Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00251484/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-06-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarne
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979476
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Moniuszki 12
1.5.2.) Miejscowość: Czarne
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-330
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 0598332078
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@czarne.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.czarne.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://portal.smartpzp.pl/czarne1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eaa24e31-0464-11ee-9355-06954b8c6cb9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00295243
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00050223/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.1 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego 8.130.000,00 zł.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00251484
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PPiZP.271.1.6.2023.RS
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 906626,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 1.600.000zł (słownie: jeden milion sześćset tysięcy złoty 00/100).
2. Pozyskane środki finansowe z kredytu przeznacza się na: spłaty kredytów w kwocie 550.000 zł oraz finansowanie planowanego deficytu budżetowego w kwocie 1.050.000 zł tj. zgodnie z Uchwałą Nr 0007.84.2022 Rady Miejskiej w Czarnem z dnia 30 grudnia 2022 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego do kwoty 8.130.000 zł (słownie: osiem milionów sto trzydzieści tysięcy złoty 00/100), w tym na spłaty kredytów w kwocie 3.050.903 zł oraz finansowanie planowanego deficytu budżetowego w kwocie 5.079.097 zł.
3. Okres kredytowania: od podpisania umowy kredytowej do 15 grudnia 2032 roku.
4. Kredyt zostanie uruchamiany w kwotach i terminach, które zostaną określone w formie pisemnego wniosku o wypłatę, złożonym przed każdym uruchomieniem transzy drogą elektroniczną
z minimum jednodniowym wyprzedzeniem, a środki winny być przekazane w dniu następnym po otrzymaniu wniosku droga elektroniczną.
5. Uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy budżetu gminy: BS Człuchów o/Czarne 77 9326 0006 0040 0116 2000 0100.
6. Okres karencji w spłacie kapitału obejmować będzie czas od dnia wypłaty do 14.01.2024r.
7. Prowizja 0 % za przedterminową spłatę kredytu.
8. W przypadku niezrealizowania planowanych na 2023 rok wydatków Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia kwoty kredytu.
9. Koszty obsługi kredytu:
1) oprocentowanie kredytu będzie zmienne, oparte o stawkę WIBOR 1M, aktualizowanej co miesiąc, poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i stałej, w trakcie trwania umowy marży banku, która zostanie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. Koszty związane
z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wliczyć do marży w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania w związku z tym bank przez cały okres obowiązywania umowy nie będzie dodatkowo naliczał kosztów i opłat z tytułu m.in. prowizji przygotowawczej, prowizji za sporządzenie aneksów, prowizji za wcześniejszą spłatę, prowizji od niewykorzystanej kwoty kredytu i tym podobnych w trybie Pzp.
2) prowizja – liczona jako % od całej kwoty kredytu tj. 1.600.000 zł. Prowizja musi zawierać
w sobie wszystkie opłaty, które są związane z uruchomieniem kredytu – płatna przez Zamawiającego na rachunek bankowy Wykonawcy w terminie 15 dni od pierwszego uruchomienia środków.
10. Za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a przypadku roku przestępnego 366 dni.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów i opłat.
12. W umowie kredytowej za obowiązujące uznaje się wyłącznie koszty wymienione w ust. 9.
13. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych do 15 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni w terminie od dnia uruchomienia kredytu do 30 grudnia 2032r. Przy czym ostatnia rata odsetek będzie płatna do 30 grudnia 2032 roku. Odsetki od kredytu naliczane będą tylko od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia i płatne miesięcznie.
14. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w rozdziale IV SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1026746,15 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1043162,59 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1026746,15 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 016298263
7.3.3) Ulica: ul. Puławska 15
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-515
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
jakie przetargi wygrała firma
POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-06-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1026746,15 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 108 miesiące
INNE PRZETARGI CZARNE
- Sukcesywne dostawy różnych artykułów spożywczych na potrzeby ZAZ w Czarnem
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej z podziałem na 3 zadania inwestycyjne dla Zakładu Karnego w Czarnem
więcej: przetargi CZARNE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 2.000.000,00 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Nekla
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Waganiec
- Udzielenie Gminie Mędrzechów kredytu długoterminowego w wysokości 1 600 000,00 zł. na częściowe pokrycie deficytu budżetowego.
- Bankowa obsługa budżetu Powiatu Lubartowskiego wraz z podległymi jednostkami organizacyjnymi
- "Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych".
- Pozyskanie kredytu długoterminowego w wysokości 3 000 000,00 zł dla Gminy Ostrów
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.