eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czarnożyły › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 309 088,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2021-12-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 309 088,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZARNOŻYŁY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934619

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 48

1.5.2.) Miejscowość: Czarnożyły

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-310

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 43 84 16 281

1.5.8.) Numer faksu: 43 84 16 281

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@czarnozyly.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czarnozyly.4bip.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c6e5bdb4-4de4-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 309 088,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c6e5bdb4-4de4-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00330583

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001408/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 309 088,00 zł

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00284394/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Fn.I.271.1.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 2 309 088,00 zł (słownie złotych: dwa miliony trzysta dziewięć tysięcy osiemdziesiąt osiem 00/100).
2. Planowany okres spłaty i wysokość rat kapitałowych określony jest
w Harmonogramie spłaty kredytu, zwanym dalej „Harmonogramem”, który stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej SWZ.
3. Spłata kapitału kredytu nastąpi w okresie od 31 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2029 r., w terminach i wysokościach rat określonych w harmonogramie, o którym mowa w ust. 2.
4. Zamawiający nie ustanawia karencji w spłacie odsetek od udzielonego kredytu.
5. Uruchomienie kredytu odbędzie się na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego przelewem na wskazany rachunek bankowy, w ciągu 1 dnia roboczego od dnia otrzymania tej dyspozycji.
6. W przypadku wykorzystania niższej kwoty kredytu zaproponowane raty
w Harmonogramie spłat kredytu (zał. Nr 2) ulegną zmianie.
7. Wykonawca przygotowując ofertę musi uwzględnić oprocentowanie kredytu
wg średniej arytmetycznej stawki WIBOR 3M na dzień 22.11.2021 r., powiększoną
o marżę Wykonawcy.
8. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
9. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia, a ich spłata następować będzie miesięcznie, od dnia uruchomienia kredytu, w terminie do ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca. Dla wyliczenia odsetek przyjmuje się 365 dni w roku kalendarzowym.
10. Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat i prowizji bankowych od salda niewykorzystanej części kredytu oraz przedterminowej spłaty kapitału.
11. Wykonawca nie będzie pobierał innych kosztów niż odsetki bankowe od udzielonego kredytu i marży banku.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania w pełnej wysokości kredytu oraz renegocjacji kwot i terminów spłat kapitału, bez ponoszenia jakichkolwiek opłat.
13. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub w części.
14. W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony przedterminowo (wcześniej), odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej i innych dodatkowych opłat.
15. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba, że Zamawiający złoży odmienną dyspozycję na piśmie.
16. Gmina Czarnożyły nie realizuje postępowania naprawczego i nie przystępuje do jego realizacji, nie jest i nie była w restrukturyzacji w innym banku.
17. Zamawiający informuje, że nie posiada zaległości w uiszczaniu podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne oraz w regulowaniu zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
18. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanko wraz z deklaracją wekslową zaopatrzoną kontrasygnatą skarbnika gminy.
19. Zamawiający informuje, że nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców, bowiem przedstawił w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Czarnożyły wszelkie dane, które umożliwiają sporządzenie przez Wykonawców własnych analiz.
20. W celu zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, na stronie internetowej www.bip.czarnozyly.pl Zamawiający udostępnia następujące dokumenty:
- Uchwała Nr XXIX/155/20 Rady Gminy Czarnożyły z dnia 29 grudnia 2020 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2021 rok;
- Uchwała nr XXXIV/173/21 Rady Gminy Czarnożyły z dnia 15 czerwca 2021 roku
w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego oraz Uchwała
nr XXXVIII/192/21 Rady Gminy Czarnożyły z dnia 14 września 2021 roku zmieniająca uchwałę nr XXXIV/173/21 Rady Gminy Czarnożyły z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego;
- sprawozdania finansowe za rok: 2020, tj. Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N; Rb-27S, Rb-28S,
Rb UZ, Rb PDP, Rb ST;
- Uchwała Nr IV/254/2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Łodzi z dnia 02 grudnia 2020 r. w sprawie opinii dotyczącej projektu uchwały
o wieloletniej prognozie finansowej Gminy Czarnożyły,
- Uchwała Nr IV/8/2021 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Łodzi z dnia 21stycznia 2021 r. w sprawie opinii dotyczącej prawidłowości planowanej kwoty długu oraz możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Czarnożyły;
Uchwała nr IV/258/2021 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi
z dnia 21 października 2021 roku w sprawie opinii odnośnie możliwości spłaty kredytu długoterminowego w wysokości 2.309.088,00 zł oraz „Informacja o pozostałych do spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek wynikających z zawartych w przeszłości umów” sporządzona w dniu 25.11.2021 r. – stanowią załącznik Nr 4 do niniejszej SWZ.
Na podstawie art. 95 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na umowę o pracę przez wykonawcę, lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane ze świadczeniem usługi udzielenia kredytu, czyli osoby wydające dyspozycję wypłaty kredytu oraz dokonujące jego wypłaty, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy
z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. 2020, poz. 1320)

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 242994,28 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 281181,11 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 242994,28 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7240005265

7.3.3) Ulica: Senatorska 2a

7.3.4) Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

7.3.5) Kod pocztowy: 95-070

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 242994,28 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2029-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.