eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gościno › Naprawa i konserwacja dróg leśnych, ppoż. na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-08-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Naprawa i konserwacja dróg leśnych, ppoż. na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO GOŚCINO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330044074

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. IV Dywizji Wojska Polskiego 63

1.5.2.) Miejscowość: Gościno

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-120

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.7.) Numer telefonu: 94 3512517

1.5.8.) Numer faksu: 0943512552

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: goscino@szczecinek.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://goscino.szczecinek.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

GOSPODARKA LEŚNA

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Naprawa i konserwacja dróg leśnych, ppoż. na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0cd35a47-22c6-11ed-9071-8637ea33a6f9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00316407

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00161176/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Naprawa i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gościno

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo_goscino/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo_goscino/
E-MAIL: goscino@szczecinek.lasy.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy SmartPZP (dalej „Platforma”), a także za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: goscino@szczecinek.lasy.gov.pl. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane przy użyciu Platformy SmatPZP, przekazywane są w formie elektronicznej, w zakładce „Korespondencja”.
Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. poz. 2452).
Za datę wpływu oświadczeń, ofert, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich przekazania do Platformy. Aktualny data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Platformy.
W celu skorzystania z Platformy konieczna jest rejestracja Wykonawcy pod adresem https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo_goscino/ po kliknięciu na przycisk „Załóż konto”, Wykonawca rejestrując się akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie podczas rejestracji oraz uznaje go za wiążący. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania.
Zamawiający informuje, że Platforma jest kompatybilna ze wszystkimi podpisami elektronicznymi. Do przesłania dokumentów i złożenia oferty nie jest niezbędne posiadanie certyfikatu kwalifikowanego. Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz warunkach jej użycia można znaleźć na stronach internetowych kwalifikowanych dostawców usług zaufania, których lista znajduje się pod adresem internetowym: http://www.nccert.pl/kontakt.htm
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania usługi profilu zaufanego można znaleźć pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Szczegółowe informacje o sposobie pozyskania podpisu osobistego można znaleźć pod adresem internetowym: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty
Minimalne wymagania techniczne dotyczące korzystania z Platformy:
a) przesyłane dokumenty powinny być załączone w formie plików w formacie odpowiednio . png, Jpg, .jpeg, ,gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp,.odf, ,pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, ,dwg, .xades, Itar, .7z, ,eml, .msg,
b) wymagania sprzętowe dla Wykonawcy:
— przeglądarka internetowa Mozzilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11,
— lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek, system operacyjny Windows 7 i późniejsze, zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre), w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym, stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s, komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - lub ich nowsze wersje, zainstalowany program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów .pdf.
Pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy (załącznik nr 3 do SWZ).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119, str. 1 ze zm. – dalej „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych Nadleśnictwo Gościno ul. IV Dywizji Wojska Polskiego 63, 78-120 Gościno, e-mail: goscino@szczecinek.lasy.gov.pl, tel.: (94) 351 25 17. Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się na adres e-mail: iod@comp-net.pl

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): BEZ OGRANICZEŃ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.7.3.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Naprawa i konserwacja dróg ppoż. na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022 – część 1- zadanie składa się z naprawy i konserwacji następujących dróg ppoż.:

Droga leśna – ppoż. nr 15 w Leśnictwie Rzesznikowo L11090193
Droga leśna - ppoż. nr 14 w Leśnictwie Powalice-Międzyrzecze L11090172
Droga leśna - ppoż. nr 27 w Leśnictwie Bagicz L11090018
Droga leśna - ppoż. nr 25 w Leśnictwie Bagicz L11090029

4.2.5.) Wartość części: 733660,19 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 52 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

a) Ceną – 60 %
Sposób przyznania punktów w kryterium „cena”:
cena najniższa
-------------------------------- x 100 pkt x znaczenie kryterium 60%
cena oferty ocenianej

b) Okres gwarancji – 40%
Sposób przyznania punktów w kryterium „Okres gwarancji”:
a) okres gwarancji wynoszący 12 miesięcy – 10 pkt
b) okres gwarancji wynoszący 18 miesięcy – 20 pkt
c) okres gwarancji wynoszący 24 miesiące – 40 pkt

W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany będzie Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane licząc od dnia odbioru końcowego.
Wymagany minimalny okres gwarancji wynosi 6 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy. Wykonawca, który poda taki termin otrzyma 0 punktów w kryterium „Okres gwarancji”. Oferta Wykonawcy, który poda okres gwarancji krótszy niż 6 miesięcy, zostanie odrzucona jako sprzeczna z treścią SWZ.
Okres gwarancji nie może być dłuższy niż 24 miesiące licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót. Jeżeli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji dłuższy niż 24 miesiące, do oceny ofert w kryterium „Okres gwarancji” zostanie mu policzony okres 24 miesięcy. Maksymalna ilość punktów za okres gwarancji wynosi 40 pkt.
Zamawiający oceni oferty sumując uzyskane punkty z poszczególnych kryteriów, tj. ceny oraz okresu gwarancji. Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tych kryteriów może uzyskać maksymalnie 100,00 pkt. Zamawiający zastosuje zaokrąglenia wyników do dwóch miejsc po przecinku.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów. Pozostałe oferty zajmą miejsca niższe – odpowiednio do ilości uzyskanych punktów.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SWZ. Ocena ofert w postepowaniu w oparciu o kryteria ww. zostanie dokonana dla każdej części przedmiotu zamówienia odrębnie.
Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty przestawiające taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, które otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyżej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taka samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można wybrać oferty w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Naprawa i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022 – część 2- zadanie składa się z naprawy i konserwacji następujących dróg leśnych:

Droga leśna L11090015 w Leśnictwie Strachomino
Droga leśna L11090041 w Leśnictwie Włościbórz
Droga leśna L11090010, L11090008 w Leśnictwie Strachomino
Droga leśna L11090174 w Leśnictwie Ledowo

4.2.5.) Wartość części: 645004,41 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 52 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

a) Ceną – 60 %
Sposób przyznania punktów w kryterium „cena”:
cena najniższa
-------------------------------- x 100 pkt x znaczenie kryterium 60%
cena oferty ocenianej

b) Okres gwarancji – 40%
Sposób przyznania punktów w kryterium „Okres gwarancji”:
a) okres gwarancji wynoszący 12 miesięcy – 10 pkt
b) okres gwarancji wynoszący 18 miesięcy – 20 pkt
c) okres gwarancji wynoszący 24 miesiące – 40 pkt

W ramach kryterium „Okres gwarancji” oceniany będzie Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane licząc od dnia odbioru końcowego.
Wymagany minimalny okres gwarancji wynosi 6 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy. Wykonawca, który poda taki termin otrzyma 0 punktów w kryterium „Okres gwarancji”. Oferta Wykonawcy, który poda okres gwarancji krótszy niż 6 miesięcy, zostanie odrzucona jako sprzeczna z treścią SWZ.
Okres gwarancji nie może być dłuższy niż 24 miesiące licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót. Jeżeli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji dłuższy niż 24 miesiące, do oceny ofert w kryterium „Okres gwarancji” zostanie mu policzony okres 24 miesięcy. Maksymalna ilość punktów za okres gwarancji wynosi 40 pkt.
Zamawiający oceni oferty sumując uzyskane punkty z poszczególnych kryteriów, tj. ceny oraz okresu gwarancji. Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tych kryteriów może uzyskać maksymalnie 100,00 pkt. Zamawiający zastosuje zaokrąglenia wyników do dwóch miejsc po przecinku.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów. Pozostałe oferty zajmą miejsca niższe – odpowiednio do ilości uzyskanych punktów.
Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SWZ. Ocena ofert w postepowaniu w oparciu o kryteria ww. zostanie dokonana dla każdej części przedmiotu zamówienia odrębnie.
Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty przestawiające taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, które otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyżej wadze. Jeżeli oferty otrzymały taka samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną. Jeżeli nie można wybrać oferty w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie formułuje warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunków posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji ekonomicznej.
Warunki w odniesieniu do sytuacji finansowej:
Naprawa i konserwacja dróg ppoż. na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022 – część 1: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 100 000,00 zł.
Naprawa i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022– część 2: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 100 000,00 zł.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
część 1
„Naprawa i konserwacja dróg ppoż. na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022 – część 1”
1. Warunek w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował min. 1 osobą, która będzie brała udział w realizacji zamówienia jako kierownik budowy, posiadającą uprawnienia* do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.
*Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1646).
2. Warunek w zakresie doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, co najmniej 2 roboty budowlane (przez 1 robotę rozumie się wykonanie robót na podstawie 1 umowy) polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg lub placów o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda.
3. Warunek w zakresie potencjału technicznego zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
 Jedną frezarką do nawierzchni drogowych z podajnikiem o długości 2,0 m
 Jedną koparko-odmularką o pojemności łyżki 0,08-0,12 m3
 Jedną równiarką samojezdną o mocy 74 kW (100 KM)
 Jedną spycharką gąsienicową o mocy 74 kW (100 KM)
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 4-6 t
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 8 t
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 10 t
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 15 t
 Jednym żurawiem o udźwigu 6 t
 Jednym walcem wibracyjnym guma – guma lub maszyną łączącą wszystkie trzy funkcje (kruszenie, profilowanie i zagęszczanie).
część 2
„Naprawa i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022– część 2”
1. Warunek w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia zostanie uznany za spełniony , jeśli Wykonawca wykaże, że:
dysponuje lub będzie dysponował min. 1 osobą, która będzie brała udział w realizacji zamówienia jako kierownik budowy, posiadającą uprawnienia* do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.
*Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1646).
2. Warunek w zakresie doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, co najmniej 2 roboty budowlane (przez 1 robotę rozumie się wykonanie robót na podstawie 1 umowy) polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg lub placów o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda.
3. Warunek w zakresie potencjału technicznego zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
 Jedną frezarką do nawierzchni drogowych z podajnikiem o długości 2,0 m
 Jedną koparko-odmularką o pojemności łyżki 0,08-0,12 m3
 Jedną równiarką samojezdną o mocy 74 kW (100 KM)
 Jedną spycharką gąsienicową o mocy 74 kW (100 KM)
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 4-6 t
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 8 t
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 10 t
 Jednym walcem statycznym samojezdnym o ciężarze 15 t
 Jednym żurawiem o udźwigu 6 t
 Jednym walcem wibracyjnym guma – guma lub maszyną łączącą wszystkie trzy funkcje (kruszenie, profilowanie i zagęszczanie).


Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach stanowiących załączniki do SWZ, następnie potwierdzonych w dokumentach lub oświadczeniach (podmiotowych środkach dowodowych) złożonych przez Wykonawców.
Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie kilku części zamówienia to może w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wskazać to samo doświadczenie.
W zakresie osoby skierowanej do realizacji zamówienia (kierownik budowy) Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tej samej osoby do realizacji obu części zamówienia.
W przypadku potencjału technicznego Zamawiający dopuszcza możliwość wskazania tego samego sprzętu do realizacji obu części zamówienia.
Zamawiający nie dopuszcza w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji finansowej możliwości wykazania tych samych środków finansowych lub zdolności kredytowej w więcej niż jednej części, co oznacza że w przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na obie jego części wykonawca powinien wykazać się posiadaniem środków finansowych lub zdolnością kredytową w wysokości odpowiadającej sumie kwot określonych dla obu części tj. co najmniej 200 000,00 zł.
Z treści przedkładanych dokumentów oraz oświadczeń wymaganych przez Zamawiającego musi wynikać jednoznacznie, iż wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 12 SWZ, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 7 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 11.1. SWZ Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, 5-letni okres liczony jest wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 8 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) dowodów określających, czy wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów inne odpowiednie dokumenty.
c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania (wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 8a do SWZ),
d) wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 10 do SWZ),
e) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w lit. e, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium dla każdej części zamówienia.
Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobligowany jest wnieść wadium w wysokości:

WYSOKOŚĆ WADIUM
1.„Naprawa i konserwacja dróg ppoż. na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022 - część 1”/ 2000,00 ZŁ (słownie: dwa tysiące złotych 00/100)

2.„Naprawa i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Gościno 2022- część 2” /2000,00 ZŁ (słownie: dwa tysiące złotych 00/100)

Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 97 ust. 7 PZP, tj.:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020, poz. 299).
15.3 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert i musi ono obejmować termin związania ofertą.
15.4 Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank BNP Paribas Nr rachunku: 45 2030 0045 1110 0000 0047 7990
z dopiskiem na blankiecie przelewu: “wadium – przetarg - SA.270.7.3.2022- część nr ……”
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przed podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości z treści gwarancji/poręczenia musi w szczególności jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP w zw. z art. 266 PZP.
Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym.
Zamawiający zatrzymuje wadium a zasadach opisanych w art. 98 ust. 6 PZP.
Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 PZP.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w treści wadium wnoszonego w formach określonych powyżej, powinni zostać ujęci wszyscy członkowie konsorcjum albo powinno z niej jednoznacznie wynikać, że wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych członków konsorcjum, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji, Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty, treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ww. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinno zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4) dokumenty, o których mowa w pkt 13.3 SWZ obowiązany będzie złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
5) dokumenty, o których mowa w pkt 13.2 lit. a, c i d SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają wspólnie, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt 13.2 lit. b i e SWZ składa ten z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który wykazuje spełnienie warunku udziału w postępowaniu, do którego wykazania służy dany dokument;
6) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów;
8) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna,
9) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy, Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 i Zamawiający zaleca złożyć to oświadczenie właśnie w tym formularzu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zakres wg par. 15 ZMIANA UMOWY załącznik nr 9 do SWZ ( wzór umowy )

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-09 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma SmartPZP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-09 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.