eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Włocławek › Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) dla potrzeb jednostek organizacyjnych Powiatu Włocławskiego i Powiatowego Urzędu Pracy we Włocławku



Ogłoszenie z dnia 2021-12-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) dla potrzeb jednostek organizacyjnych Powiatu Włocławskiego i Powiatowego Urzędu Pracy we Włocławku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT WŁOCŁAWSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: Referat Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866778

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Cyganka 28

1.5.2.) Miejscowość: Włocławek

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski

1.5.7.) Numer telefonu: (54) 230 46 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@powiat.wloclawski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wloclawski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) dla potrzeb jednostek organizacyjnych Powiatu Włocławskiego i Powiatowego Urzędu Pracy we Włocławku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aa9f35c1-43a8-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00333520

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000098/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) dla potrzeb jednostek organizacyjnych Powiatu Włocławskiego i Powiatowego Urzędu Pracy we Włocławku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00266804/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.1.20.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 620280,06 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) dla potrzeb jednostek organizacyjnych Powiatu Włocławskiego i Powiatowego Urzędu Pracy we Włocławku.
Jednostki organizacyjne objęte przedmiotowym postępowaniem:
1) Starostwo Powiatowe we Włocławku, 87-800 Włocławek;
2) Dom Pomocy Społecznej w Wilkowiczkach, Wilkowiczki 25, 87-850 Choceń;
3) Dom Pomocy Społecznej w Rzeżewie, Rzeżewo, 87-840 Lubień Kujawski;
4) Dom Pomocy Społecznej w Kurowie, Kurowo 44, 87-821 Baruchowo;
5) Dom Pomocy Społecznej w Kowalu, ul. Kopernika 19, 87-820 Kowal;
6) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Jaś" w Brzeziu, Brzezie 35 E, 87-880 Brześć Kujawski;
7) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Małgosia" w Brzeziu, Brzezie 35 D, 87-880 Brześć Kujawski;
8) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Ostoja" w Lubieniu Kujawskim, ul. Żwirki i Wigury 4A, 87-840 Lubień Kujawski;
9) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Przystań" w Lubieniu Kujawskim, ul. Żwirki i Wigury 4B, 87-840 Lubień Kujawski;
10) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 18, 87-840 Lubień Kujawski;
11) Zespół Szkół im. Jana Kasprowicza w Izbicy Kujawskiej, ul. Nowomiejska 5, 87-865 Izbica Kujawska;
12) Zespół Szkół w Lubrańcu, ul. Brzeska 51, 87-890 Lubraniec;
13) Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lubieńcu, Lubieniec 40, 87-860 Chodecz;
14) Zespół Szkół im. Marii Grodzickiej w Lubrańcu Marysinie, Marysin 30, 87-890 Lubraniec;
15) Powiatowy Zarząd Dróg we Włocławku z/s w Jarantowicach, Jarantowice 5, 87-850 Choceń;
16) Powiatowy Urząd Pracy we Włocławku, ul. Kapitulna 24, 87-800 Włocławek.

Jednocześnie zamawiający informuje, że w instalacje fotowoltaiczną są wyposażone (są lub będą prosumentem) następujące jednostki organizacyjne:
1) Dom Pomocy Społecznej w Wilkowiczkach, Wilkowiczki 25, 87-850 Choceń;
2) Dom Pomocy Społecznej w Rzeżewie, Rzeżewo, 87-840 Lubień Kujawski;
3) Dom Pomocy Społecznej w Kurowie, Kurowo 44, 87-821 Baruchowo;
4) Dom Pomocy Społecznej w Kowalu, ul. Kopernika 19, 87-820 Kowal;
5) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Jaś" w Brzeziu, Brzezie 35 E, 87-880 Brześć Kujawski;
6) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Małgosia" w Brzeziu, Brzezie 35 D, 87-880 Brześć Kujawski;
7) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Ostoja" w Lubieniu Kujawskim, ul. Żwirki i Wigury 4A, 87-840 Lubień Kujawski;
8) Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Przystań" w Lubieniu Kujawskim, ul. Żwirki i Wigury 4B, 87-840 Lubień Kujawski;
9) Zespół Szkół im. Jana Kasprowicza w Izbicy Kujawskiej, ul. Nowomiejska 5, 87-865 Izbica Kujawska;
10) Zespół Szkół w Lubrańcu, ul. Brzeska 51, 87-890 Lubraniec;
11) Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Lubieńcu, Lubieniec 40, 87-860 Chodecz;
12) Zespół Szkół im. Marii Grodzickiej w Lubrańcu Marysinie, Marysin 30, 87-890 Lubraniec;
13) Powiatowy Zarząd Dróg we Włocławku z/s w Jarantowicach, Jarantowice 5, 87-850 Choceń;
14) Powiatowy Urząd Pracy we Włocławku, ul. Kapitulna 24, 87-800 Włocławek.
Szczegółowe dane elektrowni fotowoltaicznych zawiera Zestawienie instalacji fotowoltaicznych, które stanowi Załącznik nr 1a do SWZ.
Zasady rozliczeń:
1) W związku z posiadaniem przez jednostki zamawiającego statusu prosumenta wykonawca będzie prowadził rozliczenia na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa. Na dzień wszczęcia postępowania zasady te uregulowane są w art. 4 i 5 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2021 r., poz. 610, ze zm.);
2) Wykonawca będzie dokonywał rozliczenia ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w celu jej zużycia na potrzeby własne przez prosumenta wytwarzającego energię elektryczną w mikroinstalacji o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej:
a) większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,7,
b) nie większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,8;
3) Zamawiający zobowiązany jest poinformować wykonawcę o zmianach wpływających na sposób prowadzenia rozliczeń, w szczególności o utracie statusu prosumenta, zmianach łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej mikroinstalacji, rodzaju źródła energii w mikroinstalacji, trwałego odłączenia mikroinstalacji od sieci OSD, w terminie 14 dni od dnia zmiany.

2. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (obejmująca dostawę i świadczenie usług dystrybucji) energii elektrycznej do punktów poboru energii (PPE) o łącznym szacowanym wolumenie 1.023,433 MWh w okresie od dnia 01.01.2022 r. do dnia 31.12.2022 r. Wskazana szacowana ilość energii, to ilość jaką zamawiający zamierza nabyć i nie obejmuje energii wyprodukowanej we własnym zakresie.
Szczegóły dotyczące zużycia energii elektrycznej w poszczególnych punktach poboru energii opisane zostały w Załączniku nr 1 do SWZ - Zestawienie punktów poboru energii zamawiającego. Punkty poboru energii zamawiającego to: budynki biurowe, ośrodki mieszkalne, szkoły i sygnalizacja drogowa. Punkty poboru energii zaliczone są do grupy taryfowej G lub C. W Załączniku nr 1 do SWZ w odpowiednich kolumnach „Nabywca” oraz „Odbiorca” wskazano nabywców oraz adresy do przesyłania faktur.
Wskazane powyżej prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiających (odbiorców) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą Taryfą Operatora.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości punktów poboru energii. W takiej sytuacji strony umowy podpiszą aneks do umowy.

Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia był dostępny do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych.

Zamawiający dołożył wszelkich starań, aby w opisie przedmiotu zamówienia nie znalazł się żaden znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę. Jeśli w dokumentach zamówienia, wskazano znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, ma to wyłącznie charakter informacyjny.
3. Dla jednostek organizacyjnych Powiatu Włocławskiego zostanie podpisana wspólna umowa kompleksowa dostawy energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) z wykonawcą dla punktów poboru energii wg załącznika nr 1 do SWZ - Zestawienie punktów poboru energii zamawiającego. Zamawiający posiada aktualnie zawarte umowy kompleksowe z Energa - Obrót S.A. Aleja Grunwaldzka 472D, 80-309 Gdańsk na czas określony do dnia 31.12.2021 r. Właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (dalej OSD), tj. Energa - Operator S.A. ul. Marynarki Polskiej 130, 80-557 Gdańsk. Dostawcą rezerwowym dla PPE objętych postępowaniem jest Energa - Obrót S.A. Aleja Grunwaldzka 472D, 80-309 Gdańsk.
Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i zamawiających (odbiorców) umowy właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz do reprezentowania zamawiających (odbiorców) przed OSD.

Szczegółowe obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji niniejszego zamówienia określają Projektowane postanowienia umowy - Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Standardy jakościowe:
1. Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
2. Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. z 2021 r., poz. 716, ze zm.) i aktach wykonawczych, a w szczególności Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczególnych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r., Nr 93 poz. 623, ze zm.) i Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 06 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2019 r., poz. 503, ze zm.).
3. Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:
1) grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;
2) sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączenia do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;
3) stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniem podziału na stawki wynikające z:
- dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej),
- korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe),
- odczytywania wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli (stawki
abonamentowe),
- przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłaty przejściowej),
- zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie
elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE);
- udzielenia wsparcia dla energii elektrycznej wytwarzanej w wysokosprawnej kogeneracji (stawka opłaty kogeneracyjnej),
- zapewnienia średnioterminowego i długoterminowego bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej do odbiorców końcowych (stawka opłaty mocowej);
4) sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;
5) sposób ustalania opłat za:
- ponadumowny pobór energii biernej,
- przekroczenia mocy umownej,
- nielegalny pobór energii elektrycznej,
6) opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;
7) opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw z przyczyn, o których mowa w art. 6b ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1120434,23 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1120434,23 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1120434,23 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Energa - Obrót S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 220418835

7.3.3) Ulica: Aleja Grunwaldzka 472

7.3.4) Miejscowość: Gdańsk

7.3.5) Kod pocztowy: 80-309

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1120434,23 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.