eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Złotniki Kujawskie › Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Helenowo

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-07-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Helenowo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Złotniki Kujawskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350808

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Powstańców Wielkopolskich 6

1.5.2.) Miejscowość: Złotniki Kujawskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-180

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zlotnikikujawskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlotnikikuj.ires.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Helenowo

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-304dc3a2-13f2-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00331342

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00026676/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Helenowo

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00275615

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 271.1.13.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3. Przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce nr 22 obręb Helenowo (odcinek C-D w dokumentacji projektowej) i drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce nr 16 obręb Helenowo (odcinek E-F w dokumentacji projektowej).
3.1.Stan istniejący:
Odcinek zlokalizowany na działce nr 22 obręb Helenowo ma długość 0,46km, na potrzeby opracowania oznaczono go, jako C-D. Odcinek zlokalizowany na działce nr 16 obręb Helenowo objęty przebudową ma długość 0,28 km, na potrzeby opracowania oznaczono go, jako E-F.
Obecnie droga posiada nawierzchnię tłuczniowo - żużlową o zmiennych i nieregularnych parametrach geometrycznych i mechanicznych oraz nieokreślonej kategorii ruchu. Grubość istniejącej nawierzchni tłuczniowo żużlowej wynosi 19÷21cm. Szerokość istniejącej jezdni około 3÷3,5m.
Ukształtowanie terenu jest raczej płaskie, do drogi przylegają pola uprawne oraz budynki zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej. Zjazdy do posesji i na pola rolne mają nawierzchnię gruntową lub częściowo utwardzoną kruszywem. Brak jest przepustów pod zjazdami. Wody opadowe odprowadzane są na pasy zieleni przylegające do jezdni. Na przebudowywanym odcinku drogi nie występują przepusty pod konstrukcją jezdni.
W pasach zieleni występuje roślinność trawiasta oraz pojedyncze drzewa o zróżnicowanych gatunkach i wieku. Na odcinku drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce nr 22 obr. Helenowo wzdłuż lewej krawędzi występują wielogatunkowe grupy siewek drzew i krzewów.
Odcinkowo wzdłuż pasa drogowego przebiega napowietrzna linia energetyczna, z której lokalnie wyprowadzono podziemne przyłącza energetyczne oraz podziemna linia telekomunikacyjna, lokalnie ingerująca w pas drogowy. W sąsiedztwie pasa drogowego zlokalizowano sieć wodociągową, z której lokalnie wykonano podziemne przyłącza do posesji przebiegające prostopadle do osi drogi.

Warunki gruntowe
Na podstawie przeprowadzonych przez TEST POINT Laboratorium Budowlane Waldemar Śmigielski badań na odcinku C-D pod warstwą istniejącego żużla z lokalnymi dodatkami gruzu o łącznej grubości 10 cm, stwierdzono występowanie piasków średnich szarobrązowych o miąższości 60 cm, pod którą zalegają warstwy gliny brązowej. Warunki gruntowe określono jako G4.
Na odcinku E-F pod warstwą istniejącego żużla z lokalnymi dodatkami gruzu o łącznej grubości 23 cm, stwierdzono występowanie piasków średnich szarobrązowych z przewarstwieniem z otoczaków o miąższości 37 cm, pod którą zalegają warstwy gliny brązowej. Warunki gruntowe określono jako G4.

Warunki wodne określono jako przeciętne.
Obiekt zakwalifikowano do pierwszej kategorii geotechnicznej. (zgodnie z §4 ust.3 pkt 1. lit. c rozporządzenia w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych z dnia 25.04.2012 r. z późn. zmianami.

Warunek mrozoodporności:
Dla gruntów kategorii G4 i klasy obciążenia KR1 minimalna grubość konstrukcji wynosi 0,5hz = 0,5x1m = 0,5m.

Oznakowanie dróg
Brak istniejącego oznakowania pionowego i poziomego.

3.2. Stan projektowany
Drogę zaprojektowano zgodnie z obowiązującymi przepisami, z zachowaniem ograniczeń wynikających z warunków terenowych. Drogę zaprojektowano, jako jednojezdniową o dwóch kierunkach ruchu, z mijankami umożliwiającymi wzajemne wyminięcie.
Przyjęto następujące parametry projektowe:
- kategoria ruchu KR1
- klasa drogi - D
- prędkość projektowa – 30 km/h
- szerokość jezdni bitumicznej 3,5m z poszerzeniem w obrębie mijanek do łącznej szerokości jezdni 5m, z obustronnymi poboczami utwardzonymi kruszywem łamanym 0/31,5mm na szerokości 0,75m - odwodnienie za pomocą spadków poprzecznych na przyległe pasy zieleni, lokalnie zaprojektowano wykonanie w pasach zieleni muld trawiastych.

3.2.1. Roboty rozbiórkowe:
Roboty rozbiórkowe obejmują:
- Rozbiórkę istniejącej nawierzchni tłuczniowo żużlowej na jezdni i zjazdach oraz rozbiórkę nawierzchni z kostki betonowej na zjeździe nr Z5.

3.2.2 Roboty ziemne.
Zakres robót ziemnych obejmuje:
- usunięcie warstwy humusu
- wykonanie wykopów – w tym korytowanie jezdni i utwardzonych poboczy, wykonanie muld trawiastych,
- wykonanie nasypów
- wykonanie koryt pod zjazdy
- ułożenie warstwy humusu gr. 10 cm wraz z obsiewem trawą na skarpach nasypu drogi oraz skarpach i dnie rowu.
Humusowanie należy wykonać wzdłuż poboczy oraz na projektowanych rowach przydrożnych.
Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zgłosić zamiar ich rozpoczęcia gestorom urządzeń zgodnie z uzgodnieniami branżowymi oraz zapoznać się z naniesieniami tych urządzeń.
Roboty ziemne wykonać zgodnie z tabelą robót ziemnych i przekrojami poprzecznymi.

3.2.3.Droga w planie
W planie przebieg trasy dostosowano do warunków terenowych, istniejącego zagospodarowania terenu, granic pasa drogowego oraz przebiegu istniejącej jezdni i ukształtowania terenu. W miejscach o wystarczającej szerokości pasa drogowego zaprojektowano wykonanie muld trawiastych, bezodpływowych.
Długość odcinka drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce nr 22 wynosi 464,08m, odcinka drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce nr 16 wynosi 274,85. W planie występują załamania i łuki poziome o promieniach 30÷3000m.
Szczegóły projektowanej geometri trasy w planie przedstawiono na rys. nr 2 oraz w opracowaniach „wykaz punktów głównych trasy” i „wykaz elementów trasy”.
Jezdnia na całej długości trasy szerokości 3,5 m poszerzona w obrębie mijanek do 5,0m oraz na łuku poziomym W6 do szer. 4,1 i na łuku W9 do 5,5m. Spadek poprzeczny jezdni zmienny jednostronny lub daszkowy daszkowy 2%, na łuku poziomym W6 jednostronny 5% i na łuku W9 do 7% w kierunku środka łuku. Szerokości i spadki poprzeczne wraz z odcinkami przejściowymi pokazano na rys. nr 2.

3.2.4. Droga w profilu podłużnym
Profil podłużny drogi odwzorowuje stan istniejący, z wyniesieniem powyżej istniejącej nawierzchni w celu poprawy odwodnienia jezdni oraz z drobnymi korektami mającymi, na celu zachowanie jej płynności i ograniczenie liczby punktów załamań i łuków pionowych. Profil podłużny osi jezdni oraz niwelety dna rowów przedstawiono na rys. nr 3.

3.2.5. Zjazdy
Zjazdy zaprojektowano o nawierzchni bitumicznej. W przypadku zjazdów, na których wykonanie normatywnego spadku podłużnego (maks. 5%) jest niemożliwe z uwagi na występujące różnice wysokości drogi i przyległego terenu należy wykonać powiązania z kruszywa łamanego gr. średniej 15cm, niwelującego różnicę wysokości lub wykonać niwelację terenu dowiązującą go do poziomu zjazdu.

Zjazdy bitumiczne zaprojektowano w następującej konstrukcji:
- 5cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2
- 15 cm - podbudowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0/31,5 wg WT-4
- 15 cm warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2, wg WT5
- grunt rodzimy zagęszczony o E2=min. 25 MPa ( z uwagi na wyniesienie zjazdów względem jezdni przyjęto łączną grubość konstrukcji nawierzchni i gruntów rodzimych lub nasypowych z piasku powyżej 0,5m).

Uwaga: Przed ułożeniem każdej warstwy bitumicznej należy wykonać oczyszczenie warstwy podkładowej i jej skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową.

3.2.6. Nawierzchnie jezdni
Z uwagi na technologię robót przewidziano na całej długości robót następującą konstrukcję jezdni:
- 4cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2
- 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W wg WT-2
- 20 cm - podbudowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 wg WT-4
- 21 cm – warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 wg WT5
- grunt rodzimy zagęszczony o E2= min. 25MPa

Uwaga: Przed ułożeniem każdej warstwy bitumicznej należy wykonać oczyszczenie warstwy podkładowej i jej skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową.
Warstwę ścieralną należy ułożyć pełną szerokością, bez szwu podłużnego. Na odcinkach gdzie ze względu na warunki terenowe lub technologiczne nie będzie możliwe wykonanie nawierzchni bez szwu, należy zastosować taśmy bitumiczne.

3.2.7. Pobocza
Na całości opracowania zaprojektowano obustronne pobocza o szerokości 0,75m o spadkach poprzecznych 8% wzdłuż dolnej krawędzi jezdni oraz spadek jak na jezdni od strony wyższej krawędzi jezdni. Pobocza zaprojektowano, jako umocnione kruszywem łamanym 0/31,5mm, warstwa grubości 15cm.

3.2.8. Odwodnienie
Na całym odcinku drogi objętym opracowaniem odwodnienie drogi powierzchniowe, za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na przyległe pasy zieleni, na odcinku drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce nr 22 w km 0+000,00÷ 0+026,61 zaprojektowano wzdłuż prawej krawędzi jezdni wykonanie muldy trawiastej gł. 60cm, na odcinku w km 0+026,61 ÷ 0+210 muldy trawiastej gł. 30cm, muldy bezodpływowe. Na odcinku drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działce nr 16 zaprojektowano wykonanie dwustronnych muld odwadniających, w km 0+000,00÷0+068,84 prawostronne wykonać muldy gł. 60cm pozostałe muldy do km 0+206,80 wykonać głębokości 30cm. Muldy gł. 60 cm wykonać w przekroju trapezowym ze skarpami o spadkach 1:1,5 i dnem szerokości 40cm, muldy gł. 30cm wykonać w przekroju łukowym o szerokości 150cm i strzałce zagłębienia 30cm. Muldy stanowią zagłębienie terenu, zwiększające powierzchnię zieloną, nie posiadają ujścia i nie będą prowadzić wód w sposób ciągły lub okresowy, nie stanowią rowów w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. „Prawo wodne” (art. 16 pkt. 47).

Dodatkowe informacje:
- właścicielem pozyskanego destruktu z rozbiórki będzie Zamawiający
- drewno po wycince drzew i krzewów stanowi własność Wykonawcy
- Wycinkę drzew i krzewów oraz nasadzenia zastępcze Wykonawca wykona zgodnie z decyzją Staroty Inowrocławskiego nr OSR.613.1.197.2022 z uwzględnieniem także 5 drzew znajdujących się na dz. nr 72 w m. Tuczno (ul. Średnia).
-Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu
- Po zakończeniu inwestycji Wykonawca opracuje kosztorysy powykonawcze

4.5.3.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 938704,02 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1414257,81 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 938704,02 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Polbud Polak sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5571701744

7.3.3) Ulica: Wyrobki 11

7.3.4) Miejscowość: Mogilno

7.3.5) Kod pocztowy: 88-300

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 938704,02 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-10-23

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.