem zamówienia,

Zadanie, które ma być nadzorowane zostało udzielone wykonawcy wyłonionemu w postępowaniu przetargowym w trybie podstawowym bez negocjacji, które wraz z wszelkimi posiadanymi w przedmiotowej sprawie przez Zamawiającego dokumentami zostało opublikowane pod adresem : https://platformazakupowa.pl/transakcja/779325

Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją techniczną dotyczącą przedmiotowego zadania. Ponadto wskazane jest dokonanie wizji lokalnej na terenie planowanej lokalizacji obiektu. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
W ramach pełnienia nadzoru inwestorskiego do obowiązków Inspektora nadzoru należeć będzie świadczenie usług kompleksowych obejmujących: zarządzanie, rozliczanie, kontrolę i nadzór nad realizacją zadania pod nazwą „Budowa ścieżki rowerowej przy drodze wojewódzkiej nr 241 ul. Nowa w Nakle nad Notecią – element A od km 0+000 do km 0+760”. Usługi te obejmują także administrowanie, koordynację wszystkich czynności związanych z realizacją zadania inwestycyjnego począwszy od prowadzenia robót budowlanych do ich odbioru, aż po etap zgłaszania wad i rozliczenia wykonanych robót w okresie rękojmi i gwarancji.
Personel Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie:
1. dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty;
2. przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych;
3. dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji;
4. potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;
5. nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych;

Pozostałe wymagania dotyczące pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego zostały określone w SWZ oraz istotnych postanowieniach umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71540000-5 - Usługi zarządzania budową

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

4.5.5.) Wartość części: 24600,64 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 87330,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 221400,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 105780,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zachodnie Centrum Konsultingowe Euro Invest Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5992777265

7.3.3) Ulica: ul. Sikorskiego

7.3.4) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski

7.3.5) Kod pocztowy: 66-400

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 105780,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6150,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 49200,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6150,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Rafał Ślusarski Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie PROSTA-PROJEKT

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 516616507

7.3.3) Ulica: ul. Kielecka 37

7.3.4) Miejscowość: Chmielnik

7.3.5) Kod pocztowy: 26-020

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6150,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6150,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 49200,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6150,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Rafał Ślusarski Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie PROSTA-PROJEKT

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6551120200

7.3.3) Ulica: ul. Kielecka 37

7.3.4) Miejscowość: Chmielnik

7.3.5) Kod pocztowy: 26-020

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6150,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.