eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jarosław › Zimowe utrzymanie w zakresie łagodzenia skutków zimy na ulicach, chodnikach oraz parkingach G M Jarosław w sezonie 2021/2022 wraz z mechanicznym pozimowym ich oczyszczeniem.



Ogłoszenie z dnia 2021-12-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie w zakresie łagodzenia skutków zimy na ulicach, chodnikach oraz parkingach G M Jarosław w sezonie 2021/2022 wraz z mechanicznym pozimowym ich oczyszczeniem.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA JAROSŁAW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900520

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1

1.5.2.) Miejscowość: Jarosław

1.5.3.) Kod pocztowy: 37-500

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@um.jaroslaw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastojaroslaw.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-461388e7-4c51-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie w zakresie łagodzenia skutków zimy na ulicach, chodnikach oraz parkingach G M Jarosław w sezonie 2021/2022 wraz z mechanicznym pozimowym ich oczyszczeniem.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-461388e7-4c51-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00310180

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00280465/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.36.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 750000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Wykonanie zimowego utrzymania w zakresie łagodzenia skutków zimy na ulicach, chodnikach oraz parkingach Gminy Miejskiej Jarosław w sezonie 2021/2022. Przedmiot Zamówienia obejmuje również pozimowe mechaniczne oczyszczanie jezdni i chodników w ilościach przewidzianych w przetargu.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi zimowego utrzymania dróg miejskich w sezonie zimowym 2021/2022 polegających na odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości zgodnie z Planem Zimowego Utrzymania Dróg opracowanym przez Zamawiającego.
CPV- 90620000-9 usługi odśnieżania
90630000-2 usługi usuwania oblodzenia
90611000-3 usługi sprzątania ulic

1. Od Wykonawcy wymaga się :
• prowadzenia prac w bardzo niekorzystnych warunkach atmosferycznych ( niskie temperatury, zawieje i zamiecie śnieżne) we wszystkie dni tygodnia,
• jakość wykonywanych usług musi zapewniać dotrzymanie standardów zimowego utrzymania dróg ( uzyskanie stanu nawierzchni obowiązującego dla standardu w którym utrzymywana jest droga),
• dyspozycyjności i zapewnienia jak najkrótszego czasu przystąpienia do wykonywania czynności objętych umową, nie później niż 3 godziny od chwili otrzymania powiadomienia,
• wyposażenia kierowców oraz osób zatrudnionych przy A – Z w środki łączności zapewniające możliwość porozumiewania się,
• gotowości świadczenia usług w zależności od warunków panujących na drogach,
• dokonania natychmiastowej zmiany nośnika na inny, sprawny technicznie w przypadku awarii podstawionego.

2. W przypadku powstania szkody osób trzecich, na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania usług wymienionych w pkt.1 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zdarzenia na drodze spowodowane niezgodnym z umową wykonaniem usług oraz jest zobowiązany do pokrycia pełnej wysokości szkody. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie wykonywania usług.

3. Na przeprowadzenie prac związanych z zimowym utrzymaniem ulic i chodników planuje się zużycie 700,0 t. mieszanki piaskowo – solnej,400 t. środków chemicznych (chlorek sodu).
II. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. W utrzymaniu Gminy Miejskiej znajduje się 76,17 km sieci drogowej i tak:
• 19,28 km ulic miejskich w I standardzie zimowego utrzymania
• 21,52 km ulic miejskich w II standardzie zimowego utrzymania
• 10,44 km ulic miejskich w III standardzie zimowego utrzymania
• 24,93 km ulic miejskich w IV standardzie zimowego utrzymania

2. Ponadto w utrzymaniu Gminy Miejskiej znajduje się 34 910,00 m2 chodników i tak:
• 23 473,00 m2 chodników w I standardzie zimowego utrzymania
• 11 437,00 m2 chodników w II standardzie zimowego utrzymania

Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia zakresu rzeczowego w poszczególnych standardach jak i całości utrzymywanej sieci drogowej (dotyczy jezdni i chodników).

Wykaz ulic zimowego utrzymania z podziałem na standardy zawiera załącznik Nr I.
Wykaz chodników zimowego utrzymania z podziałem na standardy zawiera załącznik Nr II.
Standardy zimowego utrzymania jezdni i chodników wyszczególniono w załączniku Nr III.
Zakres prac obejmował będzie:
1. Pogotowie A – Z
2. Akcję czynną
3. Pozimowe mechaniczne oczyszczanie jezdni i chodników

Ad. 1. W ramach pogotowia A-Z wykonawca musi zapewnić:
a. gotowość do użycia sprzętu do odśnieżania i zwalczania śliskości – 1 szt. pługo-posypywarki
b. całodobowe pogotowie dyspozytora (1 osoba) który kontrolował będzie stan śliskości jezdni i chodników, uruchamiał będzie akcję czynną i koordynował jej przebieg.
c. dostępność do prognoz meteorologicznych,
d. środki łączności, telefon i fax dostępne o każdej porze doby,
e. urządzenia z pamięcią wewnętrzną z możliwością drukowania temperatury i wilgotności powietrza,
f. termometr gruntowy,
g. prowadzenie na bieżąco raportu dyspozytorskiego z ewidencjonowaniem wszystkich zdarzeń: temperatury, opadów, ilości pracującego sprzętu i godzin jego pracy, interwencji mieszkańców,
h. gromadzenia i prowadzenia dokumentacji szkodowej dla ubezpieczyciela w przypadkach szkód powstałych u osób trzecich a wynikłych z nienależytego wykonania obowiązków będących przedmiotem zamówienia.

UWAGA: Pogotowie A-Z uruchamiał i odwoływał będzie Zamawiający. Uruchomienie pogotowia od zgłoszenia przez Zamawiającego musi nastąpić do …….. godzin. Zakończenie na zmianie która otrzymała meldunek. Przerwanie pogotowia „A-Z” powoduje zmniejszenie opłaty ryczałtowej. Nie zwalnia to jednak Wykonawcy z obowiązku realizacji prac wyszczególnionych w podpunktach b, h.
Ad. 2. Zadania i obowiązki Wykonawcy w ramach prowadzenia Akcji czynnej:
Usuwanie śliskości jezdni które winno obejmować min. 90 % rzeczywistej jej szerokości, podjęcie akcji niezwłocznie po stwierdzeniu zjawiska śliskości poprzez posypywanie jezdni środkami chemicznymi.
Usuwanie śniegu należy prowadzić również w trakcie trwania opadów, szczególnie dokładnie należy wykonywać płużenie przy prawym krawężniku, aby odkryć studzienki odwadniające znajdujące się w jezdni.
Wykonawca zgłaszał będzie Zamawiającemu telefonicznie rozpoczęcie i zakończenie prowadzenia prac na danym standardzie zimowego utrzymania.

III. ŚRODKI CHEMICZNE STOSOWANE W UTRZYMANIU ZIMOWYM
1. Do zapobiegania i zwalczania śliskości zimowej na drogach, stosowane będą następujące materiały:
a) w zakresie temperatur do minus 9 stopni C – chlorek sodu (NaCl) zwilżony solanką
(o stężeniu 20%) w dawce w zależności od występujących zjawisk atmosferycznych od:
• 5 do 10 g/m2 – profilaktyka
• 10 do 20 g/m2 – gołoledź, lodowica, ubity śnieg, szron, szadź
• 20 do 30 g/m2 – opady śniegu
Jednocześnie wykonawca może zwiększyć dawkę stosowanych środków do zapobiegania
i zwalczania śliskości w przypadku zmiennych warunków atmosferycznych występujących na terenie miasta (różnice temperatur – wzniesienia, doliny) lub opady śniegu na części miasta.
b) w zakresie temperatur poniżej minus 9 stopni C – mieszanka chlorku sodu z chlorkiem wapnia (NaCl+CaCl2) w proporcji 75% do 25% w ujęciu wagowym, w dawce od 5 do 30 g/m2 w zależności od zjawisk atmosferycznych j.w.

c) mieszanka solno – piaskowa

Należy stosować działanie zapobiegawcze przy zwalczaniu śliskości zimowej polegające na wyprzedzającym posypywaniu jezdni środkami chemicznymi lub uszorstniającymi przed zaistnieniem zjawiska. Dotyczy to zwłaszcza gołoledzi, lodowicy oraz zlodowacenia.
Sprzęt pracujący przy AZ winien posiadać lampy ostrzegawcze pomarańczowe pulsujące oraz znaki ostrzegawcze „ AKCJA ZIMA" . Celem sprawnego reagowania na interwencję należy zapewnić bezpośrednią łączność pomiędzy dyspozytorem i pracującym sprzętem.
Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia pełnej dokumentacji związanej z prowadzeniem działalności AKCJI ZIMOWEJ , czyli: dziennika AZ, raportów oraz kart drogowych z podaniem utrzymywanych tras.
Należy przestrzegać standardów zimowego utrzymania.
Obowiązujące godziny przekazywania meldunków do Zamawiającego: do godz.. 9 00 dnia następnego (w formie telefonicznej lub elektronicznej).

IV. OBOWIĄZKI OSÓB DYŻURUJĄCYCH – DYSPOZYTORÓW
W ZAKRESIE ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRÓG
1. Znajomość obowiązujących przepisów dot. zimowego utrzymania dróg,
2. Znajomość ogólnej sytuacji na wszystkich drogach objętych zimowym utrzymaniem,
3. Udzielanie informacji wg aktualnie obowiązujących zasad w zakresie przejezdności ulic oraz zaangażowania środków (sprzętu),
4. Przekazywanie meldunków do Wydziału Infrastruktury Technicznej Urzędu Miasta Jarosławia
w ustalonych terminach,
5. Znajomość prognoz meteorologicznych oraz reagowanie w przypadkach uwag krytycznych dotyczących stanu dróg,
6. Utrzymanie kontaktu z Komendą Miejską Policji oraz ze Strażą Miejską celem ewentualnej pomocy w regulacji ruchem na odcinkach zagrożonych działaniem skutków zimowych,
7. Prowadzenia pełnej dokumentacji związanej z działalnością AZ, czyli dziennika AZ, raportów dziennych (Wzór formularzy dostarczy Zleceniodawca) oraz kart drogowych z podaniem utrzymywanych tras, czasu załadunku, ilości i rodzajów materiałów, godziny wyjazdu i przyjazdu,
8. Przestrzeganie standardów zimowego utrzymania ulic,
9. Organizowanie robót interwencyjnych uzgodnionych z inspektorem nadzoru,
10. Kontrolowanie drożności wpustów ulicznych w okresie roztopów i ich udrażnianie.
V. ROZLICZENIE PRACY AKCJI ZIMOWEJ
Rozliczenie pracy AZ prowadzone będzie w cyklu raportu 12 godzinnego z rozbiciem na poszczególne jednostki sprzętowe. Każdy sprzęt rozliczany będzie według rzeczywistych godzin pracy na poszczególnych standardach zimowego utrzymania . Postój sprzętu na bazie i załadunek i dojazd z bazy do miejsca działania nie będzie brany pod uwagę jako praca. Stawki za 1 godz. pracy obejmować będą : płużenie, posypywanie lub płużenie i posypywanie z uwzględnieniem standardów zimowego utrzymania. W stawce należy uwzględnić materiał w przypadku posypywania oraz użyty sprzęt w przypadku płużenia. Maksymalna prędkość przy zimowym utrzymaniu nie może przekroczyć 40 km/h . Praca przy prędkości przejazdu powyżej 40 km/h nie będzie uwzględniana w rozliczeniu.
Rozliczanie utrzymania chodników odbywać się będzie wg faktycznie wykonanych robót na poszczególnych standardach zgodnie z ich opisem i dopuszczalnymi odstępstwami od stanu nawierzchni opisanego standardem z określeniem czasu w jakim skutki danego zjawiska atmosferycznego powinny być usunięte (zlikwidowane) W przypadku ciągłych opadów z przerwami w opadach wynoszącymi do 1 godz. zaliczana będzie tylko powierzchnia na której osiągnięto wymagania dla danego standardu w wymaganym czasie po ustaniu opadów.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 939210,66 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 939210,66 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 939210,66 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Jarosławiu Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 650228435

7.3.3) Ulica: Przemyska 15

7.3.4) Miejscowość: Jarosław

7.3.5) Kod pocztowy: 37-500

7.3.6.) Województwo: podkarpackie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Jarosławskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.
ul. Przemyska 15
37-500 Jarosław
województwo podkarpackie
Polska

Regon 366544140

Zimowe utrzymanie na części chodników i schodów.


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 810000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.