eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszanka › Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego do kwoty 1 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2023 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych



Ogłoszenie z dnia 2023-07-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego do kwoty 1 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2023 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZANKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412800

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 16

1.5.2.) Miejscowość: Olszanka

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-332

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 77 412 96 83

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwest@olszanka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-olszanka

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-19bdac8f-0c28-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego do kwoty 1 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2023 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-19bdac8f-0c28-11ee-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00321419

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00035829/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego do kwoty 1 000 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2023 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00263408

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IRiOŚ.271.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Udzielenie Gminie Olszanka kredytu długoterminowego do kwoty 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion zł 00/100) na finansowanie planowanego deficytu budżetu w 2023 roku z przeznaczeniem na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych”:
a) Rodzaj kredytu: długoterminowy.
b) Waluta kredytu: PLN.
c) Kwota kredytu: do kwoty 1 000 000,00 zł.
d) Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 31.10.2035 r.
e) Okres karencji w spłacie kredytu: do końca 2023 roku.
f) Okres karencji w spłacie odsetek: brak.
g) Oprocentowanie kredytu: zmienna stopa procentowa ustalana na podstawie stawki bazowej WIBOR 1M (z dokładnością do 2 miejsc po przecinku) i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży wykonawcy/banku (ustalonej w % z dokładnością do 2 miejsc
po przecinku).
h) Do celów obliczenia oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365/366 dni a miesiąc rzeczywistą liczbę dni.
i) Termin wykorzystania kredytu: do 31 grudnia 2023 roku.
j) Termin uruchomienia kredytu: kredyt może być realizowany w transzach, w terminach i kwotach określonych przez Zamawiającego, na pisemny wniosek Zamawiającego. Wniosek zostanie złożony wykonawcy za pośrednictwem faksu lub pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany w umowie. Planowany termin uruchomienia kredytu określony wyłącznie do wyliczenia ceny ofertowej zamówienia – dwie równe transze w terminie:
I TRANSZA – 31.10.2023 r.
II TRANSZA – 30.11.2023 r.
k) Uruchomienie kredytu: zgodnie ze złożoną przez Wykonawcę ofertą, przy czym nie później niż w terminie pięciu (5) dni roboczych od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w pkt. j). Poprzez uruchomienie kredytu rozumie się wpływ środków finansowych na rachunek bankowy Zamawiającego nr 35 8870 0005 1004 0110 1576 0202.
l) Zamawiający dopuszcza refundację już poniesionych wydatków w 2023 roku na finansowanie gminnych zadań inwestycyjnych, wskazanych w uchwale budżetowej na 2023 rok.
m) Termin spłaty kredytu (kapitału): 1x w roku w terminie do 31 października każdego roku.
n) Prognozowany harmonogram spłat kredytu zawiera SWZ.
o) Termin spłaty odsetek: miesięcznie w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca – odsetki naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia, przy czym:
• pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego,
• ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
p) Zmiana stopy oprocentowania kredytu nie wymaga aneksowania Umowy kredytowej. O zmianie stopy procentowej, spowodowanej zmianą stawki bazowej WIBOR 1M Bank będzie powiadamiał Kredytobiorcę na piśmie lub e-mailem na adres: skarbnik@olszanka.pl.
q) Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
r) Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, przy czym kontrasygnata Skarbnika zostanie złożona tylko na deklaracji wekslowej.
s) Zamawiający zastrzega sobie możliwość uruchomienia mniejszej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat (brak opłat i prowizji).
t) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat (brak opłat i prowizji). W takim przypadku odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy.
u) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych dodatkowych opłat związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wszystkie opłaty manipulacyjne i inne towarzyszące operacjom i czynnościom związanym z realizacją umowy zostaną uwzględnione w niezmiennej stawce procentowej marży.
v) Dopuszcza się możliwość zmiany umowy, w tym:
• Płatność rat kapitałowych zawartych w harmonogramie spłat może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek powinien być złożony dla Wykonawcy najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności. Zmiana ta wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Z tytułu w/w czynności Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.
• Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kapitału przed upływem okresu kredytowania, jak również możliwość spłaty kapitału w ratach i terminach innych niż wynikające z harmonogramu spłat. Wcześniejsza spłata kapitału wymaga uprzednio złożenia przez Zamawiającego pisemnego zawiadomienia z 3-dniowym wyprzedzeniem. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu Wykonawca dokona stosownego przeliczenia spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku złożonego przez Zamawiającego. Za spłatę części lub całości kredytu przed terminem Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.
• W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności mających wpływ na kształtowanie się indywidualnego wskaźnika zadłużenia w poszczególnych latach, wyliczonego na podstawie art. 243 ustawy o finansach publicznych, strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie zmiany okresu kredytowania poprzez jego skrócenie lub wydłużenie. Zmiana ta wymaga formy pisemnej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania określonego w umowie. Z tytułu wydłużenia okresu kredytowania oprocentowanie kredytu będzie naliczane na zasadach zaproponowanych w ofercie. Z tytułu w/w czynności Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat i prowizji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 527433,99 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 577905,16 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 527433,99 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy Grodków - Łosiów z siedzibą w Grodkowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 753-00-24-176

7.3.3) Ulica: Kasztanowa 18

7.3.4) Miejscowość: Grodków

7.3.5) Kod pocztowy: 49-200

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-18

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 527433,99 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-07-18 do 2035-10-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.