eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubomierz › Przebudowa ulic Majowej z zapleczem, Stogryna i Edukacji Narodowej wraz z infrastrukturą w formule zaprojektuj i wybuduj

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-09-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa ulic Majowej z zapleczem, Stogryna i Edukacji Narodowej wraz z infrastrukturą w formule zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LUBOMIERZ

1.3.) Oddział zamawiającego: Referat Techniczny

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821658

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1

1.5.2.) Miejscowość: Lubomierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-623

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 757833166

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugim@lubomierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lubomierz.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://bip.lubomierz.pl/wiadomosci/3/lista/przetargi

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa ulic Majowej z zapleczem, Stogryna i Edukacji Narodowej wraz z infrastrukturą w formule zaprojektuj i wybuduj

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6b94d2be-fb7a-11ec-8000-d680d39e541a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00351510

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022538/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Przebudowa ulic Majowej z zapleczem, Stogryna i Edukacji Narodowej wraz z infrastruktura w Lubomierzu

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00236953/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RT.271.97.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 5450000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulic Majowej z zapleczem w Lubomierzu wraz z infrastrukturą i obejmuje zaprojektowanie (wykonanie dokumentacji projektowej) oraz wykonanie robót budowlanych obejmujących: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, zabezpieczenie kolizji sieciowych, przebudowa układu drogowego, wykonać stabilizację gruntu grubości 15 cm na jezdni na ul. Majowej, Rm5,0,
zmiana materiału nawierzchni zgodnie z załącznikiem nr 2 c,
przebudowa sieci
wodociągowej, regulacja zwieńczeń studni kanalizacji sanitarnej i telekomunikacji, budowa, przebudowa i renowacja kanalizacji deszczowej, przykanalików deszczowych wg oznaczeń na PZT, likwidacja kolizji z infrastrukturą podziemną oraz zabezpieczenie sieci na czas trwania robót, instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego - wygrodzenia, poręcze
wg potrzeb bezpieczeństwa ruchu, remont murów oporowych oraz schodów kamiennych wraz z balustradami, wykonanie docelowej organizacji ruchu,
montaż elementów małej architektury w postaci ławek i koszy na śmieci,
roboty wykończeniowe i porządkowe. Lokalizacja – obręb Lubomierz 1 dz. nr 1, 11 ,18; 19, 27, 38, 59. Zakres przedmiotu zadania obejmuje zaprojektowanie przebudowy ul. Majowej z zapleczem oraz wykonanie robót
budowlanych poprzez wykonanie dokumentacji projektowej na podstawie
Programu funkcjonalno – użytkowego (PFU) stanowiącego załącznik nr 2a.
Teren objęty zamówieniem znajduje się w strefie A ochrony konserwatorskiej co oznacza, że konieczne będzie uzgodnienie dokumentacji (uzyskanie decyzji) z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków Delegaturą w Jeleniej Górze. 2. 1) Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z przepisami prawa i Polskimi Normami, zgodnie z wytycznymi
zawartymi w tematycznych przepisach szczegółowych, a także zasadami wiedzy technicznej oraz sztuki budowlanej, a w
szczególności:
a) ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2021 r. poz.
1129 ze zm.),
b) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane ( Dz. U z 2021 r., poz. 2351 ze zm.),
c) ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022
roku, poz. 840),
d) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2021 r. - w sprawie szczegółowego zakresu i formy
dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalnoużytkowego
(Dz. U z 2021 r., poz. 2454)
e) innych przepisów normujących przedmiot umowy,
f) W przypadku zmiany przepisów wskazanych w punktach poprzedzających wykonawca wykona przedmiot w oparciu o
przepisy obowiązujące na dzień odbioru przedmiotu umowy.
2) Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania przedsięwzięcia z zachowaniem najwyższych standardów, z
wykorzystaniem najlepszej wiedzy i praktyki inżynierskiej.
3) Wykonawca jest zobowiązany do:
a) uzyskania map do celów projektowych,
b) uzyskania wszelkich niezbędnych wymaganych prawem opinii rzeczoznawców w zakresie rozwiązań zawartych w
dokumentacji projektowej,
c) uzyskania wszelkich pozwoleń, uzgodnień, warunków technicznych przyłączenia, wymaganych decyzji administracyjnych
dla całego zadania objętego zamówieniem, niezbędnych do uzyskanie pozwolenia na budowę w rozumieniu ustawy Prawo
Budowlane,
d) uzyskania w imieniu zamawiającego dokumentu uprawniającego do realizacji robót budowlanych.
4) W ramach wykonania zakresu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) opracowania dokumentacji w formie papierowej, tj.:
- map do celów projektowych – 1 egz.,
- projektu do pozwolenia na budowę zawierającego projekt zagospodarowania terenu
(PZT) oraz projekt architektoniczno – budowlany (PAB) – szt. 5,
- projektu technicznego zawierającego wszystkie branże – szt. 5,
- projekt wykonawczy dla wszystkich branż – szt. 5,
- projekt likwidacji kolizji branżowych – szt. 5,
- projekty tymczasowej i docelowej organizacji ruchu zatwierdzone przez zarządzającego ruchem – 5 szt,
- specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót - 5 egz.,

4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

4.5.5.) Wartość części: 3090000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulic Stogryna i Edukacji Narodowej w Lubomierzu wraz z infrastrukturą i
obejmuje zaprojektowanie (wykonanie dokumentacji projektowej) oraz wykonanie robót budowlanych obejmujących: roboty
przygotowawcze i rozbiórkowe, zabezpieczenie kolizji sieciowych, przebudowa układu drogowego, przebudowa sieci
wodociągowej,
regulacja zwieńczeń studni kanalizacji sanitarnej i telekomunikacji, budowa, przebudowa i renowacja kanalizacji
deszczowej, przykanalików deszczowych wg oznaczeń na PZT, likwidacja kolizji z infrastrukturą podziemną i naziemną oraz
zabezpieczenie sieci na czas trwania robót, instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego - wygrodzenia, poręcze
wg potrzeb bezpieczeństwa ruchu, budowa kanału technologicznego, wykonanie docelowej organizacji ruchu, roboty
wykończeniowe i porządkowe.
Lokalizacja – obręb Lubomierz 2 dz. nr 59, obręb Lubomierz 1 dz. nr 93; 106, 92, 219, 215/1.
Zakres przedmiotu zadania obejmuje zaprojektowanie przebudowy ul. Stogryna i Edukacji Narodowej oraz wykonanie robót
budowlanych poprzez wykonanie dokumentacji projektowej na podstawie Programu funkcjonalno – użytkowego (PFU) –
stanowiącego załącznik nr 2b.
Teren objęty zamówieniem znajduje się w strefie B historycznego układu ruralistycznego co oznacza, że konieczne będzie
uzgodnienie dokumentacji (uzyskanie opinii/decyzji) z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków Delegaturą w Jeleniej Górze.
2.
1) Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z przepisami prawa i Polskimi Normami, zgodnie z wytycznymi
zawartymi w tematycznych przepisach szczegółowych, a także zasadami wiedzy technicznej oraz sztuki budowlanej, a w
szczególności:
a) ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych ( Dz. U. z 2021 r. poz.
1129 ze zm.),
b) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane ( Dz. U z 2021 r., poz. 2351 ze zm.),
c) ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2022
roku, poz. 840),
d) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 grudnia 2021 r. - w sprawie szczegółowego zakresu i formy
dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalnoużytkowego
(Dz. U z 2021 r., poz. 2454)
e) innych przepisów normujących przedmiot umowy,
f) W przypadku zmiany przepisów wskazanych w punktach poprzedzających wykonawca wykona przedmiot w oparciu o
przepisy obowiązujące na dzień odbioru przedmiotu umowy.
2) Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania przedsięwzięcia z zachowaniem najwyższych standardów, z
wykorzystaniem najlepszej wiedzy i praktyki inżynierskiej.
3) Wykonawca jest zobowiązany do:
a) uzyskania map do celów projektowych,
b) uzyskania wszelkich niezbędnych wymaganych prawem opinii rzeczoznawców w zakresie rozwiązań zawartych w
dokumentacji projektowej,
c) uzyskania wszelkich pozwoleń, uzgodnień, warunków technicznych przyłączenia, wymaganych decyzji administracyjnych
dla całego zadania objętego zamówieniem, niezbędnych do uzyskanie pozwolenia na budowę w rozumieniu ustawy Prawo
Budowlane, d) uzyskania w imieniu zamawiającego dokumentu uprawniającego do realizacji robót budowlanych.
4) W ramach wykonania zakresu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do:
a) opracowania dokumentacji w formie papierowej, tj.:
- map do celów projektowych – 1 egz.,
- projektu do pozwolenia na budowę zawierającego projekt zagospodarowania terenu
(PZT) oraz projekt architektoniczno – budowlany (PAB) – szt. 5,
- projektu technicznego zawierającego wszystkie branże – szt. 5,
- projekt wykonawczy dla wszystkich branż – szt. 5,
- projekt likwidacji kolizji branżowych – szt. 5,
- projekty tymczasowej i docelowej organizacji ruchu zatwierdzone przez zarządzającego ruchem – 5 szt,
- specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót - 5 egz.,
- przedmiaru robót - 2 egz., - kosztorysu inwestorskiego - 2 egz.,
- uzyskania niezbędnych uzgodnień, opinii i oświadczeń;
- uzyskanie innych opracowań niezbędnych dla wykonania zadania,
b) sporządzenia w formie elektronicznej nagranej na nośniku CD w 2 egzemplarzach:
- całość w formacie *pdf,
- dokumenty tekstowe z rozszerzeniem *doc,
- arkusze kalkulacyjne - format XLS/XLSX (arkusze kalkulacyjne muszą posiadać aktywne formuły),
- rysunki w formacie *dwg, *dxf (do odczytu w programie AUTOCAD),
- kosztorysy w formacie *kst, *ath,
Wymagane jest aby pliki wersji elektronicznej i w *PDF odpowiadały teczkom wersji drukowanej,
rysunki zawierały podpisy projektantów i inne elementy naniesione na wersję drukowaną.
5. Dokumentacja projektowa winna spełniać wymagania określone w art. 99 -103 ustawy z dnia 11 września 2019 roku
Prawo zamówień publicznych oraz przepisach wykonawczych w ww. ustawy.
6 Należy uwzględnić, że obszar objęty zamówieniem (obie części) znajduje się w strefie B historycznego układu
ruralistycznego, co oznacza, że konieczne będzie uzgodnienie i uzyskanie opinii/decyzji od Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków (Delegatura w Jeleniej Górze).

4.5.3.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

4.5.5.) Wartość części: 2360000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3585000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 7331799,57 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3585000 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „HEMAX” Henryk Wasilewski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6161145089

7.3.3) Ulica: ul. Aleja Wojska Polskiego 49

7.3.4) Miejscowość: Mirsk

7.3.5) Kod pocztowy: 59-630

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3585000 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2777900,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4687090,37 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2777900,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „HEMAX” Henryk Wasilewski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6161145089

7.3.3) Ulica: ul. Aleja Wojska Polskiego 49

7.3.4) Miejscowość: Mirsk

7.3.5) Kod pocztowy: 59-630

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2777900,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.