eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdynia › Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa budynku Kapitanatu Portu Hel wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń ul. Wiejska 24, 84-150 Hel



Ogłoszenie z dnia 2024-04-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa budynku Kapitanatu Portu Hel
wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń ul. Wiejska 24, 84-150 Hel

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000145000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Bernarda Chrzanowskiego 10

1.5.2.) Miejscowość: Gdynia

1.5.3.) Kod pocztowy: 81-338

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zam_pub@umgdy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umgdy.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://umgdy.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa budynku Kapitanatu Portu Hel
wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń ul. Wiejska 24, 84-150 Hel

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cbff99ed-baa5-11ee-9897-f6855eb846c0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00297375

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00092877

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.371.7.2024.JL

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę, rozbudowę i nadbudowę budynku Kapitanatu Portu Hel wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń obejmująca:
- zmianę sposobu użytkowania pomieszczeń w północno-wschodniej części
budynku z funkcji mieszkalnej na salę konferencyjną,
- przebudowa piętra budynku w zakresie pomieszczeń mieszkalnych
wraz z wykonaniem antresol w części istniejącego poddasza nieużytkowego,
- rozbiórka tylnej werandy i postawienie w jej miejscu 2 kondygnacyjnej
przybudówki zawierającej dźwig dla osób niepełnosprawnych, pomieszczenie
techniczne na pompę ciepła,
- przebudowę i rozbudowę werandy frontowej z przywróceniem jej historycznej
formy,
- ocieplenie budynku,
- wykonanie na terenie działek 4 miejsc postojowych w tym 1 (jedną) dla osób
niepełnosprawnych,
- ustawienie zaplecza w postaci kontenerów biurowych dla pracowników budynku administracyjnego Kapitanatu Portu Hel (minimum 2 kontenery).

Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Wiejskiej 24 w Helu, województwo pomorskie, powiat pucki, działki o numerach ewidencyjnych 161/4, 162/3, 161/8, obręb Hel.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne unieważnienia:
- art. 255 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych - cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć
tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty;
- art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie faktyczne unieważnienia:
Zamawiający wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego bez prawidłowego zabezpieczenia środków finansowych na jego realizację. Nieprawidłowo bowiem założył, że sfinansuje przedmiotowe zamówienie z budżetu na wydatki bieżące.
W myśl przepisów ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 120, 295, 1598), z tego budżetu mogą być finansowane jedynie wydatki na bieżące utrzymanie środków trwałych, tj remonty. Natomiast wydatki obejmujące przebudowę, rozbudowę, nadbudowę budynku (zakres przedmiotowego zamówienia) stanowią modernizację środka trwałego i muszą być pokrywane z budżetu na inwestycje, zgodnie z Planem Inwestycji na dany rok. W Planie Inwestycji Urzędu Morskiego w Gdyni na rok 2024 nie został przewidziany taki wydatek, zaś sfinansowanie przedmiotowego zamówienia z budżetu bieżącego stanowiłby naruszenie ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2023 r., poz. 1270 ze zm.).
Nieprawidłowe źródło finansowana oznacza brak środków na realizację przedmiotowego zamówienia. Wskazanie przez Zamawiającego kwoty na realizację zamówienia w dniu 11.03.2024 r. (5 152 546,99 zł) było z naruszeniem przepisów art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 poz. 1605, 1720), bowiem Zamawiający nie posiada ich w budżecie na inwestycje. Obecnie nie jest także możliwe przesuniecie środków z budżetu bieżącego na inwestycje. W tej sytuacji kontynuowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego skutkowałoby naruszeniem dyscypliny finansów publicznych (art. 15 u.f.p. - Dz.U. z 2024 r. poz. 104 t.j. - Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych).

Ponadto Zamawiający w toku badania ofert zauważył również rozbieżność
w dokumentach zamówienia w zakresie sposobu rozliczeń z Wykonawcą robót. Zamawiający w Rozdziale XIX SWZ przewidział formę rozliczenia ryczałtową zaś w projekcie umowy (Załącznik nr 3 do SWZ) przewidział rozliczenie kosztorysowe oraz płatności częściowe. Tak sformułowane sprzeczne zapisy SWZ spowodowały, że wykonawcy nie złożyli kosztorysu ofertowego (który nie był wymagany). Wobec powyższego nie byłoby możliwe rozliczenie wykonanych przez Wykonawcę robót, zgodnie z umową.

W związku z powyższym na podstawie art. 255 pkt. 6 w związku z art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: „postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego”.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.