eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Wykonanie źródła ciepła w postaci pompy ciepła powietrze/woda wraz z wym i rozbud inst centralnego ogrzewania oraz robot elekt i bud towa w bud Komisariatu VI Policji przy ul. Stawowej 8 w Katowicach

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-09-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie źródła ciepła w postaci pompy ciepła powietrze/woda wraz z wym i rozbud inst centralnego ogrzewania oraz robot elekt i bud towa w bud Komisariatu VI Policji przy ul. Stawowej 8 w Katowicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 324163160

1.5.8.) Numer faksu: 324163155

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie źródła ciepła w postaci pompy ciepła powietrze/woda wraz z wym i rozbud inst centralnego ogrzewania oraz robot elekt i bud towa w bud Komisariatu VI Policji przy ul. Stawowej 8 w Katowicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e1442b6d-1898-11ed-b950-8227d40187e8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00343787

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030796/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Wykonanie źródła ciepła w postaci pompy ciepła powietrze/woda wraz z wymianą i budową instalacji c.o. i robotami towarzyszącymi w budynku przy ul. Stawowej 8

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00300836/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZ.231.063.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie źródła ciepła w postaci pompy ciepła powietrze/woda wraz z wymianą i rozbudową instalacji centralnego ogrzewania oraz robotami elektrycznymi i budowlanymi towarzyszącymi w budynku Komisariatu VI Policji w Katowicach przy ul. Stawowej 8 zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową. Roboty będą obejmować w szczególności:
1) Wykonanie źródła ciepła w postaci pompy ciepła powietrze-woda;
2) wymianę z rozbudową instalacji centralnego ogrzewania;
3) wykonanie instalacji elektrycznej dla potrze zasilania pompy ciepła oraz nowego układu pomiarowego;
4) ocieplenie dachu i montaż konstrukcji pod urządzenia;
5) wymianę witryny.
2. Uwaga: Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej w dniu 22.08.2022 r. w godzinach od 13.00 do 15.00. Wykonawca zainteresowany dokonaniem oględzin budynku zobowiązany jest do zawiadomienia drogą elektroniczną – za pośrednictwem platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” zgodnie z Rozdziałem XII SWZ o chęci udziału najpóźniej do godziny 12.00 w dniu wyznaczonej wizji (czyli 22.08.2022 r.). Osobą odpowiedzialną za organizację wizji jest Pani Monika Paruzel, telefon do kontaktu: +48 600 266 549 lub 32/41 63 162.
3. Uwaga: Zamawiający informuje, że uczestnictwo w wizji lokalnej nie jest obligatoryjne, a sporządzenie oferty jest możliwe bez jej odbycia.
4. Wyżej wymienione roboty będą wykonywane na podstawie dokumentacji projektowej wraz ze STWiORB, stanowiącej załącznik nr 5 do SWZ oraz przedmiarów robót stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.
UWAGA! Przedmiary w formacie ATH załączone są pomocniczo.
W przypadku wystąpienia rozbieżności pomiędzy przedmiarami zamieszczonymi w formacie PDF a przedmiarami w formacie ATH wiążące są zapisy przedmiaru robót zamieszczonego w formacie PDF.
5. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
6. Uwaga: Roboty będą prowadzone w budynku użytkowanym w trakcie prac oraz otoczeniu innych zamieszkałych budynków. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia dojazdu do okolicznych posesji w trakcie prowadzenia prac oraz utrzymania na bieżąco czystości wykorzystywanych dróg komunikacyjnych, parkingów i chodników. Budynek znajduje się przy deptaku, co może utrudniać dojazd i rozładunek materiałów budowlanych.
7. Wykonawca ze względu na wykonywanie prac na Komisariacie Policji będzie zobowiązany przedstawić listę pracowników, którzy będą wykonywali czynności w budynku.
8. Zamawiający wymaga, aby pompa ciepła oferowana przez Wykonawcę spełniała minimalne wymagania mocy nominalnej minimum 15 kW utrzymywaną do temp. -15°C (praca na sprężarce) i mocy sumarycznej min. 20 kW przy temp. zewn. - 20°C, temperatura wody grzewczej 55°C. Wykonawca ma obowiązek wskazać w ofercie producenta, typ i model pompy ciepła oraz:
1) W celu potwierdzenia, że oferowane urządzenia budowlane (pompy ciepła) odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek przedłożyć wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe tj. zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. 2021 poz. 1213) aktualny atest, certyfikat lub sprawozdanie z badań potwierdzające, że zaoferowany produkt (pompa ciepła) spełnia określone przez Zamawiającego minimalne wymagania mocy nominalnej minimum 15 kW utrzymywanej do temp ‑15°C (praca na sprężarce) i mocy sumarycznej min. 20 kW przy temp. zewn. - 20°C, temperatura wody grzewczej 55°C.
2) W przypadku gdy Wykonawca nie dysponuje żadnym z ww. dokumentów Zamawiający dopuszcza przedłożenie dokumentacji technicznej producenta. Środek dowodowy użyty zamiennie przez Wykonawcę musi w sposób wystarczający wykazać, że oferowana przez Wykonawcę pompa ciepła spełnia wymagania Zamawiającego określone w pkt 9. Jeżeli Wykonawca nie złoży powyższego dokumentu wraz z ofertą Zamawiający będzie wzywał do jego złożenia/uzupełnienia.
9. W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
10. Wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji na wykonane roboty budowlane, zastosowane materiały oraz zainstalowane urządzenia wynosi – 60 miesięcy.
11. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1320). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę.
Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności określone w dokumentacji projektowej, polegające w szczególności na wykonaniu robót instalacyjnych, czyli montażu instalacji grzewczej centralnego ogrzewania i robotach ogólnobudowlanych polegających n. in. na ociepleniu dachu wraz z robotami towarzyszącymi.
Wymóg nie dotyczy osób kierujących robotami budowlanymi, osób sporządzających dokumentację techniczną, osób wykonujących usługi transportowe, dostawców materiałów, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.
12. Przedmiotowe środki dowodowe. W przypadku zastosowania materiałów, urządzeń, wyrobów lub rozwiązań równoważnych, Wykonawca zobowiązany jest do ich wskazania w ofercie oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
13. Pozostałe informacje dotyczące m.inn. parametrów równoważności, uzasadnienia braku podziału zamówienia na części
oraz aspektów społecznych i środowiskowych są opisane w Rozdziale III SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45410000-4 - Tynkowanie

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45442100-8 - Roboty malarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2022, poz. 1710 ze zm.), zwanej dalej Ustawą, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Uzasadnienie

W postępowaniu złożone zostały dwie oferty:
1. firmy FPUH MABAPA PIOTR CHUDOBA, ul. Daszyńskiego 427, 44-151 Gliwice z ceną 898.484,52 zł brutto,
2. firmy Hydratec Sp. z o.o. ul. por. Anatola Radziwonika 12, 15-166 Białystok, z ceną 738.000,00 zł brutto. Oferta została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Ustawy ponieważ jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, a Zamawiający nie może dokonać jej poprawy w trybie art. 223 ust. 2 pkt 3 Ustawy. Nie zawiera informacji o wysokości stawki roboczogodziny, która stanowi istotny element oferty z uwagi na kosztorysowy sposób wynagrodzenia.
Zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć kwotę 601.527,72 zł brutto. Cena najkorzystniejszej oferty FPUH MABAPA PIOTR CHUDOBA przekracza o 296.956,80 zł kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający nie posiada środków, aby zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 898484,52 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 898484,52 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.