eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Iława › Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iławie na terenie Gminy Iława



Ogłoszenie z dnia 2021-12-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iławie na terenie Gminy Iława

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 004450208

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jarosława Dąbrowskiego 17A

1.5.2.) Miejscowość: Iława

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-200

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 089 644-30-44

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gops.ilawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gops.ilawa.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gops-ilawa.logintrade.net/zapytania_email,64592,c59d86d689c514dd955ec6901beb5018.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iławie na terenie Gminy Iława

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-54c2b894-414c-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00334338

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00256655/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla podopiecznych GOPS Iława

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00264742/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GOPS.ZP.262.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 2035000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) część 1 - świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Iławie na terenie Gminy Iława - wymogi dotyczące realizacji części 1:
a) Wykonawca będzie wykonywał usługi zgodnie z art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
(tekst jednolity Dz.U.2020.1876 z późn. zm.) oraz zgodnie z Uchwałą Nr XXXIX/326.2017 Rady Gminy Iława z dnia 29 września 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XLVI/432/2014 Rady Gminy Iława z dnia 30 września 2017 r., w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwalniania od opłat jak również trybu ich pobierania,
b) przewidywana liczba godzin wynosi 61 500 h. Rzeczywista ilość usług będzie uzależniona od faktycznych potrzeb zamawiającego. Liczba godzin usług może ulec zmianie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. W takim przypadku ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian
w czasie trwania umowy,
c) szczegółowy zakres usługi określa wzór umowy wraz załącznikami - stanowiący załącznik nr 6 do SWZ,
d) nazwy kodów dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej, 85312100-0 - Usługi opieki dziennej, 85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych, 85312120-6 nazwa: usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, 85311200-4 nazwa: usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
e) Zamawiający informuje, że zgodnie Uchwałą NR XXXIX/326/2017 Rady Gminy Iława z dnia 29 września 2017 r. w sprawie zmiany Uchwały nr XLVI/432/2014 Rady Gminy Iława z dnia 30 września 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwalniania od opłat jak również trybu ich pobierania (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko – Mazurskiego z dnia 3 października 2017 r. poz. 3865) Koszt jednej godziny usług opiekuńczych, pozostających w zakresie zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iławie, będący podstawą naliczenia odpłatności za usługi dla podopiecznych, uchwala się w wysokości 24,00 zł.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85311100-3 - Usługi opieki społecznej dla osób starszych

85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

85312100-0 - Usługi opieki dziennej

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

4.5.5.) Wartość części: 1927000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2) część 2 - świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Iławie - wymogi dotyczące realizacji części 2:
a) Przewidywana szacunkowa liczba godzin wynosi 360 h. Rzeczywista ilość usług będzie uzależniona od faktycznych potrzeb zamawiającego. Liczba godzin usług może ulec zmianie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. W takim przypadku ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian w czasie trwania umowy.
b) kod CPV: 85311200-4 nazwa: usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych, 85312120-6 nazwa: usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
c) Szczegółowy zakres usługi określa wzór umowy wraz załącznikami - stanowiący załącznik nr 6 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

4.5.5.) Wartość części: 54000,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) część 3 - usługi logopedyczne - wymogi dotyczące realizacji części 3:
a) przedmiotem zamówienia jest wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania na terenie Gminy Iława (teren wiejski)
w formie usług logopedycznych, którym Zamawiający przyznał te usługi stosowną decyzją administracyjną,
b) przewidywana szacunkowa liczba godzin wynosi 360 h. Rzeczywista ilość usług będzie uzależniona od faktycznych potrzeb zamawiającego. Liczba godzin usług może ulec zmianie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia i sytuację życiową osób wymagających pomocy. W takim przypadku ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian w czasie trwania umowy,
c) kod CPV: 85311200-4 nazwa: usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych, 85312120-6 nazwa: usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną,
d) Szczegółowy zakres usługi określa wzór umowy wraz załącznikami - stanowiący załącznik nr 6 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

4.5.5.) Wartość części: 54000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1924950,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2023350,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1924950,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Spółdzielnia Socjalna Horyzonty

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7441810826

7.3.3) Ulica: ul. Marii Skłodowskiej-Curie 23C

7.3.4) Miejscowość: Iława

7.3.5) Kod pocztowy: 14-200

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1924950,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Po otwarciu ofert zamawiający stwierdził, iż w sposobie obliczenia ceny nie uwzględnił zapisów dotyczących kwestii obliczenia ceny ofert składanych przez osoby fizyczne. Kwestia ta powinna być uregulowana w treści SWZ. Zamawiający w celu zapewnienia porównywalności ofert winien do SWZ prowadzić zapis, z którego będzie wynikało, że cena oferty złożonej przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej powinna zawierać zaliczkę na podatek dochodowy oraz wszelkie należne składki, które to zamawiający, zgodnie z obowiązującymi przepisami, będzie zobowiązany naliczyć i odprowadzić. Tym samym, wykonawca będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej winien wyrazić zgodę na pomniejszenie swoich należności (ceny oferty) o zaliczki i składki, które zamawiający będzie zobowiązany naliczyć i odprowadzić w związku z realizacją umowy. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dokonał dookreślenia sposobu obliczenia w powyższy sposób co doprowadziło do nieporównywalności ofert w części 2 i 3 przedmiotu zamówienia. Powyższe oznacza, iż zamawiający na skutek błędu logicznego doprowadził do sytuacji, w której nie jest możliwe dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej bez doprowadzenia do sytuacji, w której postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z dyspozycją art. art. 255 pkt 6 ustawy Pzp w związku z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia. Z uwagi na fakt, iż na tym etapie prowadzonego postępowania nie ma możliwości usunięcia wadliwych postanowień specyfikacji postępowanie w części 2 i 3 zostaje unieważnione. Takie stanowisko zamawiającego znajduje odzwierciedlenie w wyroku Sądu Okręgowego w Zielonej Górze z dnia 26 maja 2011 r. sygn. akt I C 371/10 (LEX nr 1714131), w którym Sąd stwierdził - „(..)Każde rażące naruszenie ustawy przy wyborze ofert prowadzi do nieważności umowy w sprawie zamówienia publicznego, nawet, jeśli nie wpłynęło w ogóle na wynik postępowania (np. dokonanie oceny ofert za pomocą dodatkowego kryterium niewskazanego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które dało taki sam rezultat, jak ocena ofert dokonana za pomocą kryteriów podanych w specyfikacji (...)”. Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia ze względu na jego wadę, o ile spełnia ona dwa kryteria. Musi to być wada niemożliwa do usunięcia po jej stwierdzeniu ze względu na stan zaawansowania postępowania o udzielenie zamówienia. Ponadto chodzi o nieprawidłowości rzutujące bezpośrednio na zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Celem postępowania jest bowiem zawarcie wyłącznie w pełni skutecznej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na przeszkodzie stają zatem wyłącznie nieusuwalne wady proceduralne (nie podlegające konwalidacji), obciążające postępowanie w sposób nieodwracalny. Mogą to być zarówno nieprawidłowe działania, jak i zaniechania zamawiającego.1 W przedmiotowym przypadku taka sytuacja nastąpiła w zakresie części 2 i 3.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Po otwarciu ofert zamawiający stwierdził, iż w sposobie obliczenia ceny nie uwzględnił zapisów dotyczących kwestii obliczenia ceny ofert składanych przez osoby fizyczne. Kwestia ta powinna być uregulowana w treści SWZ. Zamawiający w celu zapewnienia porównywalności ofert winien do SWZ prowadzić zapis, z którego będzie wynikało, że cena oferty złożonej przez osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej powinna zawierać zaliczkę na podatek dochodowy oraz wszelkie należne składki, które to zamawiający, zgodnie z obowiązującymi przepisami, będzie zobowiązany naliczyć i odprowadzić. Tym samym, wykonawca będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej winien wyrazić zgodę na pomniejszenie swoich należności (ceny oferty) o zaliczki i składki, które zamawiający będzie zobowiązany naliczyć i odprowadzić w związku z realizacją umowy. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dokonał dookreślenia sposobu obliczenia w powyższy sposób co doprowadziło do nieporównywalności ofert w części 2 i 3 przedmiotu zamówienia. Powyższe oznacza, iż zamawiający na skutek błędu logicznego doprowadził do sytuacji, w której nie jest możliwe dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej bez doprowadzenia do sytuacji, w której postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zgodnie z dyspozycją art. art. 255 pkt 6 ustawy Pzp w związku z art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli zamawiający z naruszeniem ustawy udzielił zamówienia. Z uwagi na fakt, iż na tym etapie prowadzonego postępowania nie ma możliwości usunięcia wadliwych postanowień specyfikacji postępowanie w części 2 i 3 zostaje unieważnione. Takie stanowisko zamawiającego znajduje odzwierciedlenie w wyroku Sądu Okręgowego w Zielonej Górze z dnia 26 maja 2011 r. sygn. akt I C 371/10 (LEX nr 1714131), w którym Sąd stwierdził - „(..)Każde rażące naruszenie ustawy przy wyborze ofert prowadzi do nieważności umowy w sprawie zamówienia publicznego, nawet, jeśli nie wpłynęło w ogóle na wynik postępowania (np. dokonanie oceny ofert za pomocą dodatkowego kryterium niewskazanego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, które dało taki sam rezultat, jak ocena ofert dokonana za pomocą kryteriów podanych w specyfikacji (...)”. Zamawiający ma obowiązek unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia ze względu na jego wadę, o ile spełnia ona dwa kryteria. Musi to być wada niemożliwa do usunięcia po jej stwierdzeniu ze względu na stan zaawansowania postępowania o udzielenie zamówienia. Ponadto chodzi o nieprawidłowości rzutujące bezpośrednio na zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Celem postępowania jest bowiem zawarcie wyłącznie w pełni skutecznej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Na przeszkodzie stają zatem wyłącznie nieusuwalne wady proceduralne (nie podlegające konwalidacji), obciążające postępowanie w sposób nieodwracalny. Mogą to być zarówno nieprawidłowe działania, jak i zaniechania zamawiającego.1 W przedmiotowym przypadku taka sytuacja nastąpiła w zakresie części 2 i 3.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1. O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają
warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Tak - przedmiotowe zastrzeżenie dotyczy tylko części 1 przedmiotu zamówienia.
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej dla części 1:
1) Termin realizacji usługi
a) dla części 1 - 36 miesięcy od 01.01.2022 r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.