eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Limanowa › Świadczenie usług związanych z odbiorem brudnej bielizny, praniem bielizny z dezynfekcją chemiczno - termiczną, prasowaniem i maglowaniem bielizny, pakowaniem czystej bielizny i transportem



Ogłoszenie z dnia 2022-09-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług związanych z odbiorem brudnej bielizny, praniem bielizny z dezynfekcją chemiczno - termiczną, prasowaniem i maglowaniem bielizny, pakowaniem czystej bielizny i transportem

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Powiatowy w Limanowej Imienia Miłosierdzia Bożego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000304378

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piłsudskiego

1.5.2.) Miejscowość: Limanowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-600

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.7.) Numer telefonu: 3372710

1.5.8.) Numer faksu: 3372710

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@szpitallimanowa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitallimanowa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.szpitallimanowa.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług związanych z odbiorem brudnej bielizny, praniem bielizny z dezynfekcją chemiczno - termiczną, prasowaniem i maglowaniem bielizny, pakowaniem czystej bielizny i transportem

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-467216a9-0d9a-11ed-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00341349

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00120153/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.5 Świadczenie usług związanych z odbiorem brudnej bielizny, praniem bielizny z dezynfekcją chemiczno - termiczną, prasowaniem i maglowaniem bielizny, pakowaniem czystej bielizny i transportem

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZ/51/P/U/L/2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 935500 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług związanych z odbiorem brudnej bielizny, praniem bielizny z dezynfekcją chemiczno - termiczną, prasowaniem i maglowaniem bielizny, pakowaniem czystej bielizny i transportem do siedziby Zamawiającego.
Zakres usługi obejmuje:
" odbiór brudnej bielizny,
" pranie bielizny z dezynfekcją chemiczno-termiczną,
" prasowanie i maglowanie bielizny,
" pakowanie czystej bielizny,
" dostawę czystej bielizny do siedziby Zamawiającego własnym transportem.
" Określenie "bielizna brudna" obejmuje: bieliznę pościelową (poszwy, poszewki, prześcieradła, podkłady), operacyjną, porodową, noworodkową, pieluchy, bieliznę pacjentów (piżamy, koszule, szlafroki), koce, kołdry, poduszki, materace, parawany, zasłony, firany, pokrowce, obrusy, mopy oraz odzież ochronną i roboczą personelu medycznego i technicznego.
1. Przewidywana ilość bielizny do prania w skali roku wynosi ok. 187 100 kg co daje ok. 374 200,00 kg w okresie 24 m-cy. Zamawiający zastrzega, że przewidywana ilość prania służy do obliczenia wartości zamówienia. Faktyczny zakres usługi uzależniony będzie od potrzeb Zamawiającego (związanych z ilością hospitalizowanych pacjentów, zatrudnionego personelu), dlatego w czasie realizacji umowy może ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu).
2. Proces prania winien odbywać się zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ze szczególnym uwzględnieniem wymagań i zaleceń obowiązujących w jednostkach ochrony zdrowia, a określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz wszystkimi innymi wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Ogólne zasady świadczenia przedmiotowej usługi.
4.1. Odbiór i transport brudnej bielizny szpitalnej:
a) Odbiór brudnej bielizny własnym transportem, na własny koszt codziennie od poniedziałku do niedzieli w godz. 7.00 - 9.00 oraz 13.00-15.00, w soboty, niedziele i święta tylko od 13.00-15.00
b) Magazyn brudnej bielizny znajduje się w suterenach szpitala. Bielizna zabrudzona materiałem biologicznym zapakowana jest w worki koloru czerwonego, przy czym bielizna skażona zapakowana jest w dodatkowy worek i opisana hasłem "skażone". Pozostała bielizna pakowana jest w worki koloru niebieskiego. Wszystkie worki są szczelnie zamknięte.
c) Maksymalny czas prania bielizny - 24 h od momentu odbioru bielizny od Zamawiającego do momentu przekazania czystej bielizny do Zamawiającego.
d) W razie braku czystej bielizny w Szpitalu, w sytuacjach awaryjnych, Wykonawca zostanie poproszony telefonicznie o wcześniejszy zwrot upranego asortymentu, jednak nie później niż w terminie 12 godzin od czasu odbioru brudnej bielizny.
e) Transport bielizny brudnej i czystej winien odbywać się oddzielnymi środkami transportu lub takimi, które posiadają szczelną i podzielną komorę załadunkową, zabezpieczającą przed kontaktem bielizny brudnej i czystej. Jeżeli środek transportu nie posiada szczelnej podzielnej komory, to najpierw powinna być dowożona czysta bielizna, następnie zabierana brudna (komora ładunkowa samochodu musi być dezynfekowana pomiędzy ładunkami brudnym a czystym).
f) Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć ładunek brudnej bielizny szpitalnej przed uszkodzeniem, dostępem osób trzecich, wpływem czynników zewnętrznych oraz wpływem ładunku na otoczenie.
4.2. Pranie brudnej bielizny:
a) Wymagane jest stosowanie oddzielnych cykli prania odzieży roboczej pracowników, bielizny z oddziałów szpitala, bloku operacyjnego, bielizny noworodkowej, oraz bielizny skażonej, która jest dodatkowo oznakowana przez Zamawiającego.
b) Wykonawca gwarantuje nie mieszanie bielizny szpitalnej z bielizną z innych placówek.
c) Pranie bielizny powinno odbywać się według procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoką jakość wypranej odzieży (zarówno pod względem bakteriologicznym i higienicznym).
d) Do prania winny być używane środki piorące, wybielające i dezynfekujące dopuszczone do obrotu i użytkowania posiadające dokumenty odpowiednio potwierdzające dopuszczenie do obrotu i użytkowania, przeznaczone do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności: przepisami ustawy z dnia 9 październik 2015 o produktach biobójczych ( Dz. U. z 2021 r. poz. 24), ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz.U. z 2020 r. poz. 2289). Zamawiający wyklucza z technologii prania podchloryn sodu.
e) Zastosowane przez Wykonawcę metody prania, suszenia, maglowania i prasowania muszą być dostosowane do odebranego asortymentu oraz nie mogą powodować zmian struktury, koloru i kształtu tego asortymentu.
f) Maglowanie lub prasowanie bielizny należy prowadzić w sposób ograniczający jej kontakt z innymi powierzchniami i czynnikami, które mogłyby spowodować jej zakażenie lub zabrudzenie.
g) Bielizna, która uległa uszkodzeniu w wyniku naturalnego jej zużycia po wypraniu przeznaczona do kasacji, winna być dostarczona do magazynu zamawiającego w osobnych opakowaniach, opisana na opakowaniu "KASACJA" z zachowaniem rozdziału na poszczególne komórki organizacyjne zamawiającego.
h) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy uszkodzone w czasie prania, maglowania i prasowania, jak również w czasie transportu. Jeśli uszkodzenie ze względów funkcjonalnych i/lub estetycznych nie pozwala na dalsze użytkowanie bielizny, Wykonawca ponosi koszty związane z jej odkupieniem.
4.3. Dostawa i transport czystej bielizny:
a) Dostawa czystej bielizny własnym transportem, na własny koszt codziennie od poniedziałku do niedzieli w godz. od 13.00-15.00
b) Magazyn czystej bielizny znajduje się na parterze szpitala.
c) Czysta bielizna powinna być pakowana rodzajami z podziałem na poszczególne oddziały i komórki organizacyjne. Przez pakowanie bielizny rozumie się: poukładanie bielizny w sposób jednorodny, ścisłe umieszczenie w opakowaniu i zabezpieczenie przed wypadnięciem bielizny z opakowania w czasie transportu. Opakowania muszą spełniać wszystkie wymogi sanitarno - higieniczne.
d) Fartuchy i mundurki personelu, z wyjątkiem odzieży operacyjnej, powinny być prasowane i dostarczane w stanie powieszonym na wieszakach.
e) Bieliznę czystą rozliczać się będzie codziennie w odpowiednich pomieszczeniach zamawiającego w obecności osób upoważnionych z obu stron, na podstawie dokumentów obrotu bielizną z odnotowaniem asortymentu, ilości i wagi.
4.4. Pozostałe warunki:
a) Rozliczenie finansowe za bieliznę następuje w przeliczeniu za kilogramy wypranej bielizny.
b) Organizacja transportu, załadunku i rozładunku bielizny szpitalnej ma gwarantować nie krzyżowanie się dróg czystych i brudnych oraz wykluczać kontakt czystej bielizny z brudną.
c) Wykonawca musi posiadać uprawnienia niezbędne do wykonywania usługi w tym: zezwolenie Stacji Sanitarno -Epidemiologicznej właściwej dla miejsca wykonywania usługi (wyrażenie zgody na wykonywanie usługi dla zamawiającego - podmiotu wykonującego działalność leczniczą ze stwierdzeniem, że technologia pralnicza i transport spełnia wszelkie wymogi określone przepisami prawa dotyczące prania i transportu bielizny szpitalnej). Warunkiem bezwzględnym jest wyposażenie pralni wykonawcy w barierę higieniczną.
d) Środki transportu, jakich Wykonawca zamierza użyć do wykonania usługi muszą posiadać aktualną opinie sanitarną dotyczącą dopuszczenia do użytkowania
e) Wykonawca ponosi koszty związane z: transportem (w tym zabezpieczenia bielizny na czas transportu - worki, folia), odkupieniem rzeczy zgubionych,
f) W razie stwierdzenia wad wykonanej usługi, których nie można było stwierdzić w momencie jej odbioru, Zamawiający zgłosi w sposób udokumentowany w ciągu 3 dni roboczych oraz oddeleguje swojego przedstawiciela w celu uzasadnienia reklamacji.
g) Wykonawca zobowiązany jest rozpatrzyć reklamacje w ciągu 2 dniu roboczych od czasu zgłoszenia.
h) Wykonawca jest odpowiedzialny za gospodarkę odpadami powstałymi w wyniku realizowania przedmiotu zamówienia.

4.5. Ocena stanu higienicznego:
a) Wykonawca zobowiązany jest wskazać miejsce wykonywania przedmiotu zamówienia i na żądanie Zamawiającego umożliwić mu wizję lokalną
b) Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w dokumentację: opinię Inspektora Sanitarno - Epidemiologicznego, że pralnia spełnia wymogi techniczno - sanitarne na wykonywanie usługi prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, opinię PZH (lub równoważną) na stosowane środki piorące, piorąco - dezynfekujące i dezynfekcyjne dla przekazywanego przez zamawiającego asortymentu do prania, opinię Inspektora Sanitarno Epidemiologicznego dotyczącą środków transportu do bielizny brudnej i czystej, oraz bieżące wyniki kontroli służb Sanitarno - Epidemiologicznych. Dokumenty te zostaną przedstawione do wglądu Zamawiającego przy zawieraniu umowy, oraz przedstawiane będą na każde żądanie Zamawiającego. Wszelkie niezbędne zezwolenia wykonawca obowiązany jest posiadać przez cały czas obowiązywania umowy.
c) Wykonawca zobowiązany jest do okresowego wykonywania badań mikrobiologicznych w pralni potwierdzających skuteczność procesów prania i dezynfekcji. Wyniki badań mikrobiologicznych Wykonawca dostarczy Pielęgniarce Epidemiologicznej Zamawiającego, co najmniej raz na pół roku.
d) Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco dbać o właściwy stan sanitarno-epidemiologiczny pomieszczeń pralni, otoczenia oraz środków transportu stosując odpowiednie procedury i środki dezynfekcyjne przeznaczone dla obszaru medycznego.
e) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania audytów i bieżącej kontroli jakości usługi u Wykonawcy , a Wykonawca zapewni Zamawiającemu swobodny dostęp do wszelkich danych i pomieszczeń do przeprowadzenia kontroli.
f) Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność przed organami uprawnionymi do kontroli pod względem sanitarno- epidemiologicznym w zakresie zleconej usługi.
Zamawiający określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących usługę na podstawie umowy o pracę. (wg. zapisów projektu umowy)

4.5.3.) Główny kod CPV: 98300000-6 - Różne usługi

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1146062,34 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1781229,42 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1146062,34 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Usługowo-Transportowa "ESTETA" Janusz Piętoń

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 737-100-91-28

7.3.3) Ulica: Tymbark

7.3.4) Miejscowość: Tymbark

7.3.5) Kod pocztowy: 34-650

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-02

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1146062 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2024-09-01

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.