eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.



Ogłoszenie z dnia 2022-10-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Polski Instytut Ekonomiczny

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 381375093

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Jerozolimskie 87

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-001

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@pie.net.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pie.net.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b6049b34-1e2d-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00374103

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00045103/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Przeprowadzenie serii zogniskowanych wywiadów grupowych dotyczących dyskryminacji kobiet powracających na rynek pracy.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00308988/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZP.5.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 43612,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci. Badanie powinno być przeprowadzone zgodnie z następującymi parametrami:
1 Nazwa badania Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) dotyczące doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.
2 Pogłębiony opis badania Celem wywiadów będzie analiza doświadczeń poszukiwania pracy i zidentyfikowanie katalogu trudności, z jakimi borykały lub nadal borykają się kobiety powracające do pracy po przerwie wynikającej z obowiązków opiekuńczych (urlop macierzyński, rodzicielski, wychowawczy). W wywiadach kobiety zostaną zapytane również o subiektywną ocenę swoich możliwości na rynku pracy i zdolności pogodzenia obowiązków rodzinnych i zawodowych.
Przy tak zdefiniowanych celach badania Zamawiający,
w toku konsultacji z Wykonawcą, przygotuje scenariusze wywiadów, ustali kolejność wywiadów i doprecyzuje w razie potrzeby skład poszczególnych grup focusowych. Po sfinalizowaniu tych ustaleń Wykonawca przeprowadzi wywiady.
3 Metoda badawcza Zogniskowane wywiady grupowe (Focused Group Interview): stacjonarne i online
4 Szacowany średni czas trwania jednego wywiadu 2 h
5 Populacja Kobiety, które przerwały aktywność zawodową ze względu na obowiązki opiekuńcze nad dziećmi – dodatkowe zawężenie poszczególnych grup określone w kryteriach rekrutacyjnych
6 Liczba wywiadów W ramach badania przeprowadzone zostanie
9 zogniskowanych wywiadów grupowych: 3 stacjonarne
i 6 online. W każdym z nich udział weźmie 5 kobiet.
7 Maksymalna liczba dni roboczych na konsultację scenariusza bazowego wywiadów 10 dni roboczych
8 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy - Umożliwienie uczestnictwa przedstawiciela Zamawiającego (max 2 osoby) w co najmniej 2 wybranych wywiadach.
- Udostępnianie na bieżąco nagrań i transkrypcji z przeprowadzanych wywiadów (w ciągu 4 dni roboczych po przeprowadzeniu wywiadu);
- Po drugim, czwartym i szóstym wywiadzie przedstawiciel Zamawiającego, po odsłuchaniu nagrań, odbędzie konsultacje z Wykonawcą
- Jeżeli Zamawiający zidentyfikuje problemy związane z realizacją celów badawczych, w toku konsultacji Zamawiającego z Wykonawcą, zostaną wprowadzone poprawki do scenariusza i/lub dokonana zmiana w kryteriach rekrutacyjnych do kolejnych wywiadów
- Przygotowanie i przekazanie syntetycznego raportu nt. realizacji badania (informacje o przebiegu badania) ok.
5 stron.
9 Orientacyjny termin rozpoczęcia realizacji badania wrzesień/październik 2022 r.
10 Kryteria rekrutacyjne Określone poniżej w 3 kategoriach

Kobiety poszukujące nowej pracy (od co najmniej 6 miesięcy) po co najmniej rocznej przerwie w pracy Kobiety, które znalazły nową pracę (przed co najmniej roczną przerwą związaną z opieką nad dzieckiem/dziećmi pracowały w innym miejscu) Kobiety, które przed przerwą związaną z opieką nad dzieckiem pracowały przez co najmniej 3 lata na etacie, a po przerwie założyły własną działalność gospodarczą
(1) 1 dziecko do 3 lat, wyższe wykształcenie, mieszkanki średnich i dużych miast (6) 1 lub więcej dzieci, mała miejscowość, wyższe wykształcenie (8) 1 lub więcej dzieci (2 lata lub więcej), mała miejscowość/wieś
(2) 1 dziecko (powyżej 3 lat), wyższe wykształcenie, 3 mieszkanki mniejszych miejscowości i 2 dużych i/lub średnich miast (7) 1 lub więcej dzieci, średnie i duże miasto, wyższe i średnie wykształcenie (9) 1 lub więcej dzieci (2 lata lub więcej), duże miasto
(3) 2 matki 1 dziecka do 6 lat, 3 matki 2 dzieci (w tym jedno co najmniej 6 lat), wykształcenie średnie lub zawodowe, mieszkanki średnich i dużych miast
(4) 3 lub więcej dzieci, mieszkanki średnich i dużych miast, wykształcenie wyższe
(5) 2 matki 1 dziecka do 6 lat, 3 matki 2 dzieci (w tym jedno co najmniej 6 lat), wykształcenie wyższe, mała miejscowość

Mała miejscowość – do 100 tys. mieszkańców (z uwzględnieniem wsi)
Średnie miasto – 100 – 250 tys. mieszkańców
Duże miasto – powyżej 250 tys. mieszkańców

Dodatkowe kryterium rekrutacyjne:
- w wywiadach online zróżnicowanie regionalne w poszczególnych grupach (mieszkanki różnych województw)

2. Ogólne wymagania dotyczące realizacji badań jakościowych techniką zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI):
A. Wykonawca przeprowadzi wywiady FGI w formie wywiadów face-to-face i online. Jeżeli
z niezależnych od Wykonawcy przyczyn (np. odgórnych przepisów ograniczających możliwość spotkań face-to-face z uwagi na zagrożenie epidemiczne) niemożliwe okaże się realizowanie wywiadów bezpośrednich, za zgodą Zamawiającego, wywiady w drodze wyjątku będą mogły się odbyć w formie zdalnej (video-konferencji), a Zamawiający dostosuje ostateczny koszt badania do zmienionej formy wywiadów.
B. Wywiady będą przeprowadzone zgodnie ze scenariuszem przygotowanym przez Zamawiającego. Wykonawca po otrzymaniu scenariusza przeprowadzi dwa wywiady próbne (wliczające się do całej puli wywiadów), po których przedstawi sugestie co do poprawy scenariusza przed realizacją pozostałej próby.
C. Wywiady powinny być realizowane zgodnie z wytycznymi co do cech respondentów (kryteriów udziału). Zamawiający może, na pisemny wniosek Wykonawcy (np. informację mailową) wyrazić zgodę na modyfikacje listy respondentów w przypadku trudności dotarcia do wybranego typu respondenta. O trudnościach z umówieniem i realizacją wywiadów z określonymi typami respondentów Wykonawca powinien informować niezwłocznie, tak by minimalizować ryzyko niezrealizowania założeń badania.
D. Wykonawca zapewni prawidłową realizację wymogów związanych z ochroną danych osobowych uczestników badań (obowiązek informacyjny, uzyskanie zgód, prawne i techniczne uwarunkowania gromadzenia i przetwarzania danych).
E. Wszystkie wywiady powinny być rejestrowane w formie audio. Każdorazowo Wykonawca poinformuje respondenta o nagrywaniu wywiadu.
F. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż cztery dni robocze od terminu przeprowadzenia wywiadu sporządzi:
a. z każdego wywiadu transkrypcję (w uzasadnionych, pojedynczych przypadkach – notatkę);
b. transkrypcja lub notatka powinna zawierać zapis rozmowy, ale również metryczkę wywiadu pozwalającą przypisać określone transkrypcje do grup respondentów. Metryczka powinna umożliwić kontrolę realizacji założeń próby badawczej oraz umożliwić kategoryzację respondentów na etapie analizy materiału jakościowego.
G. Wykonawca przygotuje system (np. dostęp do odpowiedniego miejsca sieciowego) umożliwiający Zamawiającemu bieżący monitoring stanu realizacji badania jakościowego oraz wgląd do przygotowywanych systematycznie transkrypcji.
H. Wykonawca zapewni, że osoby prowadzące wywiady (moderatorzy) będą odpowiednio przygotowane w zakresie metodologii i przedmiotu badania – będą posiadały wyższe wykształcenie zdobyte na kierunkach społecznych (np. ekonomia, socjologia, stosunki międzynarodowe) lub ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze badań społecznych.
I. Wykonawca zapewni, że zatrudnia osoby lub zespół osób zajmujących się rekrutacją respondentów do badań.
J. Wykonawca posiada studio fokusowe do realizacji jakościowych badań fokusowych (FGI) wyposażonego w lustro weneckie lub podgląd za pomocą telewizora, wraz z salą podglądową dla Zleceniodawcy, oraz z możliwościami technicznymi do cyfrowego nagrywania wywiadów jakościowych realizowanych w tym studiu (audio oraz wideo) i wysyłaniu transmisji w trakcie badania online łączem internetowym.
K. Zamawiający dopuszcza możliwość wynagradzania uczestników badania (respondentów) za udział w wywiadach. Koszty takich wynagrodzeń pokrywających koszty dojazdu oraz poświęcony czas powinny być zaplanowane i wliczone w ofertę przetargową złożoną przez Wykonawcę.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79315000-5 - Usługi badań społecznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 43665,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 48375,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 43665,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ASM-Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7752253397

7.3.3) Ulica: ul. Grunwaldzka 5

7.3.4) Miejscowość: Kutno

7.3.5) Kod pocztowy: 99-301

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 43665,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.