eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsk › Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów



Ogłoszenie z dnia 2022-09-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bielsk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015566

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Wolnosci 3A

1.5.2.) Miejscowość: Bielsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 09-230

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL923 - Płocki

1.5.7.) Numer telefonu: 24 265 01 01, 24 265 01 09

1.5.8.) Numer faksu: 24 265 01 05

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@bielsk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bielsk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.bip.bielsk.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-782c97a1-17d3-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00334802

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00033610/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00298509/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RRiRG.I.271.15.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 954580,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Nazwa zamówienia: „Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów” .

3. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.
1) Udzielenie kredytu w kwocie 3.000.000,00 zł w 2022r. w planowanych następujących terminach i transzach:
a) do 17.10.2022 r. – 1.000.000,00 zł
b) do 30.11.2022 r. – 1.500.000,00 zł
c) do 20.12.2022 r. –500.000,00 zł; wysokość transz kredytu i ich termin może ulec zmianie.
2) Zamówienie będzie realizowane od dnia podpisania umowy do 31.12.2028 r.
3) Wykonawca na podstawie pisma otrzymanego od Zamawiającego przeleje kwotę przydzielonego kredytu (transzę) w wysokości określonej w piśmie na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego.
4) Okres kredytowania 7 lat, tj. do 31.12.2028 r.
5) Karencja w spłacie kapitału ustalona do dnia 31.03.2023 r.
6) Spłata kredytu nastąpi w ciągu 6 lat w okresie od 31.03.2023 r. do 31.12.2028 r.
7) Spłata odsetek nastąpi – miesięcznie w okresie od 31.10.2022 r. do 31.12.2028 r.
8) Spłata kapitału kwartalnie tj. do 31.03., 30.06., 30.09, 31.12. w latach 2023-2028, zgodnie z następującym harmonogramem spłat:
a) raty nr 1 – 16 - po 12 500,00 zł każda płatne kwartalnie tj. do 31.03., 30.06., 30.09, 31.12. w latach 2023-2026;
b) raty nr 17 - 24 – po 350 000,00 zł każda płatne kwartalnie tj. do 31.03., 30.06., 30.09, 31.12. w latach 2027-2028;
9) Oprocentowanie kredytu zmienne, uzależnione od stopy Redyskonta weksli oraz stałej marży Wykonawcy. Wykonawca nie pobiera prowizji.
10) Dla ustalenia ceny kredytu należy przyjąć stopę Redyskonta weksli na dzień 08.07.2022r. (6,55%) oraz daty uruchomienia transz: 17.10.2022 r., 30.11.2022 r., 20.12.2022 r.
11) Spłata odsetek następować będzie na podstawie zawiadomienia przesyłanego przez bank do kredytobiorcy w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania tj. not odsetkowych, a nie wyciągów bankowych.
12) Jako zabezpieczenie kredytu ustala się weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową.
13) Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu (w tym rat kredytu) bez ponoszenia dodatkowych opłat. Wcześniejsza spłata kredytu nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji prawnych i finansowych dla kredytobiorcy.
14) Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów i podania przyczyn oraz negocjacji kwoty i terminów spłat kapitału.
15) W przypadku niewykorzystania części kredytu Zamawiający nie będzie obciążony żadnymi kosztami.
16) W celu umożliwienia Wykonawcy oceny zdolności kredytowej Zamawiającego załącza się następujące dokumenty:
a) Uchwała budżetowa Gminy Bielsk na rok 2022 nr 222/XXXIV/2021 Rady Gminy Bielsk z dnia 29 grudnia 2021 roku.
b) Załącznik do Uchwały Budżetowej na rok 2022 nr 222/XXXIV/2021 Rady Gminy Bielsk z dnia 29 grudnia 2021 roku.
c) Uchwała nr 269/XLI/2022 Rady Gminy Bielsk z dnia 6 lipca 2022 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów.
d) Uchwała Nr 3.1.a/30/2022 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 14 lipca 2022 roku w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu długoterminowego zaciąganego przez Gminę Bielsk
e) Sprawozdania z wykonania budżetu za II kwartał 2022 roku: Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-NDS, Rb-Z;
f) Uchwała Nr 170/XLI/2022 Rady Gminy Bielsk z dnia 6 lipca 2022 roku w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Bielsk
- załącznik nr 1
- załącznik nr 2
g) Informacja o stanie gminy + sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2021r.
h) Opinia RIO w sprawie możliwości sfinansowania deficytu
i) Opinia RIO w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu
j) Opinia RIO w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu za 2021r
k) Opinia RIO w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Bielsk za 2021r
l) Wykaz posiadanych kredytów
m) Wykaz zobowiązań do spłaty z kredytu
17) Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania informacji własnych przez Wykonawcę, Zamawiający informuje, że część z powyższych dokumentów dostępna jest na stronie zamawiającego www.bip.bielsk.pl. Linki do poszczególnych dokumentów podane zostały w końcowej części SWZ – zestawienie załączników.
18) Zamawiający nie realizuje postępowania naprawczego ani nie ma zamiaru przystąpić do jego realizacji.
19) Zamawiający nie korzysta z leasingu, emisji papierów dłużnych, nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.
20) W ciągu ostatnich 5 lat na rachunkach bankowych Gminy nie występowały zajęcia egzekucyjne ani nie toczy się żadne postepowanie egzekucyjne.
21) Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec instytucji finansowych (ZUS, US).
22) W ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu naszą jednostkę.

5. Wykonawca zobowiązuje się do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ i postanowieniami umowy, zasadami należytej staranności oraz obowiązującymi normami i przepisami.


6. Numer CPV dotyczący przedmiotu zamówienia:
66113000-5 – usługi udzielania kredytu

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 915035,57 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1052669,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 915035,57 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BANK SPOŁDZIELCZY „MAZOWSZE” W PŁOCKU Oddział w BIELSKU

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 774-130-83-38

7.3.3) Ulica: 1 Maja

7.3.4) Miejscowość: Bielsk

7.3.5) Kod pocztowy: 09-230

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 915035,57 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2028-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.