eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poświętne › Kompleksowa usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zam. mieszkańcy na terenie gminy Poświętne



Ogłoszenie z dnia 2021-12-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kompleksowa usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zam. mieszkańcy na terenie gminy Poświętne

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŚWIĘTNE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659616

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 21

1.5.2.) Miejscowość: Poświętne

1.5.3.) Kod pocztowy: 18-112

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 48 856501314

1.5.8.) Numer faksu: 48 85 6501183

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ug.poswietne.wrotapodlasia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugposwietne.wrotapodlasia.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których zam. mieszkańcy na terenie gminy Poświętne

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-417e81fc-3d3a-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00293484

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000036/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Kompleksowa usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Poświętne

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00256175/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GPZ.271.20.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 723483,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalny od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w okresie od dnia 01 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 roku., z zastrzeżeniem, iż wykonawca wyposaży wszystkie nieruchomości w pojemniki i worki na odpady, nie później jak do dnia 31.12.2021 r. zorganizowanie i prowadzenie PSZOK w m. Poświętne.
W okresie umowy będzie:
- niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych - około 300 Mg
- pozostałych około 150 Mg.
1.1.Zakres zamówienia:

1) odbiór i zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych,
2) odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny,
3) urządzenie, utrzymanie i obsługa centralnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
4) dostarczenie materiałów informacyjnych,
5) dostarczenie mieszkańcom pojemników na odpady zmieszane w kolorze innym niż kolory worków na odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny ,
6) dostarczenie pojemników na selektywną zbiórkę odpadów na potrzeby urządzenia PSZOK oraz punków wskazanych przez Zamawiającego w zakresie zbiórki przeterminowanych leków oraz zużytych baterii i akumulatorów,
7) dostarczenie mieszkańcom worków na selektywną zbiórkę odpadów w czterech kolorach.

1.2. Obowiązki Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia :


1) Wykonawca odbierze i zagospodaruje każdą ilość odpadów komunalnych.
2) Wykonawca w ramach wykonywanej umowy nie może w ten sam dzień odbierać odpadów komunalnych z posesji niezamieszkałych.
3) W ramach wykonywania umowy Wykonawca wyposaży bezpłatnie właścicieli nieruchomości zamieszkałych w pojemniki na odpady zmieszane w ilości i o pojemności od 110 l do 1100 l określonej, a także w worki do selektywnej zbiórki poszczególnych frakcji odpadów segregowanych.
4) Pojemniki i worki, powinny być dostarczone, nie później jednak niż do dnia 31.12.2021 roku.
5) Szacunkowa ilość pojemników, którą Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wynosi:


Wielkość gospodarstwa domowego
Ilość gospodarstw domowych
Ilość pojemników 120 l w gospodarstwie
Iloczyn liczby pojemników i liczby gospodarstw
Do 3 osób
458
1
458
4-6 osób
251
2
502
7-10 osób
43
3
129
11-15 osób
0
0
0
Razem
752
Razem
1089


6) Worki powinny posiadać następujące parametry:
• pojemność – nie mniejsza niż 80 litrów do 120 litrów
• materiał – folia polietylenowa PE-HD (LDPE), półprzezroczysta, o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów,
Worki maja być oznaczone zgodnie z kolorystyką i przeznaczenie tzn.:
• niebieski - na papier,
• zielony - na szkło,
• żółty - na metale i tworzywa sztuczne, odpady opakowaniowe wielomateriałowe
• brązowy- odpady ulegające biodegradacji.

a) Oznakowanie – pojemniki i worki muszą być opatrzone napisem na jaki rodzaj odpadu
są przeznaczone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (t.j. Dz.U. z 2019, poz. 2028 z późn. zm.).

b) Wykonawca jest zobowiązany, że w trakcie realizacji umowy na własny koszt zakupi i dostarczy wszystkim właścicielom nieruchomości wyżej wymienione worki na odpady segregowane oraz odbierze każdą ilość zgromadzonych w tych workach odpadów. Następnie przekaże każdemu gospodarstwu domowemu minimum po dwa worki każdego koloru, o których mowa powyżej przed dniem 01.01.2022 r..



d) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania pojemników w należytym stanie technicznym i sanitarnym poprzez ich okresowe mycie i dezynfekcję, w miarę zaistniałych potrzeb, nie rzadziej jednak niż 2 razy do roku.

7) Koszty wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki oraz utrzymania ich w należytym stanie technicznym i sanitarnym przez okres obowiązywania umowy Wykonawca powinien uwzględnić w swojej cenie ofertowej

8) Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, między innymi poprzez zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi.

9) Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia specjalistycznych pojemników do zbiórki przeterminowanych leków, oraz zużytych baterii i akumulatorów w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach oraz opróżniania tych pojemników według zapotrzebowania, nie rzadziej jednak niż 4 razy do roku.
10) Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych także w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli znajdują się w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym.

11) Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do informowania właścicieli nieruchomości o szczegółowych zasadach selektywnej zbiórki odpadów.

12) W przypadku odbioru odpadów w „systemie akcyjnym” w formie wystawek Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia akcji informacyjnej dotyczącej miejsca i daty przeprowadzania zbiórki odpadów, nie później niż 2 tygodnie przed planowaną zbiórką. Akcja informacja powinna zapewnić dotarcie informacji do wszystkich właścicieli
13) nieruchomości.

14) Wykonawca w terminie 5 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wzór harmonogramu odbioru wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w pkt. 1.5 niniejszej SIWZ, w zastrzeżeniem, że odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych powinien odbywać się tego samego dnia. Zamawiający akceptuje harmonogram lub przedstawi uwagi do niego w terminie 3 dni od jego otrzymania. Wykonawca w terminie 3 dni wprowadzi uwagi Zamawiającego oraz przedstawi go do ponownej akceptacji. Ostateczną wersje harmonogramu Wykonawca wydrukuje na własny koszt i przekaże każdemu gospodarstwu domowemu wraz z workami do segregacji odpadów. Harmonogram powinien być sporządzony z następującymi wytycznymi:
a) powinien być przejrzysty, pozwalający na szybkie zorientowanie się, co do konkretnych dat odbierania odpadów, jak też regularności i powtarzalności odbierania odpadów komunalnych,
b) powinien wskazywać na daty odbierania poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości,
c) wykonawca zamieści harmonogram na swojej stronie internetowej i będzie on na niej dostępny przez cały okres obowiązywania umowy. Ponadto Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram (w formie elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym) celem zamieszczenia go na stronie internetowej Zamawiającego. Każda zmiana harmonogramu ma być aktualizowana na ww. stronie internetowej.

15) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest do osiągnięcia poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w danym roku obowiązywania umowy oraz poziomu recyklingu przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych co najmniej w wysokości obowiązującej w danym roku zgodnie z art. 3b ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 888 z późn.zm.) i obowiązującym rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych.

16) Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest do osiągnięcia poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania na poziomie określonym w art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
17) Wykonawca na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy powinien monitorować obowiązujące przepisy prawa i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia.

18) W przypadku stwierdzenia, że usługa wykonana jest niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać jej ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.

19) Wykonawca ma obowiązek okazania Zamawiającemu na jego żądanie dokumentów, sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
20) wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia jednego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w miejscowości Poświętne. PSZOK powinien być czynny co najmniej 1 raz w tygodniu w godzinach 8-15 w wybrany dzień od poniedziałku do soboty. Koszt wynajmu nieruchomości na potrzeby PSZOK ponosi Wykonawca.

21) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia od dnia 1 stycznia 2022 r. PSZOK-u na terenie miejscowości Poświętne w ramach obowiązujących przepisów prawnych, W ramach tej działalności zobowiązany będzie nieodpłatnie przyjmować dostarczane przez właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarki odpadami następujące selektywnie zebrane odpady komunalne:
i) Odpady niebezpieczne,
ii) Przeterminowane leki chemikalia,
iii) Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek,
iv) Zużytych baterii i akumulatorów,
v) Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
vi) Mebli i innych odpadów wielkogabarytowych
vii) Zużytych opon,
viii) Odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
ix) Odpadów tekstyliów i odzieży.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 619488,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 781362,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 619488,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PUA ASTWA Sp. zo. o

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5420202635

7.3.3) Ulica: Kombatantów

7.3.4) Miejscowość: Białystok

7.3.5) Kod pocztowy: 15-102

7.3.6.) Województwo: podlaskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-11-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 619488,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2022-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.