eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czarna Białostocka › Świadczenie usług transportowych uczniów pochodzących z terenu gminy Czarna Białostocka w roku szkolnym 2022/2023



Ogłoszenie z dnia 2022-08-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług transportowych uczniów pochodzących z terenu gminy Czarna Białostocka w roku szkolnym 2022/2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarna Białostocka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659036

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Torowa 14 A

1.5.2.) Miejscowość: Czarna Białostocka

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-020

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 857131340

1.5.8.) Numer faksu: 857131349

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@czarnabialostocka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług transportowych uczniów pochodzących z terenu gminy Czarna Białostocka w roku szkolnym 2022/2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d53af3ed-13f1-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00324024

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00022519/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Dowóz dzieci do Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej na podstawie zakupionych biletów miesięcznych wraz ze sprawowaniem opieki w czasie przewozu w roku szkolnym 2022/2023

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00293054/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Or.271.13.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 178730,73 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I: Świadczenie usług transportowych uczniów do Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych w roku szkolnym 2022/2023.

1) Wykaz miejscowości (przystanków) z których zabierane będą dzieci:
a) Trasa I (30 uczniów)
Klimki, Wólka Ratowiecka, Ruda Rzeczka, Złotoria I, II, Złota Wieś, Ogóły;
b) Trasa II (26 uczniów)
Karczmisko, Kosmaty Borek; Kosmaty Borek kolonia
c) Trasa III (17 uczniów)
Brzozówka Ziemiańska, Brzozówka Strzelecka, Łapczyn, Chmielnik; Lacka Buda
d) Trasa IV (33 uczniów)
Zdroje, Osierodek, Jezierzysk, Niemczyn, Oleszkowo;
e) Trasa V (13 uczniów)
Czarna Wieś Kościelna – Czarna Białostocka ul. Wrzosowa.
2) Wykaz miejscowości (przystanków) do których dowożone będą dzieci:
a) Trasa I (30 uczniów)
Ogóły, Złota Wieś, Złotoria I, II, Ruda Rzeczka, Wólka Ratowiecka, Klimki;
b) Trasa II (26 uczniów)
Kosmaty Borek kolonia, Kosmaty Borek, Karczmisko;
c) Trasa III (17 uczniów)
Lacka Buda, Chmielnik, Łapczyn, Brzozówka Strzelecka, Brzozówka Ziemiańska;
d) Trasa IV (33 uczniów)
Oleszkowo, Niemczyn, Jezierzysk, Osierodek, Zdroje;
e) Trasa V (13 uczniów)
Czarna Wieś Kościelna – Czarna Białostocka ul. Wrzosowa.
3) Wymagania dodatkowe dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Wykonawca będzie dowoził uczniów w dni nauki szkolnej na podstawie sprzedanych biletów miesięcznych. Dowóz i odwóz dzieci odbywać się będzie według harmonogramu ustalonego przez dyrektora Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej do którego Wykonawca jest zobowiązany się dostosować, przy założeniu, że dowóz uczniów rozpoczynać się będzie nie wcześniej niż o godz. 06:40 z pierwszego przystanku a przejazd do szkoły nastąpi nie później niż o godz. 7:55, oraz że powrót odbywać się będzie pomiędzy godz. 14:00 – 16:00.
W przypadku zmian w organizacji zajęć polegających na: skróceniu godzin nauki, egzaminu ósmoklasisty lub innych przyczyn Wykonawca zostanie powiadomiony przez dyrektora Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej o zmianie terminu dowozu lub odwozu uczniów co najmniej na 3 dni przed planowaną zmianą.
b) Przewozy rozliczane będą na podstawie ilości zakupionych biletów miesięcznych.
c) Usługa będzie świadczona przy użyciu środków transportowych spełniających wymagane warunki techniczne, oraz oznakowanych w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo, higienę i wygodę przewożonych osób. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z wykorzystaniem środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia.
d) Wykonawca ubezpiecza autobusy/ busy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem, posiada ważne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC i NNW.
e) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kierowców pojazdów, którzy posiadają uprawnienia, o których mowa w art. 39a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 180 ze zm.).
Pracownik oraz pojazd wykazany dla danej części zamówienia nie może być wykazywany powtórnie w innych częściach zamówienia.
f) Wykonawca zamówienia podczas przewozu musi zapewnić w autobusie odpowiednią liczbę miejsc siedzących dla każdego dziecka, odpowiednio do każdego zadania.
g) W okresie jesienno - zimowym pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane.
h) Dyrektor Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w danym miesiącu) dostarczy Wykonawcy imienną listę uczniów. Przed przekazaniem imiennej listy uczniów Dyrektor Szkoły Podstawowej zawrze z Wykonawcą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 14 do SWZ.
i) Wykonawca na 3 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w danym miesiącu) dostarczy do szkoły bilety miesięczne, zgodnie z imiennym wykazem uczniów.
j) Odbiór dostarczonych biletów miesięcznych odbywać się będzie każdorazowo w obecności upoważnionego przedstawiciela szkoły, który własnoręcznym podpisem potwierdzi dostarczoną ilość biletów.
k) Dyrektor Szkoły Podstawowej w Czarnej Wsi Kościelnej może zwrócić Wykonawcy niesłusznie wystawiony bilet miesięczny do 5-go dnia każdego miesiąca pod warunkiem, że na jego podstawie nie były odbywane przejazdy. Zwrócony bilet miesięczny będzie stanowił podstawę do sporządzenia korekty faktury za dany miesiąc.
l) Wszystkie dzieci, które rozpoczynają zajęcia lekcyjne muszą być przywiezione do szkoły przynajmniej na 5 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.
m) Wykonawca w razie awarii własnego autobusu zobowiązany jest bezzwłocznie (nie później niż w ciągu 120 minut) zapewnić pojazd zastępczy do przewozu uczniów, odpowiednio przystosowany do wykonania przewozu, sprawny technicznie i oznakowany. Nie zapewnienie pojazdu zastępczego spowoduje obciążenie Wykonawcy karą w wysokości 500 zł każdorazowo.
n) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia chyba, że wynikało to z winy Zamawiającego lub osób, za które ponosi odpowiedzialność.
o) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany w zakresie liczby dowożonych i odwożonych uczniów, która spowoduje wzrost lub spadek ilości zakupionych biletów miesięcznych w przypadku zmiany rzeczywistej liczby przewożonych uczniów.
p) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian, które są uzależnione od rozkładu zajęć lekcyjnych w szkołach i nieprzewidzianych zdarzeń na drogach.
q) Na co najmniej 10 dni przed rozpoczęciem roku szkolnego Wykonawca przedstawi projektowany rozkład jazdy autobusów, spełniający wymagania co do organizacji i realizacji dowozu uczniów.
r) Transport musi być przeprowadzony ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu, jak również w trakcie ich wsiadania i wysiadania. Kierowca autobusu nie może pełnić funkcji opiekuna.
s) W przypadku pozostawania wolnych miejsc w autobusie/ busie Zamawiający wyraża zgodę na świadczenie usług na rzecz innych osób poprzez sprzedaż biletów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

4.5.5.) Wartość części: 120042,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II: Świadczenie usług transportowych uczniów do specjalnych placówek oświatowych w Białymstoku wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów na podstawie zakupionych biletów miesięcznych w roku szkolnym 2022/2023.
1) Wykaz miejscowości (miejsc/przystanków) z których zabierane będą dzieci:
a) Osierodek (1 dziecko)
b) Kosmaty Borek (1 dziecko)
c) Czarna Białostocka ul. Młynowa (1 dziecko)
ul. Białostocka (1 dziecko)
ul. Sienkiewicza PKS (6 dzieci)
2) Wykaz placówek oświatowych do których należy dowieść i odebrać dzieci:
a) Technikum nr 6 z Oddziałami integracyjnymi ul. Sienkiewicza 57 Białystok (1 dziecko)
b) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Antoniuk F 40 (1 dziecko)
c) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Antoniuk F 40 (4 osoby)
d) Przedszkole Terapeutyczne, ul. Wrocławska 6 (1 osoba)
e) Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy AKTYWNI ul. Piasta 156 (1 osoba)
f) Szkoła Podstawowa nr 46 Specjalna w Białymstoku, ul. Słonimska 3, 15-029 Białystok (1 osoba)
g) Szkoła Podstawowa nr 17 Specjalna w Białymstoku ul. Rzemieślnicza 12/3 (1 osoba)
3) Wymagania dodatkowe dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Transport odbywa się we wszystkie dnia nauki, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2022/2023.
Harmonogram i sposób odbioru poszczególnych dzieci i odwozu na zajęcia oraz ich odbioru po zajęciach i dowozu do miejsc zamieszkania Wykonawca będzie zobowiązany uzgodnić z Zamawiającym w porozumieniu z opiekunami/rodzicami, kierując się tygodniowym planem zajęć lekcyjnych z uwzględnieniem następujących warunków:
- każde dziecko winno być dowiezione do placówki w takim czasie, aby możliwe było rozpoczęcie przez nie o czasie zajęć lekcyjnych i zabranie po ich ukończeniu bez nadmiernego oczekiwania,
- czas przebywania dzieci w podróży winien być możliwie najkrótszy.
W przypadku zmian w organizacji zajęć lub innych przyczyn Wykonawca zostanie powiadomiony przez Zamawiającego o zmianie terminu dowozu lub odwozu uczniów co najmniej na 3 dni przed planowaną zmianą.
b) Przewozy rozliczane będą na podstawie ilości zakupionych biletów miesięcznych.
c) Usługa będzie świadczona przy użyciu środków transportowych spełniających wymagane warunki techniczne do przewożenia osób niepełnosprawnych, oraz oznakowanych w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, zapewniające maksymalne bezpieczeństwo, higienę i wygodę przewożonych osób. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia z wykorzystaniem środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia.
d) Wykonawca ubezpiecza autobusy/ busy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem, posiada ważne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC i NNW.
e) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kierowców pojazdów, którzy posiadają uprawnienia, o których mowa w art. 39a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 180 ze zm.).
Pracownik oraz pojazd wykazany dla danej części zamówienia nie może być wykazywany powtórnie w innych częściach zamówienia.
f) Wykonawca zamówienia podczas przewozu musi zapewnić w autobusie odpowiednią liczbę miejsc siedzących dla każdego dziecka, odpowiednio do każdego zadania.
g) W okresie jesienno - zimowym pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane.
h) Zamawiający najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w danym miesiącu) dostarczy Wykonawcy imienną listę uczniów. Przed przekazaniem imiennej listy uczniów Zamawiający zawrze z Wykonawcą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Wzór umowy stanowi Załącznik nr 15 do SWZ.
i) Wykonawca na 3 dni przed rozpoczęciem wykonywania usługi (w danym miesiącu) dostarczy Zamawiającemu bilety miesięczne, zgodnie z imiennym wykazem uczniów.
j) Odbiór dostarczonych biletów miesięcznych odbywać się będzie każdorazowo w obecności upoważnionego pracownika Zamawiającego, który własnoręcznym podpisem potwierdzi dostarczoną ilość biletów.
k) Zamawiający może zwrócić Wykonawcy niesłusznie wystawiony bilet miesięczny do 5-go dnia każdego miesiąca pod warunkiem, że na jego podstawie nie były odbywane przejazdy. Zwrócony bilet miesięczny będzie stanowił podstawę do sporządzenia korekty faktury za dany miesiąc.
l) Wykonawca w razie awarii własnego autobusu zobowiązany jest bezzwłocznie (nie później niż w ciągu 120 minut) zapewnić pojazd zastępczy do przewozu uczniów, odpowiednio przystosowany do wykonania przewozu, sprawny technicznie i oznakowany. Nie zapewnienie pojazdu zastępczego spowoduje obciążenie Wykonawcy karą w wysokości 500 zł każdorazowo.
m) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia chyba, że wynikało to z winy Zamawiającego lub osób, za które ponosi odpowiedzialność.
n) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany w zakresie liczby dowożonych i odwożonych uczniów, która spowoduje wzrost lub spadek ilości zakupionych biletów miesięcznych w przypadku zmiany rzeczywistej liczby przewożonych uczniów.
o) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian, które są uzależnione od rozkładu zajęć lekcyjnych w szkołach i nieprzewidzianych zdarzeń na drogach.
p) Transport musi być przeprowadzony ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu, jak również w trakcie ich wsiadania i wysiadania. Kierowca autobusu nie może pełnić funkcji opiekuna.
r) W przypadku pozostawania wolnych miejsc w autobusie/ busie Zamawiający wyraża zgodę na świadczenie usług na rzecz innych osób poprzez sprzedaż biletów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.5.5.) Wartość części: 58688,73 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 171105,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 171105,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 171105,0 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Podlaska Komunikacja Samochodowa NOVA Spółk Akcyjna

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5420200091

7.3.4) Miejscowość: Białystok

7.3.6.) Województwo: podlaskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 171105,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-09-01 do 2023-06-23

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający informuje, iz do ogłoszonego postępowania nie złożono żadnej oferty.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 0

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 0

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.