eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Zakup usług medycznych: profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy, badań mammograficznych i badań PSA



Ogłoszenie z dnia 2022-09-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zakup usług medycznych: profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy, badań mammograficznych i badań PSA

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zakład Ubezpieczeń Społecznych I Oddział w Poznaniu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00001775600277

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dąbrowskiego 12

1.5.2.) Miejscowość: Poznań

1.5.3.) Kod pocztowy: 60-908

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań

1.5.7.) Numer telefonu: 61 841 60 91

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.poznan1@zus.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zus.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/zus

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Zakład Ubezpieczeń Społecznych lub Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz zarządzane przez nie fundusze

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup usług medycznych: profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy, badań mammograficznych i badań PSA

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d507b3a0-ec85-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00366098

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00245208/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zakup usług medycznych: profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy, badań mammograficznych i badań PSA

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00251825/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 290000/271/4/2022-ZAP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 297910,66 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 285660,66 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonywanie profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy dla pracowników I Oddziału ZUS w Poznaniu i podległych Inspektoratów, pracowników – rezydentów z innych oddziałów Zakładu a także kandydatów do zatrudnienia i stażystów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1 stanowi załącznik nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia

4.5.5.) Wartość części: 259773,68 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonywanie badań mammograficznych dla pracowników I Oddziału ZUS w Poznaniu i podległych Inspektoratów, pracowników – rezydentów z innych oddziałów Zakładu, obejmujących wykonanie zdjęcia mammograficznego wraz z odczytem radiologicznym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 2 stanowi załącznik nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia

4.5.5.) Wartość części: 25308,50 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Wykonywanie badań PSA dla mężczyzn, pracowników I Oddziału ZUS w Poznaniu i podległych Inspektoratów, pracowników – rezydentów z innych oddziałów Zakładu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 3 stanowi załącznik nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia

4.5.5.) Wartość części: 578,48 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1. Uzasadnienie prawne:
zgodnie z art. 255 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnego wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo żadnej oferty. Natomiast w myśl art. 259 ustawy Pzp art. 255-258 stosuje się również do unieważnienia w części postępowania, jeżeli Zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
2. Uzasadnienie faktyczne:
w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 26 lipca 2022 r. do godz. 12:00 w części nr 1 nie złożono żadnej oferty. W związku z powyższym, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 1 w zw. z art. 259 ustawy Pzp w zakresie części nr 1 jest uzasadnione.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1. Uzasadnienie prawne: zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu. Natomiast w myśl art. 259 ustawy Pzp art. 255-258 stosuje się również do unieważnienia w części postępowania, jeżeli Zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
2. Uzasadnienie faktyczne:
w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego z dnia 26 sierpnia 2022 r. dokonane w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca, tj. spółka Wielkopolskie Centra Medyczne REMEDIUM sp. z o.o., Os. Stefana Batorego 80A/L3, 60-687 Poznań w dniu 01 września 2022 r. przedłożyła za pośrednictwem Platformy zakupowej Smart PZP zaświadczenie o wpisie do rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w formie cyfrowego odwzorowania (skan). Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) w przypadku, gdy podmiotowe środki dowodowe, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument.
W związku z powyższym, biorąc pod uwagę, że upoważniony podmiot, tj. Wojewoda Wielkopolski wystawia zaświadczenie o wpisie do rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w formie pliku PDF lub xml, wykonawca powinien przekazać Zamawiającemu ten dokument (plik PDF lub xml) wygenerowany z systemu teleinformatycznego zamiast jego cyfrowego odwzorowania (skanu).
Zamawiający nie może ponownie skierować wobec Wykonawcy wezwania do uzupełnienia przedmiotowego zaświadczenia. Skierowanie w takim wypadku drugiego wezwania stanowiłoby naruszenie zasady równego traktowania wykonawców i art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, który przewiduje jednokrotne wezwanie do uzupełnienia podmiotowego środka dowodowego.
W związku z powyższym, Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy niespełniającego warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu na część nr 2 zamówienia ofertę złożył jeden wykonawca – spółka Wielkopolskie Centra Medyczne REMEDIUM sp. z o.o., a zatem unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 w zw. z art. 259 ustawy Pzp w zakresie części nr 2 zamówienia jest uzasadnione.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

1. Uzasadnienie prawne:
zgodnie z art. 255 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu. Natomiast w myśl art. 259 ustawy Pzp art. 255-258 stosuje się również do unieważnienia w części postępowania, jeżeli Zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
2. Uzasadnienie faktyczne:
w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego z dnia 19.08.2022 r. dokonane w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca, tj. spółka Centermed Poznań sp. z o.o., ul. Mostowa 23A/28, 61-854 Poznań w dniu 24.08.2022 r. przesłała za pośrednictwem poczty elektronicznej oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania w formie cyfrowego odwzorowania (skan) oświadczenia wystawionego w postaci papierowej. Wykonawca nie opatrzył tego oświadczenia (jego cyfrowego odwzorowania) elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452) w przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Zamawiający nie może ponownie skierować wobec Wykonawcy wezwania do uzupełnienia oświadczenia. Skierowanie w takim wypadku drugiego wezwania stanowiłoby naruszenie zasady równego traktowania wykonawców i art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, który przewiduje jednokrotne wezwanie do uzupełnienia podmiotowego środka dowodowego. Brak podpisu pod złożonym oświadczeniem należy traktować tak samo jak niezłożenie wymaganego oświadczenia przez Wykonawcę. Ponadto Zamawiający na podstawie art. 307 ust. 2 ustawy Pzp wystąpił do Wykonawcy z wnioskiem o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Wykonawca nie udzielił odpowiedzi i pisemnej zgody na ww. wniosek Zamawiającego w wyznaczonym terminie, tj. do 24.08.2022 r. W związku z powyższym, Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy na podstawie:
1) art. 226 ust. 1 pkt 2 lit. a) i c) ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona przez wykonawcę, który podlega wykluczeniu z postępowania lub nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, lub podmiotowego środka dowodowego, potwierdzających brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu, przedmiotowego środka dowodowego, lub innych dokumentów lub oświadczeń;
2) art. 226 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp, który stanowi, że Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
W postępowaniu na część nr 3 zamówienia ofertę złożył jeden wykonawca – spółka Centermed Poznań sp. z o.o. W związku z powyższym, unieważnienie postępowania na podstawie art. 255 pkt 2 w zw. z art. 259 ustawy Pzp w zakresie części nr 3 jest uzasadnione.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający zastosował art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dla części zamówienia o wartości 12.250,00 zł, stanowiącej przedmiot odrębnego postępowania. Łączna wartość zamówienia wynosi 297.910,66 zł. Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot niniejszego postępowania wynosi 285.660,66 zł.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.