eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stara Kornica › Wymiana źródeł ciepła wraz z termomodernizacją trzech budynków Gminy Stara Kornica oraz przebudowa, modernizacja i zmiana sposobu użytkowania budynku handlowego na dom kultury w Gminie Stara Kornica



Ogłoszenie z dnia 2023-07-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wymiana źródeł ciepła wraz z termomodernizacją trzech budynków Gminy Stara Kornica oraz przebudowa, modernizacja i zmiana sposobu użytkowania budynku handlowego na dom kultury w Gminie Stara Kornica

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STARA KORNICA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237724

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 191

1.5.2.) Miejscowość: Stara Kornica

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-205

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@kornica.org

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kornica.org

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1a8a32bb-f3b8-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wymiana źródeł ciepła wraz z termomodernizacją trzech budynków Gminy Stara Kornica oraz przebudowa, modernizacja i zmiana sposobu użytkowania budynku handlowego na dom kultury w Gminie Stara Kornica

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1a8a32bb-f3b8-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00296855

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00027428/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Wymiana źródeł ciepła wraz z termomodernizacją trzech budynków Gminy Stara Kornica oraz przebudowa, modernizacja i zmiana sposobu użytkowania budynku handlowego na dom kultury w Gminie Stara Kornica

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

1.Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną. Poddziałanie 4.3.1 Ograniczanie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej 2.Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.Poddziałanie 19.2„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00217308

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BUZ.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 - Dom Kultury w Starej Kornicy - Stara Kornica 169A.
Zamówienie w części pierwszej w ramach projektu pn. „Ograniczenie niskiej emisji i zwiększenie efektywności energetycznej poprzez wymianę źródeł ciepła i termomodernizację budynków w Gminie Stara Kornica” obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji budowlanej i wykonawczej oraz wykonanie niżej wymienionych robót w zakresie:
1) Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania poprzez wymianę istniejącego kotła opalanego węglem i montaż powietrznej pomy ciepła, wymianę instalacji c.o. na ogrzewanie wodne podłogowe z regulacją centralną i miejscową z regulatorem dwustawnym lub proporcjonalnym P oraz regulację instalacji;
2) Modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej poprzez wymianę źródła ciepła na powietrzną pompę ciepła;
3) Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o grubości 23 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/mK.;
4) Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji o grubości 16 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,036 W/mK;
5) Ocieplenie podłogi na gruncie warstwą izolacji o grubości 6 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,038 W/mK;
6) Ocieplenie ścian zewnętrznych ocieplonych warstwą izolacji o grubości 16 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,036 W/mK;
7) Wymiana drzwi zewnętrznych stalowych na nowe szczelne aluminiowe o współczynniku przenikania ciepła U = 1,3 W/m2K;
8) Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 2,72 kWp;
Zamówienie w części pierwszej w ramach projektu pn. „Przebudowa, modernizacja i zmiana sposobu użytkowania budynku handlowego na dom kultury” obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji budowlanej i wykonawczej oraz wykonanie niżej wymienionych robót w zakresie:
1) Wymiana pokrycia dachowego na nowe poprzez wymianę warstwy papy na pokrycie z blachy trapezowej na nowo wykonanych kontrłatach wraz z wykonaniem instalacji odprowadzania wody deszczowej;
2) Przebudowa wnętrza budynku poprzez wykonanie ścian działowych w technologii suchej z płyt g-k, przy użyciu profili aluminiowych typu C i U wraz z wypełnieniem ich wełną mineralną i folią paraizolacyjną;
3) Modernizacja instalacji zimnej wody oraz ciepłej wody użytkowej w zakresie wymiany punktów poboru ciepłej wody (w tym wykonanie nowych ustępów z płuczkami, umywalek, zlewozmywaków i baterii) wraz z wykonaniem nowych rurociągów z pełną armaturą zabezpieczającą ww. instalacji oraz wykonaniem izolacji instalacji ciepłej wody użytkowej;
4) Przystosowanie obiektu do potrzeb niepełnosprawnych – wykonanie nowego podjazdu dla niepełnosprawnych wraz z wykonaniem nowych obrzeży betonowych umożliwiających wejście do budynku głównym wejściem;
5) Remont wnętrza budynku poprzez wykonanie robót tynkarskich oraz wykończenie ścian wewnętrznych glazurą do wysokości 2,1 m w pomieszczeniach sanitarnych oraz w aneksie kuchennym do wysokości blatu kuchennego. W pozostałych pomieszczeniach wykonanie lamperii z farby lateksowej zmywalnej do wysokości 2,0 m. Dwukrotne malowanie ścian powyżej lamperii oraz glazury we wszystkich pomieszczeniach;
6) Remont wnętrza budynku poprzez wykończenie podłóg gresem;
7) Wykonanie sufitu podwieszanego;
8) Montaż drzwi wewnętrznych;
9) Wymiana okien zewnętrznych drewnianych na nowe z PCV o współczynniku przenikania ciepła U = 0,9 W/m2K;
10) Montaż grzejników konwektorowych;
11) Wymiana instalacji elektrycznej na nową;
12) Wymiana oświetlenia wewnętrznego na nowe energooszczędne LED;
13) Montaż klimatyzacji;
Szczegółowy zakres robót przedstawiony został zawarty w przedmiarze robót dla zadania „Przebudowa, modernizacja i zmiana sposobu użytkowania budynku handlowego na dom kultury”, który został załączony do Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla budynku Domu Kultury w Starej Kornicy stanowiącego załącznik nr 1a do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

71313430-8 - Analiza wskaźników ekologicznych dla projektu budowlanego

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71321200-6 - Usługi projektowania systemów grzewczych

4.5.5.) Wartość części: 567969,49 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część druga zamówienia dotyczy termomodernizacji budynku Lecznicy dla zwierząt (budynek użytkowy) w Starej Kornicy, Stara Kornica 226A, 08-205 Stara Kornica.
Zamówienie w części drugiej obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji budowlanej i wykonawczej oraz wykonanie niżej wymienionych robót w zakresie:
1) Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania poprzez wymianę istniejącego źródła ciepła i montaż powietrznej pomy ciepła, wymianę instalacji c.o. na ogrzewanie wodne podłogowe z regulacją centralną i miejscową z regulatorem dwustawnym lub proporcjonalnym P oraz regulację instalacji;
2) Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o grubości min. 23 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/mK;
3) Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji o grubości min. 13 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,036 W/mK;
4) Ocieplenie podłogi na gruncie warstwą izolacji o grubości min. 6 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,038 W/mK;
5) Wymiana bramy garażowej stalowej na nową szczelną o współczynniku przenikania ciepła równym 1,3 W/m2K;
6) Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 5,1 kWp;

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

71313430-8 - Analiza wskaźników ekologicznych dla projektu budowlanego

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71321200-6 - Usługi projektowania systemów grzewczych

4.5.5.) Wartość części: 328720,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część trzecia zamówienia dotyczy termomodernizacji budynku Lecznicy dla zwierząt (budynek mieszkalny) w Starej Kornicy, Stara Kornica 226, 08-205 Stara Kornica.
Zamówienie w części trzeciej obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji budowlanej
i wykonawczej oraz wykonanie niżej wymienionych robót w zakresie:
1) Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania poprzez wymianę istniejącego kotła opalanego węglem i montaż powietrznej pomy ciepła, montaż zaworów termostatycznych przy grzejnikach, płukanie oraz regulację instalacji;
2) Modernizację instalacji ciepłej wody użytkowej poprzez wymianę źródła ciepła na powietrzną pompę ciepła;
3) Ocieplenie stropodachu warstwą izolacji o grubości 24 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,040 W/mK;
4) Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą izolacji o grubości 13 cm i współczynniku przewodzenia ciepła λ = 0,036 W/mK;
5) Montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy 2,72 kWp;

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

71313430-8 - Analiza wskaźników ekologicznych dla projektu budowlanego

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71321200-6 - Usługi projektowania systemów grzewczych

4.5.5.) Wartość części: 191358,46 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 563955,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 563955,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 563955,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: „PIOTRAS” Piotr Szewczuk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 4960063444

7.3.4) Miejscowość: Platerów

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 563955,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 325950,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 325950,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 325950,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: „PIOTRAS” Piotr Szewczuk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 4960063444

7.3.4) Miejscowość: Platerów

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 325950,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 190650,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 190650,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 190650,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: „PIOTRAS” Piotr Szewczuk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 4960063444

7.3.4) Miejscowość: Platerów

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-07

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 190650,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.