eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Śliwice › Remont drogi gminnej nr 010215C Laski - Brzozowe Błota od km 0+807 do km 1+246



Ogłoszenie z dnia 2023-08-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont drogi gminnej nr 010215C Laski – Brzozowe Błota od km 0+807 do km 1+246

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Śliwice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351140

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ks. dra St. Sychowskiego 30

1.5.2.) Miejscowość: Śliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-530

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki

1.5.7.) Numer telefonu: 52 3340710

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@sliwice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.sliwice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/sliwice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont drogi gminnej nr 010215C Laski – Brzozowe Błota od km 0+807 do km 1+246

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-37a692c0-fb8c-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00352438

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00234353

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZ.271.1.4.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Remont drogi gminnej nr 010215C Laski – Brzozowe Błota od km 0+807 do km 1+246 km.
2. Zamawiający może unieważnić niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej objętej Zaświadczeniem BD.6743.ŚL.5.2021.ECz z dnia 1 marca 2021 roku stanowiącej Załącznik Nr 8 do SWZ, przedmiarze robót stanowiącym Załącznik Nr 9 do SWZ, a także w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiącej Załącznik Nr 10 do SWZ.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (dla zakresu ujętego w dokumentacji projektowej):

1) Przedmiotem zamówienia jest remont drogi gminnej publicznej w miejscowości Laski w zakresie nie wymagającym zmiany granic pasa drogowego. Przedmiotowa inwestycja położona jest w obrębie ewidencyjnym Laski, jednostka ewidencyjna Śliwice na działkach o numerach ewid. 107/1, 107/2, 211. Projekt remontu obejmuje remont istniejącej drogi o nawierzchni bitumicznej oraz budowie zjazdów indywidualnych. Nie projektuje się zmiany charakterystycznych parametrów drogi tylko jej odtworzenie do stanu pierwotnego. Zakres prac przewidzianych do remontu uzgodniono z gestorami sieci Enea i Zuk Śliwice, których urządzenia znajdują się w pasie drogowym. Pozytywne stanowisko uzyskano także od zarządcy drogi publicznej 010215C tj. Gminy Śliwice
2) Zakresem objęto branżowe roboty drogowe związane z:
a) Odtworzeniem trasy drogi
d) Rozbiórka istniejącej krawędzi jezdni
e) Wykonanie remontu nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej
f) Remontem poboczy z kruszyw łamanego gr 15cm,
g) Budowa, przebudowa istniejących zjazdów bitumicznych,
h) Ustawienie elementów betonowych
i) Zabezpieczenie istniejących przewodów energetycznych rurą ochronną ,
j) Wykonaniem elementów BR
3) Parametry przedmiotowe drogi
Parametry techniczne:
- droga publiczna 010515C
- kategoria ruchu KR1
- długość drogi 0,439 km
- szerokość jezdni 3,5m
- szerokość pobocza utwardzonego 0,75m
Parametry fizyczne:
- powierzchnia jezdni 1601 m2
- powierzchnia poboczy utwardzonych 570 m2
4) Opis stanu istniejącego
Po wizji w terenie stwierdzono, iż przedmiotowa droga posiada nawierzchnię
bitumiczna szerokości 3,5m, pobocza gruntowe zawyżone w stosunku do istniejącej nawierzchni co uniemożliwia prawidłowe odprowadzenie wody z powierzchni jezdni. Krawędź jezdni nie jednorodna, spękana.
5) Opis przyjętych rozwiązań
5.1) Przebieg drogi w planie:
Remont drogi zlokalizowano w istniejącym pasie drogowym. Opracowanie obejmuje:
- Odtworzeniem trasy drogi
- Rozbiórka istniejącej krawędzi jezdni
- Wykonanie remontu nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej
- Remontem poboczy z kruszyw łamanego gr 15cm ,
- Budowa, przebudowa istniejących zjazdów bitumicznych,
- Ustawienie elementów betonowych
- Zabezpieczenie istniejących przewodów energetycznych rurą ochronną ,
- Wykonaniem elementów BR.
Opracowanie nie koliduje z istniejącym drzewostanem. Zakres remontu drogi
ilustruje załącznik graficzny w skali 1:500. (Rys2.0). Zakres remontu obejmuje rozbiórkę uszkodzonej nawierzchni i remont jej beż zmian charakterystycznych parametrów. Projektuje się wykonanie zjazdów o nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa łamanego.
5.2) Przekrój podłużny
Niweletę drogi publicznej przyjęto w oparciu o istniejącą niweletę, pochylenia podłużne istniejące i potrzebę włączenia się do istniejącej nawierzchni. Odprowadzenie wód opadowych z remontowanej nawierzchni projektuje się powierzchniowo na dotychczasowych zasadach na przylegający teren.
5.3) Droga w przekroju poprzecznym
Przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne na ciągu głównym
- Warstwa ścieralna z SMA JENA 16 gr śr. 5 cm
- Siatka wzmacniająca zgodna z SST
- Istniejąca nawierzchnia bitumiczna
Przyjęto następujące warstwy konstrukcyjne związaną z remontem krawędzi jezdni
- Warstwa ścieralna z SMA JENA 16 gr śr. 5 cm
- Siatka wzmacniająca zgodna z SST
- Warstwa wiążąca Ac16W gr 4cm
- Podbudowa z KŁSM 0-31,5 gr 20cm
- Wzmocnienie podłoża gruntocementem Rm 1,5 MPa gr 10 cm
Należy dokonać rozbiórkę istniejącej krawędzi jezdni jednostronnie na szerokości 0,5m (istniejąca nawierzchnia gr 24cm).
6) Oznakowanie pionowe
Oznakowanie należy wykonać zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu
zatwierdzonym przez Starostę Tucholskiego nr DR.7121.1.3.2023 z dnia 12.1.2023. Prace związane z wdrożeniem projektu organizacji ruchu w terenie polegać będą na wykonaniu oznakowania pionowego.
7) Pobocza utwardzone oraz roboty wykończeniowe
Na podstawowym ciągu drogi zaprojektowano do remontu pobocza utwardzone z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr 15 cm. Spadek projektowanego pobocza 6-8%. Po zakończeniu prac związanych z remontem poboczy należy dokonać plantowania terenu przyległego.
8) Urządzenia obce:
Remont istniejącej nawierzchni uzgodniono z gestorami urządzeń znajdujących się w pasie drogi gminnej. Gestorzy sieci uzgodnili pozytywnie inwestycję z następującymi uwagami:
- Wszystkie urządzenia wyregulować do poziomu nawierzchni – uzgodnienie ZUK Śliwice
- Na kable kolidujące nałożyć rury ochronne Arot.
9) Uwagi Końcowe
Remont drogi publicznej nie jest ujęty w wykazie przedsięwzięć określonych w
Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tekst jednolity Dz.U. z 2016r., poz. 71). Przedmiotowa inwestycja nie znajduje się w wykazie przedsięwzięć wyszczególnionych w załączniku nr I i II Dyrektywy parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011r w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko. W związku z tym realizacja planowanego przedsięwzięcia nie wymaga decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w myśl art. 71 ust.2 i art..72 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (teks jednolity: Dz. U. z 2017r, poz.1405). Działki objęte zgłoszeniem nie znajdują się w strefie ochrony konserwatorskiej. Dla działek objętych zgłoszeniem nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Przedsięwzięcie realizowane będzie w Śliwickim obszarze chronionego krajobrazu oraz na terenie Natura 2000 i nie narusza ich ustaleń.
Zgodnie z ustawa o drogach publicznych Dz.U.2022.1963 t.j z dnia 10 listopada 2022r, dla wyżej wymienionej inwestycji nie ma obowiązku budowy kanału technologicznego gdyż zakres inwestycji obejmuje jedynie remont istniejącej nawierzchni. Zgodnie z art. 30 ust. 7 ustawa z dnia 7 lipca 1994r realizacja zamierzenia inwestycyjnego nie spowoduje:
- zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- pogorszenia stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków ,
- pogorszenia warunków zdrowotno-sanitarnych,
- wprowadzenia, utrwalenia bądź zwiększenia ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.
10) Uwagi i wytyczne dla Wykonawcy
1. Wszystkie wbudowane materiały i urządzenia powinny mieć aktualne
dopuszczenia od stosowania w budownictwie w Polsce, atesty, aprobaty
techniczne, deklaracje zgodności,
2. W trakcie wykonywania robót należy przestrzegać przepisów BHP
3. Realizacja zadania wymaga zamknięcia drogi na okres układania nawierzchni.
4. Obowiązkiem wykonawcy będzie wykonanie czasowej organizacji ruchu na czas budowy zatwierdzonej przez Starostę Tucholskiego, oraz zapewnienie
odpowiedniego oznakowania i sterowania ruchem.
5. Obowiązkiem wykonawcy będzie wyznaczenie stref niebezpiecznych przed
podjęciem prac budowlanych ze względu na zagrożenie publiczne.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 524749,33 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 535491,51 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 524749,33 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Transport Usługi Handel Tadeusz Decka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5931538709

7.3.3) Ulica: Os. Kwiatowe

7.3.4) Miejscowość: Morzeszczyn

7.3.5) Kod pocztowy: 83-132

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 524749,33 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.