eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › Zakup ch³odni kontenerowych do przetrzymywania tusz odstrzelonych dzików dla Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.



Og³oszenie z dnia 2022-09-15


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup ch³odni kontenerowych do przetrzymywania tusz odstrzelonych dzików dla Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: POWIATOWY INSPEKTORAT WETERYNARII W OPOLU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531421130

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Wroc³awska 170

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-836

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: b.komuszynski@piw.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.piw.opole.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ administracji rz±dowej (centralnej lub terenowej)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup ch³odni kontenerowych do przetrzymywania tusz odstrzelonych dzików dla Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1ca98630-3460-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00349527

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-09-15

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00346397/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 Dostaw ch³odni kontenerowych do przetrzymywania tusz odstrzelonych dzików

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/663533

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/663533

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej okre¶lono w Rozdziale I pkt 12 SWZ. Ponadto Zamawiaj±cy informuje, i¿ adresem strony internetowej prowadzonego postêpowania, na której udostêpniono SWZ oraz na której udostêpniane bêd± zmiany i wyja¶nienia tre¶ci SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem przetargowym oraz za po¶rednictwem której odbywa siê komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±: https://platformazakupowa.pl/transakcja/663533

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1. Administratorem Pañstwa danych osobowych jest Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Opolu, ul. Wroc³awska 170, 45-836 Opole.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Opolu jest p. Andrzej Paw³owicz , tel. 782 255 777, e-mail: rodo@apawlowicz.pl
3. Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – co oznacza, ¿e przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze, w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego nr PIW.24.241.1.2022 prowadzonym w trybie wskazanym w pkt. 2.1 SWZ.
4. Odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18-19 ustawy.
5. Pañstwa dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
6. Obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy.
7. W odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany.
8. Posiadaj± Pañstwo:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pañstwa dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pañstwa danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie Pañstwo, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pañstwa dotycz±cych narusza przepisy RODO.
9. Nie przys³uguje Pañstwu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pañstwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Zamawiaj±cy informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy:
− Zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw±.
− Na mocy art. 19 ust. 3 ustawy wyst±pienie z ¿±daniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PIW.24.241.1.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Zakup ch³odni kontenerowych do przetrzymywania tusz odstrzelonych dzików – 7 szt. – dla Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Opolu.
2. Opis przedmiotu zamówienia zosta³ ujêty w za³±czniku nr 1A do SWZ, zwany dalej opisem przedmiotu zamówienia/umowy.
3. Wykonawca na przedmiot zamówienia udziela: dwudziestu czterech [ 24 ] miesiêcy gwarancji.
4. Okres gwarancji wskazany w pkt. 3 jest okresem minimalnym. Wykonawca w ofercie mo¿e uwzglêdniæ d³u¿szy okres gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia, jednak nie d³u¿szy ni¿ trzydzie¶ci sze¶æ [ 36 ] miesiêcy; pkt. 19.10-19.14 SWZ stosuje siê.
5. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do trzydziestu [ 30 ] dni roboczych od dnia zawarcia umowy.
6. Termin wykonania przedmiotu zamówienia wskazany w pkt. 4.1. SWZ jest terminem maksymalnym na wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca w ofercie mo¿e uwzglêdniæ krótszy termin wykonania przedmiotu zamówienia, jednak nie krótszy ni¿: do dwadzie¶cia [ 20 ] dni roboczych; pkt. 19.6-19.9 SWZ stosuje siê.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 42513000-5 - Urz±dzenia ch³odnicze i mro¿±ce

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktacja badanej oferty = Liczba punktów w kryterium: Cena + Liczba punktów w kryterium: Termin wykonania przedmiotu zamówienia + Liczba punktów w kryterium: Okres gwarancji na przedmiot zamówienia.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania przedmiotu zamówienia

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na przedmiot zamówienia

4.3.6.) Waga: 20,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiaj±cy na podstawie §3 Rozporz±dzenia , bêdzie ¿±da³ dostarczenia:
O¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Do oferty nale¿y za³±czyæ:
Specyfikacjê techniczn± przedmiotu zamówienia opart± na Opisie przedmiotu zamówienia stanowi±cym za³±cznik nr 1A do SWZ. Wykonawca zobowi±zany jest wype³niæ w/w za³±cznik poprzez podanie m.in. szczegó³owych parametrów zaoferowanego przedmiotu zamówienia (odnosz±cych siê do wymagañ Zamawiaj±cego) w kolumnie PARAMETRY OFEROWANE PRZEZ WYKONAWCÊ.
Je¿eli w Opisie przedmiotu zamówienia Zamawiaj±cy podaje warto¶ci minimalne, maksymalne lub zakres, Wykonawca jest zobowi±zany podaæ konkretne warto¶ci oferowanego przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy nie dopuszcza wpisania tylko wyrazu „TAK” lub nieokre¶lenia jednoznacznych, konkretnych parametrów.
Je¿eli Wykonawca nie z³o¿y przedmiotowego ¶rodka dowodowego lub z³o¿ony przedmiotowy ¶rodek dowodowy bêdzie niekompletny, Zamawiaj±cy przewiduje wezwanie Wykonawcy do jego z³o¿enia lub uzupe³nienia lub wyja¶nienia.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

Specyfikacja techniczna przedmiotu zamówienia oparta na Opisie przedmiotu zamówienia stanowi±cym za³±cznik nr 1A do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty, które Wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ w terminie sk³adania ofert - ZAWARTO¦Æ OFERTY:
1. Formularz ofertowy (za³±cznik nr 1 do SWZ).
2. O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 6.1 SWZ (za³±cznik nr 2 do SWZ).
3. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego [KRS], Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej [CEiDG] lub innego w³a¶ciwego rejestru - celem potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
4. Pe³nomocnictwo* dla osoby/osób podpisuj±cej ofertê i o¶wiadczenia - dotyczy sytuacji, gdy ofertê podpisuje osoba, której prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów za³±czonych do oferty.
* Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii.
5. Przedmiotowe ¶rodki dowodowe – zgodnie z pkt. 8 SWZ.

Ponadto w sytuacji, w której Wykonawc± s± podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o udzielenie zamówienia dostarczaj± - je¿eli dotyczy:
6. O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 6.2. SWZ (za³±cznik nr 2 do SWZ).
7. Pe³nomocnictwo** dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (w sytuacji, gdy ofertê podpisuje osoba, której prawo do reprezentowania w postêpowaniu
Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie wynika z innych dokumentów za³±czonych do oferty, Rozdzia³ I pkt. 7.3 SWZ stosuje siê)
** Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w formie orygina³u lub notarialnie po¶wiadczonej kopii.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o którym mowa w pkt. 6.1. SWZ, sk³adane zgodnie z za³±cznikiem nr 2 SWZ, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje zmiany do umowy. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zosta³ szczegó³owo opisany w projekcie umowy. Projekt umowy, w tym ewentualne tre¶ci dotycz±ce zmian do umowy, stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-09-23 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/663533

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-23 09:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-10-22

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu: na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy (z zastrze¿eniem art. 110 ust. 2 ustawy).
Zamawiaj±cy nie przewiduje podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 ustawy.
Zamawiaj±cy wykluczy równie¿ z postêpowania Wykonawców, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 poz. 835).
3. Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do trzydziestu [ 30 ] dni roboczych od dnia zawarcia umowy.
4. Termin wykonania przedmiotu zamówienia wskazany w pkt. 3 jest terminem maksymalnym na wykonanie przedmiotu zamówienia. Wykonawca w ofercie mo¿e uwzglêdniæ krótszy termin wykonania przedmiotu zamówienia, jednak nie krótszy ni¿: do dwadzie¶cia [ 20 ] dni roboczych; pkt. 19.6-19.9 SWZ stosuje siê.
5. Wykonawca na przedmiot zamówienia udziela: dwudziestu czterech [ 24 ] miesiêcy gwarancji.
6. Okres gwarancji wskazany w pkt. 5 jest okresem minimalnym. Wykonawca w ofercie mo¿e uwzglêdniæ d³u¿szy okres gwarancji na oferowany przedmiot zamówienia, jednak nie d³u¿szy ni¿ trzydzie¶ci sze¶æ [ 36 ] miesiêcy; pkt. 19.10-19.14 SWZ stosuje siê.
7. Zgodnie z tre¶ci± art. 310 ustawy, Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ uniewa¿nienia postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki publiczne, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zostan± mu przyznane.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.